Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 135:sta
  1. #91
    [QUOTE=Ankka;6031971]Oli itselläkin tarkoitus kysyä kaasareista ja kun kerta tämä nostettiin, niin laitetaan tähän.

    Olisi tarkoitus tehdä pyörään huoltomanuaalin mukainen puolivuosittainen huolto ennen ajokauden aloitusta. Kaikesta muusta uskon jopa omilla olemattomilla taidoilla selviäväni, mutta kaasareiden synkronointiin en ala. Mitä nyt vähän lueskelin vanhoja ketjuja, epäsynkassa olevat kaasuttimet ilmenevät vain tyhjäkäynnin epätasaisuutena. Onko kaasareiden synkkaus siis välttämätön operaatio, jos sellaista ei ilmene? Mitä haittaa tarkalleen on, jos siellä on heittoa? Kannattaako yleensäkin vain odottaa, että epätasaisen tyhjäkäynnin havaitsee, ennenkun synkkaukseen ryhtyy?

    Turhan takia ei viitsisi viedä pyörää huoltoonkaan, eikä viime kesälle tullut kauheasti kilometreja (ostin pyörän heinäkuussa ja ajoin ehkä n. 3000km). Talvisäilytys on ollut ulkona autokatoksen alla pressun suojissa, jos sillä nyt on vaikutusta.

    <lisätty>
    Oikeastaan saman kysymyksen voisi esittää tulppien vaihdon tarpeellisuudesta. Mitä hyötyä/kuinka välttämätöntä?[/QUOTE

    Ankalle (ja muillekin XJ 600 Diversionin omistajille) kaasareitten synkronoinnista.

    Kannattaa tehdä, helppo tehdä ja suositus 6000 km.

    Huoltomanuaalissa synkkaus tehdään hankalasti...

    Tee mieluummin näin:

    Tilanteessa jossa joudut irroittamaan pa-tankin, esim. ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä vaihda kaasareissa sijaitsevien "synkkausreikien" tulppina olevien ristipääruuvien tilalle kuusiokolo(tai torx)kantaiset ruuvit. Näin voit avata ruuvit "sivusta" ja kiertää mittarin nipat paikoilleen tankin ollessa paikallaan tai purkamatta mitään muutakaan.

    Synkronointiruuveihin (3 kpl) pääset käsiksi sopivalla (nyrkki)meisselillä.

    Älä polta näppejäsi...
  2. #92
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Ankalle (ja muillekin XJ 600 Diversionin omistajille) kaasareitten synkronoinnista.

    Kannattaa tehdä, helppo tehdä ja suositus 6000 km.

    Huoltomanuaalissa synkkaus tehdään hankalasti...

    Tee mieluummin näin:

    Tilanteessa jossa joudut irroittamaan pa-tankin, esim. ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä vaihda kaasareissa sijaitsevien "synkkausreikien" tulppina olevien ristipääruuvien tilalle kuusiokolo(tai torx)kantaiset ruuvit. Näin voit avata ruuvit "sivusta" ja kiertää mittarin nipat paikoilleen tankin ollessa paikallaan tai purkamatta mitään muutakaan.

    Synkronointiruuveihin (3 kpl) pääset käsiksi sopivalla (nyrkki)meisselillä.

    Älä polta näppejäsi...
    Tuohan voisi olla ihan kätevää, kiitos vinkistä. Tankin käytinkin jo irti tuon ilmanputsarin yhteydessä, mutta enpä jaksanut noille kaasuttimille vielä mitään tehdä. Ei tuolla viimeisen synkkauksen jälkeen ole kyllä ilmeisesti ajettukaan kuin 3-4tkm. Noh, ehkä kesän aikana. Lämpimällä on jostain syystä paljon mukavampi touhuta kuin tuolla pakkasessa...
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  3. #93
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos oikein nyt muistan, niin näissä on sitten kahta mallia, vanhemmissa peleissä ei kaasareiden synkkaus kertakaikkiaan onnistu jos ilmanputsari on paikallaan. En nyt muista ihan tarkkaan tuota kuviota, mutta itse kattelin Haynesin korjauskäsikirjaa ja mulla on sellainen mielikuva, että sen manuskan mukaan en synkkausruuveja löytäny, koska siinä on erilaiset kaasarit verrattuna vanhempiin diversioneihin, missä on mustat muoviset kohokammioiden kannet (mitkä saa vanhingossa asennettua väärin päin ja minkä takia mopo ei sitten kuje kun hätäsesti satasta tasasella). Meinasin väittää että ei synkronointia nyt sentään 6000 välein tartte... mutta niin se vaan taitaa olla On menny vissiin yli 15000 viimekerrasta... Tais olla niin, että keskimmäinen synkkaruuvi on ilmanputsarin alla kaasareitetn yläpuolella kun reunimmaiset on alapuolella.
  4. #94
    Jep, vanhemman mallin synkronointi (> 95) ei oikein aukene minulle Haynesin manuaalista mutta uudempi (96 >) on selitetty kyllä.

    Uudemmassa ainakin on synkkaus-ruuvien kannat alaspäin jolloin niitä voi pyöritellä tankin/putsarin ollessa paikallaan ja ylle kirjoittamani vinkki toimii...
    Viimeksi muokannut: collikka; 06.04.2012 klo 12:46.
  5. #95
    Vielä kaipaisi gsx-f jotain säätöä. Kaasun kun avaa nopeasti niin hetken miettii ja niiaa mutta kun tasaisesti avaa kaasua, toimii. Meneeköhän tuo nyt neulojen laskuksi vai nostoksi, kiihdyttäessä rikkaalle vaiko laihalle eikä pauku missään ?
  6. #96
    Voi iso kirosana. Nelospytyn pakokäyrä ei lämpeä tyhjäkäynnillä mutta lähtee mukaan jos nostaa kiekat vaikka 2000 kierrokseen, ei jaksa enään rassata tuota ja ideat loppu, yyveetä vaan jos joku haluaa edullisesti tai vaihtaa johonkin, siisti peli muuten. Suzuki gsx-f 750 ja 1991
  7. #97
    Lainaa V071JAK kirjoitti Katso viesti
    Voi iso kirosana. Nelospytyn pakokäyrä ei lämpeä tyhjäkäynnillä mutta lähtee mukaan jos nostaa kiekat vaikka 2000 kierrokseen, ei jaksa enään rassata tuota ja ideat loppu, yyveetä vaan jos joku haluaa edullisesti tai vaihtaa johonkin, siisti peli muuten. Suzuki gsx-f 750 ja 1991
    Älä nyt hyvä mies vielä luovuta. Kattele jostain romiksilta vaihtosetti. Mullakin on yksi ylimääräinen setti BST36 varastossa ihan vaan varmuuden vuoksi eikä sekää ole ehjä.

    En ole niin tarkaan sun edesottamuksia seurannu, mutta oletko jo uusinut kaasareihin sisuskalut?
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  8. #98
    Ei kehtaa lisää romua talliin ostaa, ainakaan romu kaasareiden muodossa. Tuli vielä mieleen kahjo ajatus että voisko kaasarit jäätyä vielä näillä keleillä, ei kai? Mikä lieju olis mitä polttoaineen sekaan kokeilla jotta jos jotain tuketta ultrauksen jälkeen on jäänyt että mahdollisesti liukenis pois ?
  9. #99
    Lainaa V071JAK kirjoitti Katso viesti
    Ei kehtaa lisää romua talliin ostaa, ainakaan romu kaasareiden muodossa. Tuli vielä mieleen kahjo ajatus että voisko kaasarit jäätyä vielä näillä keleillä, ei kai? Mikä lieju olis mitä polttoaineen sekaan kokeilla jotta jos jotain tuketta ultrauksen jälkeen on jäänyt että mahdollisesti liukenis pois ?
    Jaa-a, itse ehkä tutkisin vielä ettei kohokammioiden, tai neloskaasarin kammion, neulaventtiili ole jumissa eli bensaa tulee kaasarille. Katsopa vielä että bensapinnat ovat kaikissa kaasareissa normaalit, eli kirkasta muoviletkua kiinni kohokammion tyhjennykseen ja tyhjennysruuvi auki ja viet letkun pään tietysti vähän korkeammalle ettei tulvi letkusta. Kaasareissa pitäisi olla jonkin näköinen merkki mihin vertaat sitten letkussa olevaa nesteen pintaa, eli mittaat merkin ja nesteenpinnan välin. Sulta löytyy varmaan jokin Haynesin korjausopas tai vastaava missä on kerrottu tuo mitta?
  10. #100
    Polttoaine tulee kyllä joka kaasarille niin kuin pitää ja polttoainepinnat säädetty 14,7 milliin manuaalin mukaisesti. Tuossa erään asentajan kanssa jutellessa tuli johtopäätökseen että tuossa hyytymiskohdassa menee laihalle, eli koitan vielä säätää noita seoksia rikkaamalle seosruuvien kautta koska vaikuttaa kuulemma ruuvit 7000 kierrokseen saakka. Mistäs tuollaisen 90° kulmaruuvi avaimen voisi kotimaasta ostaa kun ulkomaan toimitukset yleensä kestää ja laina avaimilla ei viitsisi koko ajan touhuta. Vielä yritetään....
  11. #101
    Katsoppas vielä ennen lopullista luovutusta ne messinkiholkit joihin neulaventtiilit uppoaa. Nosta se holkki pois ja katsopas siellä holkin juuressa olevat o-rengas kumitiivisteet, saattaa vuotaa kaasarin rungon ja sen tiivisterenkaan välistä. Ota tiivisteet irti ja putsaa tosi huolellisesti ne tiivisteurat ja uusinta yritys. Saattaa mennä vähän rikkaalle eikä laihalle?

    Saattaa tulvia hiukan sieltä kautta vaikka ne kohopinnat olisi säädetty kohilleen. On tullut meinaan kans vietettyä useampi ilta noiden migunin kaasareiden kanssa ennenkuin hokasin vian aiheuttajan.
    Viimeksi muokannut: trj; 10.04.2012 klo 19:25.
    Murjaanien kuningas!
  12. #102
    Näissä kaasareissa ei ole nuita messinki holkkeja vaan venttiilit on kohoa pitävässä kehikossa kiinni joka on muovia, ja kehikon o-renkaat uusittu.
  13. #103
    Lainaa V071JAK kirjoitti Katso viesti
    Näissä kaasareissa ei ole nuita messinki holkkeja vaan venttiilit on kohoa pitävässä kehikossa kiinni joka on muovia, ja kehikon o-renkaat uusittu.
    Joo sitten noissa on migunin 34/36 eroja. Migunin 36:ssa on semmoset messinkiholkit siellä kaasarin rungossa johon neulaventtiilit menevät, ja itsellä oli vähän käyntiongelmia just niiden o-renkaiden takia jotka tiivistävät holkin ja kaasarin rungon välin.
    Murjaanien kuningas!
  14. #104
  15. #105
    Lainaa V071JAK kirjoitti Katso viesti
    Kaasarit on tämän sivun kuvien mukaiset
    http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=159718
    Juu, erilainenhan tuo neula-tsydeemi-hässäkkä näyttää olevan vähän uudempi mallisessa 36:ssa kuin tuossa kuvan 34:ssa bensan kohokammioon tulon osalta.

    No, tästä ei nyt tainnut olla apuja, mutta toivottavasti saat vian korjattua.
    Viimeksi muokannut: trj; 10.04.2012 klo 22:47.
    Murjaanien kuningas!
  16. #106
    Vielä riitti kärsivällisyyttä koittaa säätöjä ja alkoivat pikku hiljaa löytää paikkansa. Seosruuvin ja neulan muutoksilla löytyi säädöt jolla mopo alkoi toimimaan ja ajeluakin jonkin verran, tuo kiihdytyksessä tapahtunut hyytyminen ainakin häipyi. Saa nähdä kauanko taas toimii...
  17. #107
    Toimi se sitten 20km. Lisäpolttoaineella kolmospytty käy sen aikaa kun sitä antaa mutta muuten ei. Kipinää siis antaa ja kaasuttimenkin taas vaihteeksi tarkastin löytämättä mitään vikaa. Voiskohan tämä kaikki olla venttiili vikaa, puristuspaineita ei ole mahdollista mitata mittarin puutteen vuoksi.
  18. #108
    Heh, vika taisi taas kerran löytyä jarrujen puhdistus sprayn kanssa. Kolmos pytyn kaasarin kannessa halkeama synkka nipan kohdalla josta veti ilmoja, pika korjaus liimalla ja kolmos pytty taas mukana. Mopo toimii taas niin kuin pitää mutta jos joltain löytyisi tuohon kaasuttimeen kansi niin voisin ostella pois, kaasarin malli mikuni bs36ss.
  19. #109
    Mitähän saattais kaasarien synkronointi kustantaa huoltoliikkeessä teetettynä? CBR 600F -95 onpi pyörä.
    En tiiä koska on viimeks moista operaatiota tuolle tehty joten vois olla hyvä idea.
    Ja pintakaasulla mateluvauhdissa tuppaa nykimään reilusti niin voisko seokset olla persiillään kans? Josko niitäkin tarkistuttais/korjauttas samalla ni tekeeköhän kovasti lisää hintaa :o
  20. #110
    Lainaa thenuke kirjoitti Katso viesti
    Mitähän saattais kaasarien synkronointi kustantaa huoltoliikkeessä teetettynä?
    Ehkä kannattaa ennemmin kysellä hinta-arviota juuri siitä huoltoliikkeestä, mitä ajattelit käyttää.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #111
    Voi olla että jotain säästää sillä jos purkaa itse valmiiksi muoveja edestä pois...
  22. #112
    Voipi olla asiaa viedä se jonnekkin missä on tehopenkkikin samassa niin onpahan sit varmasti kohillaan kaasarit ja lähdötkin.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  23. #113
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jos oikein nyt muistan, niin näissä on sitten kahta mallia, vanhemmissa peleissä ei kaasareiden synkkaus kertakaikkiaan onnistu jos ilmanputsari on paikallaan. En nyt muista ihan tarkkaan tuota kuviota, mutta itse kattelin Haynesin korjauskäsikirjaa ja mulla on sellainen mielikuva, että sen manuskan mukaan en synkkausruuveja löytäny, koska siinä on erilaiset kaasarit verrattuna vanhempiin diversioneihin, missä on mustat muoviset kohokammioiden kannet (mitkä saa vanhingossa asennettua väärin päin ja minkä takia mopo ei sitten kuje kun hätäsesti satasta tasasella). Meinasin väittää että ei synkronointia nyt sentään 6000 välein tartte... mutta niin se vaan taitaa olla On menny vissiin yli 15000 viimekerrasta... Tais olla niin, että keskimmäinen synkkaruuvi on ilmanputsarin alla kaasareitetn yläpuolella kun reunimmaiset on alapuolella.
    Joo, iski lieva AHAA-fiilis kun tossa synkkasin taas kaasarit ja aloin laskemaan diversionin kaasareiden päälle sitä suojakumia... Jumalaut, siinä kumissahan on reikä justiin siinä synkronointiruuvin päällä... Jotenki tuli mieleen, että se saattaisi teoriassa periaatteessa ehkä hyvässälykyssä jotenkuten mahdollisesti indikoida sitä, että SITTENKIN olisi keskimmäinen sykronointiruuvi mahdollista säätää ilmanputsari paikoillaan!

    No perhana, niinhän se vaan on! Pitää vaan irrottaa ilmanputsariin tuleva paksu (kampikammion) huohotusletku, niin suojkakumin reikä näkyy ja siittä pääsee työtämään meisselin suoraan synkkaruuvinkantaan vaikka ilmanputsari on paikallaan. Miksen ole tota hoksannut ennen! Helpottaa synkronointia hiukan ja äänetkin on pikkasen matalammat ja ei pääse paskaroskia ilmapuolen suuttimiin.
  24. #114
    Lainaan topickia, kun kyseessä samankaltainen mopo eli Suzuki GSX 750F -89

    Kertokaapas mikä tässä voisi mättää. Alkaa olemaan ideat lopussa. Bensaa tulee niin paljon, että sitä roiskuu pääsuuttimesta ympäriinsä ja luistit väpättää miten sattuu. Neulat tällä hetkellä alimmassa asennossa.

    Kaikki lähti siitä, kun yritin saada kaasareita säädettyä paremmaksi, koska pyörä aina nykäisi kun kaasua käänsi nopeasti lisää. Oletin, että menee kaasua kääntäessä liian rikkaalle, joten pudotin neuloja ja tarkistin samalla tyhjäkäyntiruuvien asennot. Seosruuvit olivatkin yli 3 kierrosta auki, joten laitoin ne kahteen kierrokseen. Nyt sitten tilanne tämän videon kaltainen... Ei meinaa ottaa kierroksia millään. Tyhjäkäyntiä käy nätisti ja vähän kaasua kääntäessä nappaa kierroksia hyvin noin 4000 asti, jolloin alkaa tuo röpellys.




    Kaasarin kalvoja takaisin laittaessani huomasin, että ne eivät meinanneet millään asettua niille varattuihin uriin kaasareiden päällä. Kalvon tiivisterengas oli liian iso halkaisijaltaan. Olisiko kalvo venynyt ja sitä kautta löystynyt ja voisikohan se aiheuttaa tuollaista luistien väpätystä ja sitä kautta liikaa bensaa...

    Kunhan ehdin, palautan kaikki asetukset parhaani mukaan entiselleen ja katson mitä sitten tapahtuu.

    Hyviä ja huonoja vinkkejä otetaan vastaan!
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

    Sussu 750F -89
  25. #115
    Melko mielenkiintoista käyntiä tuossa videossa
    Enpä ole samanlaiseen törmännyt vaikka noita bst36:ia on tullu säädeltyä vaikka mihin asetuksiin.Voisi hyvinkin olla epäilemäsi vika, että kalvot on venyneet ja vuotavat. Saahan noitakin eikä taida olla hirveän kalliitakaan
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  26. #116
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei saa soppaa keskialueella. Neuloja ylöspäin.

    Justiin tossa XJ:ssä ajattelin että jos vaikka se tulis onnellisemmaks jos vääntäis seosruuveja aukipäin 2,5 kiekkaan... Aiheutti sen että joskus ykkösellä liikkeelle lähdettäessä se pikkasen empi, eli nytkäytti. Liian rikkaalla siis. Ruuvasin takaisin 2 1/4 kierrokseen ja nyt on ok. Kaks kierrosta XJ:ssäkin on defaultti. Taitaa olla saman mallisarjan Mikunin kaasarit BDST tai jotain, saman näköiset (isommat) kuin mulla XJ:ssä. JOS sulla on tyhjäkäyntipiiri puhdas ja kolmekiekkaa ollu auki noi ruuvit, niin se nytkäytys on voinut johtua siitä. Mä joskus kuristuksia poistellessani säädin neuloja, ja kun ne oli liian alhaalla (laihalla) niin teki just noin, että ei ota kierrosta. Tuossa kun näkyy valkosta härmää niin se on ilmankosteutta eikä bensaa.
  27. #117
    Itsellä vm 92 GSX600F. Onko normaalia että täyskaasulla vedättäessä tulee huomattava hyytyminen välille 6000-8000rpm? Tuosta kun pääsee yli, niin sitten kyllä vetoa piisaa riemukkaasti punarajalle saakka.

    Eli onko jotain mitä voisi kaasareiden säädöllä koittaa tehdä?
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  28. #118
    Tutun näköistä käyntiä. Nosta neuloja ja seos ruuveja kiinni päin. Tarkasta vielä että neulat luisteissa kunnolla paikoillaan ja myös jouset ja niiden lautaset. Kalvot palautuu ennalleen kun kuivuvat, polttoaine roiskeet ne turvottaa. Jos testaat ajamalla niin suodatin pakoilleen vaikuttaa käyntiin todella paljon. Itsellä oli alipainekalvon kannessa halkeama ja sekoitti käynnin täysin.
  29. #119
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ja mulla oli ne alipainekalvokammioiden kannet väärin päin... Ei ollu oikein voimaa pyörässä kun luistit ei noussu..
  30.  
  31. #120
    Lainaa Samzon kirjoitti Katso viesti
    Nyt sitten tilanne tämän videon kaltainen... Ei meinaa ottaa kierroksia millään. Tyhjäkäyntiä käy nätisti ja vähän kaasua kääntäessä nappaa kierroksia hyvin noin 4000 asti, jolloin alkaa tuo röpellys.
    Kun kaasuttimet on suunniteltu toimimaan tukkoisen ilmansuodatinkotelon kanssa ja sitten kotelo otetaankin pois käy juurikin noin. Ihan normaali tilanne.
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen