Ala pista. Dynon neulat on suuniteltu toimimaan sarjaan kuuluvien suuttimien kanssa. Kannattaisi ehka tosiaan kokeilla niiden vakioneulojen pudottamista.(V071JAK @ Kesä. 30 2011,19:09) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Nyt kokeiltu vakio nelojen muuttamista. Kolmannessa hahlossa ei jaksa kiertää, pykälä alaspäin ja toimii niin kuin alimassakin. Huomasin että kone käy tasaisemmin ilman valoja ja kun valot kytkee päälle niin kierrokset tippuu noin 600 kierrosta alaspäin ja tyhjäkäynti alkaa vaeltamaan, sähköissäkö se vika luuraakin !?
Honda CBR1000F 1996
Oliskohan jännitteensäätimessä kuitenkin se "juttu"?
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
Mittasin jossain vaiheessa akulta latauksen ja se oli ok, akussa näyttäis yhdessa kennossa olevan nestepinta aika alhaalla mutta jaksaa pyörittää konetta reippaasti ja pitkään, aika vanha jo tosin. Pystyykö tuota säädintä testaamaan muuten kuin latausvirtaa mittaamalla? Joskus muistelisin lukeneeni että nuo säätimet oli näissä riesana.
Honda CBR1000F 1996
EI per....le alkaa jo vi...taan!! Pyörä toimii kylmänä ok, ajelin hissukseen parin korttelin ympäri. Käyttelin tallissa pyörää ja kuumetessaa todella kuumaksi alkaa ongelmat. Hyytyy tyhjäkäynniltä sammuen pikku hiljaa ja samuu. Ei lähde käyntiin kuin pitkän startin kanssa ja kaasua antaen, hyytyykö tuo nyt pa-pulaan!? Välillä annoin ryyppyäkin kuumana koneelle ja itselle ja nyt per...le valuu polttoainetta jo ilmansuodattimen kotelon alaosassa olevasta ylivuotoputkestakin vai mikä letku nimeltään onkin. Ihme porinaakin kuulu jostain aivan kuin tankista mutta vaikea paikallistaa, sama porina oli sitten tankinkorkki auki tai kiinni vai kiehuuko tuossa jo öljytkin?! Latausvika pois suljettu mittarein ja uudella akulla. Ongelmat alkaa siis KUUMALLA koneella. Löytyykö jolla kulla vinkkiä vai paalaanko/poltan koko paskan?![]()
Honda CBR1000F 1996
EI per....le alkaa jo vi...taan!! Pyörä toimii kylmänä ok, ajelin hissukseen parin korttelin ympäri. Käyttelin tallissa pyörää ja kuumetessaa todella kuumaksi alkaa ongelmat. Hyytyy tyhjäkäynniltä sammuen pikku hiljaa. Ei lähde käyntiin kuin pitkän startin kanssa ja kaasua antaen, hyytyykö tuo nyt pa-pulaan vai liialliseen liemeen!? Välillä annoin ryyppyäkin kuumana koneelle ja itselle ja nyt per...le valuu polttoainetta jo ilmansuodattimen kotelon alaosassa olevasta ylivuotoputkestakin vai mikä letku nimeltään onkin. Ihme porinaakin kuulu jostain aivan kuin tankista mutta vaikea paikallistaa, sama porina oli sitten tankinkorkki auki tai kiinni vai kiehuuko tuossa jo öljytkin?! Latausvika pois suljettu mittarein ja uudella akulla. Ongelmat alkaa siis KUUMALLA koneella. Löytyykö jolla kulla vinkkiä vai paalaanko/poltan paskan? * * *
Tuossa vielä huomasin paikallaan käydessä että kun painaa etujarrun pohjaan ja pumppailee keulaa ylös alas hiipuu käynti ja samuu, bensa pinnatko vois vaikuttaa jos korkealla taikka matalalla...???
Honda CBR1000F 1996
Itse jo melko tovin Shadowin kaasareitten (=vain 2 ) kanssa paininut ja saa soppaa liikaa aina vaan... Mutta nyt viimesin havainto juuri tuo samainen porina (kuumaksi käytön jälestä), joka tulee siitä kun kaasuläpän päällä lilluva bensa lorisee pikkuhiljaa läpän ohi imukanavaan.. Eli nyt sit meikällä vuotaa kohon neulaventtiilit (en ole uusinut, mutta ilm sen verta asento muuttunut pura-kasaa operaatioissa ettei pidä enää) . Seuraava operaatio kohon säätö tai korjaussarja + öljyn ja suodattimen vaihto varmuuden vuoksi (on sen verran jo tullut kokeiltua että öljykin haisee bensalle).. Myös tuon ryyppyvaijerin hilppeineen meinaan käydä läpi, jotta varmaan sulkee kanavan silloin kun pitää olla suljettuna (alkaa jo epäileen kaikkea).
Muuten on samanmoista tuon startin kanssa, piitkään saa startata ja lähtee jos sattuu, ja vain kaasu ammollaan..
Neulaventtiilit vaihdettu kaikkiin neljään uudet, ihmetyttää vain että miksi oireilee vain kuumana? Pitänee ilmeisesti vielä otaa auki ja katsoa nuo bensapinnat. Manuaalin mukaan kohojen korkeus 14,6mm /+ - 1mm, pitäiskö raakasti vain laskea vähän? Manuaalin mukaan mitataan kaasarit ylösalaisin pitänee kait sekin paikkaansa.
Honda CBR1000F 1996
Kauankohan nyt toimii? Tein mitan millä sai mitattua tarkasti bensapinnat joka kaasarissa alle suosituksen 2mm, ohjearvoon säätö ja takana 3h lenkki ilman ainuttakaan oiretta! Oma käsitys oli koko ajan että saa liikaa ?! Seuraavaa vikaa odotellen ja ajellen...![]()
Honda CBR1000F 1996
Vanhat neulaventtiilit ilmeisesti vuotivat. Silloin bensiinin pinta kohokampioissa nousee liian ylos ja se kay rikkaalla. Ilmeisesti joku taidetakoja seppa on ennen sinua yrittanyt korjata laskemalla pinnat 2mm liian alas.(V071JAK @ Heinä. 02 2011,14:10) kirjoitti
Onnittelut, toivotaan etta toimii jatkossakin.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Tuo pyörä on muutenkin ollut sellainen että kaikki korjaukset mitä olen joutunut tekemään niin niissä kohdissa joku "seppä" tosiaankin jo aikaisemmin käynyt.
Honda CBR1000F 1996
Päivitystä. Tänään kaasareiden säätöä kaasarit paikoillaan. Käy hyvin tyhjäkäyntiä mutta ajossa taas 1000-2000 kierroksen välissä röpinöitä. Säätäessä huomasin että kakkospytyn seos ruuvi ei vaikuta käyntiin mitenkään, välillä kun suutinta avaa varovasti / hitaasti pytty selvästi hörähtelee henkiin mutta ei jää käyntiin, siis mitä?? Imu vuotoja ei edelleenkään ja kaasuttimet puhtaat? Tulppa tarvii varmaan ekaksi syynätä..
Honda CBR1000F 1996
Mitä netistä (sic) lukenu, niin jos seosruuvi ei vaikuta, niin tyhjäkäyntpiiri/suutin/tms./yms. on tukossa. (tai kai vaikka se tyhjäkäyntiruuvin alla oleva o-rengas voi vuotaa ilmaa ja häiritä säädön toimintaa)
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ei vain löydy kakoskaasarista mitään tukkeutumis kohtaa, paineilma ja kaasutin cleaneri virtaa joka kanavassa ja suuttimessa. Seos ruuvissa ja muuallakin uudet o-renkaat. Seos ruuvin jousen ja o-renkaan välissä oleva prikkaa vähän siipensä saaneen näköinen, voiskohan se olla että ei paina o-rengasta tasaisesti, aika pienestä on kiinni jos tuosta. Kipinä ok, joten tyhjäkäynti piiri on nyt poissa pelistä, ihmeen hyvin käy kolmella !?
Honda CBR1000F 1996
Seos ruuvin o-rengas oli syy käynti häiriöön, nyt kakkos sylinterikin muiden mukana. Näköjään kärpäsen paskakin aiheuttaa kaasareissa ongelmia, seuraava ajokki on RUISKU !![]()
Honda CBR1000F 1996
Nyt menee jo hermot mopon kanssa, ajossa taas rykii pyttyjä 1000-2000 kiekkan välissä. Kaasareiden seos säädöt toimii. 1-4 syl kaasuttimen päissä olevat pienet reiät kun tukkii sormella niin sammuu, 2-3 sylintereissä kun tekee saman kierrokset lähtee kierrokset nousuun eli käykö 2-3 rikkaalla ja 1-4 laihalla vai toisin päin, kaikissa seosruuvit nyt 2 kierrosta auki. Kohta lähtee myyntiin ja halvalla.
Honda CBR1000F 1996
Kaasareiden (miksi sitä sanotaan?) ilmanottopuolella olevista reijistä toinen ainakin on kaiketi tyhjäkäyntiseoksen ilmasuutin, joka kai tarjoilee tyhjäkäyntipiiriin ilmaa jotta se itse bensa pisaroituu/kaasuuntuu paremmin – näin luulen lukeneeni...
Jos tommosen tukii sormella = imua enempi siellä tyhjäkäyntipiirissä = enemmän bensaa ja se jos johtaa oireeseen.. Sammuminen on musta normaalia, mutta kierrosten nousun luulisi tarkoittavan että tyhjäkäyntipiiri ei edelleenkään saisi bensaa tarpeeksi? Olisko sulla jossain joku roskakertymä josta jäisi tyhjäkäyntipiiriin sitten aina uutta roskaa putsausken jälkeen?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kakkos sylinteri ollut taas tutkailun alla, mikä tulpan hatun vastus arvo yleensäkin on? Kuumana hatussa 7,9 kilo ohmia ja kylmänä 8,5 tutkailin että yleishatut mitä myynnissä niin niissä 5 kilo ohmia voisko olla liikaa vastusta vai hajoaako nuo yleensä totaalisesti? Muita hattuja en mitannut mutta kakkonen poissa pelistä.
Honda CBR1000F 1996
Niinpä sitten on uskottava että kakkos sylinterissä tyhjäkäynti piiri tukkeessa. Välillä suuttiimen läpi kulkee polttoaine ja välillä ei. Nyt sitten pukkas todellisen ongelman suutin jumahtanut kiinni ja kanta v...ksi ! Jotain siellä paskaa on kun neulalla tökkii niin polttoaine kulkee mutta välillä taas tukossa paineilma ei auta. Pe....llä tuon suuttimen nyt tuolta syvästä kolostaan kaivaa pois ?!
Honda CBR1000F 1996
Koeta naputella siihen teravalla meisselilla tms hahlo. Tai hyvin pienella poralla (Dremel tai vast) yksinkertaisesti rikot sen palasiksi. Varo ettet tee liikaa koloja itse kaasuttimeen.(V071JAK @ Heinä. 07 2011,22:43) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Sain suuttimen irti lyömällä pienen kuusiokolo avaimen suuttimen sisään. Kanavahan siellä kuitenkin oli vielä tukkeessa, kaikki sylinterit nyt mukana ja jokainen käyttäytyy samalla tavalla kun kokeilin peittää kädellä vuorotellen kaasuttimia.![]()
![]()
Honda CBR1000F 1996
Morjens.
Toissapäivänä tuli haettua tuommonen Suzuki GSX-R SRAD 600 vm.99 pihaan, viimesiä kaasarivehkeitä siis. Samana iltana rupes ilmestymään bensatippaa mopon alle, oletettavasti joku kaasari tulvii. Pyörä on lähestulkoon seissyt ajamatta viimeiset 3 kesää joten ei mahdottomana yllätyksenä tullut.
Tankin alle kurkattiin ja sieltä löytyi ylläri, ylivuoto tulee koneen päälle, startin viereen. Joka kaasarilta lähtee letkut, jotka yhdistyvät lopulta yhdeksi muutaman Y-liitoksen jälkeen. Letkut myöskin kulkevat mustien muovipalikoiden kautta (kiinni 1. ja 3. kaasarin pohjassa), palikoihin tulee 2 johtoa kumpaankin - mitä ovat nämä palikat / niiden tarkoitus?
Minnehhän tällaisissa mopoissa mahtaa ylivuotobensat mennä, takaisin tankkiin vai letkun kautta maahan? Kokemukset rajoittuu lähinnä ykspyttysii enskoihin, joten tässä on taas kaikki uutta ja ihmeellistä..
Ylivuodosta tulee soossia vain kierrättäessä, tyhjäkäynnillä ei mitään. Mopo käy ja kukkuu ihan oikein, ei röpötä tai booaa ajettaessa. Jos vika olis neulaventtiilissä, luulisi bensaa tulevan jo tyhjäkäynnillä?
Toivoisin pikaista vastausta viisaammilta, ajamaan olisi kova hinku mutta ei haluaisi pyörääkään polttaa / hajottaa!
Ilmeisesti sulla tuollainen putki hässäkkä, tuosta ei vain selviä mihin letkut jatkaa..? www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm
Honda CBR1000F 1996
Joo-o. Mustat palikat (nrolla 28 tuolla kuvissa) on siis solenoidit jotka tekee mitä...?
Molemmilta solenoideilta lähtee letkut jotka yhdistyy yhteen Y-haaraan, siitä jatkuvaa letkua ei enää ole.
Tankkiin koitettiin yhdistää mutta sieltä lähtevät letkut on ilmeisestikkin molemmat korvausilmaletkuja, tukehtui nimittäin hetken käynnissäolon jälkeen.
Olisiko tuosta apua, air boxin alla ilmeisesti liitin natsa.. www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=301534#post5161600
Honda CBR1000F 1996
\o/ Kiitos! Tämä helpotti kummasti. Kummallinen viritys tosin,miksihän lie bensan pitää mennä putsariin? Eräänlainen kiihdytyspumppu ilmeisesti kyseessä..
Ollos hyvä, elikkäs löysit letkulle paikan? Loistavia neuvoja täältä itse saaneena mukava kun välillä voi muitakin auttaa. Nuo linkin sivut muutenkin luettuja ja sieltäkin monia vinkkejä saanut...![]()
Honda CBR1000F 1996
Viimein sain tilaamani neulat kaasareihin ja kyllä käynti parani huomattavasti. Kuvaakin yritin linkittää mutta ei vain onnistu tälle foorumille !?
Honda CBR1000F 1996
Laitetaan vaikka tänne, ettei tartte muiden kiusaksi avata taas uutta ketjua kaasareista. *
Eli mistäs mahtais saada Keihin vp49a kaasareihin neulaputkia ja neuloja yms.? Mopo on 600cc Honda Hornet vm.2000.
En osaa selvästikkään kuuklettaa riittävän hyvin. *
Honda CB600F Hornet