Sain sen nyt ainakin jotenkin toimimaan seuraavilla asetuksilla:
- Neulat keskellä
- Seosruuvit 2 kierrosta auki
- Tyhjäkäyntisuuttimien tulpat poistettu kaasareista.
Testilenkillä ei röpeltänyt, nykinyt tai mitään muutakaan ja vetoa löytyi harvinaisen hyvin. Tosin näillä asetuksilla ajoin joskus jonkin aikaa ja kulutus oli aika rajua, 8-9l/100km. Seuraillaan ja säädellään sitten taas, jos ja kun tarvetta ilmenee...
Kokeilin joskus neulat ylempänä sekä tulpat paikallaan, jolloin tukehtui liikaan bensaan. Tosin silloin oli seosruuvit vielä tuon yli 3 auki...
Neulat ovat vaihtokunnossa. Ei tälläisillä varmasti saa kaasareita säätöihin vaikka kuinka yrittää, joten tässäkin yksi syy ongelmiin:
![]()
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
Tänään tuli omituinen oire pyörään. Liikennevaloissa kun odottelee vaihde vapaalla käy niin kuin pitää mutta kun kytkimen painaa pohjaan niin kierrokset laskee noin 500 kierrosta, mikähän tuon vois aiheuttaa?!?
Jos kytkimen painaminen ei mekaanisesti jarruta koneen käyntiä (Mitä en usko, sillä pitäisi varmasti jotain ääntä), niin voisikohan olla sähköinen vika. Eikös näissä ollut tunnistin, että antaa startata vaihde päällä, jos kytkin on pohjassa??Itse starttaan aina vapaa päällä, niin en varmasti muista...
Tuohan voisi aiheuttaa jotain sähköpuolen hämminkiä...
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
riippuu siitä onko tilaa värkätä ja onko kaasarit vaakatasossa vai pystyssä (ehkä vaikeampi kun neulat ja luisti vaakatasossa).
ks. edellisellä sivulla toi viedeo, siinä ne mustat kannet.
Joo, siis kalvo+luisti+neula on "samaa kokonaisuutta" joka nousee noiden kansien alta. Tonne kalvon ja luistin sisään menee jousi mikä (lentää tallin nurkkaan) painaa neulaa ja luistia alaspäin, eli kiinni. Kun antaa kaasua, niin kaasuläpät aukeaa kaasareiden imupuolella ja alipaine vetää kalvoja ylös samalla nostaen luistia (antaa ilmaa) ja neulaa (antaa bensaa).
![]()
Ja ihan tollasena vinkkinä, niin se sokka siinä neulassa on myös ns. "katoavaa sorttia" ja ei ole huono idea irroittaa ja laittaa sitä sokkaa paikalleen ison muovipussin sisällä mistä näkyy läpi. Tällöin jos ote lipeää, niin se sokka löytyy sieltä muovipussista..
Oliko se sun kuussatku -92 mallia?
No enivei oheisen linkin takaa löytyy kuvaa aika moniin suzukin vehkeisiin. valitse vuosi ja malli ja osa-alue jota haluat tutkia
http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm
niin se neulahan on siis needle jet![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Itse ratkaisin tuon kytkin / kierrosten lasku ongelman tänään hankkimalla suzukin tilalle tuoreemman ajopelin, honda cbf1000f, hiukan on eri peli ajella 8 )