Sivu: 2 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 319:sta
  1. #31
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa malloc kirjoitti Katso viesti
    Laitetaan kysäriä tänne kun ketjun nimi oli sopiva Olisiko heittää suositusta öljyihin, ajokkina siis Diversion 600 -92 aj 77tkm. Olen ajanut Valvoline 10W40 ja viimeksi Yamalube 10W40 mineraaliöljyillä. Varsinkin Yamalubella venttiilikoneisto ja nokkaketju pitävät kovaa ääntä, samoin vaihteet kytkeytyvät 'rusahtaen'. Olisiko 15W40 tai jopa 20W50 parempi valinta? Ajelut on kuitenkin +10C keleillä.
    Se pitää ääntä. En laittais mitään 20W50 kun ei ohjekirja sellasiat suositele. Mä oolen ajanut kohta 25 000 kilometriä Delvacilla. Yamaha sanoo, että "moottoriöljyä, API SE, SF, SG Ja visksoiteetti 10W30 tai 20W40", Delvakki on 15W40 ja kelpaa mulle. Kunhan laittaa liukastelisäaineistamatonta (mineraali)öljyä ettei kytkin ala luistamaan, niin hyvä on ja paremmaksi ei tule. Semoselle toi kone on suunniteltu.
  2. #32
    Onkos kukaan muuten löytäny jotain hyviä blogeja/projekti sivuja missä käsiteltäisi juuri Yamahan pyörää? Voisi kattella ideoita miten laitella pyörää komiammaksi.

    Huomenna olisi tarkoitus puunata puhtaaksi ja etsiä kaikki pienet napit jotka osuneet tankkiin ja alkaneet ruostua, sekä hoidella pois pikkuhiljaa
  3. #33
    Lainaa malloc kirjoitti Katso viesti
    Laitetaan kysäriä tänne kun ketjun nimi oli sopiva Olisiko heittää suositusta öljyihin, ajokkina siis Diversion 600 -92 aj 77tkm. Olen ajanut Valvoline 10W40 ja viimeksi Yamalube 10W40 mineraaliöljyillä. Varsinkin Yamalubella venttiilikoneisto ja nokkaketju pitävät kovaa ääntä, samoin vaihteet kytkeytyvät 'rusahtaen'. Olisiko 15W40 tai jopa 20W50 parempi valinta? Ajelut on kuitenkin +10C keleillä.
    venakoneiston ääntelyä tuskin voi hillitä öljyn paksuudella ja alapään viskositeetillä etenkään ei taida olla vaikutusta mutta itsestäni tuntuu että näissä ilma/öljy-jäähdytteisisssä w-40 on hieman liian vähän, menee(kö) liruksi kuumana?

    omassa tällä hetkellä motulin 5100 10w-50, en oikeastaan voi kuvitella vaihteiston/kytkimen toimivan paremmin, tosin aika kallista tuo on

    viime kesänä ajoin teboilin superbikellä, sekin toimi ihan hyvin

    diversionin öljynvaihtoväli on 6000 km joten itse ehkä pääsen yhdellä vaihdolla/vuosi joten voipi laittaa sitten vaikka kalliimpaa (ja ehkä laadukkaampaa)
    Viimeksi muokannut: collikka; 30.06.2012 klo 01:41.
    juuri nyt pyörätön
  4. #34
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    diversionin öljynvaihtoväli on 12 000 km, joten itse pääsen yhdellä vaihdolla/vuosi joten voipi laittaa sitten vaikka kalliimpaa (ja ehkä laadukkaampaa)
    Ei muuten olekaan, vaan 6000 kilometriä. 12000 välein on öljynsuodattimen vaihto.
  5. #35
    shyhander, olet aivan oikeassa, 6000 km öljynvaihto, 12 000 km öljynvaihto ja filtteri

    (itseasiassa ihmettelin aikaisemmin miten näissä on näin pitkä öljynvaihtoväli, luin vain huolimattomasti opasta)
    juuri nyt pyörätön
  6. #36
    http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet...-mittari-Musta

    Mites menisköhän toi ihan suoraan vanhoihin kaapeleihin kiinni? Maski on tosiaan vaihdettu niin on joutunut itse virittelemään nyt valot kiinni. Tuo olisi aikas hyvännäköinen.
  7. #37
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Se pitää ääntä. En laittais mitään 20W50 kun ei ohjekirja sellasiat suositele. Mä oolen ajanut kohta 25 000 kilometriä Delvacilla. Yamaha sanoo, että "moottoriöljyä, API SE, SF, SG Ja visksoiteetti 10W30 tai 20W40", Delvakki on 15W40 ja kelpaa mulle. Kunhan laittaa liukastelisäaineistamatonta (mineraali)öljyä ettei kytkin ala luistamaan, niin hyvä on ja paremmaksi ei tule. Semoselle toi kone on suunniteltu.
    Ainakin -99 Driversionin (RJ01) ohjekirja tuntee myös 20W-50 öljyn lämpötila-alueelle +5 - +50, API luokitukset SE, SF, SG tai korkeammat ilman kitkaa vähentäviä lisäaineita. Joten aivan käypää tavaraa ja jos tulee viime kesän kaltaisia helteitä niin ilma / öljyjäähdytteiseen jopa suositeltavaa.

    Suositellut viskositeettiluokat, käyttölämpötilasta riippuen, ovat:

    SAE 10W/30 -10 - +35
    SAE 15W/40 +0 - +45
    SAE 20W/40 +5 - +45
    SAE 20W/50 +5 - +50
    SAE 10W/40 -10 - +45
    Viimeksi muokannut: Patukka; 30.06.2012 klo 19:15.
  8. #38
    tuumailin että en mitenkään aja samoilla öljyillä koko kesää (nyt jo km:iä sen verran) joten vaihdoin öljyt ja suodattimen, motulin tilalle teboilin superbikeä, katsotaan muuttuiko mikään...

    tuolla aikaisemmin mainitsin modatun mra:n pleksin paremmista "tuuliominaisuuksista" orkkikseen verrattuna, tuossa pari kuvaa, sitä paitsi se on paremman näköinen

    [IMG]http://aijaa.com/0043310455317[/IMG]]
    ja
    [IMG]http://aijaa.com/0041910455364[/IMG]

    toinen pikku tuunaus diversioniin vähentämään tangon värinää, raskaammat tankopainot.

    [IMG]http://aijaa.com/0064010455322[/IMG]

    orkkikset painaa noin 110 gr, kuvassa olevat omavalmisteet n. 170 gr. ainakin omassa häivyttää lähes olemattomiin värinät. diversionin tyypillinen 3500-4000 kierroksen paikkeille osuva resonanssi ei tunnu pahalle ja siitä yli matkanopeuksilla (85 - reilu satanen) tanko on lähes värinätön
    Viimeksi muokannut: collikka; 01.07.2012 klo 00:33.
    juuri nyt pyörätön
  9. #39
    Onko kellään samanlaista onkelmaa ollut, että kun pyörä seisoo pihalla niin aina vähänväliä kuuluu sellainen ujellus. Siivoilin autotallia ja pyörä oli pihalla niin ihmettelin mikä siellä ujeltaa niin pyörästä se tuli. Jostain sieltä moottorin tienoilta, voiko olla vain että tuuli osuu niin hyvin johonkin.
  10. #40
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    En ole kyllä tuollaista kuullu
  11. #41
    Bensatankki viheltää, kun bensa laajenee lämmetessään. Mulla oli taannoin 600 Diversion ja teki sitä. Nykyisistä kawoista isompi myös viheltelee varsin äänekkäästi lämpiminä päivinä.
    Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
  12. #42
    Joo itse kanssa ajattelin sitä, että tankki se varmaan on.
  13. #43
    Käytiinpäs tossa pienellä ajelulla kun hyvä ilma. Tankkaamaan kun meni, ja postissa pysähtyi niin molemmilla kerroilla aivan älytön ulina tuli tankista, moottori kun lämpimänä hohkaa siinä paikallaan ollessa. Kotipihalle kun päästiin, niin jäin väijyyn viereen kun alkaa ulisemaan, nykäsin korkin aukin tankista niin samantien lakkasi kun pääsi ilmaa tankkiin/karkaamaan sieltä.

    Onko kukaan tehnyt tähän mitään viritystä, oli meinaan todella kuultavissa ulina kun tankilta lähti
  14. #44
    Lainaa Gukkuu kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan tehnyt tähän mitään viritystä, oli meinaan todella kuultavissa ulina kun tankilta lähti
    Itsellä ei ainakaan vihellä tankki ollenkaan.
    Juuri tulin ajelemasta ja huomasin että taitaa ketjut olla vaihtoa vaille valmiit! tuntuu ilkea hakkaava tunne peräpuolelta ja ainoastaan silloin kun antaa raskaammin kaasua.. vai lieneekö tämäkin yksi ominaisuuksista joita diverison 600 s omaa?
  15. #45
    Liekö voblaus näiden tyyppiongelma vai mikä mulla näissä mättää? 60-80 km/h niin ei tarvitse nenää kaivella tai karkaa käsistä. Edellinen teki samaa ja eturenkaan tasapainoituksella sekä uudella kumilla vaiva poistui vain hetkeksi. Emäputkessa ei ole lappia ja laukut ei vaikuta. Mikäs muu tuohon vaikuttaa?
  16. #46
    Lainaa Gukkuu kirjoitti Katso viesti
    Käytiinpäs tossa pienellä ajelulla kun hyvä ilma. Tankkaamaan kun meni, ja postissa pysähtyi niin molemmilla kerroilla aivan älytön ulina tuli tankista, moottori kun lämpimänä hohkaa siinä paikallaan ollessa. Kotipihalle kun päästiin, niin jäin väijyyn viereen kun alkaa ulisemaan, nykäsin korkin aukin tankista niin samantien lakkasi kun pääsi ilmaa tankkiin/karkaamaan sieltä.

    Onko kukaan tehnyt tähän mitään viritystä, oli meinaan todella kuultavissa ulina kun tankilta lähti
    Siellä on tankin korkin sisällä sellaiset kanavat joissa on pienellä kierrejousella tomiivat kuulat jotka sulkevat tankin, toinen kuula alipainetta ja toinen ylipainetta varten. Nyt se ylipaineen kuula on sellaisella kireydellä että se alkaa vinkua kun ilma tulee ulos. Mulla oli sama FJ:ssä. Se paranee jos purkaa tankin korkin ja vähän säätää niitä jousia. Kannattaa vaan tehdä muualla kun tankin päällä ettei kuulat häviä tankiiin/maastoon, ne on meinaan noin pari milliä halkaisijaltaan. Idea on tietysti että bensat ei tule ulos kaatuessa.
    FJR -17
  17. #47
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Siellä on tankin korkin sisällä sellaiset kanavat joissa on pienellä kierrejousella tomiivat kuulat jotka sulkevat tankin, toinen kuula alipainetta ja toinen ylipainetta varten. Nyt se ylipaineen kuula on sellaisella kireydellä että se alkaa vinkua kun ilma tulee ulos. Mulla oli sama FJ:ssä. Se paranee jos purkaa tankin korkin ja vähän säätää niitä jousia. Kannattaa vaan tehdä muualla kun tankin päällä ettei kuulat häviä tankiiin/maastoon, ne on meinaan noin pari milliä halkaisijaltaan. Idea on tietysti että bensat ei tule ulos kaatuessa.
    Okay, pitääpä mennä kattelemaan kun tässä töistä on selvinnyt kotio. Eli löysentää pitäisi vähän jotenkin. Kiitos tästä.

    EDIT: Purin itse korkin kokonaan, ei löytynyt mitään kuulia. Pitäisi ne kuulat olla siis ihan korkissa joka avautuu avaimen mukana, vai siinä "kauluksessa". Korkin takaisin kokoamisen jälkeen ininä jatkui kun annoin seistä auringossa.
    Viimeksi muokannut: Gukkuu; 04.07.2012 klo 19:50.
  18. #48
    Lainaa leinoan kirjoitti Katso viesti
    Liekö voblaus näiden tyyppiongelma vai mikä...
    On.
    Ittellä oli 9-satku, ja ei sillä ilman käsiä ajeltu... Ainaki toinen käpälä oli pidettävä tangossa.
    Eturenkaassa sais olla kunnon pitkittäisura, niin helppaa vähäsen.
    Mittaa myös öljytasot etuputkista, ja kato ettei liukuholkit ole väljät. Myös takalinkun laakerointia vois silmäillä.

    Mää pidin omassa rengaspaineina etu: 2,7 taka:2,9/3,0...

    Myös voit koittaa etuputkien korkeutta säätää, putki löysälle, ja liuta sitä vähän ylöspäin. 5-10mm kerta...
    Kääntyy notkeemmin, mut voi auttaa woblaukseen...
    Se oli jo rikki...
  19. #49
    Lainaa leinoan kirjoitti Katso viesti
    Liekö voblaus näiden tyyppiongelma vai mikä mulla näissä mättää? 60-80 km/h niin ei tarvitse nenää kaivella tai karkaa käsistä. Edellinen teki samaa ja eturenkaan tasapainoituksella sekä uudella kumilla vaiva poistui vain hetkeksi. Emäputkessa ei ole lappia ja laukut ei vaikuta. Mikäs muu tuohon vaikuttaa?
    tyyppiongelma, itte oon miettinyt useastikin ajellessa mikä sen aiheuttaa...

    omassa vaiva on pieni, jossain 70 km/h paikkeilla esiintyy pientä vapinaa, en vielä nimittäisi voblaukseksi (olen joskus kokenut todellisen VOBLAUKSEN toisella pyörällä), ts. omalla voi lasketella ilman käsiä...
    Viimeksi muokannut: collikka; 07.07.2012 klo 02:25.
    juuri nyt pyörätön
  20. #50
    Minulla ei kyllä ole mitään voblausta esiintynyt tuolla, tai millään muullakaan nopeusvälillä. Ilman käsiä en ole kokeillut ajaa, enkä näe siihen mitään syytäkään, mutta tokihan nyt kanssamotoristeja tulee moroteltua, eikä mitään vaikutusta ole pyörän käyttäytymiseen ollut.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  21. #51
    näissä on ilmeisesti vaihtelevissa määrin taipumusta etupään vapinaan/voblaukseen tuossa 70 km/h paikkeilla nopeutta laskettaessa jostain kumman syystä, mistä se sitten johtuu, itse en ainakaan tiedä.

    omassa pitäisi olla kaikki kunnossa, rengaspaine ok, hyväkuntoinen rengas tasapainossa, etupää muutenkin kunnossa jne, silti vapisee mutta vain lievästi kun pudottaa nopeuden "ilman käsiä"...
    juuri nyt pyörätön
  22. #52
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä nää kaikki alkaa "voblaamaan" ainakin jos on esimerkiksi takaboksi. Itte kun otin tuon pois niin ei juurikaan tee tota enää, mutta kyllä sen esiinkin saa...
  23. #53
    Juu, samaa vapinaa tykkäs tuo minunkin ex divikkani tehdä. Kokeilin tota jossain 80km/h matkavauhdissa niin että nostin hiukan kouria stongalta. Nopeasti ois lähteny mopo alta. Renkaat oli priimakuntoset ja paineet kohdallaan, ohjauslaakeri ok mutta keulan silloisesta tilasta ei tarkkaa tietoa.

    Ei se kyllä koskaan viheltänyt
    SV1000 -03
  24. #54
    Nostetaas taas kysymystä esiin. Olin tuossa äsken vähän ulkoiluttamassa pyörää niin sain vähän paikallistettua nykimistä. Kun ajaa noin 3000 kierroksella niin alkaa nykimään ja nykii sinne 5000 asti, siitä kun mennään yli niin kaikki taas hyvin. Mielestäni vaihteella ei ollut väliä millä ajoin, 80km/h kun oli vauhtia niin silloinkin vähän nyki, mutta vaihtoi vähän vain kaasun asentoa niin loppui, silloin en huomannut kierroksia katsoa.

    Mistäs lähtisi selvittelemään, bensa tankissa on uutta yms.

    Pyörä tosiaan Diversion S 600, 1992
  25. #55
    Pyöräkorjaaja kävi ajamassa pyörää ja sanoi, että voblaa v....ti. Vaikka tuo nyt on tuommoista voblauksen esiastetta niin jotain siellä on pielessä. Väljää ei löytynyt kuin hieman etupyörän laakerista joka vaihdettiin/ ei vaikutusta. Epäily, että lähes uusi rengas olisi jotenkin viallinen.
  26. #56
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Gukkuu kirjoitti Katso viesti
    Nostetaas taas kysymystä esiin. Olin tuossa äsken vähän ulkoiluttamassa pyörää niin sain vähän paikallistettua nykimistä. Kun ajaa noin 3000 kierroksella niin alkaa nykimään ja nykii sinne 5000 asti, siitä kun mennään yli niin kaikki taas hyvin. Mielestäni vaihteella ei ollut väliä millä ajoin, 80km/h kun oli vauhtia niin silloinkin vähän nyki, mutta vaihtoi vähän vain kaasun asentoa niin loppui, silloin en huomannut kierroksia katsoa.

    Mistäs lähtisi selvittelemään, bensa tankissa on uutta yms.

    Pyörä tosiaan Diversion S 600, 1992
    Kaasareista kai sitä kannattaa alkaa selvittämään. Putsauttaminen vaikka ultraäänipesurissa ei tee huonoa. Tiivisteiden kunto... Suuttimien tukkoisuus.. Luistin kalvojen kunto... Siellä jossain se saattaa olla. Kaasareiden kumikurkkujen kunto... Ikävin ehkä on jos on kaasuläppien akselin tiivisteet kulahtanu jolloin imee ilmaa sitäkautta. Silloin pitää purkaa koko 4 kaasarin paketti.. 20 vuotta tekee tommosiin tehtävänsä.. Vika voi olla "jossain"...
  27. #57
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kaasareista kai sitä kannattaa alkaa selvittämään. Putsauttaminen vaikka ultraäänipesurissa ei tee huonoa. Tiivisteiden kunto... Suuttimien tukkoisuus.. Luistin kalvojen kunto... Siellä jossain se saattaa olla. Kaasareiden kumikurkkujen kunto... Ikävin ehkä on jos on kaasuläppien akselin tiivisteet kulahtanu jolloin imee ilmaa sitäkautta. Silloin pitää purkaa koko 4 kaasarin paketti.. 20 vuotta tekee tommosiin tehtävänsä.. Vika voi olla "jossain"...
    Njaha, taitaapa jäädä korjaaminen talveksi sitten. Ei viitti alkaa lyömään konetta atomeiksi nyt ajokaudella
  28. #58
    Kumi vaihdettu- parantui muissa vauhdeissa muttei tuossa 70 km/h liepeillä. Eli käpälien löysäys tuolla kohden stongasta aiheuttaa edelleen kiihtyvän kauhun tunteen. Vaiva stabiloituu heti kun hipaisee etujarrua. Voisiko syyllinen olla kiero jarrulevy?
  29. #59
    Käväsin tänään storm motorissa kattelemassa aikani kuluksi ja kyselin kustannuksia renkaan vaihtoon. Jos vie vanteen sinne niin päällelaitto 10e, jos ajaa pyörällä sinne -> vaihtavat kumin -> lyövät takasin alle niin 27,5e

    Nykyään mulla on tuo sport demon rengas joka alkaa olemaan kovin loppu. Osaako kukaan sanoa tuosta toisesta stormin omasta renkaasta mitään, vai pitäisikö käydä muualta ostamassa kumi ja viedä vaihdettavaksi?

    https://mprenkaat-store.com/1308018-...2_165_490.html Täältä löytyisi kanssa vaikka minkänäköistä.
    Viimeksi muokannut: Gukkuu; 14.07.2012 klo 16:08.
  30.  
  31. #60
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pilot Active on ihan hyvä kumi asvaltille. Ajoin sellaset vajaa 20 000. Eturenkaan kuvio ei toimi hiekalla jos pikkasenkin kallistaa liikaa.

    Mulla on nyt takana Heidenau K64 Saa nähdä onko siitä mihinkään, en ole vielä ajanut metriäkään..
Sivu: 2 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen