Sivu: 4 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 319:sta
  1. #91
    tuo noin 70 km/h paikkeilla esiintyvä vapina/voblaus tuskin liittyy esim. takalaukkuun, ainakaan itselläni vaikkei ollut takalaukkua, ei edes telinettä, niin siltikin vapisi...

    (puhun menneessä aikamuodossa, tein kaupat tänään joten alkaa uuden etsintä, mikä vastenmielinen homma )
    juuri nyt pyörätön
  2. #92
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    tuo noin 70 km/h paikkeilla esiintyvä vapina/voblaus tuskin liittyy esim. takalaukkuun, ainakaan itselläni vaikkei ollut takalaukkua, ei edes telinettä, niin siltikin vapisi...

    (puhun menneessä aikamuodossa, tein kaupat tänään joten alkaa uuden etsintä, mikä vastenmielinen homma )
    Tänään kokeilin päästää kutosvaihteelta jostain 90 km/h:sta vauhdin pois ilman käsiä ja mitään voblaamista ei tullut, Ihan ehkä saattoi olla jotain aavistettavissa just siinä 70 kohdilla, mutta loppuu ennen kuin alkoikaan. Takana kun mulla oli viimeviikolla bilteman tavarasäkki, missä ehkä 5 kiloa vaatteita, lenkkaria jne. niin alkoi aika voimakas voblaminen kun kädet päästi irti. Ja toi mun divari on -93 mallinen.
  3. #93
    Lainaa Gukkuu kirjoitti Katso viesti
    Okay, katsoin vanhasta renkaasta koon joka on tällähetkellä kiinni On sitten varmaankin vanha omistaja laittanut.

    Kiitoksia tästä.

    https://mprenkaat-store.com/lasertec-p-1697.html / Isäpuoli oli tälläisen hommannut Harrikkaansa niin kehui kovasti. Onkohan tuosta kenelläkään kokemuksia?

    Lähinnä nyt pähkäilen seuraavien renkaiden kesken: Michelin Pilot Activ, Metzeler Lasertec, Bridgestone BT 45, kaikki samanhintaisia muutaman euron erolla.
    Pyörästähän en paljoa tiedä, mutta kaverilla tuollaisessa ollut norsuvalmistajan Lasertecejä parikin sarjaa. Ei ole valitellut. Itselläni oli Yammun TR-1:ssä aikoinaan Laserteciä, Sport Demonia ja BT-45:ttä... Lasertecit olivat ehkä noista parhaat yleiskumit. Sport Demonit olivat ohjautuvuudeltaan terävimmät, mutta kylmänä liukkaahkot. Siltakivet eivät vakuuttaneet; ohjautuivat kehnosti, ja tuntuma jäi muistaakseni vähän epämääräiseksi.

    "Metsälersseihin" ei yleensä tarvitse pettyä. Sinänsä varmoja kumeksia. Pirellit voi kokeilla, jos ei liian kylmällä ajele. BT45 on ihan OK, mutta ei mutkateille.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  4. #94
    Lainaa sähköorava kirjoitti Katso viesti
    Pyörästähän en paljoa tiedä, mutta kaverilla tuollaisessa ollut norsuvalmistajan Lasertecejä parikin sarjaa. Ei ole valitellut. Itselläni oli Yammun TR-1:ssä aikoinaan Laserteciä, Sport Demonia ja BT-45:ttä... Lasertecit olivat ehkä noista parhaat yleiskumit. Sport Demonit olivat ohjautuvuudeltaan terävimmät, mutta kylmänä liukkaahkot. Siltakivet eivät vakuuttaneet; ohjautuivat kehnosti, ja tuntuma jäi muistaakseni vähän epämääräiseksi.

    "Metsälersseihin" ei yleensä tarvitse pettyä. Sinänsä varmoja kumeksia. Pirellit voi kokeilla, jos ei liian kylmällä ajele. BT45 on ihan OK, mutta ei mutkateille.
    Loistava vastaus, kiitoksia. Tosiaan odottelen metsälerssiä postista kun sellainen tuli ostettua. Sääs nähä kuinka käy Mutkaista tietä meilläpäin on vaikka kuinka ja hiekkateitäkin on, joten sen takia juuri hylkäsin tuon BT45. Vielä pitäisi kilpailuttaa vaihtopajat ja saada gummi alle kunhan saapuu
  5. #95
    "Metsälerssi" mullakin nyt tuossa alla. Kokeilin eilen "ilman etujarruja" eikä ollut vaikutusta asiaan. Rengaspaineiden lasku (nyt 2 edessä ja 2.2 takana) helpotti hieman tuota voblaus ongelmaa, mutta ei se poistunut. Seuraavaksi pitää katsoa vielä tuo etunakin tasapainoitus ja kiristää hieman ohjauslaakeria. Lueskelin, että laakerin pienellä kiristämisellä oli moni päässyt ongelmasta eroon.
  6. #96
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa leinoan kirjoitti Katso viesti
    "Metsälerssi" mullakin nyt tuossa alla. Kokeilin eilen "ilman etujarruja" eikä ollut vaikutusta asiaan. Rengaspaineiden lasku (nyt 2 edessä ja 2.2 takana) helpotti hieman tuota voblaus ongelmaa, mutta ei se poistunut. Seuraavaksi pitää katsoa vielä tuo etunakin tasapainoitus ja kiristää hieman ohjauslaakeria. Lueskelin, että laakerin pienellä kiristämisellä oli moni päässyt ongelmasta eroon.
    Oletko koittanut isommilla paineilla? Mulla on edessä jotain 2,5 ja takana 2,9-3,0. Se on sitten jos ohjauslaakerin kiristää niin että tulee "ohjausiskariefekti" niin en mä tiedä onko sekään ihan paras ratkaisu... Alkaa se laakeri kärsimään...
  7. #97
    ^ Nuilla paineilla juurikin pompotti vielä enemmän. Ohjauslaakeria ei ole tarkoitus vetää viimeiseen tappiin vaan hieman kiristää jos mahdollista. Eli stongan pitää liikkua kiristyksen jälkeenkin herkästi. kerran olen vetänyt edellisestä pyörästä liian tiukalle ja olihan karmea ajettava.
  8. #98
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vähän aiheesta pois, niin olisipa mukava jos jostain pamahtaisi eteen semmonen rengas mikä olis suht hyvä sorallakin. Mutta mutta..
  9. #99
    Noniin, viime sunnuntaina sain vihdoinkin hankittua itselleni jammun

    Vuoden -95 600S Diversion irtosi 650 eurolla, syynä halpaan hintaan oli 5. ja 6. vaihteilla kuuluva vonkuva ääni vedon ollessa päällä. Myyjä sanoi, että huoltoliike epäili syyksi vetoakselin laakeria. Tuon vaihto lienee aika työläs, kun konekin pitäisi irroittaa...

    Noh, ääni on myyjän mukaan kuulunut jo pari vuotta, joten eiköhän tuolla riskeerata ja ajeta tämä kausi ja avataan sitten talvella

    Tämä yksilö ei kyllä aloita aiemmin ketjussa mainittua voblausta tai heiluntaa millään nopeudella, vaikka tangosta ei puristaisi.

    No kuitenkin, kiva tällä on ajaa ja toivotaan että kestää kasassa syksyyn asti ja jossei kestä niin on tuo kinkkipiikki pihalla backuppina!
    Nykyinen
    -11 Kawasaki Versys 650
    Vanhat
    -04 Kawasaki Z750
    -07 Qingqi Zoner 125
    -95 Yamaha XJ600 Diversion
    -07 Qingqi Zoner 125
    -88 Kawasaki GPZ500S
  10. #100
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onko sulla täystehoinen 45 kW vai kuristettu, saksasta uitettu 37 kW?
  11. #101
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Onko sulla täystehoinen 45 kW vai kuristettu, saksasta uitettu 37 kW?
    Rekisteriotteen mukaan 45kW.
    Nykyinen
    -11 Kawasaki Versys 650
    Vanhat
    -04 Kawasaki Z750
    -07 Qingqi Zoner 125
    -95 Yamaha XJ600 Diversion
    -07 Qingqi Zoner 125
    -88 Kawasaki GPZ500S
  12. #102
    Ei ole Henkan pyörä ainakaan ylihintainen. itse harkitsin hetken aikaa samaa kampea varaosapyöräksi.
  13. #103
    Noniin, ilmeisesti on pitkä seisontajakso tehnyt tehtävänsä. Edellinen omistaja ei osannut sanoa oikein mitään yamahan viime huolloista, joten päätin eilen ensitöikseni vaihtaa öljyt ja suodattimen.

    Kun hommat oli hoidettu, lähdin tekemään pienen testilenkin. Parin kilometrin ajon jälkeen pyörä meinasi sammua valoihin. Pidin kierroksia vähän korkeammalla ja lähdin valoista vihdintielle. Puolisen kilsaa ajettuani kone ei ottanut kierroksia, kaasun asennosta riippumatta kierrokset laskivat ja kone sammui. Työnsin pyörää parin kilometrin matkan kotipihalle ja laitoin starttiyritysten uuvuttaman akun lataukseen.

    Nyt kysynkin, että mistä kannattaa aloittaa vianetsintä? Bensahana käännettiin starttiyritysten yhteydessä varatankille, joten tuo mahdollisuus on poissuljettu. Jos pyörää tuntevat foorumilaiset voisivat antaa vinkkejä tms niin kiva olisi!
    Kyselkää, jos jotain oleellista tietoa jäi puuttumaan.
    Nykyinen
    -11 Kawasaki Versys 650
    Vanhat
    -04 Kawasaki Z750
    -07 Qingqi Zoner 125
    -95 Yamaha XJ600 Diversion
    -07 Qingqi Zoner 125
    -88 Kawasaki GPZ500S
  14. #104
    Lainaa HenkkaM kirjoitti Katso viesti
    Noniin, ilmeisesti on pitkä seisontajakso tehnyt tehtävänsä. Edellinen omistaja ei osannut sanoa oikein mitään yamahan viime huolloista, joten päätin eilen ensitöikseni vaihtaa öljyt ja suodattimen.

    Kun hommat oli hoidettu, lähdin tekemään pienen testilenkin. Parin kilometrin ajon jälkeen pyörä meinasi sammua valoihin. Pidin kierroksia vähän korkeammalla ja lähdin valoista vihdintielle. Puolisen kilsaa ajettuani kone ei ottanut kierroksia, kaasun asennosta riippumatta kierrokset laskivat ja kone sammui. Työnsin pyörää parin kilometrin matkan kotipihalle ja laitoin starttiyritysten uuvuttaman akun lataukseen.

    Nyt kysynkin, että mistä kannattaa aloittaa vianetsintä? Bensahana käännettiin starttiyritysten yhteydessä varatankille, joten tuo mahdollisuus on poissuljettu. Jos pyörää tuntevat foorumilaiset voisivat antaa vinkkejä tms niin kiva olisi!
    Kyselkää, jos jotain oleellista tietoa jäi puuttumaan.
    Ensimmäisenä tulee mieleen polttoainepumppu, tuon ikäisessä se taitaa vielä olla alipainetoiminen mutta niitä on muutettu sähkötoimisiksi. Siitä on juttua enemmänkin.
  15. #105
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo ei siinä ole mitään kummallista, bensapuolella se probleema luultavasti on. Tankki pois (muista irroittaa bensahanan kahva ENSIN) ja liruttelisin sen tyhjäksi ja katselisin onko moskia tai roskia. Bensahanan vois irroittaa ja katsoa on sihdit kunnossa. Tutki alipaineella aukeavan bensahanan alipaineletkut ja toiminta. Sitten ilmanputsari pois ja tutkitaan missä kunnossa on. Sitten kaasarit pois ja puhdistukseen. Kaasarien alipainekalvot voi olla rikki. Sitten se jo toimiikin.

    Lataa vaikka netistä Haynesin korjausmanuaali. Tai osta stormilta oma.

    periaatteessa helpommalla pääsee jos ekaks varmistaa että on tuoreet bensat ja sinne jotain kaasarinpuhdistuslitkuja liuottamaan hartsiutumiset. Ja sitten tsekkaa kaikki alipaineletkut ettei vuoda. (bensahanan + bensapumppuun).

    Aluks ainakin mun silmiin näytti ahtaalta ja monimutkaiselta vehkeeltä (kuten kaikki mp:t) tuo xj, mutta kun pikkasen alkaa värkkäämään niin huomaa että sehän on ihan simppeli, niinkuin mopon moottori mutta neljä pyttyä.

    Ainiin, mulla vaihdelaatikko ulisee ainakin pienimmillä pykälillä. Ulisi 70 tonnin kohdalla ja ulisee nyt 99 tonnissa.
  16. #106
    Kiitoksia Patukalle ja Shyhanderille

    Vähän samaa ajattelin itsekin, ettei bensaa tule niinkuin pitäisi. Shyhanderilla olikin tuossa hyvät, selkeät ohjeet joten katselen illalla nuo läpi. Korjausoppaan latasin jo mutta saatan sen paperiversionkin ostaa, onhan se näppärämmin siinä pyörän vieressä missä sitä tarvitaan.

    Yritän nyt nuo saada kuntoon ensiksi, sitten pitänee kaasaritkin synkata (epätasainen tyhjäkäynti) ja jossain vaiheessa tsekata venttiilinvälykset...
    Nykyinen
    -11 Kawasaki Versys 650
    Vanhat
    -04 Kawasaki Z750
    -07 Qingqi Zoner 125
    -95 Yamaha XJ600 Diversion
    -07 Qingqi Zoner 125
    -88 Kawasaki GPZ500S
  17. #107
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos ei ole sadepäiviä, niin helpot kannattaa ehkä tsekata ekaks.. Eli valuttaa vaikka kaasarit tyhjiksi jos olis vaikka vettä kaasareissa.

    Toi huono tyhjäkäynti saattaa mun luulon mukaan viitata myös bensapumpun huonoon toimintaan. Mä laitoin bilteman sähköisen pumpun tuon alipainepumpun tilalle, ja sen huomasin että tyhjäkäynnistä tuli vahvempi. Toisaalta vanhassa pyörässä se tyhjäkäyntisuutin/piiri kaasarissa on se helpoiten tukkoon menevä (pitkään säilyttäessä bensa hartsiintuu).

    Diversion ei muuten sitten käy tyhjänä vielä kunnolla muutaman kilsan ajon jälkeen. Vaatii ihan kunnolla sellasen vartin ajon, että kone on kunnolla kuuma, lämpöinen ei riitä.

    Ja jos tyhjennät kaasarit, niin se käyntiinsaattaaminen on sitten kiven takana toin alipainebensapumpun kanssa. Siinä vaiheessa kun normi akku alkaa jo osoittaa antautumisen merkkejä, alkaa vasta ensimmäiset yskähdykset kuulua kun kaasarit alkaa täyttymään...
  18. #108
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    a jos tyhjennät kaasarit, niin se käyntiinsaattaaminen on sitten kiven takana toin alipainebensapumpun kanssa. Siinä vaiheessa kun normi akku alkaa jo osoittaa antautumisen merkkejä, alkaa vasta ensimmäiset yskähdykset kuulua kun kaasarit alkaa täyttymään...
    Silloin laitetaan hana prime asentoon ja poltetaan tupakit ennen starttia
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  19. #109
    Ohjaus laakeria kiristetty sen minkä pystyy ihan ammattilaisen toimesta. Käytös rauhoittui jonkin verran eli nyt pystyy jo ajamaan 70 kymppiä yhdellä kädellä, ennen sekin oli lähes mahdotonta. Yli satasen vauhdeissa menee kuin nuoli mutta edelleen siellä jotain ylimääräistä väpinää on juurikin 60- 80 km/h. Tuota ei ainakaan viime syksynä vielä esiintynyt. Jotenkin tuntuu, ettei vapisisi juurikaan kytkin alhaalla vaan moottori jarrutus ikäänkuin aktivoisi tuon. Voisiko olla mahdollista että tuo tulisi kuitenkin ketjuista ja rattaista? Alkavat ilmeisesti olla ehtoo puolella.
  20. #110
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla oli tänään pelkääjän pallilla köytettynä ehkä painavahko matkasäkki missä kolme pientä mattoa. Voblas aivan hillittömästi siinä 70 kieppeillä kun irroitti kädet. Kokeilin pikkasen ja rullailin puristaen kytkintä keski- ja etusormella, niin mielestäni voblausta ei tullut juurikaan. Samalla tapaa kahdella sormella kun puristaa tangosta eli moottorijarrulla voblaamista tulee. Mutta ei noi "tutkimustulokset" nyt ihan aukottomia ole... Mutta melkein tulin siihen ajatukseen, että a) runko on vaan vetelä + b) moottorijarrulla ketjuveto aiheuttaa runkoon moottorin kautta vääntöä, mikä resonoi sitten moottorin kierrosluvun kanssa aiheuttaen voblaamista. Ihan vaan villia arvaus.

    Mutta mulla ainakin tuo takapään paino/kuorma on ihan selvää voblingin aiheuttaja.
  21. #111
    Kyllä se runkokin melko veltto noissa on ja etupään teleskoopit myos melko löysät. Ajattelin vaihtaa keulaan 15 w oljyt josko se hieman tanakoittaisi vielä menoa.
  22. #112
    Tänään heräsi jammu taas henkiin

    Korjaus tapahtui näin: Eilen tankki irti ja tyhjäksi. Bensa oli kirkasta ja puhdasta, sitä tuli noin 2.5 litraa... Hana tarkastettiin samalla. Kaadoin bensat auton tankkiin ja täytin kanisterin,5l bensaa pyörään ja hana yön yli PRI-asentoon. Tänään starttasi kolmannella...
    Olin siis sittenkin ajanut itseni varatankille ja tyhjentänyt kaasarit, en vain tajunnut että vaati noin paljon houkuttelua että herää taas

    No nyt on kiva ajellakin välillä ja sääkin suosii, ja emäntä on iloinen kun saa kyytiä
    Seuraavaksi pitänee ihmetellä sitä 5-6 vaihteiden ulinaa...
    Nykyinen
    -11 Kawasaki Versys 650
    Vanhat
    -04 Kawasaki Z750
    -07 Qingqi Zoner 125
    -95 Yamaha XJ600 Diversion
    -07 Qingqi Zoner 125
    -88 Kawasaki GPZ500S
  23. #113
    tuli sitten hankittua uusi allekirjoituksen mukainen diversionin tilalle, tiedä sitten oliko niin järkevä hankinta mutta mukava sillä on ajella...eikä voblaa
    Viimeksi muokannut: collikka; 31.07.2012 klo 22:16.
    juuri nyt pyörätön
  24. #114
    Dodiin, nyt on tullut vähän ajeltua uudella Metzeler Lasertechilla ja ajotuntu parani huimasti mielestäni. Peräpää on jotenkin paljon rauhallisempi kuin vanhalla kuluneella sport demonilla. Katsotaan miltä tuntuu kun ajelee sen pari sataa kilometria ensin sisään ja alkaa tosissaan testailemaan
  25. #115
    ^ Uusi on aina uusi/ pyöreä. Ajettavuus paranee lähes renkaalla kuin renkaalla koska kantti häviää.
  26. #116
    Etupyörää syynätty nyt oikein urakalla eikä siitä selittyvää vikaa löydy. Pompottaa edelleen 60- 80 h vauhdissa. Teleskooppeihin lisätty öljyä: jäykkeni hieman mutta vaiva ennallaan. Seuraavaksi vaihtuu ehtoo puolella olevat ketjut ja rattaat kun tuntuisi että menee tasaisemmin kun kytkin on pohjassa. Samalla pitää katsoa takapyörän tasapainoitus. Usko ,loppuu. Mistä hitosta tuo vaiva tulee, kun sitä ei vielä viime syksynä ollut? Onko kokemusta jäykemmistä etujousista? Vakauttaako keulan käytöstä kuinka paljon? Harmittaa kun muuten pyörä menee asiallisesti ja on napakka ajaa kunhan vaan vauhtia on tarpeeksi.
  27. #117
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo, jospa jakais tänkin, eli tässä vanhemmassa mallissa (ei RJ01) kun on kaasareiden seosruuvit, niin niiden säädöillä tuntuu olevan jonnin verran merkitystä pyörän iloisuuteen. Tehdassuositus on 2 kierrosta auki. Mulla oli kaikista kaasareista auki 2,5 kierrosta ja kyllä se jotenkin tuntuu huonolta kulkemaan. Pidin sitten pienen jalottelutauon ja koneen pikkasen jäähdyttyä ruuvasin ruuveja 1/6 kierrosta kiinnipäin (käytin "ahtaanpaikan ruuvimeisselinä", tuollaista porakonehylsyä missä talttapäinen 4,5mm konekärki) ja motti tuli paljon iloisemman tuntuiseksi kulultaan Voi olla että vieläkin sais vetää lähemmäs tehdassuosituksia, tiedä sitten.
  28. #118
    Taidanpas itekkin kävästä katsomassa missä asennossa ruuvit ovat. Varmaan itsellänikin on RJ01 kun vuodelta -92

    Ps. Mahtaakohan olla jonkun täkäläisen Diversioni sturenkadulla parkissa tien varressa :P
  29. #119
    ^Ruuvit varmaan löytyy -92 mallista. RJ01 se tuskin on, koska se on uudempi malli.
  30.  
  31. #120
    Joo kappas olikin tullut pienimuotoinen virhe eli juurikin koska ei ole Rj01 Taas ajohuumapäissään kirjoitellut.
Sivu: 4 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen