Yks päällä takajousituksen saa ihan toimivaksi maun mukaan kokeilemalla. Kaksi päällä se ei toimi oikein mitenkään tiukemmassa ajossa, kylläkin leppoisassa ajossa niiailee ihan riittävän nätisti.
Edessä sisäänvaimennusta tiukahkoksi, niin välttää pahimmat niiaukset tiukassa jarrutuksessa, ainakin ajatellen Keski-Euroopan hyväpintaisia teitä. Paluuvaimennusta maun mukaan.
Jaa mitkä Rukan goret. Mulla on uudet, en nyt muista merkkiä ja niissä ei ole persuuksissa liukuvahvikkeita ja harkinnassa on ompeluttaminen.
Nahkapöksyillä penkki on mitä mainioin.
<p>.</p>
Mulla menee penkin hommaaminen talvelle (niinkuin kai muillakin). Palaillaan sitten asiaan.
Varrella Saksan motarilla 180-190 vauhdeissa alko vibattamaan pelokkaasti, jotta laukkuja en ota enää mihinkään pyörään ....ainakaan top boxia.( Luonnollisesti 2 päällä tilanne eri tuon top boxin kanssa)
Jep, Apparalla täsmälleen sama tilanne. Vaikeuksia oli saada pysymään just 5000, mut löytyhän se tasan 95 db
Joo, nahkaa taitaa vaatia. Aluksi kun kiihdytti niin pyörä lähti ensin ja 50cm päästä lähti kuskikin mukaan. Nyt oppinut jo työntämään pakarat siihen "stoppariin" ennen kahvan kääntöä. Nahat on, mutta pykälää liian isot, joten niillä sama tilanne; siirtyy vaan housujen sisällä (helmikuu 94kg/ kesäkuu 90kg).
Jos uuden satulan tilaa niin siihen saa eri materiaalivaihtoehtoja (tosin eipä materiaalien "pidosta" nettitilauksessa saa mitään käsitystä, kait).
Tuohon "liian kovaan penkkiin" voi myös mulla vaikuttaa, että mulla on rautaperse...tai siis rautaa pakarassa.....kirjaimellisesti. Jollain rautalangalla yhdistelty irronneita lihaksiaMuuten penkki on mulle sopiva ja hyvänmuotoinen.
T7
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Takapää riittävän hyvä omat ajot silmälläpitäen. Testituloksiahan löytyy ympäri maaliman vaikka minkämoisia, lopputuloksen ollessa sen mukainen, kuin kustantaja haluaa, niin usein tuntuu.
Kyllä, esijännitystä tarkoitin. Etupään kanssa kyllä tulee hyvin toimeen.
Meikällä nahkapökillä ajaessa penkki on juuri sopiva ja tunnokas, mutta uusilla Rukan Goreilla, jotka muutoin ovat erinomaiset, menee kyselyyn nahkavahvikkeen teettäminen jollain suutarilla, jotta liukuminen loppuu.
Edit, Öljystä, onko tietoa, että mikä on paras öljy? Tullee tuo väli-, eli pikkuhuolto ja vaihteleepi nuo ölkevitsit ja filtterin ite, kun tietäs
vaan öljyn.
Viimeksi muokannut: M58; 06.06.2012 klo 15:10.
<p>.</p>
En ole vielä tässä pyörässä eri öljyjä kokeillut; Varaderossa käytin Motulin 5100 Motonetistä. Ei ainakaan vaihteisto tuntunut kolahtelevan sen enempää kuin muutenkaan. Melko edullistakin....
Noissa alustan säädöissä; eikös tuossa samalla etupää putoa ja takapää nousee niin ajettavuuskin pitäis kai parantua (entisestään) senkin osalta...vai?
Onko tietoa Touring pleksi"jatkeesta" mistä kannattaa tilata. Halvimman löysin 180e+ pari kymppiä postikuluja. Jo 50e halvempi kuin suomessa.
T7
Taitaa olla enenmänkin metallilla korjattuja motoristeja,toisilla rautaa perseessä meikäläisellä titaania olkapäässä.Kuillais olette peräöljyjen suhteen vaihtoa tehny?Meinasin et olis ehkä hyvä vaihtaa 1tkm ns.huollossa kun moottoriöljy vaihdetaan.Sais mahd.asennus sonnat pois perästä kun on jo vähän kerenny pyörimään.On myös ensimmäinen pyörä jossa laukkujen olemassaoloa ei huomaa mitenkään ajossa "motarinopeuksillakaan".Kaikilla muilla tähänasti ajamilla omat+muut pyörät on ollu toinen toistaa karseempia laukkujenkera ajaa.Epäilen tarvikelaukkujen toimivuutta tässäkin mallissa.
Tämä ohi sun kysymyksen, mutta ootko tietoinen ORG- jäsenedusta?B-W:ltä uuden pyörän ostajalle ensimmäinen huolto ilmaiseksi. Itsellä jäi tuo käyttämättä kun en ajoissa huomannut. Sitä en tiedä, mitä tuo etuhuolto pitää sisällään.
http://www.moottoripyora.org/motorg/jasenetuyritykset
T7
^No ei kait peräöljyjä vaihdeta ekassa huollossa. Korkeintaan määrä tarkastetaan.
Eka huolto on yleensä moottoriöljyt ja -suodatin vaihto+ruuvien kireyden tarkastuksia. Eikä mitään muuta.
Kiitos,tämä oli mulle uutta.Pitää liittyä nopsaan,huolto ensiviikolla.Aikaisemmin maansiirtokaloston korjaamolla työskentelyn kokemuksella voin sanoa että peräöljyt on melkosta tervaa jos ei ajoissa vaihdeta ja huolto-ohjeiden mukaankin vaihdettuna väsyneet.Yleensä kuului ensinmäisessä huollossa peräöljyjen vaihto,jota aio
n noudattaa myös omassa pyörässä.Sama vaihtoväli moottoriöljyn kanssa kun on helppo toimenpide.Mitenkä muuten on pelittänyt pyörä?Onko tarvinnut takuu hommia teettää vikojen takia?
27 tkm, ja muuta ei ole tehty kuin ohjelman mukaiset huollot ja hyvin on pelannut.
<p>.</p>
Peruin tilaamani Honu alkup. virranulosoton, hinta 120€, kun ei olisi ehtunyt tulemaan ennen reissuun lähtöä.
Hommasin sitten tuommosen:
http://www.rmheino.fi/product_info.p...oducts_id=1959
Täytyypi vioritellä se paikalleen, siististi saa asennettua, ja sitten riittääpi virtaa 710 Lumia navigointiin. Sillä ja paperikartoilla minä menen.
<p>.</p>
1k huolto tehty,lisähärpäkkeet asennettu joten mopedi valmis matkaan.Ensin mietin josko Lumia 900 ja paperikartalla lähtis mutta päädyin kuitenkin Zumo 660 ja paperikarttaan ominaisuuksien johdosta.Toi on kyllä fiksua Hondalta että on kolme virranulosotto mahdollisuutta valmiiksi releen taakse kytkettynä lisälaitteille.Oletko miettiny virranottoa usb-liitimellä?Saa piuhan näppärästi vaikka penkin tai tankinalle kun eitarvitse.Nykyään alkaa kaikki laitteet olemaan usb-liittimellä toimivia ja varustettuja.
WP, hyvää Ameriikhan matkaa...oisit vaa tullu tänäkin vuanna Alpeille meitin mukhan...
PS. Kawa oli Oulussa penkissä eilen:200,5 hv takarenkhaalta....![]()
Linkitetääs vielä täältä:
http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6068768
Mooro Karza; Joo kiitoksia ja samat teille Alppireissulle. Mutta kun tää "velvollisuus" on hoidettu niin taas mennään....ens kesänä messissä
Voihan prkele, mitkä tehotHelikopterillahan tuonne alpeille pitää lähteä, jotta sun perässä pysyy
Eipä silti, silläkin mä eksyisin todennäköisesti Venäjälle.......
T7
Onnea uuden skootterin johdosta.......
Toi punanenhan on kaikkein nopein
Itelläkin vasta puolitoista tuhatta takana mutta ei kyl
ainakaan vielä kaduta, ehkä noi hidasajo ominaisuudet sais
olla paremmat (manuaali).Meinaa se meno olla välillä aika rykivää ja nykivää,auttaisko sitte
toi ecun päivitys?
Kaasua avaamalla mopo muuttuu paremmaksi mitä kovempaa
mennään.
Asiasta toiseen,saakos noita orkkis sivulaukkuja varaosana?
Ei oikeen hotsita toi RTG:n hinta. Tosin satunnaiseen reissailuun kävis varmaan
jotkut satulan yli heitettävät pehmeet kassit,kellään kokemuksia?
Toi Bags connectionin City laukku tuli tankkilaukusi hommattua,sopii
kun nyrkki p#&%#en.
Tarvis vaan vähän lisä tilaa kun emännän kanssa reissuun lähtee.
White punks on dope!!
1200 vm 2011. Mikä polttimo löytyy keulalta lähi- ja kaukovalosta? Pitäis tilata kaverille xenonit, muttei muista mikä polttimo siellä pelittää.. Onko kenties h7 kuten pläkkärissä..?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
H-seiskat näkyy olevan kuten Bläkkärissä ja monessa muussa Honussa.Katoin heti kun fifferin hain että tietää ottaa varapolttimon mukaan alpeille.
Tervetuloo VFR1200 jengiin, minun puolestani
About 17 tkm olen ajellut ja siitä n. 400 radalla.
Ruisku päivitettiin keväällä, minusta hidasajo sujuu nyt hienosti sekin, tokihan kardaani toisiovälityksenä
aiheuttaa jonkinverran nykimistä jos hommaa ei hallitse, ja muutonhan vehje menee kuin enkelin ajatus, noinkin raskaana, taipuu ketterästi mutkiin ja isoilla teillä vakaa kuin juna.
Alkup. sivulaukut saa varanakin, mulla on lisäksi takaboxi alkup. kun vain se takaa varmuudella foblaamattoman menon myös over 200 kmh:ssa, kokeiltu on.
Eli tässä alkup. boxissa teline sallii n. 10 mm sivuttaisjouston, tarvikeboxit on kiinteät.
Eli kohta alkava Alppireissu alkup laukuilla ja tankkilaukulla takaa ripeän siirtymämahdollisuuden bahnoilla, kohtuulisella tavarankulj. kyvyllä.
Penkin pintamatsku on liukas mm. goreille ja kevlarfarkuille, nahalle juuri sopiva. Uusin Rukan gorepöksyihin juuri ompelussa nahkavahvike persaukseen, niin sitten sekin pelittää.
Ja sinne penkin alle saa kaksi pikapaikkauspulloa, kun leikkaapi väkäsiä pois runkomuovista.
Sen tein heti kun vifferi tuli meidän pihaan. Ja minä en mene minnekään ilman paikkapulloja, edes stadiin jne, kun kaksi kertaa ed. pyörän aikana tilanteen on pelastanut paikkapullot.
Tässä ketjussa on hyviä vinkkejä vifferille. Minusta vifferi on "kova rauta" ja Hondana taannee huolettomat kilometrit. Aika näyttää. Ajellaan. Ensi viikolla Etelään...
<p>.</p>
Tein viikonlopun alla sen paljon puhutun ECU resetin. Talvella oli ollut akku irti ja keväällä läksin liikenteeseen kummemmin lämmittelemättä. Käynti oli muuttunut vähän äkäiseksi pienillä kierroksilla ja piti risteyksissä lähtiessä käyttää kytkintä normaalia enemmän. Kyllähän muuten auttoi. Nyt toimii niin nöyrästi pienellä pintakaasulla ja hitaassa nopeudessa. Suosittelen.
Eli näinhän se menee;
1. Akkupiuha irti viideksi minuutiksi.
2. Piuha kiinni ja kone käyntiin kymmeneksi minuutiksi. Ei saa koskea kaasuun.
3. Kone seis ja virta pois. Homma hoidettu.
Sitten kannattaa tietysti säätää kaasuvaijerista turhat löysät pois.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Kysymys H.I.S.S merkkiledistä.
Manuaali sanoo: Virta-avain off ja kun ottaa pois pesästään, vilkahtaa ledi pari s. kerran ja jää sitten villkumaan 24 H:ksi.
Minulla talven jälkeen niin, että virta-avain pois ja vilkahtaa pari s. ja jää sitten pimeäksi.
H.I.S.S on silti aktivoituneena, jonka tietää mm. siitä, että kytkettäessä virran päälle RPM mittarin neula tekee kierroksensa ja ledi syttyy pariksi sekunniksi.
<p>.</p>
"asensin" tuon Bags Connection Engage tankkilaukun. Hauskaa, että noitakin pitää porailla ja muotoilla, jotta saa paikoilleen.
Mutta, jos Vifferiin laittaa ja sovittaa adaptereiden kanssa myymälän pihassa, niin kokeilkaa sen "sapluunan" kanssa niin, että näet sen sapluunan siinä oikeassa paikassaan. Kävi meinaan niin, jotta myymälässä kun sovitin
toiseen ääriasentoon (etuasentoon, joka oli siis just passeli) niin kotona lukkomekanismia kiinnitettäessäni sapluunan avulla ennen porausta huomasin, jotta laukun sisäpuolella olevan kiinnityslevyn (johon lukkomekanismi kiinnitetään) niitit olivat tehdasasennettuna juuri "oikean" paikan tulevien reikien kohdalla. Ei paljoa, mutta 10mm taaksepäin tekee jo jonkun verran "epäistuvaksi".
Lisäksi tankkiin tuleva hevosenkenkä on molemmista etukulmista 0,5mm liian pieni; juuri sen verran että korkki ei aukea täysin vapaasti.
Eli siis, jos tankkilaukku on juuri sopiva etu-tai taka ääriasennossa niin tsekatkaa se niittien paikka. Ne ovat kylläkin muovia, mutta ei kait 150e laukkua viitti heti tuhota....
edit. niin ja nettisivuilla lukee Hondan adapteri- seitsemän ruuvia ja kuvassa kahdeksan. Mukana tuli kahdeksan ruuvia joista neljä oman järjen perusteella sain asennettua.
No, hyvä vehje muuten on kuitenkin näiden viritysten jälkeen..
T7
Jaa,se on näköjään muillakin ahdas se hevonkenkä.
Ja varoituksen sana leppäkertun kavereille.Vaikka siihen jää
laukun ja tankin väliin reilukin rako,eli siihen "putoovaan" laukun osaan.
Laukunpohja pullistuu senverran kun pakkaa
täyteen että nitkuttaa tankkiin kiinni.
Eli ehdottomasti kandee laittaa suoja (kalvo) tankin ja laukun väliin jos haluaa välttää
väri vauriot.
White punks on dope!!
Istuu muuten todella hyvin tuo Engage Evo vifferiin. Tilavuus vaan 7L, mutta mulle riittää. Testattu mutkat, city ja motari eikä ollut missään tiellä. Motarilla oli hyvä maata tuon päällä....
T7
Minulla on QUICK-LOCK EVO Vina. Tilavuus on jotain 7 l. Kivasti mahtuu kamera, vesipullo yms pikkutavarat.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.