VFR kuskit.
Etupään vaimennuksen säätö?
Missä asennoissa parhaat tuntumat vaimennus / paluuvaimennus?
Erityisesti, että voimakkaassa jarrutuksessa etupään niiaus mahdollisimman pieneksi.
<p>.</p>
Iltaa,tuli tehtyä kaupat -11 mallisesta 1200 VFR:stä RTG-paketilla,katotaan josko viikon sisällä sais ajoonFireblade meni vaihtoon kun haluttaa pitemmille ulkomaan matkoille lähteä.Etulokarin jatko pitää laittaa mutta onko takalokarista hyötyä?Navi pitäis kans hommata,arvon tässä et Zumo 220 vai 660?Ei oo mp-navaista kokemuksia joten kumpaako kannattaa suunitella euroopan turneille?
![]()
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Huggeri, eli takaslipari, suojaa takajousitusta, olen tyytyväinen asennukseeni, ja asensin ilman että otin takarinkulaa irti. Oli hiukan ähräämistä.
Blade kuskina ehkä olet radoilla kurvaillut. Kiva on vifferillä rata-ajokin, joskin sitten lientä menee - ja reilusti.
Ja sitten se kuuluisa ECU/moottorinohjausyksikön päivitys. Kannattaa tehdä ja vaatia takuuseen tehtäväksi.
Ainakin minulla selkeä parannus kaupunkicruisailuun.
Ja muutoin. Mie en tiiä mittään, mutta komppaan vifferiä ajamisen hauskuudessa tuohon vertailuun.
http://www.motorcycle-usa.com/9/1112...onclusion.aspx
Viimeksi muokannut: M58; 28.05.2012 klo 09:51.
<p>.</p>
Morjensta,hugger tilattu,etulokarin jatkon hain tänään Stormilta.Huggerin laitoin Bladeen orggis läpyskän tilalle ja siinä vaikutti ainakin jonkunverran kuran ruikkimiseen perseelle.Sitä meinasin että minkäverran vaikutusta fifferissä kuran roiskimiseen kuskin persiille?Ajelin fiffee päivän 2010 kun Blade oli huollossa ja silloin pääsin ajamaan kuivalla ja märällä tiellä ja kiroilin kun sontaa tulee päälle edestä ja takaa.XX:ssä ei moista tapahtunut vaikka välillä joutui ajamaan useamman sataa kilometriä putkeen sateessa.Silloin ku fiffeä testailin niin merkkasin että tää tulee seuraavaks pyöräks kun aika on kypsä ja löytyy jotain lääkettä kuran roiskumiselle.Perkules ku kynnet syhyy odotellessa uutta lelua.Jospa loppuviikosta sais.
[QUOTE=.Perkules ku kynnet syhyy odotellessa uutta lelua.Jospa loppuviikosta sais.[/QUOTE]
Mulla nyt 6000km takana ja koko ajan enemmän kun tottuu niin paremmalta vaan tuntuu.. todella hauskaa ajaa...
Jospa nyt vaikka satais tämän alkuviikon niin ei tunnu niin v..mäiseltä odotella......
Anyweisson.. hauskoja ajoja...![]()
T7
No, melko normallia kevätsäätä näyttää pukkaavan.Miten ensiasennus renkaat on kestäny ajoa?Pitäis Jussin jälkeen lähtee eurooppaan pariksviikko ajelemaan ja kilsoi tulee n.6000-7000 ja sitä ennen pitää ajaa tonni et on tuoreet öljyt koneessa,eli mahtaako semmosen 7000-8000 tonnii kestää rinkulat vai tuleeko vaihto reisunpäällä?
Lähtisin matkaan noilla ensiasennusrenkailla, ja jostain reitin varrelta, vaikka etukäteen, bongaisin rengasliikkeen Euroopasta ja vaihtaisin siellä uudet eteen - taakse. Nehän saa siellä halvemmallakin.
Minulla on Mich. PR3 aj. 2000 kilsaa ja Alastaron radalla, ei merkkiäkään epävarmuudesta ja lipsumisen tunteesta, vaikka useasti lähes äärilleen vedin. Tällä tuntumalla voi PR3:sta suositella.
Jostain luin, että sanovat PR2:n etusen olevan vahvistettu, mutta ei PR3:n. Tiedä sitten tuon paikkansa pitävyyttä ja
merkitystä.
Mutta PR3 rokkaa hyvin, ja kun tietää että toimii sadesäälläkin niin jeps. Tosin sateella ainakin meikä vetää enempi suoraan, mutta jos on pakko ajaa, niin sitten esim motarilla aina vas. kaistaa, eli nopeammin kuin muu liikenne, siellä sumuaa vähemmän ja on kirkkampi keli.
<p>.</p>
Jep, näin sanoivatten mullekin B-W:ssä. Uskottava se on...
Mulla ensiasennusrenkaina Batlaxit. 6000tkm takana ja uskoisin tonnin-puoltoista kestävän maksimissaan (takanen).
>>>SilläLailla
Jos vähänkin epäröit että kulahtaa kesken ajon reissussa, niin vaihda jo täällä. Jos tilanne tuo kuin 1958 niin sehän kannattaa, mutta pitää sitten olla luonnollisesti varma että kestää sinne asennuspaikkaan. Viime kesänä tein euroopan reissulla virheen kun en laittanut täällä uutta enkä myöskään etukäteen ollut suunnitellut vaihtopaikkaa (virhearvio kestävyydessä; sulivat nopeammin kuumilla mutkilla).
Siinä on vaan vähän pelko perseessä koko ajan kun huomaat, että nyt alkaa meneen nahoille..
ps. PR3 meinaan seuraavaksi laittaa
T7
Juu,kiitoksia tiedoista.Jos tosiaan Batlaxit alla niin niihin en luota,on huonoja kokemuksia niistä.PR3:set tulee ilmanmuuta seuraaviksi rinkuloiksi,koitan katsoa vaihtopaikan valmiiksi,tahi vaihdan jo ennen matkaa kun olen kotosuomessa ajanut jokinverran niin näkee miten pelittää tossa pyörässä(todennäköisesti eisen kummemmin kuin muissakaan).Erilaisia Michukoita olen muutenkin pruukannut alle laitella,hinta-laatu-ajettavuus suhde kohdallaan.Ecun päivityksestä sanoivat BW-ssä että on tehty tosiaan -11 malleihin.Sähkö pistokkeet tulee myös,perinteinen penkinalle ja usb tankinalta eteenvietynä naville.Härsinkin hintaisia nuo MP-navit ulkomailtakin tilattuna.
Nyt on Fifferi kotona.Eilen tuli neisytmatkalla 241km mittariin.Mukavasti murisee ja vääntää fifferin isolohkoRuoka tuntuu maistuvan,nätistiajaen 235km kohdalla alko vilkuttelemaan viimosta palkkia.En käyny uudestaan tankilla,joten paljoks soppaa on jäljellä ku alkaa vilkuttelemaan?Osa kilkkeistä vielä tilauksessa,asennellaaan kerralla kun kaikki saapuu.Melko pysty ajoasento parin edellisen mopon jälkeen,kaipa siihen tottuu.Eipähän ainakaan nivelet särkeny ajon aikana eikä jälkeen
![]()
Onneks olkoon....![]()
Tuolla aiemmin jo joku mainitsikin, jotta suht epälooginen tuo bentsiinimittari. Mulla välillä vilkuttaa kun tulen parkkiin, mutta näyttää taas paria palkkia kun lähden liikkeelle. En ole tuota tarkkaillut, jotta voisin tarkkaa sanoa. Minä vaan ajan ja täyttelen tankkia sitä mukaa (en halua tietää kulutusta näillä hinnoilla)
Mulla edellinen pyörä oli Varadero, joten mulla asento muuttui toiseen suuntaan. Tosiaan kuitenkin tuo asento on reilusti pystympi kuin ulospäin pyörästä voisi päätellä. Mun täytyy hommata toinen pleksi muuten joudun jatkuvasti makaamaan tankin päällä.
edit: mutta siis mulle todella hyvä asento. Motarilla sitten muna-asennossa menee kyllä hyvin....
vielä edit: onkos sulla ollut lähtiessä tankki täys?
T7
Jep,tankkasin piripintaan liikettä läheisellä asemalla.Aika epäloogiselt tosiaa vaikuttaa mittari,ensin ei palkit vähene ja sit yhtäkki putoo ku lehmänhäntä ja sit alkaa vilkutus.Joo,ei näil nykyhinnoilla pal viiti miättii kulutuksii turhanpäite,ruppee vaan v.....maan.Tarttee sen verra ny vaa kattoo et paljoks suunipiirtee uskaltaa ajaa jos o vähä enempi matkaa lähimmäl asemal reisunpääl.Kanisteri takaboksii ja kattoo paljoks tulee metrei vilkutukse alkaes enneku piiputtaa.
Tässä http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/archive/index.php on saitti mistä saa kaikennäköistä käyttäjätietoa Vifferistä.
Sellainen max 300km pitäis taittua tankilla, joten jos sulla oli 241 mittarissa niin max 60 km vielä pääsee.
Kahdella palkilla kun suuntaa tankille (100km? niin luulis missäpäin eurooppaa tahansa tuolla säteellä löytyvän tankin)
Tämä nyt ei vieläkään vastannut sun kysymykseen mut......
Ite tankkailen aina kun pysähtelen kahville, mun mielestä aivan liikaa paisuteltu vaiva...ei tartte edes mopetin päältä nousta nykyään ja eipä mulla tule yli 200km putkeen ajeltua juuri koskaan....![]()
T7
Niin sitä tulee nomaalist toimittu,mut ny ku lähretää reissuu ni muil o isotankkisemmat pärrät joil nykäsee n.400km tankillisel ja vetästää ekana päivänä n.1600km ja tankkilline ain persistumalt ni täytyy sovitella tankkaukset meikäläisen kulutukse mukkaa.Kyl se varmaa n.300km max.o lähel totuut matka-ajos,uus mopo ku o ni tarttee vaa huviksee kattoo mihiasti n. soppa piisaa suhtkoht normi ajos.Pistelen tiatoo ku saan operaation suaritettu jos jotakuta kiinostaa.
Jep, kiinnostaa. Ensi kesänä sama edessä. Saksan läpi jos päräyttää motaria niin varmaan vilkkuu melkosen nopeesti
(Vedät vähän kaulaa noihin isotankkisiin; ei ne perässä pysy niin kerkiit käväseen tankilla ennekuin vetävät ohi)
Tässä muuten vielä saittia
http://www.vfrdiscussion.com/forum/i...neration-vfrs/
T7
Onk sul F,FD vai X fifferi?Olekko käyny tyyppäämäs et onko Varren ja X välil eroo ajoasennos?Yhdesvälis kävi mieles myäs X,mut se karis aika äkkii pois,niinku kaik ton tyylise vehkeet.Miäli voi toki joskus viäl muuttuuki.Nyyky o tämmöst kelli mitä o,ni pal huvit muuta ku lueskel aiheesee liittyvii jutui ja![]()
En ole äksällä ajanut; kylmätyypit olen ottanut ja ajoasento tuntui samanlaiselta. Varressa mulla oli madallettu penkki, joten polvikulma oli ainakin vähän jyrkempi.
Kyllähän noilla pyörillä pääsee kohtuuhyvin; mulle vaan turhan raskaita käsitellä ....
Äksässä kyllä potkua huomattavasti enemmän ku Varressa ja varmasti alapainosemmaks tehty, joten voisipa olla ihan näppärä peli...
Halusin kuitenkii sporttisempaa, mutten kyykkyä ja tuntuu osuneen valinta kohdalleen..
Ja jep, mieli voi aina muuttua mihin suuntaan tahansa...
niin ja mulla siis äffä
T7
Taitas toi kaasukäden puutumis onkelma
ratketa ilman raisereita, näyttäs että
muutaman euron matkakaasu "lirpake" poisti
vaivan.Tosin se vaatii vähän totuttelua,helposti
tulee kaupunki ajosta hieman nykivää.
Kannattaa kokeilla jos puutuu hanska vifferin
"ubersporttietukeno" asennossa![]()
White punks on dope!!
Juurikin näin. Viime suven n. 5 tkm:n Alppikierroksella ja Viabalticaa takaisin, ei minkäänlaista ongelmaa tankkausasioissa.
Palkkien epäloogisuus ei käy edes mielessä enään.
Tänään ajelemassa ja mm. Apparalla, eikä voi kuin kiitellä vifferin jarrujen, pakko sanoa, loistokkuutta. Hiukan kostea radan pinta, eikä mitään epävarmuutta hidastella etusella.
<p>.</p>
Ok,uskotaan.Jäi vaan mieleen 2010 kun testailin Fifferiä niin palkki alkoi vilkuttamaan n.160km kohdalla,ajoin silloin n.400km yhteensä vaihtelavaa ajoa,sai kans kättä toisinaan.Ecu oli siinä pyörässä vanhaversio,tärisi aikatavalla 3000-3500rpm hujakoilla.Onsiinä päivytyksessä eroa,tärinät paljon miedommat.Tankilla käydessä oli mittarissa 254km ja 14,9l meni tankiin joten vajaa 4l oli tavaraa jäljellä jos toi ilmoitettu 18,5l tankin kapasiteetii pitää kutinsa.Jarrut on tosiaan hyvät,oli pakko vähän kokeilla märällä muistin virkistämiseksi,en kyl jarruttais samaltaval ilman abseja ja on muutenkin teholtaan hyvät.Eioo laukkuineenkaan pöllömpi ajaa.
jaa, että tuli selväks...
edit: penkki on tuntunut pidemmissä ajoissa hieman kovalta, jotta joutuu varmasti geeliversion tilaamaan jossain vaiheessa Top Saddleryltä..
Tuollaisesta ajattelin viritellä selkänojan. On nuo kyyditsemiset sen verran satunnaisia (myös muksua) ja laukkuja en tarvitse..
T7
"Eioo laukkuineenkaan pöllömpi ajaa."
En tiedä mitään muuta mp:tä, no ei ole kokemustakaan, jolla voisi huoletta ja "turvallisin" mielin ajella bahn-nopeuksia ainakin 210 kmh sivu- ja takalaukulla, mitä VFR on, koettu on. Ja luettu on jutuista, joissa Busa tarvikelaukuilla, FJR, Panikka, melkeen lentoon lähtevät vastaavissa.
180 kmh VFR:llä vetää vaikka maailman tappiin.
Radoilla käyn myös treenamassa, ja sehän vasta hauskaa VFR:llä on. Ainoa "vika" kun sen jälkeen eivät siviilimutkapätkät tunnu enään miltään.
EDIT, Eilen teki tiukkaa Apparan "älytön" 95 dB 5000 rpm meluraja orggisputkella, saatiin sentään kelvollinen lukema syntymään.
Onko muilla kokemuksia?
Viimeksi muokannut: M58; 04.06.2012 klo 10:07.
<p>.</p>
Jos varmasti hyväksi todettu penkki löytyy, niin miksei, vaihdettavaksi matkakäytön ajaksi.
Mutkapätkä-ajoon, radoilla treenamiseen jne, tuo orggispenkki toimii hyvin.
Ja jos tykkää ajella varman päälle, että paikkapullo tai kaksi on aina mukana. Niin ne kliparit kannattaa leikata
sieltä penkin muovirungosta, niin a vot. Mahtuu kaksikin paikkapulloa mukaan.
<p>.</p>
<p>.</p>
Jaa että penkki tuntuu kovalta?En tiedä mihin sitä vertaatte,omasta mielestä tuntuu melko luksukselta edellisen mopedin jälkeen jossa oli oikeesti kova penkki.No,katotaan oonko samaaa mieltä Euroopan turneen jälkeen.Varmaan kuskin paino ym.saattaa myös asiaan vaikuttaa.Rukan kalvopöksyissä on liukuvahvikkeet persuuksissa,istuu melkein kuin nahkapöksyt.Edelliset kalvopökät v...tutti kun luistivat niimaa saa....nasti kaikilla penkeillä.Tos ny ku kävi n.200km kurvailemas mutkapätkää niin putkahti alustan,varsinkin takapään löysyys vakio asetuksilla.Ruuvailin esijännitystä hiukan ja paluuta melkein tappin+etupäästä paluuta jonninverran tiukemmalle kotio tultua.Huomenna testaamaan ja hakemaan oikeita säätöjä jotta loppuis ainakin takapään loikkiminen.Minkäverra tottelee säätöjä tämä mopedi noin yleisesti?