Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Nyt kaikki te viisaammat kuulolla!

    Jos laitan 1250 banditin e-hyväksytyn Leovince LV One vaimentimen hayabusaan, niin pysyyköhän melutaso sallitun rajoissa. Busassa on rosterinen viperin käyrästö yhdellä ulostulolla.

    Terv: kesä tulee ja pyörä ilman häntää (paniikki)
  2. #2
    Jos tähän joku luulee osaavansa vastata eksaktisti niin mä huudan hallelujaata hetken.
    Itselleni ei tulisi mieleen alkaa arpoa melutason laillisuutta tämän perusteella.

    Mielenkiintoista asiassa lienee se, että sliparihan tulisi lain ahtaan tulkinnan mukaan muutoskatsastaa.
    Tämän yhteydessä saattaa nousta esille vaatimus homologointi-todistuksen näyttämisestä.
    Ja tässä tapauksessahan kyseisen ämyrin papereissa ei ole välttämättä mainintaa sen soveltuvuudesta
    juuri hayabusaan, jolloin se voi olla katsastuksen hyväksynnän este.

    Paluu maan pinnalle: Anna palaa vaan. jos E1 leima löytyy niin tuskin saat aikaan kummempia ongelmia.
    Itselläni on "race use only" devilit mittavasti meluisammassa mopossa, eikä kertaakaan ole ollut niidenkään kanssa ongelmia. Eli ei muuta kuin aasille häntä ja sinkki kireelle
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #3
    Kyllä se varmaankin pysyy,jos on tehtaalla E leimattu,mutta killeri pitää luultavasti olla silloin paikallaan.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  4. #4
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Jos tähän joku luulee osaavansa vastata eksaktisti niin mä huudan hallelujaata hetken.
    Itselleni ei tulisi mieleen alkaa arpoa melutason laillisuutta tämän perusteella.

    Mielenkiintoista asiassa lienee se, että sliparihan tulisi lain ahtaan tulkinnan mukaan muutoskatsastaa.
    Tämän yhteydessä saattaa nousta esille vaatimus homologointi-todistuksen näyttämisestä.
    Ja tässä tapauksessahan kyseisen ämyrin papereissa ei ole välttämättä mainintaa sen soveltuvuudesta
    juuri hayabusaan, jolloin se voi olla katsastuksen hyväksynnän este.

    Paluu maan pinnalle: Anna palaa vaan. jos E1 leima löytyy niin tuskin saat aikaan kummempia ongelmia.
    Itselläni on "race use only" devilit mittavasti meluisammassa mopossa, eikä kertaakaan ole ollut niidenkään kanssa ongelmia. Eli ei muuta kuin aasille häntä ja sinkki kireelle
    Kävin muuten ihan konttorilla asian tiimoilta. Siinä jutellessa tuli katsastaja siihen päätökseen, että saa laittaa silloin esimerkkinä käyttämäni 1000 gixerin vaimentimen jos melut pysyy kurissa. MUTTA tämäkin tuntuu olevan ihan henkilöstä kiinni miten se asian tulkitsee, koska seuraava katsastajahan voi olla eri mieltä.

    Kiitos vastauksista, ja taidampa laittaa banditin leovincen tilaukseen kun sitä saksanmaalta tarjoushintaankin saa
  5. #5
    Oma mutumuistelu sanoo että uudemmissa pyörissä pitää vaimennin olla juuri kyseiseen pyörään hyväksytty.
    Mutta käytännössä jos se pitää hillittyä ääntä niin ketään ei kiinnosta..
    P.S. Kannattaako laittaa vaimennin pyörästä missä on puolet vähemmän tehoa? Ei välttämättä suunniteltu virtaamaan kahtasataa heppaa.
    Viimeksi muokannut: jyk4; 29.03.2012 klo 15:45.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  6. #6
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Oma mutumuistelu sanoo että uudemmissa pyörissä pitää vaimennin olla juuri kyseiseen pyörään hyväksytty.
    Mutta käytännössä jos se pitää hillittyä ääntä niin ketään ei kiinnosta..
    P.S. Kannattaako laittaa vaimennin pyörästä missä on puolet vähemmän tehoa? Ei välttämättä suunniteltu virtaamaan kahtasataa heppaa.
    Sieltä vaimentimesta löytyy mihin se sitten on hyväksytty, tai ainakin alkuperäisestä löytyy. Onneksi ei ole huolta kun ei ole mitään E-merkkejä pöntössä tosin äänimailma onkin aika hiljainen kunhan pysytään alle 5000rpm, jonka jälkeen toi oma edes vähän heräilee henkiin.


    Unehtu: tässä ei taidakaan olla se maksimiteho hakusessa, vaan ne mahtavat ja upeet äänet, seuraavaksi etitään korvatulppia ja hiljaista kypärää etc. eipä tulis ainakaan itellä ensimmäisenä mieleen laittaa bussiin tuollaista, ei vaikka halvalla saiskin.
    Viimeksi muokannut: Piece; 29.03.2012 klo 16:37.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  7. #7
    Millainenhan tää bilteman on,kattelin vaan acran sliparia ja siinä suora rööri reikäputkella ja villat ympärillä sekä kuori päällä niinkuin tässäkin http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...imennin-82718/
  8. #8
    Lainaa zzr1100kawa kirjoitti Katso viesti
    Millainenhan tää bilteman on,kattelin vaan acran sliparia ja siinä suora rööri reikäputkella ja villat ympärillä sekä kuori päällä niinkuin tässäkin http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...imennin-82718/
    Hyvin pieni ainakin ->tuskin hiljainen. Viimeistelykään ei mitään huippua. Motonetin on ainakin siistimpi.
    Mitään high-techiähän änkkärit eivät sinänsä ole, vaan kyllä niissä hinnoissa ilmaa on... Toisilla enemmän kuin toisilla...
  9. #9
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Mitään high-techiähän änkkärit eivät sinänsä ole, vaan kyllä niissä hinnoissa ilmaa on...
    Akrapovic sisältä: 460e
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  10. #10
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Oma mutumuistelu sanoo että uudemmissa pyörissä pitää vaimennin olla juuri kyseiseen pyörään hyväksytty.
    Mutta käytännössä jos se pitää hillittyä ääntä niin ketään ei kiinnosta..
    P.S. Kannattaako laittaa vaimennin pyörästä missä on puolet vähemmän tehoa? Ei välttämättä suunniteltu virtaamaan kahtasataa heppaa.
    Kuten tuossa yllä kirjoitin, niin katsastusasemalla kävin asian tiimoilta ja vihreää valoa tuli tuohon että laittaa vaimentimen toisesta mallista, kunhan melu pysyy sallitun rajoissa (tässä tapauksessa se on max. 100db/4900rpm) ja E-leima löytyy... mutta miten asian kukainenkin sitten tulkitsee on toinen juttu.

    Lainaa Piece kirjoitti Katso viesti
    Unehtu: tässä ei taidakaan olla se maksimiteho hakusessa, vaan ne mahtavat ja upeet äänet, seuraavaksi etitään korvatulppia ja hiljaista kypärää etc. eipä tulis ainakaan itellä ensimmäisenä mieleen laittaa bussiin tuollaista, ei vaikka halvalla saiskin.
    Kyllä nyt etsitään sirohkoa vaimenninta jolla äänet pysyisi tolkun rajoissa + e-merkintä ja ei voimavaroihinkaan mielellään tarvisi kovin suurta pudotusta tulla. Eli jonkinlaista toimivaa kompromissia ulkonäön,virtauksen,äänien ja hinnan kanssa tässä yritetään säveltää.
  11. #11
    Ihan nyt mutuna mutta miksi ei pysys busan äänet leolla kurissa. Onhan siinä tötterössä mukana killeri. Ittelläni bandussa leo one evo carbon ilman killeriä ja eipä se kovin kovaa mutta matalaa ääntä se antaa. Tietty tiedän sen että Busa hieman eri peli...

    Sama tötterö kait se aina on? Ei kait niissä muutu kun väliputki?

    Voin olla tuhannen vääräässä ja viisaammat korjatkoon mutuiluani.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  12. #12
    Mutta kombinaationa viperin alkukäyrät ja 4-1 konstruktio... Saattaa paitsi ahdistaa nin pitää oikeinkin maukkaan mekkalan.
    Mutta nää virtausasiat ja lopullinen äänen taso ja volyymi on kyllä ainakin mun ahtaalle, joskin isolle päälle ihan arpapeliä.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  13. #13
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Akrapovic sisältä: 460e
    Tuosta paketista puuttuu villat kokonaan ja ainakaan mulla ei ollut mitään rautalanka virityksiä eli luultavasti uudelleen pakattu itse.
    Akran oma villa on pakettina eli villa + kuori"kangas" valmiina. Ei tarvinnut kuin työntää reikä putki pötkön läpi ja pönttö kasaan.
  14. #14
    Tere.
    cbr 954 rr -02

    Pyörässä jonkinlainen slipari kiinni, josta mukava pörinä kuuluu .
    Kun pyörä on -02 niin siinä ei tarvi olla E-hyväksyttyä putkea, mutta pitäisi melutaso olla soppeli.

    Mites tuommoinen db-killeri. Mistäs niitä sais, että meneekä yleisesti ihan heittämällä paikoilleen vai pitääkö db-killeri olla muotoiltu sopivaksi putkeen.
    Ei tietoa meneekö läpi mittauksesta eikä haittais vaikka putki olisi hitusen hiljaisempi.

    Tietäjiä onko heitä ?
    Jee Jee
  15. #15
    Lainaa Kontha kirjoitti Katso viesti
    Tuosta paketista puuttuu villat kokonaan ja ainakaan mulla ei ollut mitään rautalanka virityksiä eli luultavasti uudelleen pakattu itse.
    Akran oma villa on pakettina eli villa + kuori"kangas" valmiina. Ei tarvinnut kuin työntää reikä putki pötkön läpi ja pönttö kasaan.
    Kuvassa olevasta "amapaketissa" vaikuttaisi olevan lisäksi "väärä" killeri.
    Ts. putken pää on jouduttu leikkaamaan viistoon, koska kulma ei tod.näk. istu pöntön
    poistopään kulmaan..... killeri alunperin jostain muusta/johonkin muuhun pönttöön?

    Arvailujen varaan jää myös, onko killerin putken halkaisija oikeassa suhteessa pöntön sisääntuloon.
    (vrt. sliparivaimennin / racing vaimennin kokoputkistossa)

    Laatutuotteen hintalappu (jos nyt E-koodit ja niiden hintavaikutus unohdetaan) perustuu kyllä
    ihan tarkoin harkittuihin ja testattuihin asioihin.

    Kuva kertoo yli tuhannella sanalla siitä karusta totuudesta, miten laatutuote raiskattuna ja usein
    myös väärässä paikassa / yhdistelmässä voi kääntyä itseään vastaan. Se ei toki ole tuotteen vika.
    Viimeksi muokannut: Bone; 05.04.2012 klo 11:07.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #16
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Kuvassa olevasta "amapaketissa" vaikuttaisi olevan lisäksi "väärä" killeri.
    Ts. putken pää on jouduttu leikkaamaan viistoon, koska kulma ei tod.näk. istu pöntön
    poistopään kulmaan..... killeri alunperin jostain muusta/johonkin muuhun pönttöön?

    Arvailujen varaan jää myös, onko killerin putken halkaisija oikeassa suhteessa pöntön sisääntuloon.
    (vrt. sliparivaimennin / racing vaimennin kokoputkistossa)

    Laatutuotteen hintalappu (jos nyt E-koodit ja niiden hintavaikutus unohdetaan) perustuu kyllä
    ihan tarkoin harkittuihin ja testattuihin asioihin.

    Kuva kertoo yli tuhannella sanalla siitä karusta totuudesta, miten laatutuote raiskattuna ja usein
    myös väärässä paikassa / yhdistelmässä voi kääntyä itseään vastaan. Se ei toki ole tuotteen vika.
    Jousen lenkistä päättelisin että vaimennin avattu koneen puolelta ja ulostulokulma jää mysteeriksi. Ja villat varmaan palaa ajan myötä taivaan tuuliin vaikka kuin ois laatutuote.
    YZF600R -> RSV1000R
  17. #17
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Tere.
    cbr 954 rr -02

    Pyörässä jonkinlainen slipari kiinni, josta mukava pörinä kuuluu .
    Kun pyörä on -02 niin siinä ei tarvi olla E-hyväksyttyä putkea, mutta pitäisi melutaso olla soppeli.

    Mites tuommoinen db-killeri. Mistäs niitä sais, että meneekä yleisesti ihan heittämällä paikoilleen vai pitääkö db-killeri olla muotoiltu sopivaksi putkeen.
    Ei tietoa meneekö läpi mittauksesta eikä haittais vaikka putki olisi hitusen hiljaisempi.

    Tietäjiä onko heitä ?
    Monster 750 -01

    Mulla hiukan sama ongelma, ja löysin tuolta "jotain". Kallis ei ainakaan ole, ja kunhan saan mitattua mahtuuko jompikumpi tarjolla olevasta omaani, ajattelin tilata sellaisen.

    http://www.spengineering.co.uk/store/DBKillers.htm
  18. #18
    Lainaa mikkom kirjoitti Katso viesti
    Jousen lenkistä päättelisin että vaimennin avattu koneen puolelta ja ulostulokulma jää mysteeriksi. Ja villat varmaan palaa ajan myötä taivaan tuuliin vaikka kuin ois laatutuote.
    Kui se kulma mysteeri on ?

    Killeri kädessä, "pönttö" takapäätyineen ja sisäputki halkaisijoineen samoin käsissä.
    Missä on ongelma nähdä "täsmääkö" kulmat ja istuuko palikat kuten olisi tarkoitus?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #19
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Kui se kulma mysteeri on ?

    Killeri kädessä, "pönttö" takapäätyineen ja sisäputki halkaisijoineen samoin käsissä.
    Missä on ongelma nähdä "täsmääkö" kulmat ja istuuko palikat kuten olisi tarkoitus?
    Ei riitä datataidot laittaa koko lainausketjua, mutta aika ongelmallista on arvata mjtee:n linkittämästä kuvasta kulma jota ei nää. Ei kai tässä mistään käsissä olevista palikoista oo puhetta ollu.
    YZF600R -> RSV1000R
  20. #20
    Lainaa mikkom kirjoitti Katso viesti
    Ei riitä datataidot laittaa koko lainausketjua, mutta aika ongelmallista on arvata mjtee:n linkittämästä kuvasta kulma jota ei nää. Ei kai tässä mistään käsissä olevista palikoista oo puhetta ollu.
    Jos nyt jollain/jossain on joku ongelma, eikös se ole sillä ja siellä, jolla ne romut on käsissä?

    Se, että kuvan killerissä on "niistetty" sisäpää, kertoo melko suurella todennäköisyydellä
    siitä, että palikka on ollut jossain muussa pöntössä jossa sitä on jouduttu "säätämään".....
    tai sitten se ei "kuulu" ko. pönttöön..... jolloin sitä on jouduttu säätämään siihen.

    Koko asian ydinhän on nyt se, että sinällään laadukkaan tuotteen (vaimennin-killeri)
    toimintaa on vaikea arvottaa jos:

    Paketti on vajaa/ vääränlainen komponenteiltaan siihen peliin missä se on kiinni.
    Ihan ei ole oikea lähtökohta olettaa että joku vaimennin/killeripaketti pelittää hyvin
    vain siitä lähtökohdasta että sisääntulopään halkaisija sopii putkiston alkupäähän.
    Monissa tiukemmissa nykypeleissä taas alkuperäisputkisto on jo niin pitkälle "hiottu", että
    pelkällä vaimentimen vaihdolla suurin hyöty saadaan lähinnä painonsäästön suhteen.....
    tai vaihtoehtoisesti "alkupää panttaa" niin pahasti, ettei vaimentimen vaihto juuri tuo lisäarvoa.
    Kokoputkistonkin tuoma hyöty jää monissa tapauksissa suhteellisen pieneksi ilman
    muita muutoksia.

    Toki... monia "tarvike/yleispönttöjä" tehdään ja kaupataan käytännössä tuolta pohjalta.
    "Sopivuus" määräytyy siis kataloogeissakin lähinnä noista lähtökohdista. (sisääntulon halkaisija)

    Tunnettujen "laatumerkkien" puitteissa asioita on ajateltu ja "harrastettu" hieman pitemmälle.....
    ja se toki näkyy myös hinnassa/materiaalin ja työn laadussa.

    Vaikka liika yleistäminen on pahasta, ei liene väärin todeta, että kovin usein "slipariralli" palvelee
    enimmäkseen kuljettajan henkistä puolta eri tavoin..... ja pienentää laitteen kokonaismassaa .
    Viimeksi muokannut: Bone; 05.04.2012 klo 19:31.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #21
    Löytyykö tietoa: Onko K5-K6 1000 gixun vakiovaimentimen putkiosa rosteria vai titaania kuten pöntön kuori?
  22. #22
    Tere.

    Aikaisemminkin kyselin tästä asiasta, mutta laitetaas kuvien kanssa.
    GPZ 500s -88 mopossa BOS merkkinen vaimennin jossa killeri kiinni, mutta silti semmoiset äänet, että en tiedä meniskö mittauksesta läpi.
    Killerin otin irti ja oli pelkkä putki.
    Kysymys kuuluukin, voisko tuohon killeriin tehdä reikiä tai jotain muuta vastaavaa, että melua sais vielä hitusen pienemmäksi?

    http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/GPZ/Killeri/
    Jee Jee
  23. #23
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Tere.

    Aikaisemminkin kyselin tästä asiasta, mutta laitetaas kuvien kanssa.
    GPZ 500s -88 mopossa BOS merkkinen vaimennin jossa killeri kiinni, mutta silti semmoiset äänet, että en tiedä meniskö mittauksesta läpi.
    Killerin otin irti ja oli pelkkä putki.
    Kysymys kuuluukin, voisko tuohon killeriin tehdä reikiä tai jotain muuta vastaavaa, että melua sais vielä hitusen pienemmäksi?

    http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/GPZ/Killeri/
    Eikö ääni tule hiljaisemmaksi jos pakokaasut kiertää ja kestää pidempää tulla pois änkkäristä. Voisi kuvitella että pienempää reikää ulostuloon, niin kuin pitäisi jarruttaa sitä pakokaasua
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  24. #24
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Eikö ääni tule hiljaisemmaksi jos pakokaasut kiertää ja kestää pidempää tulla pois änkkäristä. Voisi kuvitella että pienempää reikää ulostuloon, niin kuin pitäisi jarruttaa sitä pakokaasua
    Okei, mites tuo käytännössä onnistuis, kun ei ole käytössä hitsikampetta.
    Että mites jonkunlaisen putkulan sais pysymään killerissä kiinni, jos ne nyt auttais.

    Mietin tuota reikä asiaa, kun yleensä nähnyt, että killerin sivussa reikiä, eli:




    Tuota vaan mietin, että onko nuilla reiäillä mikä vaikutus tuossa ?
    Jee Jee
  25. #25
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Okei, mites tuo käytännössä onnistuis, kun ei ole käytössä hitsikampetta.
    Että mites jonkunlaisen putkulan sais pysymään killerissä kiinni, jos ne nyt auttais.

    Mietin tuota reikä asiaa, kun yleensä nähnyt, että killerin sivussa reikiä, eli:




    Tuota vaan mietin, että onko nuilla reiäillä mikä vaikutus tuossa ?
    Ei osaa sanoa, ei ole käytännön kokemusta, mutta jos katsoo noita killereitä, niin näyttä että siin tulpataan iso ulostulo ja sitten pakokaasut ohjataan pienestä reijästä läpi.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  26. #26
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Okei, mites tuo käytännössä onnistuis, kun ei ole käytössä hitsikampetta.
    Että mites jonkunlaisen putkulan sais pysymään killerissä kiinni, jos ne nyt auttais.

    Mietin tuota reikä asiaa, kun yleensä nähnyt, että killerin sivussa reikiä, eli:




    Tuota vaan mietin, että onko nuilla reiäillä mikä vaikutus tuossa ?
    Tuollaisen ostin joskus Stormilta ja käytin killerin tekoon. Vaimensi aika hyvin.

    Nuo ei ole pelkästään reikiä, vaan tuohon on leikattu kielekkeet jotka on sitten taitettu putken sisään ahdistamaan virtauksia. Jostain varmaan löytyy parempikin kuva.

    edit. osta sopivan paksuinen tuollainen sisähuilu ja tunkaise tuon killerin sisään.
  27. #27
    Lainaa Brocol kirjoitti Katso viesti
    Tuollaisen ostin joskus Stormilta ja käytin killerin tekoon. Vaimensi aika hyvin.

    Nuo ei ole pelkästään reikiä, vaan tuohon on leikattu kielekkeet jotka on sitten taitettu putken sisään ahdistamaan virtauksia. Jostain varmaan löytyy parempikin kuva.

    edit. osta sopivan paksuinen tuollainen sisähuilu ja tunkaise tuon killerin sisään.
    Ja päälle kierros vaimenninmattoa,niin toimii.Omasta ratapyörästä laski alla olevan kaltaisella virityksellä desibelit 100>92.(Motorg Ahvenisto)Toi vakiona ollut villa tuli pöläyksenä ulos ekalla kahvan käännöllä .Kannattaa laittaa sitä crossipyöriin suunniteltua mattoa,niin pysyy paikallaan.

    http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...et/yleishuilu/
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  28. #28
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Tere.

    Aikaisemminkin kyselin tästä asiasta, mutta laitetaas kuvien kanssa.
    GPZ 500s -88 mopossa BOS merkkinen vaimennin jossa killeri kiinni, mutta silti semmoiset äänet, että en tiedä meniskö mittauksesta läpi.
    Killerin otin irti ja oli pelkkä putki.
    Kysymys kuuluukin, voisko tuohon killeriin tehdä reikiä tai jotain muuta vastaavaa, että melua sais vielä hitusen pienemmäksi?

    http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/GPZ/Killeri/
    Tuo pönttö ei ole kovin tuoreen näköinen, joten voi olla, että villat sen sisällä ei ole enää kovinkaan tuoreet. Pönttö näyttää lisäksi helposti purettavalta. Eli jos villoja ei ole vaihdettu pitkään aikaan, kokeilisin vaihtaa ne ensin. Ainakin oman pöntön tapauksessa villojen vaihdolla saavutin ihan korvin kuultavan eron.
  29. #29
    Mistä lähtien nu E merkinnät täytyy löytyä? Jostain luin että 1.7.2004 jälkeen pitää olla e-merkinnät paikallaan (pyörän käyttöönotto pvm). Pitääkö paikkansa?

    Siis tarvikevaimentimista kun on kyseessä. Vai onko pakko olla kaikkissa tiellä käytetyissä putkissa e hyväksynnät, mopon iästä huolimatta..

    Näitä lakitekstejä paremmat osaajat?
  30.  
  31. #30
    Lainaa Nagymo kirjoitti Katso viesti
    Mistä lähtien nu E merkinnät täytyy löytyä? Jostain luin että 1.7.2004 jälkeen pitää olla e-merkinnät paikallaan (pyörän käyttöönotto pvm). Pitääkö paikkansa?

    Siis tarvikevaimentimista kun on kyseessä. Vai onko pakko olla kaikkissa tiellä käytetyissä putkissa e hyväksynnät, mopon iästä huolimatta..

    Näitä lakitekstejä paremmat osaajat?
    Nyrkkisääntönä tähän voisi lienee neuvoa että jos sun pyörän tyyppikilvestä löytyy nuo dB-rajat tietyllä kierrosalueella, niin tällöin vaatii myös kyseiselle pyörälle e-hyväksytyn putken.

    Ja 2003 taisi olla se leikkuri mutta osa sitä vanhemmistakin pyöristä on e-hyväksynnän piirissä.

    EDIT: Niin ja oma fillari on -93 mallia eli "ei e-hyväksytty" joten sliparin saanee tehdä vaikka vanhasta spray-pullosta jos vaan melurajat ei ylity.
    Viimeksi muokannut: JaySon1; 26.04.2012 klo 12:03.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen