Olet oikeassa, toi eturapakaari on lyhyt. Etufillari heittää reilusti tavaraa syylärille. Painepesuria ei parane ampua lainkaan syylärille, lamellit menöö hett vinoon. Laittaisin jatkopalan etulokariin jos vain löytäisin fiksun osan.
Yksi ratkaisu voisi olla erilainen syylärin ritilä joka olisi alaosasta hieman tiiviimpi. Pitäs heittää tolla muoviritilällä vesilintua ja laittaa tilalle alumiiniritilää.
Hyvä tietää toi painepesuri juttukin!Katoin tollasta Onroad-kuvastoa 2011,sielä oli myynnissä jäähdyttäjän kromisuoja 95e.Oliskohan siitä mitään apua?![]()
Mä tein omaani pienestä metalliritilästä syylärinsuojan. Maalasin mustaksi ja laitoin mustilla nippusiteillä kiinni. Ei juuri erotu ja suojasi oikein hyvin.
Hieno pyörä!![]()
Retired
joissakin pyörissä kierrettävä pohjaan tai upotettava kantaansa myöten se tikku. useissa on nykyään ikkuna.(TwinTenox @ Heinä. 09 2009,00:54) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
jep onkohan täällä kenelläkään tietoa mistä sais tohon nopeusmittariin tilattua uusia taustoja...oon nähny jossain sellasen R.I.P. harley davidson taustan oli muuten päheen näkönen...sellasen ku löytäs jostain...mut kyllä kaikki vinkit on tervetulleita![]()
Taitaa mennä ameriikan tilaukseksi. Löysin tollasen sivuston jossa on noita mittareitten taustoja , löytyy myös km/h asteikolla.
http://www.stargis.net/webslinger/M109.htm
Ja asennusohje perään:
http://www.stargis.net/webslinger/Do...evardM109R.pdf
Boulevard M109R sivusto on mielestäni hyvä, ainakin paljon porukkaa risteilee siellä :
WWW.M109RIDERS.COM
Ompa hieno pörä kaikin puolin, muutama sata kilometriä takana ja kokemukset mahtavat! Pyörä omas
ta mielestä juuri sellainen, kuin ajattelin. Vatmaan tulee kesän aikana tuhansia ja tuhansia kilometrejä hymyssä suin ;)
Mites tuo astetta pienempi M1500? Onko siinä jotain pahasti vialla kun ei tunnu haullakaan juttua löytyvän?
Jos nyt speksien perusteella katselee, niin seuraavanlaista eroa pistää silmään M1800 verrattuna:
+ 20kg kevyempi
+ Muutaman sentin parempi ergonomia lyhyemmälle kuskille
+ 20-25% edullisempi
- Kiekkamittari puuttuu (sitä mihinkään tarvitse)
- Muutamassa kohdassa säästetty, mm. syylärin "kate"
- Piirun verran vähemmän potkua
+/- (vain) 200 leveä takarengas
Mutta onko tässä nyt jotain minkä vuoksi tulisi investoida enemmän tähän isompaan malliin tai jotain muuta perustavaa pielessä? Ilmeisesti poistui mallistosta tälle vuodelle, mutta ylivuotisia löytyy esim. Saksasta kohtuu runsaasti.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
M1800R:llä n. 10tkm ja M1500:lla yksi n. 25km koeajo. Sillä perusteella sanoisin, että tuo pikkuveli on ajo-asennoltaan suht samanlainen, moottoriltaan käytännössä paljon enemmän kuin piirun verran heikompi.(3JJ @ Huhti. 18 2011,10:09) kirjoitti
Käytetty M1800R on minun mielestäni paljon järkevämpi hankinta. Etenkin kun se on yhtä helppo tai helpompi (parempi) ajaa kuin tuo pieni. Isomman moottori on mun mielestä ihan kuin eri maailmasta, kuin pienemmän.
M1800R on yksi hauskimmista pyöristä millä olen ajanut (samaa luokkaa kuin V-Rod), kun taas M1500 yksi geneerinen hajuton ja mauton japskikustomi.
Disclaimerina tämä siis vain omaa mutua ja fiilistä!
Retired
Päräytin taasi pienen koeajon Suiza koeajopäivänä m1800 r:lä. Hauska tutina tyhjäkäynnillä. Vakio pöntöillä aika kesyt soundit. Sport touring miehelle ketarat ojossa ajo tuntuu edelleen erittäin oudolta. Malmin määrä ja suuret massat tekee ajamisesta hyvin erilaista kun olen tottunut. Ennakointia, laajemmat kaaret ja rauhallisemmat otteet paikallaan. Jousitus mukavuuspainotteinen, hieman hermostuttava ja tuntuma tiehen on kovasti etäinen. Hihasta sisään tuuli kulkeutuu ilman kunnon pitkävartisia hanskoja.
Moottoritiellä pitemmän päälle ajo rajoitusten mukaan vaikuttaa raskaalta. Pleksiä huutaa.
Ihan asiallinen peli customiksi varmaan mutta tulipahan taas todettua ettei custom pyöräily ole mun juttu vaikka erilaisia pyörätyyppejä haluaisin kokeilla. Ehkä Diavel tyyppisenä voisi iskeäkin, mutta ajoominaisuudet siinä onkin ihan eri planeetalta.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Ymmärrän kyllä oikein hyvin moisen fiiliksen jos on reippaasti kokemusta raskaista customeista ja etsitään sitä äärimmäistä hauskuutta. Itselleni kävi kuitenkin niin, että M1500 sopi selkeästi paremmin hanskaan. Moottorista olet täysin oikeasta, M1500 on todella laiska tuohon verrattuna. Mutta koska kokemusta on vasta nakupyöräilystä, niin M1500 oli helpompi valinta. Siinäkin pitää tavallaan opetella uudestaan ajamaan, on se niin erilainen käsiteltävä tuollainen pyörä.(TwinTenox @ Huhti. 18 2011,10:16) kirjoitti
Tällä siis mennään toistaiseksi.![]()
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Omaani laitoin tollasen
Tommi Engineeringin valmistaman ja tilasin sen MC-Scatterin kautta
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
Vielä vetää naaman hymyyn ajellessa 1500km jälkeenkin tämä pyörä,useamman customin jälkeen tuntuu jotta tätä parempaa vaikea löytää, voisi sanoa että 2 pyörää yhdessä,vääntää alhaalta hiljakseen kurvaillessa ja luonne muuttuu tosi rajuksi tuon 5000 kiekan jälkeen,silloin mennään eikä meinata.Eipä voi tylsäksi ainaskaan haukkua.
Näin on... normi ajossa riittää hyvin kun pitää kierrokset siinä 2-3000rpm hyvin pysyy muun liikenteen mukana...Myös oivallinen matkapyörä 2 päällä...(JARIK @ Elo. 13 2011,20:24) kirjoitti
![]()
<br />
Tilasin myös ko. telineen. Minkälaisen ratkaisun keksit rekkarin valolle? Kuvan vilkut ovat myös buenot. Mistähän moisia löytyisi?(DizzySpell @ Kesä. 03 2011,14:38) kirjoitti
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Kilven valo on tällainen ledi tarrakiinnityksellä ja vilkut on Kellermannin Micro 1000 Darkit (edessä Micro 1000 kromattuna) ja niitten kaverina tällainen rele.(Tepe1 @ Elo. 16 2011,22:12) kirjoitti
Tässä vielä video vilkuista
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
Moi, Kiitos vinkistä! Nuo näyttivät istuvan sen verran hyvin laitteeseen, jotta pitihän moisetkin sitten tilata(DizzySpell @ Elo. 17 2011,01:10) kirjoitti
![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Tuli purettua alkuperäinen takahässäkkä pois ja asensin tilalle tämän siromman rekisterikilpitelineen. Istuu kuin nenä päähän(Tepe1 @ Elo. 16 2011,22:12) kirjoitti
![]()
Sellanen kyssäri vielä, että miten olet tai olette paikanneet sisälokasuojan jättämän aukon? Aukkohan on melko suuri ja kura pääsee lentämään suoraan takalampun alaosaan.. Vai haitanneeko tuo? En viitsisi millään sahata alkuperäistä palikkaa josko tuo joskus lähtee vielä vaihtoon.
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Jostain lukeneenani, muistaakseni puskee vettä takalampun sisään ilman tuota suojaa.(Tepe1 @ Elo. 20 2011,17:39) kirjoitti
Poikki vaan ei sitä kukaan kaipaa...
Uusi maksaa vajaa 60$, Suomi hintaa en ole kysellyt.
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
Dodii nyt on kilpiteline asennettu ja tein juurikin noin, eli sahalla ylimääräiset poisIstuu hienosti jopa vakiovilkuilla. Löysin sopivaan hintaan valkoiset vilkut keltaisilla polttimoilla, joten mennään niillä tovi.
Seuraavaksi pitäisi putkisto päivittää. Mistähän mahtaisi löytää edukkaimmin V&H Bigshotit? Tuntuvat kotimaassa maksavan siinä 750-780 paikkeilla..
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Putkisto kuviota olen kans miettinyt.Omassa pyörässä modattu vaikoänkkäri...Jos vaihtaa putket niin onko seuraavaksi hankittava myös Commanderi?...
<br />
Yllättävän hyvä pyörä ominaisuuksiltaan ihan matkapyöränä jota tuskin kilometrit rasittaa,onhan nuo mitoitukset tehon suhteen kummiskin kohdillaan eli normi ajeluissa pidemmän päälle tuskin mikään mekaniikka pettäisi,tuo hyvä vääntö vaan houkuttelee pitämään kierrokset suht alhaalla mutta pidemmän päälle varmaankin vetopyörästölle parempi ajella yli 2000r/min kierroksilla niin ei tule "hakkaavaa" rasitusta ratastolle.
Jep tähän asiaan sen verran että noi näytöt saa kaikki km/h näytöillä jos on kiinnostusta.....(NADI 36 @ Huhti. 10 2011,21:55) kirjoitti
![]()
Suzuki M1800 R FI-vikakoodilista:
FI light code key:
C00: None - No defective part
C12: Crankshaft position sensor (CKPS) - Pick-up coil signal, Generator
C13: Intake air pressure sensor #2 (IAPS #2) - For Front cylinder
C14: Throttle position sensor (TPS) - (Note *1)
C15: Engine coolant temp. sensor (ECTS)
C17: Intake air pressure sensor #1 (IAPS #1) - For Rear cylinder
C21: Intake air temp. sensor (IATS)
C23: Tip-over sensor (TOS)
C24: Ignition signal #1 (IG coil #1.1) - For Rear cylinder
C25: Ignition signal #2 (IG coil #2.1) - For Front cylinder
C26: Ignition signal #1 (IG coil #1.2) - For Rear cylinder
C27: Ignition signal #2 (IG coil #2.2) - For Front cylinder
C28: Secondary throttle valve actuator (STVA)
C29: Secondary throttle position sensor (STPS) - (Note *2)
C31: Gear position signal (GP switch)
C32: Injector signal #1 (FI #1) - For Rear Cylinder
C33: Injector signal #2 (FI #2) - For Front Cylinder
C40: Idle speed control valve (ISC valve)
C41: Fuel pump control system (FP control system) - Fuel Pump, Fuel Pump Relay
C42: Ignition switch signal (IG switch signal) - Anti-theft
C44: Heated oxygen sensor #2 (HO2S #2) - For E-02, 19, 24
C46: Exhaust control valve actuator (EXCVA)
C49: PAIR control solenoid valve #2 (PAIR valve #2) - Except for E-03, 28, 33
C60: Cooling fan control system - Cooling fan relay
C61: PAIR control solenoid valve #1 (PAIR #1)
C64: Heated oxygen sensor #1 (HO2S #1) - For E-02, 19
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com
Ota vasemmalta puolelta, akun kohdalta muoviposki auki. Siellä on kaksi johtosarjan päätä , valkoinen ja musta , molemmissa on mustat kumihatut sääsuojana. Vikakoodit saat luettua kun laitat johdon kuvan mukaan , valkoiseen liittimeen. Koodi(t) näkyy nopeusmittarissa,tripissä. Koodin suomennus servicemanuaalista ,- esim. C32 = injector signal , front cylinder , etusylinterin suutinkipu. Koodi C00 on = kaikki OK.
Homma käy selville 109riders.com sivuilta , sieltä osio "How to , step by step"...(fi code),
http://www.m109riders.com/forums/showthread.php?t=86786
Onko kukaan rakentanut M1800R:stä sellasta klassista customia..eli astinlaudat, isot sivulaukut, sissy, pleksi , kaatumaraudat??jne?? sellanen eläkeläiskustomi siis
taipuuko M-sarjalainen tuollaiseen? eli ulkonäöllisesti C1800R:n oloiseksi lähinnä
C ja M mallit kun on ilmeisesti pyörinä ihan erilaisia, eri rungot yms.. eli suomeksi sanottuna jos tykkää pitää sissyjä, pleksiä ja kaksipaikkaisuutta yllä mutta haluaa mahd.paljon tehoa niin onkohan tuo ihan älytön idea?
kuvista mitä kyllä netistä kaivelin niin M1800R:ssa ei ainakaan ulkonäkö välttämättä parane kun siihen ruuvaa sissyjä ja kehnoja pleksejä kiinni :/ no hyvännäköisiäkin kyllä löyty.
tuota C1800:sta ei oikein ole markkinoilla kauheesti, ja M1800r on sen verran kovasti kehuttu niin heräsi tällänen ajatus
vaikkakin VN:t rokkaa!![]()
![]()
***
tuo m 1800 r on vähän sellanen et maailmalla jokainen tekee siitä oman näkösen,jos kattelee nettivideoita eri kokoontumis ajoista löytyy kaiken näköstä viritystä.muutenhan tuo on hyvä ajaa kaks päälläkin jos kyytiläinen on lyhyt jalkanen kun alunperin matkustajan tapit on yllättävän korkealla ,jenkkipojilta löytyy pudotus sarjoja mut putket täytys vaihtaa ensin? samoin jenkkipojilla näkyy olevan tuollanen viktory/hd etukate pleksi yhdistelmä joka on oikeastaan tyylikäs kunhan ensin silmä tottuu ajatukseen,no saahan sen suojiin kunnon stereo /kaiutin paketin jos haluaa.suomessa yleensä tyydytään sissyyn/pehmosiin sivulaukkuihin (jenkeillä kovat corbin laukut),kaatuma rautoihin ym ja tietysti johonkin muovi pleksiin että saadaan kunnon pyörteet kypärään.tai sitten aletaan riisua pyörää oikein kunnolla ja otetaan vähän enempi extra polleja peliin mukaan ,mut kukin tyylillään pyörä on ainakin hyvä.![]()
Herätelläänpä taas vaihteeksi rengaskeskustelua
Orkkis takarengas pitäisi päivittää uuteen. Mikä mahtaa olla tällä hetkellä se paras vaihtoehto jos haetaan kestävyyttä ja pitoa?
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..