Sivu: 16 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 451:stä 480:een 677:sta
  1. #451
    Lainaa (Hannula @ Elo. 01 2011,20:27) kirjoitti
    Kisayhdistystä on funtsittu myös meillä, mutta projekti on vielä vaiheessa monestakin syystä. Yksi epäselvistä asioista on käsitys siitä, miten hyvin tuollainen racing ry tulisi tosielämässä toimimaan ja tulisiko siitä emo ry:lle isokin taakka. Racing ry tulisi olemaan suhteellisen pers'aukinen hyvän tovin perustamisensa jälkeen, eli emo ry varmaankin makselisi sen laskuja jonkin aikaa. Homman pyörittäminen vaatisi motivoituneita tekijöitä jonkinlaisen määrän. Onko sellaista määrää vielä olemassa on kovasti epäselvää. Ja varsinainen tavoite oli mikä?
    Meillä kilpailutoiminta on ollut alusta saakka tappiollista, poikkeuksena SM-kisat joista ylijäämää tuli n. 20.000 euroa ja kerhokisa joka oli hieman plussalla. Ensimmäinen hyvän kelin ja auto vs pyörä -koitoksen mukanaan tuoman yleisömäärän ansiosta ja jälkimmäinen siksi, että kustannukset oli täysin minimissään (ei tuhansien eurojen majoituslaskuja toimitsijoille, ei kilpailulupia, lääkäreitä, palkattua järjestysmiesarmeijaa jne jne) ja kisa järjestettiin ajoharjoittelun yhteydessä.

    Oma virheeni oli se, etten jo alusta alkaen keksinyt järjestää jokkiskisoja kerhokilpailuina. Kerhokisoissa ei tarvita mitään valvojia, tuomareita, varikkopäälliköitä ym. Homma hoituu hyvin ohuella organisaatiolla ja kaikilla tuntui olevan kivaa ja valituksia ei tullut yhtään, toisin kuin näissä muissa joissa pienikin aikataulumuutos tai väärä naamanilme aiheuttaa reklamaatioita ja toimistossa vaeltavia narisijoita riittää.

    Torstaina tulen esittämään, että ajamme ainakin toistaiseksi toimintaa alas ja hoidetaan kevyemmin ainakin seuraava kesä. Luokka on kasvatettu sellaiseksi kuin oli tarkoitus ja nyt se kelpaa hyvin SM-kisojen yhteyteen olematta mikään säälittävä täyteluokka. On hieman eri asia ajattaa täysiä lähtöjä kuin jotain kolmen, neljän kuskin lähtöjä (piikit, sivarit, GP250 jne).

    Kisahommien järjestämisessä on omat hauskat puolensa ja suosittelen vilpittömästi kokeilemaan. Aika aikaansa kutakin kuitenkin. Parhaimmillaan järjestimme viidet kisat vuodessa ja se on yhdelle vapaaehtoisporukalle liikaa. 2-3 kerhokisaa ja yksi isompi, se on tällaiselle ihan sopivan kokoinen määrä. Plussalle kilpailut saa kun järjestää vain lähtöjä joissa ruudut ovat täynnä ja lopun ajan voi myydä ajoharjoittelulle. Tällöin kilpailutoiminta syö vain reilun pari tuntia päivästä eikä muodostu sen enempää taloudelliseksi kuin henkiseksikään riipaksi. Kerhokisoista kannattaa aloittaa ja jos ruokahalu kasvaa syödessä, niin vaikkapa MM-kisoja hakemaan jahka niihin sopiva rata joskus tänne valmistuu. Hyvin onnistunut SM-kisa voi tuoda laariin ylimääräistä kymmeniä tuhansia euroja, surkeasti onnistunut vastaavan määrän tappiota joka pitää sitten jollain kattaa. Kerhokisoissa vastaavia tuotto-odotuksia ei ole, muttei ole tappioriskiäkään. Kilpailijana lupaan osallistua ja liityn vaikka paikalliseen puutarhayhdistykseen jos sen vaatii päästäkseen ajamaan leikkimielisiä, mutta turvallisia kisoja samanhenkisten tyyppien kanssa. Eilinen kisa oli pitkästä aikaa hauska ja jätti hyvän fiiliksen kun parempansa pääsi kerrankin voittamaan.

    Taustatukea voin tarvittaessa antaa, kuten tähänkin asti, vaikka sitten lähtövalojen kytkennässä (hehiö).

    Jukka
  2. #452
    No niin, ensimmäinen YCC-jokkiskisa ajettu.

    Tien päälle perjantaina auringon noustessa ja hyvissä ajoin tapani mukaan varikkoa pystyttelemään. Kemorassa ekaa kertaa tälle vuodelle, edellisestä käynnistä olikin vierähtänyt jo vuosi. Keli oli komea ja pito hyvä, ajo kulki yllättävän hyvin ja omiin vaatimattomiin edellisvuoden 1:23 -aikoihin pääsin jo toisessa setissä helposti.

    Lauantaina homma meni jyystämiseksi, pikkuisen ajat parani ,mutta mitään viisasten kiveä ei tuntunut löytyvän. Naapuripilttuun mieheltä sain vähän vetoapuja, mutta en vaan uskaltanut pysytellä kunnolla perässä. Kuumakin oli, joten lähdin kauppaan ja lopetin ajamisen keskellä päivää. Illalla kävin vielä yhden setin kokeilemassa, mutta eipä siitäkään mitään erikoista tullut. Lopuksi uusi eturengas paikalleen, lähinnä psykologisista syistä henkiseksi tueksi kisaa varten.

    Sunnuntaina taas aamusta paikalle jännittämään hyvissä ajoin. Aika-ajo ei oikein ole mun juttuni, en millään saanut rutistettua paljonkaan kummempaa, tulos joku 1:22.5 ja toiseksi viimeinen ruutu. No sieltä saa rauhassa lähteä eikä tarvi pelätä ekaa mutkaa niin paljon.

    Väliajalla järkeiltiin naapurini kanssa, että eipä mun ajolla tarvi muuta pohtia kun laskee menemään niin paljon kuin suinkin uskaltaa, varaa on kyllä kiristää sen kun päästää vaan. Jalavan Karilta sain lisäksi arvokkaita vinkkejä vaihtamisiin ja pariin ajolinjaan. Näillä kisaan siis.

    Lähdössä onnistuinkin kohtuullisen hyvin ja ykkösmutka meni ihan ok. Avaukset olenkin aina jotenkin osannut jostain kumman syystä ja kun pyöräkin on hyvässä iskussa niin pääsin Andystä heittämällä kakkosmutkassa ohi. Mutta nyt se myrkyn lykkäsi: eka kierros, kolmosmutka/takalenkki edessä ja tiesin Andyn vähintäänkin samantasoiseksi ja nopeammaksikin kuljettajaksi. Millä ihmeellä mä sen 11,5 kierrosta takana pidän? No eikun yrittämään ns puolustavaa ajolinjaa ettei kumppani pääse ohi. Ja näin ekakertalaisella siinä olikin sitten ohjelmaa ihan tarpeeksi; reeneissä kun on aina tottunut ajamaan ns omaa parasta linjaa ja nyt yhtäkkiä, kisatilanteessa, kovemmassa laukassa kuin kaiketi ikinä ennen, ruveta nyt ajamaan uutta linjaa ja avaamaan kuin heikkopäinen – ei ollut helppoa sekään. Mutta kiva kisa meille tuli, kumppani koetti ilmeisesti päästä ohi koko ajan ja minä koetin peitellä sen minkä osasin. Maukasta!

    Kierroksellä 9 loppui voimat ihan täysin, ja vielä 3 kierrosta pitäs jaksaa, huh huh. Ja aina kun löysäsi hiukankin niin R6 vinkui siinä ihan takana, ei hetken rauhaa. Lopussa en jaksanut juuri jarruttaakaan, lopsin vaan pienempää sisään ja kävin kevyesti jarrulla ja ajattelin että kai se sinne taittuu kun meni edelliselläkin kierroksella. Ja viimein vapauttava ruutulippu, ou jee!

    Paras kierrosaika kisassa oli 1:20.8 eli jotain 2,5-3 sekkaa lähti pois. Ja todella mukavaa oli, eipä siihen kisaan tarvita kuin kaksi niin saa hyvät väännöt aikaan ja ainakin yleisölle nähtävää.

    Kiitos järjestävälle taholle, vapaaehtoisille ja vielä kerran myös kilpakumppanille hyvästä, herrasmiesmäisestä väännöstä! Mainio viikonloppu kaiken kaikkiaan, ei voi kun suositella. Että eikun rohkeasti mukaan vaan, näistä saa kyllä hyviä fiiliksiä ja pieni kisailu tuo uutta maustetta harrastukseen.

    -T #28
  3. #453
    Lainaa (Hannula @ Elo. 01 2011,20:27) kirjoitti
    Kisayhdistystä on funtsittu myös meillä, mutta projekti on vielä vaiheessa monestakin syystä. Yksi epäselvistä asioista on käsitys siitä, miten hyvin tuollainen racing ry tulisi tosielämässä toimimaan ja tulisiko siitä emo ry:lle isokin taakka. Racing ry tulisi olemaan suhteellisen pers'aukinen hyvän tovin perustamisensa jälkeen, eli emo ry varmaankin makselisi sen laskuja jonkin aikaa. Homman pyörittäminen vaatisi motivoituneita tekijöitä jonkinlaisen määrän. Onko sellaista määrää vielä olemassa on kovasti epäselvää. Ja varsinainen tavoite oli mikä?
    "Perustamista varten kutsutaan koolle kokous. Perustaminen voi tapahtua myös vapaamuotoisesti esimerkiksi netissä tai puhelimitse."
    Jos perustaminen menee laakista läpi, niin rekisteröintikustannukset on 75e. Liittymis ja jäsenmaksu vaikka 20e, niin 5 jäsentä riittää kattamaan sen. Jos ratakapasiteetti on 36, niin se on jo 36*20-36*5=540e
    Jos kerhokisa (max ratakapasiteetin verran kuskeja) järjestetään ajoharjottelun ohessa samaan tyylin kuin mitä tuen kkisa oli, niin osanottomaksut (70e nuppi) kattaa sen kaks tuntia mitä aika-ajo, ja kisa vie aikaa.

    Eli rahallinen taakka olisi nolla emo ry:lle?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #454
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Tuossahan nuo kommentit tulivat miksei Org ole SML:n jäsenyyttä hakenut. Jos innostunut porukka löytyy joka MotOrg Racingia haluaa viedä eteenpäin, niin tulkaa syyskokoukseen esittämään asianne. Itse koen, ettei sille taida olla vielä riittävää tilausta (kisaajia ei taida olla tusinaa enempää ja hekin jo jäseniä toisissa SML:n jäsenkerhoissa). HelRC:n kanssa tehtävä yhteistyö puolestaan on sen verran luontevasti toiminut, etten näe järkeä alkaa heidän kanssaankaan kisaamaan jäsenistä.

    Jukan kanssa ollaan livenä ihan hyvissä väleissä. Nytkin taitaa olla useamman sataa kilometriä. Yhdistysten välillä harvemmin mitään kiistoja on, vaan ne yleensä ovat vain oireita henkilöiden välisistä egojen kolahduksista kun hiekkalaatikolla leikkiessä hiekkaa on mennyt jonkun silmiin ja ulkosynnyttimiin. Jukan kanssa mahdutaan kyllä vastakin samalle hiekkalaatikolle jos se minusta on kiinni eikä haittaa ollenkaan jos MP-tuen porukkaa näkyy meidänkin ratapäivillämme. Meidän järkkärit ja kouluttajat käy ainakin MP-tuen päivillä välillä "lomailemassa".

    Toivotaan, että YCC:lle järjestäjänsä löytyy ensi kesänäkin, sillä SM-kisojen yhteydessä järjestetyissä kisoissa on ollut todella hyvä fiilis. Kerhokisassa en ollut, mutta katsellaan niitä sitten ensi kesänä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  5. #455
    Otetaan vakavan harkinnan ja pohdinnan alle tämä kisajärjestely-asia. Ratapäivien järjestelyissä meillä on jo hyvä ja toimiva konsepti, mutta ainahan sitä voi kehittää eteenpäin jäsenistön/asiakkaiden toiveiden mukaan. Jos kiinnostusta löytyy tarpeeksi sekä kilpailija että järjestäjäpuolelta viedään asiaa eteenpäin.

    Racing ry:stä on keskusteltu lähinnä siitä näkökulmasta, että kilpailuissa käyvät Motorg ry:n jäsenet pääsisivät ajamaan kisaa yhden kerhon jäsenyydellä. Silloin todettiin, että ei ehkä maksa vaivaa vaan kukin kilpailee SML:n kuuluvan kerhonsa nimissä. Isompien kilpailujen järjestäminen onkin sitten kokonaan oma asiansa ja tuntuu näin äkkipäätään kaukaiselta asialta. Jos asiassa päätetään edetä niin Kerhokisalla olisi varmasti hyvä lähteä liikkeelle kuten Jukka ehdotti.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  6. #456
    Lainaa (Juutana @ Elo. 01 2011,23:32) kirjoitti
    Tuossahan nuo kommentit tulivat miksei Org ole SML:n jäsenyyttä hakenut. Jos innostunut porukka löytyy joka MotOrg Racingia haluaa viedä eteenpäin, niin tulkaa syyskokoukseen esittämään asianne. Itse koen, ettei sille taida olla vielä riittävää tilausta (kisaajia ei taida olla tusinaa enempää ja hekin jo jäseniä toisissa SML:n jäsenkerhoissa). HelRC:n kanssa tehtävä yhteistyö puolestaan on sen verran luontevasti toiminut, etten näe järkeä alkaa heidän kanssaankaan kisaamaan jäsenistä.
    Ei kyse ole jäsenistä kisaaminen.

    Vaan kisan järjestäminen jäsenille, jos, tosiaankin jos, jäsenistö sitä haluaisi.
    Ja koska kerran kerhokisan esteenä on sml:ään kuulumattomuus, ja sml:ään kuulumattomuuden esteenä liian iso rahasumma verrattuna siihen pieneen osaan jäsenistöstä, niin siihen tuo rataorg olisi se ratkaisu.
    Ei sen rataorgin tarvi mitään muuta tehä kuin kerätä jäsenmaksut kerhokisaamaan haluavilta, ja järjestää se kerhokisa kisaamaan haluaville.

    Ymmärtääkseni yksi kuski voi kuulua moneen kerhoon ja ajaa monen kerhon kerhokisoja.
    Vs
    Ainoa rajote on virallisissa kisoissa, esim ycc tai sm, jossa kuski voi edustaa vain yhtä kerhoa per vuosi?

    Kerhokisaajia, siis niitä halukkaita, voisi olla enemmänkin kuin ne jotka tänäkin vuonna jo yyc:tä, tai tuen kerhokisaa ajelivat.
    Eli jos haluaa tietää onko niitä halukkaita, niin kannattaa kysyä "kerhon" jäsenistöltä, eikä päättää heidän puolestaan että heitä ei vaan vielä ole.

    Voihan se hyvinkin olla että heitä ei ole, mutta sekin selviää vain kysymällä. Ja jos heitä ei ole, niin turhaahan sitä sitten on rataorggiakaan perustaa.
    Jos taas niitä niitä kerhokisaamaan haluavia olisi, niin sittenhän olisi sille rataorgille tilausta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #457
    Lainaa (scuuba @ Elo. 01 2011,23:46) kirjoitti
    Ymmärtääkseni yksi kuski voi kuulua moneen kerhoon ja ajaa monen kerhon kerhokisoja.
    Vs
    Ainoa rajote on virallisissa kisoissa, esim ycc tai sm, jossa kuski voi edustaa vain yhtä kerhoa per vuosi?
    Asia on juuri näin.
  8. #458
    Lainaa (scuuba @ Elo. 01 2011,23:21) kirjoitti
    Lainaa (Hannula @ Elo. 01 2011,20:27) kirjoitti
    Kisayhdistystä on funtsittu myös meillä, mutta projekti on vielä vaiheessa monestakin syystä. Yksi epäselvistä asioista on käsitys siitä, miten hyvin tuollainen racing ry tulisi tosielämässä toimimaan ja tulisiko siitä emo ry:lle isokin taakka. Racing ry tulisi olemaan suhteellisen pers'aukinen hyvän tovin perustamisensa jälkeen, eli emo ry varmaankin makselisi sen laskuja jonkin aikaa. Homman pyörittäminen vaatisi motivoituneita tekijöitä jonkinlaisen määrän. Onko sellaista määrää vielä olemassa on kovasti epäselvää. Ja varsinainen tavoite oli mikä?
    "Perustamista varten kutsutaan koolle kokous. Perustaminen voi tapahtua myös vapaamuotoisesti esimerkiksi netissä tai puhelimitse."
    Jos perustaminen menee laakista läpi, niin rekisteröintikustannukset on 75e. Liittymis ja jäsenmaksu vaikka 20e, niin 5 jäsentä riittää kattamaan sen. Jos ratakapasiteetti on 36, niin se on jo 36*20-36*5=540e
    Jos kerhokisa (max ratakapasiteetin verran kuskeja) järjestetään ajoharjottelun ohessa samaan tyylin kuin mitä tuen kkisa oli, niin osanottomaksut (70e nuppi) kattaa sen kaks tuntia mitä aika-ajo, ja kisa vie aikaa.

    Eli rahallinen taakka olisi nolla emo ry:lle?
    Tuohon tulee lisäkustannuksiksi ajanottolaitteiston vuokra (n. 500 euroa) + ajanottajan kulut, eli karkeasti n. 1.000 euroa ratamaksujen päälle. Jos kerhokisaan tulee 20 kuskia, homma on plussalla, oletuksella, ettei se kahden tunnin aika vähennä ajoharjoittelijoiden määrää ja meidän tapauksessa näin ei päässyt käymään.

    Jos homma lähtee ns. räpylästä ja otetaan kaksi lähtöä saati muita luokkia, se on aina 1h/luokka pois ajoharjoitteluajasta, jolloin a) on vaikeampi saada ratatuomareita b) maksavia asiakkaita ajoharjoittelupäivälle -> toiminta muuttuu henkisesti ja taloudellisesti kannattamattomaksi.

    Meidän kisoissa ylimääräisistä luokista on ollut talouden näkökulmasta haittaa. Jos ajettaisiin vain YCC A ja B, se veisi päivästä aikaa aika tasan kaksi tuntia. Loput voisi jättää ajoharjoittelulle. Nyt esim. Motoparkissa siihen ei ole mahdollisuutta. Hyötynä on ollut tähän saakka se, että mukaan on saatu classiccien ja sivareiden puolelta ratatuomareita, viisi kummaltakin. Nyt classiccien puolelta tuo petti, joten en ainakaan omalta puoleltani ei tule enää puoltoääniä ylimääräisten luokkien mukaan ottamiselle meidän kisaviikonlopulle, ellei kyse ole sitten SM-kisasta. Kilpailulupakin kun meillä on hintalapultaan lähes sama kuin kisasta jossa yhteenlaskettu kassavirta on välillä 40.000-100.00 euroa, kun se meidän tapauksessa on surkeimmillaan luokkaa 4.000-5.000 euroa.

    Kerhokisan järjestäminen vaatii sen, että kilpailunjohtajalla on A-lisenssi. Itseltäni se löytyy meidän yhdistyksestä sekä Ahjonpalon Heidiltä, joten kerhokisojen järjestämisen muodolliset vaatimukset täyttyvät. Pelkästään luvan saamiseen poliisilta menee työaikaa n. 3h/kisa (lippulappujen täyttely, luvan noutaminen paikalliselta poliisilaitokselta jne). Tällaiset täysin epäolennaiset byrokraattiset säätämiset puuttuvat kerhokisasta.

    Loppuun paitsi pahoitteluni siitä, että jarruvalon teippi oli revennyt irti samalla kuin takakameran pehmusteena ollut rättikin, niin puuttui minulta ja kahdelta muulta järjestysmieheltä järjestysmiestunnukset. Ehkä ensi kerralla muistan laittaa tunnuksen rintapieleeni. Valvoin kuitenkin järjestystä omasta mielestäni erittäin tehokkaasti, kiersin mm. radan pyörälläni n. 30 kertaa ja pidin kisassakin järjestystä yllä ja olisin laittanut kanssakilpailijat nippusiteisiin jos olisivat alkaneet riehumaan kesken kisan (nippusiteitä oli pyörässä mukana). Kaksi muuta järjestysmiestä (tosin vain toinen oli heterogameettinen ja toisella oli vain yhtä sukupuolikromosomia) päivystivät muualla, toinen lippua heilutellen, toinen muuta puuhastellen. Onneksi vellova yleisömassa saatiin pidetyksi hallussa, kuten ollaan saatu vuodesta 2005 alkaen. Kaljakellunnassa (jossa on tuhansia kännisiä kumiveneissään) ei tarvita järjestyksenvalvojia, mutta YCC:n kisoissa niitä pitää olla vähintään kolme, koska toiselle tapahtumalle on järjestäjä, toiselle ei. Naurettavaa, sanoisin.

    Kerhokisassa kilpailunjohtaja toimii samalla (tai ainakin meidän tapauksessa toimi) kuuluttajana, lähettäjänä, tuomaristona, virallisena valvojana, kilpailusihteerinä, katsastus- ja varikkopäällikkönä, joten informaatio siirtyi kohtuullisen kivuttomasti johdolta kuuluttajalle ja tuomaristonkin päätökset olivat sangen nopeita vaikkakaan eivät ehkä täyttäneet kaikkia oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ulkoisen tunnusmerkistön vaatimuksia.

    Demokratiassa on puolensa, diktatuurissa omansa. Veikkaan, ettei norjalainen jantteri olisi tuntia rynkkynsä kanssa riehunut israelilaisessa lomakohteessa, tuskin Kiinassakaan, mikäli Kiinassa mitään lomakohteita on. Kun tavoitellaan täydellistä järjestelmää, päätöksenteko kestää ja tiedonkulussa on viivettä. Aivan sama onko kyse "virallisesta" kisasta versus kerhokisa vai jostain isommasta järjestelmästä. Meidän kerhossa yksi tekee valmistelut ja päätökset ja jos hommat on tehty päin helvettiä, henkilö vaihdetaan. Ei meillä pidetä torikokouksia ja äänestellä silloin kun pitää tapahtua. Mieluummin ajelen R1:llä kuin Tuutti Hondalla, mutta jotain kaipaan kuitenkin Kekkoslovakian ajoista. Torstaina on demokratian vuoro ja jäsenillä on mahdollisuus valita vetovastuussa olevat ja vaihtaa tarvittaessa parempiin.

    Jos perustamismuodollisuuksiin tarvitsee taustatukea, voin avustaa, kokemusta kun jonkun verran on jo päässyt kertymään tuostakin. Joten ei se ole kuin tahdosta kiinni. Perse edellä puuhun menneenä suosittelen aloittamaan kerhokisoista ja katselemaan sitten isompia jos alkaa sujumaan.

    Jukka
  9. #459
    Picasa

    Muutamia kuvia lähinnä aika-ajoista. Maalla on hidas netti, joten pienentelin noita aika rajusti. #18 ajoasento on kyllä kohtuullisen mallikas.

    Torstain kuvia laittelen, kun ehdin takaisin helsinkiin.



  10. #460
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 02 2011,09:15) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Elo. 01 2011,23:21) kirjoitti
    Lainaa (Hannula @ Elo. 01 2011,20:27) kirjoitti
    Kisayhdistystä on funtsittu myös meillä, mutta projekti on vielä vaiheessa monestakin syystä. Yksi epäselvistä asioista on käsitys siitä, miten hyvin tuollainen racing ry tulisi tosielämässä toimimaan ja tulisiko siitä emo ry:lle isokin taakka. Racing ry tulisi olemaan suhteellisen pers'aukinen hyvän tovin perustamisensa jälkeen, eli emo ry varmaankin makselisi sen laskuja jonkin aikaa. Homman pyörittäminen vaatisi motivoituneita tekijöitä jonkinlaisen määrän. Onko sellaista määrää vielä olemassa on kovasti epäselvää. Ja varsinainen tavoite oli mikä?
    "Perustamista varten kutsutaan koolle kokous. Perustaminen voi tapahtua myös vapaamuotoisesti esimerkiksi netissä tai puhelimitse."
    Jos perustaminen menee laakista läpi, niin rekisteröintikustannukset on 75e. Liittymis ja jäsenmaksu vaikka 20e, niin 5 jäsentä riittää kattamaan sen. Jos ratakapasiteetti on 36, niin se on jo 36*20-36*5=540e
    Jos kerhokisa (max ratakapasiteetin verran kuskeja) järjestetään ajoharjottelun ohessa samaan tyylin kuin mitä tuen kkisa oli, niin osanottomaksut (70e nuppi) kattaa sen kaks tuntia mitä aika-ajo, ja kisa vie aikaa.

    Eli rahallinen taakka olisi nolla emo ry:lle?
    Tuohon tulee lisäkustannuksiksi ajanottolaitteiston vuokra (n. 500 euroa) + ajanottajan kulut, eli karkeasti n. 1.000 euroa ratamaksujen päälle. Jos kerhokisaan tulee 20 kuskia, homma on plussalla, oletuksella, ettei se kahden tunnin aika vähennä ajoharjoittelijoiden määrää ja meidän tapauksessa näin ei päässyt käymään.
    Ja jos ton kerhokisan oikein halvalla haluaa järjestää, niin ainahan lähtöruudukon voi vaikka arpoa.
    Tai kuskit voi ite ilmottaa mitä laptimeri tai racechrono näytti, tai mikä suurin piirtein on se oma vauhti.
    Nii sit ei tarvis edes virallista ajanottoa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #461
    Lainaa (scuuba @ Elo. 02 2011,14:18) kirjoitti
    Ja jos ton kerhokisan oikein halvalla haluaa järjestää, niin ainahan lähtöruudukon voi vaikka arpoa.
    Tai kuskit voi ite ilmottaa mitä laptimeri tai racechrono näytti, tai mikä suurin piirtein on se oma vauhti.
    Nii sit ei tarvis edes virallista ajanottoa.
    Tulosten taikominen onkin aika mielenkiintoinen homma.

    Varsinkin kierrostenlaskijalla on kädet täynnä töitä, kun koittaa tulkata numeroita pyöristä jotka ei kovin helpolla näy...

    Voihan ne tulokset tietty arpoa, kuten aika usein käy kun ei ole ajanottoa käytössä ja ihmiset katselee maaliintulo järjestystä ja miettii mihin väliin se kierroksella ohitettu oikein menee.
  12. #462
    Lainaa (willik @ Elo. 02 2011,14:32) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Elo. 02 2011,14:18) kirjoitti
    Ja jos ton kerhokisan oikein halvalla haluaa järjestää, niin ainahan lähtöruudukon voi vaikka arpoa.
    Tai kuskit voi ite ilmottaa mitä laptimeri tai racechrono näytti, tai mikä suurin piirtein on se oma vauhti.
    Nii sit ei tarvis edes virallista ajanottoa.
    Tulosten taikominen onkin aika mielenkiintoinen homma.

    Varsinkin kierrostenlaskijalla on kädet täynnä töitä, kun koittaa tulkata numeroita pyöristä jotka ei kovin helpolla näy...

    Voihan ne tulokset tietty arpoa, kuten aika usein käy kun ei ole ajanottoa käytössä ja ihmiset katselee maaliintulo järjestystä ja miettii mihin väliin se kierroksella ohitettu oikein menee.
    No niinno, ne kuskit joille lopputulokset on tärkeämpiä kuin kisaaminen; menee ehkä mielummin ajamaan esim sm-b:tä, kuin jotain hikistä kerhokisaa, jossa ei saa ees Wirallisia aikoja.

    Jos ei oo virallista ajanottoa eikä aika-ajoa, ja ruudukko on täynä, niin osallistumismaksu on alle 10 euroa.
    Melko mielelläni kisaisin tuohon hintaan, vaikkakaan ei saisi Wirallisia aikoja.

    Ja mainittakoon että RaceChronon keskimääräinen tarkkuus 10Hz mokkulalla on/oli Alastarossa 0.0135 sekunttia, niin siit voi sit kisan jälkeen kattella ainakin omia aikoja.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #463
    Lainaa (scuuba @ Elo. 02 2011,17:36) kirjoitti
    Lainaa (willik @ Elo. 02 2011,14:32) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Elo. 02 2011,14:18) kirjoitti
    Ja jos ton kerhokisan oikein halvalla haluaa järjestää, niin ainahan lähtöruudukon voi vaikka arpoa.
    Tai kuskit voi ite ilmottaa mitä laptimeri tai racechrono näytti, tai mikä suurin piirtein on se oma vauhti.
    Nii sit ei tarvis edes virallista ajanottoa.
    Tulosten taikominen onkin aika mielenkiintoinen homma.

    Varsinkin kierrostenlaskijalla on kädet täynnä töitä, kun koittaa tulkata numeroita pyöristä jotka ei kovin helpolla näy...

    Voihan ne tulokset tietty arpoa, kuten aika usein käy kun ei ole ajanottoa käytössä ja ihmiset katselee maaliintulo järjestystä ja miettii mihin väliin se kierroksella ohitettu oikein menee.
    No niinno, ne kuskit joille lopputulokset on tärkeämpiä kuin kisaaminen; menee ehkä mielummin ajamaan esim sm-b:tä, kuin jotain hikistä kerhokisaa, jossa ei saa ees Wirallisia aikoja.

    Jos ei oo virallista ajanottoa eikä aika-ajoa, ja ruudukko on täynä, niin osallistumismaksu on alle 10 euroa.
    Melko mielelläni kisaisin tuohon hintaan, vaikkakaan ei saisi Wirallisia aikoja.

    Ja mainittakoon että RaceChronon keskimääräinen tarkkuus 10Hz mokkulalla on/oli Alastarossa 0.0135 sekunttia, niin siit voi sit kisan jälkeen kattella ainakin omia aikoja.
    Eikös toi rupea olemaan sama kuin lähtöharjotus?
    Kuski menee haluamaansa ruutuun ajaa niin kauan kun jaksaa
    ei tule aikoja eikä maalintulojärjestystä. Kustannukset aika minimissä?
  14. #464
    Lainaa (ygt @ Elo. 02 2011,19:37) kirjoitti
    Eikös toi rupea olemaan sama kuin lähtöharjotus?
    Kuski menee haluamaansa ruutuun ajaa niin kauan kun jaksaa
    ei tule aikoja eikä maalintulojärjestystä. Kustannukset aika minimissä?
    Ei.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #465
    Lainaa (scuuba @ Elo. 02 2011,19:44) kirjoitti
    Lainaa (ygt @ Elo. 02 2011,19:37) kirjoitti
    Eikös toi rupea olemaan sama kuin lähtöharjotus?
    Kuski menee haluamaansa ruutuun ajaa niin kauan kun jaksaa
    ei tule aikoja eikä maalintulojärjestystä. Kustannukset aika minimissä?
    Ei.
    Mitenkäs ne sitten eroaa?
  16. #466
    Lainaa (ygt @ Elo. 02 2011,20:01) kirjoitti
    Mitenkäs ne sitten eroaa? *
    Noh, mietippä sitä ihan rauhassa...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #467
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (ygt @ Elo. 02 2011,20:01) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Elo. 02 2011,19:44) kirjoitti
    Lainaa (ygt @ Elo. 02 2011,19:37) kirjoitti
    Eikös toi rupea olemaan sama kuin lähtöharjotus?
    Kuski menee haluamaansa ruutuun ajaa niin kauan kun jaksaa
    ei tule aikoja eikä maalintulojärjestystä. Kustannukset aika minimissä?
    Ei.
    Mitenkäs ne sitten eroaa? *
    Vastaus löytyy säännöistä: Kilpailuun tähtäävä harjoittelu on sallittua nopeassa ryhmässä, kilpaileminen on kiellettyä kaikissa ryhmissä.

    Ennen jokaista lähtöharjoitusta painotetaan ettei kyse ole kilpailusta eikä lähtöharjoitukseen saa sellaisen suhtautua. Emme tahdo että joudumme lopettamaan lähtöharjoitusten järjestämisen, koska jotkut ottavat harjoituksen liian tosissaan ja jossain rytisee sen takia. Vaikka jokkiksen B-lähtökin on aivan leikkimielistä kisaamista, niin aika agressiivista taistelua viikonloppuna käytiin kolmannesta paikasta. Ainakin jos käden ja reiden mustelmista voi jotain päätellä...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  18. #468
    Lainaa kirjoitti
    Torstaina tulen esittämään, että ajamme ainakin toistaiseksi toimintaa alas ja hoidetaan kevyemmin ainakin seuraava kesä. Luokka on kasvatettu sellaiseksi kuin oli tarkoitus ja nyt se kelpaa hyvin SM-kisojen yhteyteen olematta mikään säälittävä täyteluokka. On hieman eri asia ajattaa täysiä lähtöjä kuin jotain kolmen, neljän kuskin lähtöjä (piikit, sivarit, GP250 jne).
    Lainaa kirjoitti
    2-3 kerhokisaa ja yksi isompi, se on tällaiselle ihan sopivan kokoinen määrä.
    Jos tuosta oikein arvailen niin jokkis SM-kisojen yhteyteen = sama kisakalenteri? Mahdollisesti yksi itse järjestetty kisa + kerhokisat päälle?

    Mun mielestä erittäin hyvä idea. Omaa kisakokemusta ei ole kuin tämä kesän Alastaron skanut ja Alastaron kerhokisa mutta jotain niidenkin pohjalta osaa sanoa.

    Molemmissa on puolensa. Isoissa kisoissa on hieno tunnelma ja meininki. Ja jokkis luokkana sai aivan saman huomion kuin muutkin luokat. Kerhokisassa sitten vähemmän säpinää ja kynnys korkata kisaura matalammalla. *

    Ihmeen pitkään olet(te) jaksaneet veivata. Jokkis luokkana on paikkansa ansainnut ja hyvinhän tuo on aikojen saatossa pumpannut kuskeja ylempiinkin sarjoihin.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  19. #469
    Lainaa (MRi @ Elo. 02 2011,21:55) kirjoitti
    Jos tuosta oikein arvailen niin jokkis SM-kisojen yhteyteen = sama kisakalenteri? Mahdollisesti yksi itse järjestetty kisa + kerhokisat päälle?
    Tuolta meidän tulokset -osiosta http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_tulokset kun katsoo, niin näkee, että aiempina vuosina ollaan järjestetty itse 4-5 kisaa. Se vielä menisi jos luokkia olisi vain YCC, mutta kun mukaan ovat tulleet sivarit ja classicit, niin se teettää aika paljon enemmän töitä = vaikeampi saada porukkaa hommiin jne.

    Oma aikani, sattuneista syistä, ei tule riittämään ainakaan seuraavana kesänä tällaiseen elämäntapaintiaanin elämään ja kun palloa ei voi tuosta vaan jollekin heittää, niin vaihtoehdoksi jää tämä. Peliväsymyskin iskee organisaatioon ja kun omasta mielestäni olemme saaneet luokan kehitettyä sellaiseksi, että se kelpaa isompiinkin kisoihin, niin mikäs siinä.

    Jos meidän porukalla on resursseja, niin voidaan harkita hakea yhden SM-kisan järjestämistä, jonka yhteydessä sitten YCC:n lähdöt tai sitten nykymuotoisena jossa muutama luokka. Siihen päälle sitten 2-3 kerhokisaa, joiden järjestäminen on aika kivuton juttu.

    Luokan kehittäjän roolissa toki jatketaan tulevaisuudessakin ja vartioidaan sitä, että luokka pysyy alkuperäisen idean mukaisena eikä siitä tule muiden luokkien harjoitusluokka, kuten kävi FFA:lle aikoinaan.

    Jos on ideoita, ajatuksia ja/tai tekemisen tarmoa, niin huomenna voi saapua yhdistyksen kokoukseen. Jos ei ole jäsen, niin liittymisen voi hoitaa paikan päällä. Muutama uusi kasvo onkin jo ilmoittautunut mukaan, joten sinne vaan.

    Jukka
  20. #470
    Räyskälään kisaamaan/katsomaan? Aiheesta pidemmälti tarinaa tuolla aikatauluineen. Avustavia käsiä ja jalkoja tarvitaan sielläkin, ei ole vielä tarpeeksi ratatuomareita ja muuta sakkia heilläkään.

    http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=5&id=4721

    Jukka
  21. #471
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 03 2011,13:00) kirjoitti
    Räyskälään kisaamaan/katsomaan? Aiheesta pidemmälti tarinaa tuolla aikatauluineen. Avustavia käsiä ja jalkoja tarvitaan sielläkin, ei ole vielä tarpeeksi ratatuomareita ja muuta sakkia heilläkään.

    http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=5&id=4721

    Jukka
    Kisaamaan tietysti. Sen kerran kun tuonne pääsee ajamaan, niin onhan se pakko mukaan lähteä. Rata on kaikille jokkiskuskeille uusi, joten voi olla aika paljon vauhtia ja vaarallisia tilanteita kisassa/aika-ajoissa. Pystyssä pysymällä voi olla jo pitkällä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  22. #472
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 03 2011,13:00) kirjoitti
    Räyskälään kisaamaan/katsomaan? Aiheesta pidemmälti tarinaa tuolla aikatauluineen. Avustavia käsiä ja jalkoja tarvitaan sielläkin, ei ole vielä tarpeeksi ratatuomareita ja muuta sakkia heilläkään.

    http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=5&id=4721

    Jukka
    Mie oon jo ilmoittautunut töihin perjantai aamusta sunnuntai iltaan.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  23. #473
    Lainaa (Nasu @ Elo. 03 2011,23:12) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 03 2011,13:00) kirjoitti
    Räyskälään kisaamaan/katsomaan? Aiheesta pidemmälti tarinaa tuolla aikatauluineen. Avustavia käsiä ja jalkoja tarvitaan sielläkin, ei ole vielä tarpeeksi ratatuomareita ja muuta sakkia heilläkään.

    http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=5&id=4721

    Jukka
    Mie oon jo ilmoittautunut töihin perjantai aamusta sunnuntai iltaan. *
    Tässä yhteydessä voi (taas) lainata itseäni viisaamman ja kokeneemman mietteitä keväältä 2005 kun esitettiin luokkaa, johon voisi tulla millä tahansa pyörällä, kunhan ei ole aikaisempaa kisakokemusta: "Poika, tuota on aikaisemminkin kokeiltu, ei se tule toimimaan eikä siihen kuskeja riitä."

    Luokka Kpl
    GP125 1
    Mini GP 8
    Nordic Superbike 15
    Superbike B 10
    Supersport B 8
    Superstock600 6
    Yamaha Center Cup 25

    Lähde: http://www.fin-enduro.com/rimpkk/ilm...hp?kilpaid=503

    Sittemmin tuo on käännetty siihen muotoon, että YCC vie kilpailijoita muista luokista. Toistaiseksi olen näiden vuosien varrella nähnyt tosin vain yhden alle 18 -vuotiaan YCC:n kisoissa, joten en ainakaan piikkikuskien katoa ottaisi ihan yksistään meidän viaksi. Ja näyttäisi noista kuudesta stockia ajavastakin ainakin kaksi olla entisiä jokkiskuskeja ja cuppien puolella vajaat puolet näyttäisi olevan myöskin jokkistaustan omaavia.

    Yksinkertainen on kaunista ja helppoa. Siksi en itse lähtisi tuohon Pirelli-ketjussa olleeseen rengassääntöön mukaan. Perustelut:
    a) en uskoisi saavani vähintään 1.000 euron säästöä rengaskuluissa, koska siinä tapauksessa minulle pitäisi maksaa renkaista, koska renkaiden osalta kulut ainakin tänä vuonna jäävät alle 1.000 euron (myyn käyttämäni katulailliset renkaat käytettyinä eteenpäin ja lasken rengaskustannuksiksi ainoastaan tuon erotuksen) b) näin rengaskauppiaan ja entisen maahantuojankin omituisuudessa en usko saavani yhtään halvemmalla renkaita maahantuojalta/muulta tukkurilta vaikka ajettaisiin yhden merkkiksillä renkailla, joten ainakaan meidän kautta niitä ei yhtään nykyistä halvemmalla saataisi, ellei tehdas syystä tai toisesta lähtisi hommaan mukaan, mihin en oikein jaksa uskoa. Voin toki tiedustella maahantuojan näkemystä aiheesta. c) Aika moni kuski ajelee käytetyillä renkailla mitä on saanut halvalla nopeammiltaan hankituksi. Olisi väärin tällaisia kohtaan "pakottaa" ostamaan uutta tai pysymään jossain tietyissä merkissä jonka käytettyjen saatavuus olisi epävarmaa.

    Pidetään siis luokka edelleen yksinkertaisena jossa kuutioita saa olla 123-1400 (ei ole tuohon kenenkään tulo kaatunut vielä) ja kalustona mikä vain. Itselläni näet fysiikka huonontuu vuosi vuodelta, mutta talous saattaa parantua, joten ehkäpä minäkin teen joku vuosi martit ja rakennutan sellaisen hauskan pelin missä on kaikki mahdolliset vitkuttimet ja alan opiskelemaan tekniikkapuoltakin. Ottaisi pattiin jos olisi sitten laite jolla ei pääsisikään ajamaan kisaa vaikkei minun vauhteihini varmastikaan hirveästi vaikuta onko alla MotoGP-vehje vai pakasta vedetty kilpipyörä kuten nykyisin on.

    Uskoisin, että tällä peruskaavalla, joka on osoittanut toimivuutensa jo seitsemänä kesänä, luokka pysyy kiinnostavana ja ruudut ovat täynnä. Tällöin kisaaminen on hauskaa ja yleisölläkin on nähtävää ja kustannukset saadaan pidettyä kilpailijoiden vinkkelistä maltillisina. Sitten kun haluaa vähän suurempia haasteita, niitä kärkimiehet lähtevät muista luokista hakemaan ja me ikäloput rahjakkeet jatketaan omassa luokassamme kaartelua.

    Mielenkiinnolla odotan Räyskälää. Kuokka ja pärekori onkin jo lisävarusteiksi R1:een hankittu, aiemmin kun tuolla ei ole perunapeltoon tarvinnut mennä. Ai niin, eilen tuli käytyä ensimmäistä kertaa pariin vuoteen Mutterilla ja Hietsussa. Kuinkas moni muu on siellä kilpapyörällään tänä kesänä käynyt?

    Jukka
  24. #474
    Miten olisi, jos rengastarjouspyyntö tehtäisiin "kaveriporukkassa", niitä vaan sattuisi olemaan 15-30kpl. Ei tarvitse kaikkien osallistua eikä mitään käyttöpakkoja. Keväällä joku isompi satsi ja jos setit loppuu kesän mittaan, niin sen jälkeen jokainen hommaa uusia mistä tykkää.
    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  25. #475
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 04 2011,15:40) kirjoitti
    Ai niin, eilen tuli käytyä ensimmäistä kertaa pariin vuoteen Mutterilla ja Hietsussa. Kuinkas moni muu on siellä kilpapyörällään tänä kesänä käynyt?

    Jukka
    Kerran tuossa heinäkuun ekalla viikolla piipahdettiin lyhyen torstai-ajelun päätteeksi Juhon ja Jannen kanssa mutterilla. Parit kilpurit (mun ja jannen) numeroineen päivineen siinä silloin parkissa. Pitää vielä ainakin kertaalleen käväistä patsastelemessa jäätelöllä tämän kauden aikana.

    Samalla voisi piipahtaa myös lenkin hietsun kautta.
    Vähiin nuo katuajelut on kyllä jääneet...

    //Andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  26. #476
    Lainaa (Reisi @ Elo. 04 2011,18:55) kirjoitti
    Miten olisi, jos rengastarjouspyyntö tehtäisiin "kaveriporukkassa", niitä vaan sattuisi olemaan 15-30kpl. Ei tarvitse kaikkien osallistua eikä mitään käyttöpakkoja. Keväällä joku isompi satsi ja jos setit loppuu kesän mittaan, niin sen jälkeen jokainen hommaa uusia mistä tykkää.
    Eivät ne hintoja käytännössä laske jos virallisen kanavan kautta tilaa (tehdas-maahantuoja-jälleenmyyjä). Jos tilaa espanjalaiselta tai saksalaiselta tukkurilta, saa alennusta, mutta kokemuksesta voin sanoa, että tavara voi sitten olla mitä sattuu. Osa renkaista on uusia, osa taas sitten ylivuotisia ja kun renkaat nykyisin muuttuvat aika paljon vuodenkin sisällä, niin sitten voi saada useampaa eri tuotetta tietämättään (muun muassa suosituspaineissa merkittäviä eroja).

    Tuosta syystä omat renkaani hommaan virallista kanavaa kautta (maahantuojalta) ja tiedän tilatessani saavani mitä tilasin. Minulle ei ole merkitystä onko rengaskuluni 700 vaiko 900 euroa kunhan renkaat ovat juuri niitä mitä haluan ja tulevat ajallaan.

    Ylivuotisissa kumeissa ei ole mitään pahaa ja YCC-tasolla pelaavat siinä missä uunistakin juuri tulleet, kunhan vain tietää mitä on tilannut ja saanut. Ajoittain tukkureilta saa erittäin hyviäkin tarjouksia, joten siitä vaan kokeilemaan.

    Jukka
  27. #477
    Ei ne paistot ole niin justiinsa näissä meidän kahinoissa jos on säilötty hyvin. Itse ajoin Dunlopin *08 vuoden etusella jolla on ajettu rapeet 300 kiekkaa!
    Räyskälään laitetaan sitten uutta alle
    Ei taidolla vaan tuurilla
    YCC #14
  28. #478
    Lainaa (poutis @ Elo. 04 2011,22:12) kirjoitti
    Ei ne paistot ole niin justiinsa näissä meidän kahinoissa jos on säilötty hyvin. Itse ajoin Dunlopin *08 vuoden etusella jolla on ajettu rapeet 300 kiekkaa!
    Räyskälään laitetaan sitten uutta alle
    Ja hyvin säilöminen tarkoittaa tietenkin pakastamista.
  29. #479
    Renkaat tai raparperit,kai niihin samat hommat toimii???
    Ei taidolla vaan tuurilla
    YCC #14
  30.  
  31. #480
    Toivottavasti saadaan Räyskälässä A- ja B-lähdöt, koska nyt jo 35 ilmoittautunutta. Aika riskillä mennään, jos tuollainen määrä laitetaan kisaamaan yhtäaikaa, kun rata pomppuinen ja kapea sekä kaikille kuskeille ihan uusi. Nopeuserot tulee olemaan luultavasti selvästi isompia kuin tutuilla radoilla. Mikäköhän on muuten Räyskälän ratakapasiteetti?
    Mitenköhän aika-ajot jaetaan ryhmiin, kun ei ole kellään aikoja ko. radalta? Tuleeko cup-pisteiden perusteella tai esim. Alastaron aikojen mukaan? Kun ei varmaan aika-ajojakaan kannata yhdessä ryhmässä ajaa, kun silloin tuskin kukaan saa ehjää kierrosta? Vai saakohan kaikki otettua harjoituksissa ajan itselleen Räyskälästä, josta ryhmäjako saataisiin tehdyksi.
    Kuinkakohan harjoitukset on järjestetty, jos jokkiksessa yli ratakapasiteetin kuskeja ja kaikki haluaa samaan aikaan harjoittelemaan? Harjoitusaikaa, kun tulee olemaan varmaan aika vähän.
    Ehkä murehdin turhaan ja järjestäjä on jo miettinyt nämä kaikki asiat valmiiksi... (tai sitten ei)
    xxx
Sivu: 16 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeinenViimeinen