Sivu: 18 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81617181920 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 677:sta
    Skanukeissa tänä vuonna vaativat mulle myös foamit tankkiin, vaikka ilmaisin olevani jokamies-kuski. Voi toki olla yksittäinen katsastusmiehen virhe tms.
    Lainaa (LL1 @ Elo. 13 2011,19:40) kirjoitti
    Skanukeissa tänä vuonna vaativat mulle myös foamit tankkiin, vaikka ilmaisin olevani jokamies-kuski. Voi toki olla yksittäinen katsastusmiehen virhe tms.
    Oli virhe. Jokkiksessa ei tarvitse olla sen enempää kilvellisissä kuin kilvettömissäkään foameja tankissa. Aion jatkossakin ajaa kisani kilpipyörälläni, joten siksi pysyttelen tässä luokassa.

Jukka
    Eli yhdellä lähdöllä mennään, juttelen aiheesta Jermun (kilpailujohtaja) kanssa juuri äsken. Palautteen yhdestä lähdöstä voi antaa allekirjoittaneelle, Jermu teki kyseisen päätöksen keskustelumme jälkeen. Perusteina aikataulut jne. Jos ensi kaudella on kiinnostusta, niin sitten tullaan järjestämään kahdella lähdöllä. Nyt kuitenkin meistä jokainen on ensikertalainen tuolla radalla ja saadaanpahan lähtö jossa on katseltavaa kun ruudut ovat täynnä. Toivottavasti kukaan ei pidä pisteitä niin tärkeinä, että henkensä kaupalla lähtee niitä metsästämään. Pidetään siis jokkishengen mukaisena hauskana tutustumiskilpailuna tuo eikä minään raivopäisenä riehumisena.

Sunnuntaina sitten treeniä Alastarossa, ajoaikaa riittää hyvin nopeassa ryhmässä, joten tervetuloa sitten sinnekin.

Jukka Relander
    Puheenjohtaja
    Moottoripyöräilyn tuki ry
    jukka.relander(ät)pp.inet.fi
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 15 2011,18:01) kirjoitti
    Eli yhdellä lähdöllä mennään, juttelen aiheesta Jermun (kilpailujohtaja) kanssa juuri äsken. Palautteen yhdestä lähdöstä voi antaa allekirjoittaneelle, Jermu teki kyseisen päätöksen keskustelumme jälkeen. Perusteina aikataulut jne. Jos ensi kaudella on kiinnostusta, niin sitten tullaan järjestämään kahdella lähdöllä. Nyt kuitenkin meistä jokainen on ensikertalainen tuolla radalla ja saadaanpahan lähtö jossa on katseltavaa kun ruudut ovat täynnä. Toivottavasti kukaan ei pidä pisteitä niin tärkeinä, että henkensä kaupalla lähtee niitä metsästämään. Pidetään siis jokkishengen mukaisena hauskana tutustumiskilpailuna tuo eikä minään raivopäisenä riehumisena.

Sunnuntaina sitten treeniä Alastarossa, ajoaikaa riittää hyvin nopeassa ryhmässä, joten tervetuloa sitten sinnekin.

Jukka Relander
    Puheenjohtaja
    Moottoripyöräilyn tuki ry
    jukka.relander(ät)pp.inet.fi
    Pääseekö kaikki ajamaan kisaan vai karsitaanko lopusta pois ne jotka eivät 36 joukkoon mahdu? Mun mielestä tuo ja pelkkä turvallisuusaspekti olisi puoltanut 2 lähdön taktiikkaa. Yhdessä lähdössä on nyt sitten niin eritasoisia kuskeja, että voi morjens. Siinä vaiheessa kun kierrosajoissa alkaa olla yli 20 sekunnin eroja, niin pääsuoran jarrussa tulee olemaan luokkaa 100kmh nopeuseroja kierroksella ohitettaessa... 15 kierroksen kisassa tuo tarkoittaa, että nopein tulee ohittamaan hitaimman ainakin kolmesti. Siinä tulee hitaimmallekin jännäkakkaa ajopukuun kun koko ajan porukkaa lappaa ohi oikealta ja vasemmalta ja samalla ohittajat yrittävät pitää kiinni omasta sijoituksestaan. Yhtälö jossa on rytinää tiedossa, nimim. "kokemusta on". Tällä reseptillä saa olla tyytyväinen jos selviää ekat kierrokset pystyssä ja on aivan voittajafiilis jos koko kisan pysyy pystyssä ja ehjänä.

Saadaanhan sitä toki yleisölle nähtävää näinkin.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Juutana puhuu asiaa, aika kova päätös.

Onko nyt sitten niin että jälki-ilmoittautuneita ei oteta enään ollenkaan kun ennakkoonkin on enemmän kuin radalle mahtuu?

Tästä kyllä pyyhkeet omalle kerholleni, aikatauluun olisi pitänyt huomioida YCC;n suosio ja se että normaalisti on A & B lähdöt.

Toivottavasti Jukan vetoomus hieman hillitsee sarvet päässä ajavia. La iltana ollaan sitten viisaampia.

T. Jarmo (#131)
    Hmmm... Räyskälä yhdellä lähdöllä. Ei kuullosta hyvältä, mutta tietysti minua viisaammat ja kokeneemmat ovat päätöksen tehneet joten luotetaan siihen, että tietävät mitä tekevät. Ainakin itse tulin mukaan jokkikseen, koska haluan ajaa kilpaa. En siksi, että voisin kivassa porukassa ajella ratoihin tutustuen. Ei se oma kilvanajo ole raivopäistä repimistä, mutta riskitaso selvästi korkeammalla kuin ratapäivillä ja kai se onkin tarkoitus, kun ajetaan kilpaa. Kun ajetaan kilpaa ja, jos kierroksella ohitettava tulee eteen, niin ei sen taakse ole varaa jäädä junnaamaan vaan ohi mennään heti. Kun kyseessä uusi rata kaikille, niin jarrupaikat ja ajolinjat voi olla hyvin pahasti hakusessa kaikilla ja silloin se tulee varmasti lisäämään riskejä ohituksissa. Pääasia, että yleisö viihtyy - se kai oli viesti meille kuskeille.

Edit. Niin mikä siellä sunnuntaina oli ongelma ettei saatu A-lähtöä mahtumaan viimeiseksi lähdöksi?

xxx
    Jos aiemmin punaisen lipun todennäköisyys on ollut 100%, on se nyt 200%. Pelimies jättäytyy eka lähdössä suosiolla hännille, niin jämälähdössä on sitten iskukykyinen kalusto alla.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa (Juutana @ Elo. 15 2011,19:19) kirjoitti
    Pääseekö kaikki ajamaan kisaan vai karsitaanko lopusta pois ne jotka eivät 36 joukkoon mahdu? Mun mielestä tuo ja pelkkä turvallisuusaspekti olisi puoltanut 2 lähdön taktiikkaa. Yhdessä lähdössä on nyt sitten niin eritasoisia kuskeja, että voi morjens. Siinä vaiheessa kun kierrosajoissa alkaa olla yli 20 sekunnin eroja, niin pääsuoran jarrussa tulee olemaan luokkaa 100kmh nopeuseroja kierroksella ohitettaessa... 15 kierroksen kisassa tuo tarkoittaa, että nopein tulee ohittamaan hitaimman ainakin kolmesti. Siinä tulee hitaimmallekin jännäkakkaa ajopukuun kun koko ajan porukkaa lappaa ohi oikealta ja vasemmalta ja samalla ohittajat yrittävät pitää kiinni omasta sijoituksestaan. Yhtälö jossa on rytinää tiedossa, nimim. "kokemusta on". Tällä reseptillä saa olla tyytyväinen jos selviää ekat kierrokset pystyssä ja on aivan voittajafiilis jos koko kisan pysyy pystyssä ja ehjänä.

Saadaanhan sitä toki yleisölle nähtävää näinkin.
    Ymmärtääkseni kaikki pääsevät mukaan, mutta jälki-ilmoittautuneita ei oteta. Kilpailunjärjestäjä vastannee itse.

Kun nyt on selvillä tuo yli 20 sekunnin ero kierroksella, niin kertoisiko joku ketkä ovat niitä joiden välille tuo 20 sekunnin ero syntyy? Kerhokisassa tuollaisia nopeuseroja oli, mutta viikon päästä ollaan sitten selvillä oliko tuolla vai ei, itse en niihin usko.

Suosio (YCC:n) yllätti järjestäjän ja aikataulullisista syistä tuo ei vaan nyt onnistunut. Ensi kaudelle tuohon varaudutaan ja luultavasti täyteluokat joissa ajaa pari hassua kuljettajaa, jätetään pois.

Jukka
    On sitä jokkista ennenkin ajettu yhdessä lähdössä ja ilman punalippuja. Ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun esim Jycce on mut ja monet muut ohittanu kierroksella ilman että on tarvinnut ajaa päin.
    Lainaa (jamppa75 @ Elo. 15 2011,19:42) kirjoitti
    Tästä kyllä pyyhkeet omalle kerholleni, aikatauluun olisi pitänyt huomioida YCC;n suosio ja se että normaalisti on A & B lähdöt.
    Tuosta suosion huomioon ottamisesta otan vastuun itselleni. Jermu kyseli arviota kuljettajamääristä ja sanoin, etten usko kuskeja Räyskälään tulevan kuin 15-25. Jos määrä olisi ollut etukäteen tiedossa, olisi tuohon osattu varautua ja ehkä joku muu luokka tiputettu pois.

Motoparkin kisaan (johon odotellaan lupaa liitosta, ollut byroo kiinni pari viikkoa jonkun kisan takia) A- ja B-lähdöt ovat budjetoitu ja kuskeja voidaan ottaa yhteensä 80 kpl.

Itse olen esittänyt toiveen, että YCC:n lähdöissä olisi A- ja B-lähdöt, mutta nyt näillä mennään ja seuraavalla kerralla toisin. Suurin ongelma aikataulujen lisäksi on vapaaehtoisväen saaminen ja kun meillä sattuu olemaan samaan aikaan Alastarolla omat treenipäivät, niin porukkaa on siellä. Alastaron päivät varataan jo edellisen vuoden kesällä ja Räyskälän kisan päivämäärä muuttui keväällä nykyiselleen, joten tuohon(kaan) ei voitu vaikuttaa.

Järki kun pysyy päässä, niin tuosta tulee ihan mielenkiintoinen kokemus vaikka ruudut ovatkin täynnä. En tiedä olenko itse kierroksella ohittava vai ohitettava, mutta kun mielihyvää ja uutta kokemusta kummoisempaa ei ole luvassa, niin ainakaan itse en lähde raivopäisenä kohkaamaan, mitä nyt ehkä lähdössä vähän poikia kiusaan

Jukka
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Mä vedän ainakin eniten täysii..

Ei vaan, eipä toi oikein hyvältä kuulosta, mutta näillä mennään mitä on.. Sit tulee romua jos tulee.

Aikasakkojakin saattaa tulla, kun varmasti tulee keltaisia lippuja ja kierroksella ohitettavia samaan aikaan..

- T -
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Lainaa (Lauri_S @ Elo. 15 2011,20:36) kirjoitti
    On sitä jokkista ennenkin ajettu yhdessä lähdössä ja ilman punalippuja. Ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun esim Jycce on mut ja monet muut ohittanu kierroksella ilman että on tarvinnut ajaa päin.
    Eikä kerhokisassa Alastarolla tullut yhtään happipaikkoja vaikka hitaimmat taidettiin kahdesti ohittaa. Näin ulkomuistin varasta heitettynä ei ole tainnut yhtään kaatoa tulla näiden n. 40 lähdön aikana vuodesta 2005 kun hitaimpia ollaan kierroksella ohitettu. Kyllä ne mällit ovat tulleet pääsääntöisesti ensimmäisten kierrosten aikana ja kärkipään kuskien kesken. Siihen ei siis ole vaikuttanut onko mukana ollut minuuttia muita hitaampia tai onko lähdössä 10 vai 36 kuskia. Tämä siis tilastojen ja empirian valossa. Mutujen valossa asiat toki voivat näyttää miltä sitten niiden haluaakaan näyttävän. Kun minut on ohitettu kierroksella, tilanteita ei ole syntynyt eikä niitä syntynyt Motoparkissakaan kun itse ohitin hitaampani (katupiikillä ajanut ensikertalainen) n. 120 km/h nopeuserolla.

Kannattaa kuitenkin huomioida mistä luokasta on kyse. Jos ennen kisaa otsasuonet pullottavat ja rauhoittavia pitää napsia, kannattaa miettiä luokan tai peräti lajin vaihtoa. Aikaisempina vuosina kolme parasta sai palkinnoksi kausikortin tapahtumiimme, tänä vuonna siitä on luovuttu, joten taloudellistakaan kannustetta ei enää riskinottoon ole.

Jukka
    Pienenä lisä mausteena alkaa nuo ennustukset luvata pikku kuuroja.Jos vaikka sade rauhoittas meininkiä??
    Ei taidolla vaan tuurilla
    YCC #14
    En tiedä otetaanko jälki-ilmoittautuneita jokkikseen mutta itse tein sen päätöksen, että en lähde edes kokeilemaan. Kisassa tuo nopeusero ei mielestäni ole ongelma mutta aika-ajoissa ja treeneissä varmaan tulee olemaan mielenkiintoista, varsinkin aika-ajossa jos siellä oikeasti karsitaan kisapaikoista.

Näillä näkymin ja ellei nyt kovasti kuviot muutu niin kiitos ja anteeksi omalta osaltani jokkiskamuille. Kiva on ollut pari kesää vääntää kanssanne. Ensi kesänä kokeillaan varmaankin b- luokassa tai sitten jossain ihan muussa lajissa, aika näyttää. Paitsi jos Bott herää henkiin niin sitten siellä Tänä kesänä pyörä säätöihin ja sekunti per rata vauhtia pois ja keväällä sitten täysiiiiiiiii....
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 15 2011,20:35) kirjoitti
    Kun nyt on selvillä tuo yli 20 sekunnin ero kierroksella, niin kertoisiko joku ketkä ovat niitä joiden välille tuo 20 sekunnin ero syntyy? Kerhokisassa tuollaisia nopeuseroja oli, mutta viikon päästä ollaan sitten selvillä oliko tuolla vai ei, itse en niihin usko.
    Ei ole tiedossa että kuka on kärjessä ja kuka hännillä, mutta jos viime Kemoran kisassa kärki ajoi 1.11-1.13 aikoja ja B:n hännillä ajettiin 1.25-1.28, niin ei tarvitse kovin kummoinen ennustaja olla, että oudolla, pidemmällä radalla erot ovat isoja. Yleensä vaan tuppaa olemaan niin, että nopeat kaverit on nopeita uudella radallakin aiemmin kuin hitaat kuskit. Suoran päässä kun kierroksella ohitettava vetää liinat kiinni 100m ennen kärkimiehiä, niin kyllä siinä vaan tilanteita syntyy.

Jos joku väittää, ettei niitä tilanteita kierroksella ohitettavien kanssa synny, niin veikkaan että allekirjoittanut ja Louhelainen voidaan Kemoran kisan perusteella toisin todistaa. Ikävä kyllä allekirjoittaneen käden ja jalan mustelmat ovat jo haalistuneet, joten kuvia ei ole tarjota.

Aivan varmaa on, että kisatilanteessa ei sijoituksia anneta helpolla ainakaan kierroksella ohitettavan takia. Tai en ainakaan minä tule antamaan. Se on osa kisan ideaa, että ajetaan tiukemmilla marginaaleilla kuin ajoharjoittelussa, ja kuten Streethawk tuolla aiemmin sanoi, niin ei sinne jokkikseen lähdetä kuitenkaan mitään ajotreeniä ajamaan. Kalliita treenikierroksia jos niitä pelkkänä treeninä ottaa.

Toi Poutiksen ennustama sade voi kyllä olla rauhoittava tekijä. Tosin toivoisin että treenit ja aika-ajot saisi ajaa kuivalla, sillä huhupuheiden mukaan kentän pinnasta irtoaa sateella sellaista limaa mikä tukkii jäähdyttimet, jarrut ja kaikki muutkin mahdolliset kolot. Pyörien pesu on alueella ehdottomasti kielletty, joten paikallisella ABC:lla voi olla aika paljon painepesurin lainaajia...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Juutana @ Elo. 15 2011,22:51) kirjoitti
    Jos joku väittää, ettei niitä tilanteita kierroksella ohitettavien kanssa synny, niin veikkaan että allekirjoittanut ja Louhelainen voidaan Kemoran kisan perusteella toisin todistaa. Ikävä kyllä allekirjoittaneen käden ja jalan mustelmat ovat jo haalistuneet, joten kuvia ei ole tarjota.
    Onneksi ko. tapauksessa molemmat osapuolet olivat suurin piirtein samassa painoluokassa, sillä veikkaan, että meikäläisen kokoinen sintti olisi varovaistenkin veikkausten mukaan päätynyt niin sanotusti kiertoradalle tuosta tilanteesta.
    Superbike #7
    Sitten on myös se kilpaillullinen näkökulma asiaan. Aika tehokkaasti sekoittavat järjestyksen kisassa, kun joku voittaa ja toinen häviää riippuu siitä missä kohtaa ohitus tulee omalle kohdalle. Samassa Kemoran kisassa B-lähdön voitto ratkaistiin tämän takia kuten myös Alastaron B-lähdön voitto. Ja sinä tipuit sijalta 3. sijalle 5. tämän takia. Sininen lippu auttaisi asiassa, mutta jostain syystä sellaista ei käytetä?!
    xxx
    Lainaa (Streethawk @ Elo. 16 2011,00:09) kirjoitti
    Sitten on myös se kilpaillullinen näkökulma asiaan. Aika tehokkaasti sekoittavat järjestyksen kisassa, kun joku voittaa ja toinen häviää riippuu siitä missä kohtaa ohitus tulee omalle kohdalle. Samassa Kemoran kisassa B-lähdön voitto ratkaistiin tämän takia kuten myös Alastaron B-lähdön voitto. Ja sinä tipuit sijalta 3. sijalle 5. tämän takia. Sininen lippu auttaisi asiassa, mutta jostain syystä sellaista ei käytetä?!
    Valitettavasti nämä ovat kompromisseja joiden kanssa on elettävä. Kaksi lähtöä, saati kaksi lähtöä + kahdet aika-ajot, eivät vain nyt aikatauluun mahtuneet. Toki olisi voitu ajattaa klo 18 jälkeenkin, mutta silloin alkaa aurinko olemaan sen verran matalalla, että se paistaisi (poutasäällä) suoraan silmään paluusuoralla ja sokkona ajaminen se se vasta vaarallista on, oli radalla sitten 36 tai 10 pyörää.

Ja kuten eräs jo mainitsi, niin kierroksella ohituksia voi tulla, vaikka olisi useampikin lähtö. Pelkän indeksin perusteella kun ei aina oikein voida porukkaa jakaa. Näyttäisi näet aika tyhmältä lähdöt joissa toisessa olisi 32 kuskia ja toisessa neljä. Kemoralla esimerkiksi indeksin perusteella näin olisi käynyt.

Periksi ei tarvitse antaa, eikä ole suunnitelmissakaan. Itse tosin en ole koskaan ketään päin ajanut sen enempää kisassa kuin treeneissäkään, mutta minulla noita kisalähtöjä onkin vasta reilu 40 ja treenipäiviäkin karvan auki 700, joten n on sen verran pieni, että viisaampieni neuvoja kuuntelen. Minua päin on kylläkin ajattu niin kisoissa kuin treeneissä (n. 10 kertaa) ja olen itsekin ajanut kerran eteeni kaatuneen pyörän yli ja kerran kuskin yli, mutta nämä tilanteet ovat tapahtuneet aina ensimmäisen parin kierroksen aikana.

Radalta voi tulla myös kesken pois jos näyttää liian vaaralliselta. Näin teki aika moni kuljettaja 2009 Motoparkin kisassa kun vettä tuli kaatamalla. Itse en tullut koska päätin olla antamatta periksi ja tavoite oli nousta sijalta 27 kymmenen parhaan joukkoon. Sijalta 11 mentiin sitten turvalleen viimeisellä kierroksella. Räyskälässä ainoat tavoitteet ovat rataan tutustuminen ja pyörän ehjänä maaliin saaminen. Motoparkissa on sitten tavoitteita kuukauden päästä.

Jukka

P.S. Syystä tai toisesta en ole nähnyt tässä(kään) polussa kommentteja niiltä jotka ovat kisojen järjestämisvastuussa olleet. Kohtuullisen opettavaista sekin, joten suosittelen kokeilemaan kuinka helppoa ja vaivatonta on suunnitella kilpailut jotka kaikkia osapuolia miellyttävät.
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 16 2011,07:28) kirjoitti
    Valitettavasti nämä ovat kompromisseja joiden kanssa on elettävä. Kaksi lähtöä, saati kaksi lähtöä + kahdet aika-ajot, eivät vain nyt aikatauluun mahtuneet. Toki olisi voitu ajattaa klo 18 jälkeenkin, mutta silloin alkaa aurinko olemaan sen verran matalalla, että se paistaisi (poutasäällä) suoraan silmään paluusuoralla ja sokkona ajaminen se se vasta vaarallista on, oli radalla sitten 36 tai 10 pyörää.

Ja kuten eräs jo mainitsi, niin kierroksella ohituksia voi tulla, vaikka olisi useampikin lähtö. Pelkän indeksin perusteella kun ei aina oikein voida porukkaa jakaa. Näyttäisi näet aika tyhmältä lähdöt joissa toisessa olisi 32 kuskia ja toisessa neljä. Kemoralla esimerkiksi indeksin perusteella näin olisi käynyt.

Periksi ei tarvitse antaa, eikä ole suunnitelmissakaan. Itse tosin en ole koskaan ketään päin ajanut sen enempää kisassa kuin treeneissäkään, mutta minulla noita kisalähtöjä onkin vasta reilu 40 ja treenipäiviäkin karvan auki 700, joten n on sen verran pieni, että viisaampieni neuvoja kuuntelen. Minua päin on kylläkin ajattu niin kisoissa kuin treeneissä (n. 10 kertaa) ja olen itsekin ajanut kerran eteeni kaatuneen pyörän yli ja kerran kuskin yli, mutta nämä tilanteet ovat tapahtuneet aina ensimmäisen parin kierroksen aikana.

Radalta voi tulla myös kesken pois jos näyttää liian vaaralliselta. Näin teki aika moni kuljettaja 2009 Motoparkin kisassa kun vettä tuli kaatamalla. Itse en tullut koska päätin olla antamatta periksi ja tavoite oli nousta sijalta 27 kymmenen parhaan joukkoon. Sijalta 11 mentiin sitten turvalleen viimeisellä kierroksella. Räyskälässä ainoat tavoitteet ovat rataan tutustuminen ja pyörän ehjänä maaliin saaminen. Motoparkissa on sitten tavoitteita kuukauden päästä.

Jukka

P.S. Syystä tai toisesta en ole nähnyt tässä(kään) polussa kommentteja niiltä jotka ovat kisojen järjestämisvastuussa olleet. Kohtuullisen opettavaista sekin, joten suosittelen kokeilemaan kuinka helppoa ja vaivatonta on suunnitella kilpailut jotka kaikkia osapuolia miellyttävät.
    Joo, hyvä pointti kyllä tuo aurinko. Vielä jos siihen satutaan yhdistämään märkä rata ja visiiriin nouseva sumuverho, niin ei ole hääviä sekään.

Nyt mennään näillä ja katsotaan mitä tulee. Itsellänikään ei ole muita tavoitteita kuin pystyssä pysyminen, joten kokemuksia tuosta kisasta varmasti tulee.

Kaiken tämän nillittämisen jälkeenkin me jokkiskuskit saadaan olle tyytyväisiä siitä että päästään Räyskälään ajamaan. Muutoinkin jokkiskisojen järjestäminen SM-lähtöjen yhteydessä on mielestäni aivan huippuhomma! Kisoissa on ihan erilailla fiilistä kun varikollakin on enemmän porukkaa ja paikalla kärkikuskeja. Toivottavasti YCC pääsee ensi kautena SM-lähtöjen vakiovieraaksi, niin järjestäjät saavat jokkiskuskeilta lisätuloja ja jokkiskuskit pääsevät mukaan kisafiiliksiin.
    Sunnuntaina kisat taputeltu jo klo 16.00, eiköhän sinne olis mahtunut vielä yx kisa sen auringon puolesta. Lauantaille kyllä varmaan tekis tiukkaa sen toisen aika-ajon suhteen.
    -Hayabusa-
    Aika-ajohan on YCC:llä kaksi lauantaina.

09.50 - 10.10 YCC
    13.40 - 13.55 YCC

T. Jarmo

Ps. Nyt tuo yhden lähdön päätös lukee räyskälä RR sivuilla jossa on myös ilmoitus että jälki-ilmoittautuneita ei oteta jos 36 pyörää tulee täyteen. Ilmoittautuneita on 38kpl.
    Lainaa (jamppa75 @ Elo. 16 2011,14:02) kirjoitti
    Ps. Nyt tuo yhden lähdön päätös lukee räyskälä RR sivuilla jossa on myös ilmoitus että jälki-ilmoittautuneita ei oteta jos 36 pyörää tulee täyteen. Ilmoittautuneita on 38kpl.
    Siellä lukee myös, että "YCC ajaa yhden lähdön, ratakapasiteetin mukaan." Sanoisin että melkoisen perseestä niiden kahden kohdalta, jotka eivät mahdu ruudukkoon.
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Lauri_S @ Elo. 16 2011,14:37) kirjoitti
    Siellä lukee myös, että *"YCC ajaa yhden lähdön, ratakapasiteetin mukaan." Sanoisin että melkoisen perseestä niiden kahden kohdalta, jotka eivät mahdu ruudukkoon.
    Joo, 250e (ilmoittautumismaksu+kertalisenssi) alle neljän 15-20 minuutin setin ajosta on aika paljon. Noo, onneksi muutama lippaa treeneissä/aika-ajossa kuitenkin joten kaikki pystyssä pysyneet mahtunee kisaamaan...
    Lainaa (Juutana @ Elo. 16 2011,14:52) kirjoitti
    Lainaa (Lauri_S @ Elo. 16 2011,14:37) kirjoitti
    Siellä lukee myös, että *"YCC ajaa yhden lähdön, ratakapasiteetin mukaan." Sanoisin että melkoisen perseestä niiden kahden kohdalta, jotka eivät mahdu ruudukkoon.
    Joo, 250e (ilmoittautumismaksu+kertalisenssi) alle neljän 15-20 minuutin setin ajosta on aika paljon. Noo, onneksi muutama lippaa treeneissä/aika-ajossa kuitenkin joten kaikki pystyssä pysyneet mahtunee kisaamaan...
    Paitsi, että lippa aika-ajossa ei oikeuta pudottamaan kuskia pois ruudukosta, koska korjaukseen on aikaa aina lähtövalojen sammumiseen saakka (ja hieman pidemmällekin), jos aika-ajot siihen oikeuttavat.

Nimimerkillä: Varikolta startannut..
    Aika-ajohan on YCC:llä kaksi lauantaina.

09.50 - 10.10 * *YCC
    13.40 - 13.55 * *YCC

T. Jarmo

Mutta kaikilla osallistujilla on oikeus ajaa molemmissa, eli aika-ajoja ei ole jaettu osallistujien arvioidun vauhdin perusteella jaettaviin kahteen ryhmään, kuten on silloin kun on kahdet aika-ajot.

Aika-ajo vie aikaa per luokka 40 minuuttia jos kaikki menee kuten elokuvissa. Jos tulee isohko öljyvahinko, sähkökatkos, tulipalo (joita kaikkia Räyskälässä on nähty), aika-ajot (ja kilpailu) keskeytyvät ja aikataulua rustataan katkon verran eteenpäin. Kilpailujen aikataulua suunniteltaessa tuollaisetkin asiat on vain pakko ottaa huomioon.

Jos siis aika-ajoja olisi ollut kahdet, hitaammille ja nopeammille omansa, aikataulu olisi venynyt tuon 40 minuuttia eteenpäin. Tällöin lähtö olisi ollut aikaisintaan klo 18.05 ja kisa käynnissä vielä lähempänä puolta seitsemää. Jokainen voi jo perjantaina mennä hahmottamaan millaiset valaistusolosuhteet tuolloin ovat.

Isompien kisojen yhteydessä ajettavissa lähdöissä nyt sattuu valitettavasti olemaan näitä aikatauluongelmia, jotka eivät ole niin yksinkertaisesti ratkaistavissa.

38 kuskia on ilmoittautunut, yksi kuski on tietääkseni perunut ja olen ihmeissäni jos treenien ja aika-ajon (jossa ratakapasiteetti on suurempi kuin 36) jälkeen kaikki (oletuksella, ettei peruuntumisia tule lisää) ovat kisakuntoisia kaluston ym. puolesta.

Ja jos niin sattuisi syystä tahi toisesta käymään, voin itse ilmoittautua vapaaehtoiseksi joka jää pois kilpailulähdöstä ja lähden pyörittämään ratapäivää Alastarolle. Tällöin ongelmaa ei varmaankaan ole?

Jos hirveästi tulee protesteja, narinaa ja itkua, kilpailujärjestäjä saattaa äänestää seuraavalla kaudella jaloillaan eikä luokkaa ajateta tuolla. Itse kilpailujärjestäjän ominaisuudessa olen ollut jo jonkun aikaa kypsä erään luokan muutaman ajajan alituiseen kitinään ja vittuiluun ja helpoin tapa päästä tuosta kitinästä on olla ottamatta kyseistä luokkaa enää kilpailuihin mukaan ja näin tulee luultavasti ensi kaudella tapahtumaan. Kilpailunjärjestäjä näet itse päättää mitkä luokat kisoissa ajatetaan. Nyt osallistumiseen on mahdollisuus ja jokainen voi itse tehdä päätöksen tuleeko mukaan vai jääkö tulematta. Jälki-ilmoittautuneiden osalta juna meni jo. Tämä kannattaa muistaa myös tulevan Motoparkin kisan osalta. Jos ilmoittautuneita on vähän, tullaan järjestämään vain yksi lähtö eikä jälki-ilmoittautuneita oteta mukaan. Ne jotka pelaavat sen varaan onko sää optimaalinen vai ei, ottavat riskin rannalle jäämisestä.

Jukka

Joo, allekirjoittaneella ei ollu tarkoitus nurista...pahoittelut jos tekstini on ymmärretty väärin.

Mutta jotain oikeaa asiaakin, tuolla lukee että varikko aukeaa klo 12 ja treenit alkaa klo 13. Onko siis niin että varikolle pääsee vasta tuolloin kasailemaan telttaa jne? (kadehdin pikateltan omistavia)

T. Jarmo #131
    Lainaa (Juutana @ Elo. 16 2011,14:52) kirjoitti
    Itse ottaisin tuohon laskelmaan mukaan myös katesarjan (umpinainen kate pakollinen kilvettömässä) maalauksiineen (n. 1.000 euroa) + muut pakolliset muutostyöt teetettynä, eli kustannus on lähempänä 2000 euroa kisan osalta kuin 250 euroa, parempi palkkaisilla vieläkin enemmän kun töistä poissaolot lasketaan mukaan.

Niiden osalta, jotka ostaavat kausilisenssin, hinta on päivää kohti hieman yli euron. Itselläni muun muassa päivittäiset liikennevaloista suoritettavat lähtöharjoitukset kuuluvat lisenssin korvauspiiriin, siinä missä ajoharjoittelussakin tapahtuneet henkilövahingot.

Auto- ja kiihdytyspuolen kilpailuhinnaston tuntevat pitänevät 120 euron kilpailumaksua naurettavana, puhumattakaan ulkomaiden hinnastoista, joita nyt ei voi verrata koska siellä radatkin ovat sitten toista luokkaa. Mutta tuntihinta kiihdytyspuolella vasta kova onkin, harvempi kun paljoakaan yli 10 sekuntia radalla viihtyy per lähtö.

Suomi on kuitenkin vapaa maa ja jokainen voi itse alkaa järjestämään kilpailuja joissa palvelu pelaa paremmin ja hinnat ovat halvemmat. Itse olen kokeillut ja suosittelen sitä muillekin. Kynnys tirisemiseen muiden järjestämissä tapahtumissa ja kisoissa kasvaa hieman eikä palautelomakkeita tule täyteltyä yhtä kiimaisena kuin väärällä kielellä palveltu Stockan kanta-asikaskortin omaava elämäänsä kyllästynyt kotirouva.

Jukka
    Ja sitten jos sataa (mikä ei mahdotonta), tilaa on varmasti 36:lle pyörälle. Itse jätän tuolloin ainakin väliin, ei jaksa tässä vaiheessa kautta sateisia hommailla kun ei ole niitä toistaiseksi tarvittu ja penniäkään ei ole kiinni cup-pisteissä tms.

Eli käydään nyt ensin järki päässä ajamassa olosuhteiden mukaisesti ja ruoskitaan sitten syyllisiä jos siihen on aihetta, ei tuolla mitään isoa katastrofia mun mielestä olla rakentamassa vaikka ahdasta tulee olemaan. On tosi kiva, että ylipäätään YCC on mukana ja pääse tutustumaan ihan uuteen rataan ja ajomatka sinne inhimillinen (kerrankin), vaikka kuulemma aika pomppunen onkin...
  30.  
    Lainaa (jamppa75 @ Elo. 16 2011,15:22) kirjoitti
    Joo, allekirjoittaneella ei ollu tarkoitus nurista...pahoittelut jos tekstini on ymmärretty väärin.

Mutta jotain oikeaa asiaakin, tuolla lukee että varikko aukeaa klo 12 ja treenit alkaa klo 13. Onko siis niin että varikolle pääsee vasta tuolloin kasailemaan telttaa jne? (kadehdin pikateltan omistavia)

T. Jarmo #131
    Suullisen ilmoituksen mukaan sinne pääsisi jo aamusta laittelemaan hyvissä ajoin, mutta ei ollut vielä varmuutta asiasta monelta. Kilpailunjärjestäjä tiedottanee asiasta, meidän porukka aikoo kuitenkin olla jo kympin pintaan portilla notkumassa, jotta saadaan mopot ainakin lämppäreihin. Telttaa ehtii sitten pystyttelemään myöhemminkin ja jos sataa, niin eipä niitä lämppäreitäkään tarvitse viritellä, tiedä sitten treenaamisestakaan.

Jukka
Sivu: 18 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81617181920 ... ViimeinenViimeinen