Shinkon renkaat on hyvinkin käytettyjä kiihdytyspiireissä.(TwinTenox @ Kesä. 04 2009,13:42) kirjoitti
Pito on huomattavasti parempi, kuin "tunnetuilla" merkeillä.
Itse ajelen turbovehkeitä niin radalla kuin kadulla shinkon renkailla.
Täällä näyttäisi olevan älytön vääntö typerästä asiasta.
"Toi rengas on ihan paska, kun ei mun kaverit käytä sitä" voi jeesus...
Joukkion moottoripyörät, olivat isoja, ja tehokkaita.
Juu, nopean netin selailun perusteella vaikuttais että kyllä noilla Shinkon tekeleilläkin toimeen tulee...
8,6 sek Busa:
![]()
1835
Niin niin, mutta maksamalla aina enemmän kun tarttis ja ostamalla perinteisen kermankuorintahinnoittelun mukaisia testivoittajarenkaita ostaa hmmm, en tiedä mitä ostaa, mutta ilmeisesti jotain kallisarvoista, kun niin kovasti kalliin nimeen vannotaan, tms.(Roadkill @ Touko. 28 2009,08:34) kirjoitti
Tässä voisi heittää vertaukseksi oman moponi eturenkaan, joka maksaa Suomessa 194€ ja olisi siis aivan v.tun hyvä tuolla sikahinnalla. Ostin renkaan naapurimaasta hintaan 83€ eli melko halvalla, rengas tosin on sama merkki ja malli, mutta tuolla "halpa on aina p.skaa" ajattelulla sen täytyy olla täyttä kuraa kun hinnasta otetaan 111€ pois ja koko suku pääsee kohta sytyttelemään kynttilöitä sekä manaamaan kaikki halvalla ostetut renkaat syvinpään syöveriin, eikö vaan??
Hohhoijaa... *![]()
![]()
![]()
![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Ei tule, koska ei ole Suomen paska-bikessä voittanut testiä!(Ghostrider @ Kesä. 04 2009,16:34) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
Samaan hintaan saa renkaan kun renkaan ulkomailta.. että mielummin ottaisin kyllä jonkun vähän tunnetumman valmistajan tekeleen![]()
<span style='color:red'>Vaaraaaiheuttava ajotapa MP:llä. Ajoi 3MP:n ryhmässä vaarallisilla sivuttaismarginaaleilla nostaen eturengasta ja liikennevaloihin tullessa myös takarengasta siten, että MP ei ollut enään hallittavissa -GYY-</span>
Raporttia pukkaa kunhan muutaman tuhannen tolla kurvailen.Hienot peilit muuten tossa kuvan bussissa! *
![]()
Oli tuollainen 005 malli SMC:n alla säästäväisen pyöräkauppiaan jäljiltä, kun pyörän ostin.
Ei ainakaan syys/kevät viileillä pystynyt pitoeroa sanomaan misukan pilot road kakkoseen, joten en itse ainakaan voi sitä hengenvaaralliseksi haukkua. Kyllä sen sai surutta kallistaa reunalle asti enkä yhtään pahempaa lipsahdusta muista sattuneen.
Ongelma oli sitten lähinnä siinä että se reuna tulee vastaan ainakin supermoton kallistusvaroilla kohtuu helposti.
Mittasin piruuttani rengasta vaihtaessani leveyden asennettuna 5 tuuman vanteelle, ja Shinko oli aika tasan 170mm leveä kun michelin puolestaan 160, molempien kyljessä kyllä luki 160.
Tästä sitten heräsi ajatus, että voisikohan nuo Shinkon kumit olla suunniteltu toimimaan hieman kapeammalla vanteella kuin mitä nuo perinteisemmät merkit. Eli voisiko se profiilin "kiihdytyssuuntautuneisuus" johtua siitä että se leviää liikaa asennettaessa vanteelle
harald73 siis vertaat saman renkaan laatua sen mukaan että onko se ostettu Suomesta kalliilla vai jostain muualta halvemmalla? Eihän tolla nyt ole mitään vertailupohjaa halpa on huonoa ajattelulle. Btw sen sinkon saa sitten luultavasti vieläkin halvemmalla jostain muualta kuin Suomesta, mutta ei edelleenkään kiinnosta semmoista ostaa(harald73 @ Kesä. 04 2009,16:57) kirjoitti
![]()
Jos kerran halvalla ei saa hyvää ja shinkot on paskat, niin ilmeisesti kannattaa jättää tilaamatta Dunlopin Sportmax Qualifier gummit, kun on halvempi kuin shinko?
Honda CB600F Hornet
Halvalla ei saa hyvää, mutta suurikaan hinta ei takaa laatua. Tämän on henkilö joutunut lyhyen ikänsä aikana oppimaan. Rengas on kuitenkin henkivakuutus.
Renkaissa olen pysynyt siinä ainoassa joka ei ole aiheuttanut pettymystä: "metsälerssissä". Se on ainakin varma valinta. Yhden kerran piikkiaikana minulle laitettiin eteen kiinalainen Golden Boy -merkkinen rengas. En tiedä miksi, mutta niin siinä vain pääsi käymään. Hirveä paska. Meni vähän väliä etujarru lukkoon tuon kanssa ja aiheutti siten lieviä tilanteita. Onneksi oli tuolloin reaktionopeus kunnossa, ja pysyin kuitenkin joka kerta pystyssä. Oli kuitenkin viimeinen kerta se.
Shinko voi toki olla ihan hyvä kumi. Nyt kannattaa kuitenkin huomioida se, että tekemisen kulttuuri etelä-Koreassa on hieman toinen, kuin Kiinan "kansantasavallassa". Koreassa kulttuuri on nimittäin huomattavan lähellä japanialaista, eli alle 108-prosenttisesti täydellinen suoritus on seppukun paikka. On töissä ollut joku etelä-Korealainen harjoittelija, ja on yksi nytkin... Ihan käypäistä porukkaa ovat. En silti lähde ihan heti kokeilemaan tuota itse, vaan vetelen noilla sakemannikumeksilla kun kerran ovat tavanneet toimia. Eivätkä nekään nyt sen kalliimpia ole...
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Kerrataan vielä.
1.) En ole väittänyt Shinkosta mitään suuntaan tai toiseen.
2.) En ole väittänyt, että kannattaa välttää halpaa, esim. TRX:ään ostin Misukan Pilot Roadeja, koska niissä on hyvä hinta/laatu suhde. Ensin ykkösiä, sitten vähän kalliimpia, mutta kestävämpiä kakkosia.
Mielipiteeni on lyhyesti se, että itse en ostaisi pyörääni sellaisia renkaita joista en tiedä mitään / en ole kuullut merkistä koskaan / en ole lukenut yhtä ainutta testiä tms. renkaista jne.
Retired
Mikähän riski renkaan liukkaus on olevinaan? Jos kippaa ylitettyään renkaan pitokyvyn on vika aivan jossain muualla kuin renkaassa.
Onhan noita todella vaarallisia renkaitakin aina silloin tällöin, oliko ne pilot sportit vai mitkä joiden runko hajoili kovemmassa vauhdissa tässä taannoin jne, oikeita ongelmia jotka voisivat saada huolestumaan renkaasta.
Jos nyt ajatellaan vaikka auton renkaissa noita halpamalleja, niin lähes järjestään ne on flopanneet testeissä juuri märkäpidon osalta. Jos taas sama ongelma sattuisi olemaan pyörän halparenkaassa niin kyllä minä sen jonkinmoiseksi riskiksi määrittelisin.(naukkis @ Kesä. 05 2009,00:13) kirjoitti
Edelliseen autoon (MR2) ostin uudet Dayton merkkiset takakummit ja niillä sladitteli kyllä näppärästi märällä liikenneympyröissä sun muualla.
Retired
Kurkkaappa "sähköorava" missä maassa ne Metzelerisi on tehty. Ainakaan omissani ei puhuta Saksasta mitään vaan niissä lukee Made in Brazil.
Michelin Pilot Power 2CT laaturenkaan jouduin aikoinaan vaihtamaan uuteen kun muutamasta samanlaisesta oli lähtenyt ajossa pinta kuoriutumaan. Ongelmia oli muistaakseni niin etu- kuin takarenkaissakin.
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Sanonta "hyvaa ei voi saada halvalla" ei pida mielestani millaan lailla paikkaansa. Se pitaisi mielestani muuttaa muotoon: "Asioista mitaan tietamaton normiurpo ei voi saada mitaan halvalla milloinkaan, vaan tulee aina kusetetuksi". Normiurpo kun ei ymmarra muuta, kuin tunnettujen brandien mainospuheita.
Niinno, tarkoitus oli vain tuoda esiin se tosiasia, että niin kovin monella täällä tuntuu hinta olevan se ainoa kriteeri erottaa hyvä ja huono tuote toisistaan ja hinnathan vaihtelee, joskus melko paljonkin, kuten itse opin huomaamaan.(Tomber @ Kesä. 04 2009,21:07) kirjoitti
Ei vaikkapa tule rengasasiassa mieleen, että uusi merkki markkina-alueella haluaa kartuttaa asiakaskuntaa edullisemmalla hinnoittelulla alkuunsa tms. mistäs nänä aina tietää.
Tuntematon tuttavuus tuo eturenkaanikin itselleni oli, mutta ostinpa kuitenkin, vaikka pyörän valmistaja asentaa noihin eri rinkulaa tehtaalla. Tunnettu merkki tosin, muttei kokemuksia mallista. Päätöksen teki enemmän renkaan koko kuin merkki/malli.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Shinkolla ehkä parhaat renkaat kiihdytys käyttöön, mitä saa![]()
Lahjattomat treenaa
Kyllä nuo meikäläisen norsut väittäisivät olevansa ihan saksalaissyntyisiä. Onhan se kieltämättä norsuille melko epätyypillistä kasvualuetta.(Tyyppi @ Kesä. 05 2009,08:16) kirjoitti
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Ja minulla on ollut autossani nokialaiset joissa luki Polynesia..
Omat Tourancetkin muistaakseni myös Brassit.
Toyotat taitaa tulla Turkista ja Nissanit Englannista.
Ja turkkilaiset kasaa saksalaiset autot.
Eipä taida valmistusmaa sinänsä kertoa yhtään mitään.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Niin, no sen verran valmistusmaa kertoo, että vaikka saksassa käytetään "turkkilaista automaatiota", niin niiden karvakäsien esimiehet ovat lähes poikkeuksetta saksalaisia. -> esim. laatustandardien seuraaminen on todennäköisesti tarkempaa, kuin polynesian esimiestasolla.(antti @ Kesä. 05 2009,13:20) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Hyvä ja halpa, siis kaks rengasta?! Ei kai nyt sentään aivan noinkaan.
On tietysti erinomaista, että ollaan valmiita satsaamaan oman turvallisuuden vuoksi, Aivan kuin esim kypärän ostossa.
Ennemmin 500€ schuberth ku joku 150€ mikälie.
Mutta kuitenkin. Missä pääsette laillisesti viemään renkaanne niin äärirajoille että nämä pienet erot alkavat todella näkyä?
Radalla tietysti, mut kai teillä on radalle omat renkaat, ku kerran renkaat pitää olla aina parasta/kalleinta mahdollista laatua.
Moni kuitenkin oli sitämieltä että rengas on ihan OK.
Tiellä?(WannaB-King @ Kesä. 05 2009,15:07) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
Kuten myös Heidenaut alla. Täytyykin katsoa noi Shinkot josko kokoja niistä löytyis. Ovat kyllä melko kalliit *(TunturiTT @ Kesä. 04 2009,13:50) kirjoitti
e: Koot oli Shinkolla vähän huonoja mut Savalla ja Vee Rubberilla olis ihan hyvän näköisiä rinkuloita. Varsinkaan Vee Rubberit EI VOI olla kovin huono, onhan se Thaimaan suurin vientiyritys.
ihmeellistä vajavaisuutta renkaisiin. kyllä nuo renkaat ovat ihan hyviä jopa ratakäytössä. tosin tämä vain minun mielipiteeni.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Just niin. Se on paska. Ja kun Kwaakun kanssa menen rengasliikkeeseen niin en mene kwaakulla vaan autolla ja sinne missä kilpailukykyiseen hintaan laittavat kummit vanteille. Rengasliikkeethän kehuvat juuri niitä merkkejä mitä itse edustavat. Uudet kumit ovat mukana ja ne vaihdetaan vaan vanteille. Vannehan sitten itse pyöräytetään alle...(Roadkill @ Touko. 28 2009,08:34) kirjoitti
PS. Olenko puhunut itseni pussiin kun kerran ensin haukuin halpapaskoja ja kuitenki itse olen renkaani (vähintään testivoittajat) enimmäkseen tilannut Saksasta huomattavasti Suomen hintoja halvemmalla ja tietysti sinkon hinnalla
Juu. En ole *![]()
![]()
![]()
Jarru on vauhdin surma...
ZX-10R -09
ratakäyttö ja normaali maantieajo on eri asia renkaille(Moritz @ Kesä. 06 2009,02:57) kirjoitti
jos summataan hiukankin asiaa niin en voi väittää mitään rengasta hyväksi ellen saa siihen luotettavaa tietoa . enkä huonoksi.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Kokemuksia Shinkoista
Katupyörässäni (Tiger 1050) takana 005 ja ajettu 1300km.
kulunut n 1mm ja ajotuntuma sama kuin Diablossa.
Ratapyörässä (GSX-R 750) alla 003:set.Eturenkaan profiili on
liikaa mallia touring.Ohjaus hidastui ja hiukan aliohjaa.
Ei pito-ongelmia.
Kannattaa kokeilla ennenkuin arvostelee.
+1(jukkapekka62 @ Kesä. 06 2009,12:25) kirjoitti
![]()