En nyt löytänyt tällaista ketjua joten aloitetaan uusi (varmaan on jo jossain).
Eli paljonko renkailla on ajettu.
Itselläni oli Continental road attackit edessä ja takana. Pyöränä vm. -94 1100 zzr.
Takarengas kesti 14497Km ja edessä yllätys yllätys 21826km renkaat oli vakio kokoiset ja etusessa jäljellä kulutuspintaa noin 2mm vaihtohetkellä. Eli uskomattoman hyvin kestivät ja olivat hyvät ajaa normaali ajoa.
Ajosta noin 65% oli moottoritietä ja loput kaupunki ja mutkateitä.
Nyt asensin eteen Michelin Pilot Road 4 alle (takusen olin jo vaihtanut aikaisemmin samaan) joten katsellaan miten nää kestää?
En ole päässy yksilläkään renkailla yli 6tkm. Keskiarvo varmaan 5tkm. Alimmillaan 3tkm. Tämä siis takaselle, mutta eteen vaihdan yleensä aina samalla kertaa. Nyt on pilot road4 minullakin jos vaikka menis yli kuus donaa![]()
Indian Chief Dark Horse
Pilot Power 3 kestänyt omassa käytössä seuraavasti: Takaset 5093 ja 6759, Etulainen edellisten yhteenlasketun määrän, eli 11852. Noita ennen alla oli Angel GT, jonka takakummeilla ajelin kirjanpidon mukaan 8412 ja 6387, eturenkulalla 12276.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Pilot Power 3 eturengas 9500 km ja oli vielä keskellä pintaa parimilliä ja reunoilla pikkasen vähemmän. Suoraa tietä tuolla olis ajanut vielä paljonkin jos kuivalla ajelis. Takarenkaalla 8000 kilsaa ja kuviota vielä vähän jäljellä, joskin kulutusmerkkejä hipoen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Parhaillaan etunen kestää 300+ kierrosta ja pahimmillaan takanen on ollu totaalisen kalju alle 30 kierroksen?![]()
Superbike #7
Minä löysin jotain, tässä muutama:
http://www.moottoripyora.org/keskust...kest%C3%A4vyys
http://www.moottoripyora.org/keskust...nkaat-vaihtoon
http://www.moottoripyora.org/keskust...kest%C3%A4vyys
http://www.moottoripyora.org/keskust...tut-kilometrit
http://www.moottoripyora.org/keskust...ormaali-ajossa
http://www.moottoripyora.org/keskust...it-renkaillasi
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Jatketaan uhallakin tähän ketjuun.
Kawassa, jota nyt myyn, on alla Misukan Pilot Road 3:t. Niillä on ajettu nyt n. 15 000km. Niillä on vedetty kolme ratapäivää Alastarolla, kaupunkia, pidempää matkaa, vähän mutkaakin... Hyvin kestäneet, eikä vielä näytä luovuttamisen merkkejä. Sitä ennen mulla oli jotkut, joita en muista, ehkä Dunlopit? En tiiä, milloin edellinen omistaja oli ne vaihtanut, mut itse rullailin niillä sen lähes 15 000km, eikä ne menneet ees loppuun asti kun vaihdoin nuo PR3:t.![]()
Kawa ER-6F vm. 2013
ex. Honda CBR600f vm. 2006
ex. Kawa ER-6N
Mä hain kaupasta uuden ison banditin tossa kohta kuukaus sitte. Siinä alla dunlopit (enpä muista suoraan mallia), ajettu nyt vähän reilu 3000km ja takasen keskellä jäljellä ehkä millin verran pintaa. Etusessä onkin enempi. Enno ruopinu sittarin kulmalla vaan ihan normi maantie+mutkaa ajellut. Ihmeen nopeesti kulahti takanen..Seuraavaksi sitten noita rengaskauppa ketjuja lukemaan...
![]()
Suzuki GSF 1250 -14
ex. Suzuki GSX 750 -98
Misukan Pilot Road 2 reilut 25 tkm ja sama 3 vajaa n.25tkm ja vastaavat etuset samoin,eikä vielä olleet sakkopinnalla vaihdessaessa.
Nätillä ajolla nuo määrät.
Viikko sitten vaihdettu Pirelli Diablo Strada takanen (180/55-17) pois isosta Banditista
Parisataa km vaille 10tkm kesti. Kankaille meni.
Katsotaan kuinka paljon bridgestone battlax bt-021kestää.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Pilot Power 3 takana 11tkm ja kankailla, edessä 15tkm pistin vaihtoon, pintaa oli vielä.
KTM 690SM
Pilot power 3 edessä & takana. Vaihdettu alle viime kesänä ja nyt aloitettu ajokausi 1.3.2015. Etunakki ihan ok vielä, mutta takapyörässä alkaa kulutusraja keskellä olla ~millin päässä. Ajettu noin 4tkm! Taitaa nuo kevään "rouheat" oikeasti vaikuttaa...
GSX-R 1000 K9
Olisko olennainen tieto kuitenkin pyörä. Teho ja paino kuitenkin vaikuttavat "pikkasen" renkaiden kulumaan... Puhumattakaan ajotyylistä, mutta tuohan jokaisella sitten on mikä on.
<p>2002-2014</p>
Pilot Power 3:
-taka n 12 tkm, oli viel vähän pintaa mut ku tuli reikä ja ilmat ulos, niin vaihtoon...
-etu nyt n. 15 tkm, mut vaihdan ku lähden reissuun.
Noist kilometreist suurin osa ulkomaan reissulla (n 11 tkm), eli ajettu ehkä sileemillä teillä ku koto suomessa.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
KTM990SMT 7tkm PR2 Still kickin. Taustalla BMW alla tuliterät Micukan powerit still kickin.
![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Hondassa alla oli michelin pr2 neljä kesää. Tosin ei ole paljon ajettu.
Gessussa anakee2 takana jotain 15tkm. PR3 oli reilun kympin. Reilu pari milliä oli jäljellä, hieman enemmän paineet ku suoritus, melkein aina kaksi päällä.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Conti trail attack 2, gsa 09 ja n.8.5tkm sis. Atlantinvallijutauksen yhteensä 5tkm. Norjan tiet pohjoisessa hieman huonot. Pintaa ois ollu vielä mutta neliskanttiset ja jyristää pahasti mutkissa. Ne oli toukokuun alussa allelaitetut, nyt taas alla uudet.
Paljonko muuten XX-xenon pidät paineita ?
6000-8000 km kestää meikäläisen käytössä.
Gessussa seitsemäs sarja menossa.
Kaikki ajo yksin, 40% soralla ja hiekalla, loput asfaltti mutkateitä.
Tasaisessa matka-ajossa varmaankin pääsee yli 10 000 km mutta vauhdikas soratieajo kuluttaa
renkaat kyllä puolta nopeammin.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
No enpäs tuota sora-ajoa ajatellutkaan et se kuluttaa nopeammin. Ei oo vielä kokemusta niin paljon
Muuta kuin että soralla on kiva ajaa.
FJR:ssä orkkis etukumi vielä paikoillaan...16900 kilometriä takana. Veikkaan että kestää reippaat 20, vähän porrastaa mutta ei juuri haittaa
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Suht laadukkaat kumit laitettu pianoo, tosin takasesta ei nyt ollu tietoa. Banditin ensiasennuskumithan sulaa alle käytännössä katsomalla.
KTM 690SM
CBF:ssä PR 3:set ovat rullanneet takana reilu 24000 ja alkaa olla finaalissa. Etusella vajaa 27000 ja menisi vielä jonkin aikaa. Reipasta matkaa ajettu kolmessa maanosassa, ei voi olla kuin tyytyväinen näiden kestävyyteen.
Power 3 kestää itellä takana noin 6 tkm hyvänä. Reunoillaha ois käytettävää vielä vaikka kuinka. Se setti jolla kävin radalla kestikin melkein 8 tonttua. Etunen vaihtokunnossa kympin kohdilla.
Dunflop sportsmart2 sama 6tkm takana ja 10 edessä tosin kuvio oli jo tässä vaiheessa kokonaan pois ja ajokin meni mahdottomaksi eli oikeasti 9tkm.
Ensiasennus Pirelli Rosso Corsa noin 4tkm kankaille. Sisältäen mopon sisäänajon. Koska loppu yllättäen tuli samanlainen. Ainut mitä löyty hyllystä ja se kesti 3500. Keskellä ei ole minkäänlaisia kulutusindikaattoria..
Eturengas kulutusmerkeissä noin 9k.
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
-- Diablo etunen ja Diablo strada combolla meni varmaan 9000km. olis varmaan näilläkin mennyt viel jonkun matkaa.
-- Z8 sarja (m ja o) ~ 8500km
(olisi varmaan mennyt vielä jonkun matkaa, mutta oli niin kankeat ja liukkaat, joten meni vaihtoon)
-- Nyt PR4 sarja alla jolla ajettu ~9200km. Takanen aikalailla kohta merkissä, etusessa enemmän (useampi milli) mutta pykältää hieman, joten luultavasti menee kumpikin kohta vaihtoon.
Pyörä CBR 1100
Suzuki Hayabusa
gessussakin hieman enemmän ku mitä suosittelevat, ohje taitaa olla 2.2 ja 2.5 ja täys mälli päällä 2.5 ja 2.9. nyt paineet on jotain 2.3-2.4 ja 2.7-2.8, riippuen lämpötilasta. toki hieman hankala sopivia paineita löytää, kun välillä martta on kyydissä ja välillä ei. mut mieluummin hieman liikaa ilmaa ku liian vähän. vois noista ehkä hieman nostaa, kun joutaa ja jaksaa. samalla vois takapalatkin vaihtaa.. kun jaksais ja ehtis.
hondassa ollu 3.1 ja 3.3.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Oon laittanut tän varmaan jokaiseen rengasthreadiin mutta laitetaan nyt tännekin:
http://god.damnserver.com/busa_pilotroad2_17500km.jpg
17500 km ajettu PR2 takarengas K8 busan alla ja kuten kuvasta näkyy niin ei vielä kankaat paista.
Pyörä ei ole siitä keveimmästä päästä ja tehoakin 197hp. On ajettu autobaanaa ja pari päivää radallakin. Kiihdytykset aina kaasu pohjassa kun mahdollista myös kadulla.
Rengaspaineet aina vähän yli suositusten niin tuo kummasti kestoa (radalle laskin vähän paineita).
Joskus harvoin, märällä tai paskaisella tiellä jos renkaan sai sutimaan niin silloinkin pito lähti hyvin hallitusti eikä päässyt ikävästi yllättämään. Kuivalla puhtaalla asfaltilla en saanut rengasta koskaan lipsumaan.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Kun on tullut pidettyä jonkinlaista kirjanpitoa ajetuista kilometreistä /
ostetuista romppeista niin muistelin, että vuosien takainen takanen Metzeler ME880
kesti kyllä pitkään ja niinhän se oli; 24045 km ennen kuin meni vaihtoon Korvenpäällä
Ruutanassa. Oli se loppu, mutta ei sentään vielä kankailla.
![]()
GSX 1100F › Honda CBR 1100XX
"Kaikki jotka ajavat sinua lujempaa ovat raivohulluja
ja kaikki jotka ajavat hitaammin ovat taukkeja tientukkoja!"
Edellisessä banditissa kesti metzelerin z6 takana 10000km ja edessä 20000km. Bemarissa nyt alla metzelerin m5 ja takanen alkaa olla 8000km:n jälkeen aika loppu. Etusella menty vähä reilu 10tkm ja aika loppu sekin. Seuraavaksi vaihtuu alle michelinin pilot road 2 setti. Muitten kokemusten perusteella tuntus olevan hyvä ja kestävä rengas
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA