Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 85:sta
  1. #1
    Moro,

    elikkäs kertokaas joku viisaampi kuinka paljon etu ja takarenkaalla pystyy ajamaan? Itellä toka pyörä menossa ja ensimmäinen renkaan vaihto lähestyy (takanakki) ni kiinnostas vähä tietää mitä kannattaa huomioida...

    Tiedän että ajotyyli, rengas, pyörä, säät, ym. kaikki vaikuttaa mutta jotain keskiarvoja voisi joku viisaampi kertoa?

    Lähinnä kiinnostaa siis katu ajossa renkaan kestävyydet. Kertokaa myös omakohtasia esimerkkejä eli millä pyörällä ja mikä rengas ajetut kilometrit.
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  2. #2
    Juu sanosin että 10.000 km hyvin takanakilla.Riippuu tietenkin ,että mitä ajoa.Etunen helposti kestää enenmänkin.
    Honda cb 125 k5 b6. Honda 125 twin. Honda cx 500 .Suzuki gsx 750. Suzuki gsx 1100F.
  3. #3
    900 Yamaha Diversionilla renkaina Metzelerin Z6set eessä ja takana. Niin takarengas menee 15 tuhatta ja etuunen 25 tuhatta. Ajotapa normaali ja ylipuolet ajosta kakspäällä matkaa. Paineina 3 takana ja 2.8 eessä.
  4. #4
    Mulla takarengas kestää noin 5000km ja etunen 10000km. Renkaina käytän yleensä Michelin Pilot Power 2ct. * Nyt on ensiasennusrenkaat, Battlax 016, alla. Näyttävät kestävän suunnilleen saman. Hayabusassa kokeilin Michelin Pilot Road 2:ta taakse. Rengas kesti noin 8000km mutta oli aika liukas...



    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  5. #5
    Ok, itse olen ajanut kyseisellä pelilläni reilu 2tkm ja renakaat ovat edellisen omistajan jäljeltä. Nyt pitäs löytää sitten hyvä takakumi kyseiseen peliin ja vähän tietoa paljon ne kestää ajoa
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  6. #6
    Pirelli Diablo Corsilla menee takasella noin 5-6tkm ja etusella noin kymppi. Pitää vaan kunnolla painetta, eikä ajele vajaana. Eipä tarvitse mielestäni muita rengasmerkkejä/tyyppejä miettiä. Tyytyväinen olen ollut noihin. Pito riittää hyvin katuajeluun ja radallakin voi huoletta käydä.
    Niin joo. Näihin tuloksiin pääsi exällä eli FZ1-n:llä.



    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  7. #7
    Karkea arvio takasista nykypyörällä: ME Z6 7 tkm, Pilot Power 2CT 5 tkm, Pilot Power 4 tkm, ME M-1 4 tkm.

    -hh-
  8. #8
    Lainaa (hillomunkki @ Kesä. 10 2009,19:54) kirjoitti
    Ok, itse olen ajanut kyseisellä pelilläni reilu 2tkm ja renakaat ovat edellisen omistajan jäljeltä. Nyt pitäs löytää sitten hyvä takakumi kyseiseen peliin ja vähän tietoa paljon ne kestää ajoa
    SV650 malliin siis?

    Suosittelen Michelin Pilot Road 2 mallia molempiin päihin, kun vaihtoaika koittaa. TRX:ssä toimi sekä 1 että 2 mallin Roadit erinomaisesti eivätkä olleet sen n. 90hv tehoilla liukkaat lainkaan. Veikkaan, että SV:llä noilla kumeilla pääsee etusella n. 14-18tkm ja takasella 12-15tkm. Kaiken muun hyvän lisäksi ovat edullisia.
    Retired
  9. #9
    Lainaa (TwinTenox @ Kesä. 10 2009,22:00) kirjoitti
    Lainaa (hillomunkki @ Kesä. 10 2009,19:54) kirjoitti
    Ok, itse olen ajanut kyseisellä pelilläni reilu 2tkm ja renakaat ovat edellisen omistajan jäljeltä. Nyt pitäs löytää sitten hyvä takakumi kyseiseen peliin ja vähän tietoa paljon ne kestää ajoa
    SV650 malliin siis?

    Suosittelen Michelin Pilot Road 2 mallia molempiin päihin, kun vaihtoaika koittaa. TRX:ssä toimi sekä 1 että 2 mallin Roadit erinomaisesti eivätkä olleet sen n. 90hv tehoilla liukkaat lainkaan. Veikkaan, että SV:llä noilla kumeilla pääsee etusella n. 14-18tkm ja takasella 12-15tkm. Kaiken muun hyvän lisäksi ovat edullisia.
    Kyllä SV650s ois tarkotus kumit löytää... Eikös tuo Pilot Road 2 ole kaksi seos kumi? Sellasia olen itsekkin miettinyt joten tuo voisi olla hyvä vaihtoehto... Myös btidgestonen BT021 on ollut mielessä.

    Mutta taitaa noista kahesta tuo michelinin rengas olla halvempi...
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  10. #10
    Lainaa (hillomunkki @ Kesä. 10 2009,22:16) kirjoitti
    Eikös tuo Pilot Road 2 ole kaksi seos kumi?
    On juu. En juuri ole nähnyt noista negatiivisia kommentteja missään.
    Retired
  11. #11
    Keväällä uudet Pirellin Diablot alle ja kilometrejä nyt n.2000km mistä valtaosa kakspäällä ajoa emännän kanssa ja takarenkaasta on havaittavissa
    jo selkeätä "touring" kulumaa keskeltä joten jos tuota tahtia kuluu niin tänä kesänä joutuu vielä uudestaan uusimaan takasen.

    Hiukan kyllä yllätti tuo kulumisvauhti.

    Oliskohan joku toinen noista Diablo malleista hieman pitkäikäisempi vai pitääkö itsekin alkaa harkita jotain toista rengasmerkkiä/mallia?
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  12. #12
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Michelin Pilot Power kestää takana 8-9tkm ja edessä reilu 15tkm.
    Superbike #7
  13. #13
    Lainaa (Motari73 @ Kesä. 11 2009,00:40) kirjoitti
    Oliskohan joku toinen noista Diablo malleista hieman pitkäikäisempi vai pitääkö itsekin alkaa harkita jotain toista rengasmerkkiä/mallia?
    Diablo Strada lienee vähän kestävämpi versio, nykyään tuo on kai Angel ST?
  14. #14
    Ja noista diablo malleista supercorsakin kestää kadulla sen 10tkm...
    ZX-10R + ZX-6RR
  15. #15
    tonnisessa SV:ssä nyt viimekesästä ollut alla Pilot power 2ct renkaat edessä ja takana, kilometrejä hieman reilu 10tkm, takarengas alkaa olemaan vaihtokunnossa (ei kuites kankaat vielä näy), etusella ajaa vielä pitkään.

    Takarenkaan kulumista on lisännyt omalta osaltaan kymmenkunta varttimaililähtöä burniksineen.
    -Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
    -Yamaha FZR1000@1040 (ex)

    http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport
  16. #16
    Michelin Pilot Road 2:lle ääni täältäkin. Kestävä 2-komponenttigummi. Hypersporttiin varmaan ennemmin joku jyrkempiprofiilinen ja pehmeempi sporttikumi, mutta sport tourinkeihin ja nakupyöriin hyvä valinta, sanoisin.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  17. #17
    Harkitse myös Dunlopin Roadsmartia, on Pilot Roadia edullisempi ja uskoakseni ihan samaa tasoa kestävyydeltään.
  18. #18
    kauden eka takakumi jo ajettu. n.4000km michelinin pilot power 2 ct:llä.
    - If you risk nothing, you gain nothing -
  19. #19
    ite juuri näitä 2 seos kumeja katsonut ja vaihoehtoja on nyt kaksi oikeestaa eli Bridgestonen BT02 tai Michelin Pilot Road 2... Nyt pitäs viel osata päättää mistä sais hyvällä hinnalla ja kummat ostais
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  20. #20
    Pyörätkin vie rengasta erilailla, mulla on tollanen 1400 gsx suska,
    Maxxis, BT12,Diablo.Meni noin 6000.Pirelli Strada ja nykisin alla oleva Metzler z6 näyttäis kestävän kyl paremmin,edellisiin verrattuna.Juu ja ne paineet ei saa olla ainakaan liian alhaset.
  21. #21
    GSX 1400 ajossa ja BT021 kesti takana 12 000 km rauhallista matkapainotteista ajoa, kolmasosa tuosta matkasta kaks päällä ja reissukamat. Nyt ME Z 6 ollut takana 3800km eikä häiritsevän paljon kulumaa eli alku näyttää lupaavalle keston suhteen.
    GSX 1400 -06
  22. #22
    Kai se riippuu kuskista kuinka pitkään pääsee etu- tai takarenkaalla, itsehän en kauheasti ole reenannut joten suurin osa ajosta molemmat maassa yhtäaikaa

    Mutta omilla pilot road 2 ct on omia ajoja jo kohta 9 tkm plus edellisen omistajan ajot(ei tietoa määrästä). Vielä on pintaakin ihan mukavasti ja olettaisin tämän kesän pääsevän.
  23. #23
    noi kaks seos renkaat vaikuttaa kyllä ihan hyvältä itellä edessä tällä hetkellä bt020 ni oon taakse sitä bt021 kun alkaa ton takanakin vaihto lähestyy...
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  24. #24
    Metzeler Z6 11tkm (taka). Z4 vielä edessä ok.
    Triumph Tiger XC 800
    Suzuki Hayabusa + Aprilia Pegaso
    Suzuki B-King
    Suzuki Intruder 1400
    Yamaha Virago535
    Honda CB125
    -Jaska Kuuskajaskari-
  25. #25
    Lainaa (referee @ Kesä. 13 2009,01:07) kirjoitti
    GSX 1400 ajossa ja BT021 kesti takana 12 000 km rauhallista matkapainotteista ajoa, kolmasosa tuosta matkasta kaks päällä ja reissukamat. Nyt ME Z 6 ollut takana 3800km eikä häiritsevän paljon kulumaa eli alku näyttää lupaavalle keston suhteen.
    No hyvin sulla on Batlaksi kestäny,toi mitä tossa edellä tarkotin oli se ensiasennus kummi, tommosta bt12 ei taida ollakaan.Mulla kyllä menny aika tarkasti kaks takarinkulaa/1 etunen.
    Ei me kyllä olla ton mamman kanssa kuitenkaan ihan keijukaisia.
  26. #26
    Renkaan kesto riippuu monesta asiasta. Jos on raskas mopo, jossa paljon voimaa (esim Hayabusa, B-King) ja kaasukäsi on herkässä, niin 4000km jälkeen nakit on finaalissa. Joku lady kuussatasella nätisti ajaen ajaa 15000-18000km nakeillaan. Mulla meni viime kesänä K1200S:stä 9100 km jälkeen nakit vaihtoon.



    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  27. #27
    Lainaa (hillomunkki @ Kesä. 11 2009,17:13) kirjoitti
    ite juuri näitä 2 seos kumeja katsonut ja vaihoehtoja on nyt kaksi oikeestaa eli Bridgestonen BT02 tai Michelin Pilot Road 2... Nyt pitäs viel osata päättää mistä sais hyvällä hinnalla ja kummat ostais
    Jos englannista oot jotakin tilaamassa niin kannattaa kattoo myös Michelin pilot sport renkaita, omassa gsx-f:ssä ollu maaliskuusta saakka moinen edessä ja takana, nyt ajettu reilu 5000km ja ainakin toiset mokomat varmaan menee takasella. kumit oli melkoisen halvat etu- ja takanen yhteensä 140€(helmikuussa) ja pito on todella hyvä normaaliin sporttiseen katuajoon kuivalla sekä märällä(++)..!

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  28. #28
    Mezeler Z6 edessä kesti nippa nappa 13,5 tkm ja vaihdoin "kummiveikolla" Z6 interactiin. Takasella lasetettu toistaiseksi (Mezeler Z6 Interact) 8,5 tkm ja runsaasti vielä matkaa edessä. Itsellä FJR alla ja vaatii ehdottomasti vahvistetut, ainaskin eteen. Ilman vahvistusta BT-021 etunen suli alle 5 tkm:n. Originaali ensiasennusrenkailla tuli 16 tkm BT020. Varmasti hieman ajotyyli ja vauhti muuttunut ensiasennuskumeista
    Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

    -FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)
  29. #29
    Lainaa (wekkuli @ Kesä. 11 2009,07:12) kirjoitti
    Michelin Pilot Road 2:lle ääni täältäkin. Kestävä 2-komponenttigummi. Hypersporttiin varmaan ennemmin joku jyrkempiprofiilinen ja pehmeempi sporttikumi, mutta sport tourinkeihin ja nakupyöriin hyvä valinta, sanoisin.
    Hyvät kumit on ainakin Hornettin.
    Ajellut 8000km *takarengas vielä tosi hyvä ja eturengas kuin uusi. *
    Honda CB900F Hornet *2005
  30.  
  31. #30
    eturenkaiksi touring renkaat ovat ihan syvältä, kun mitä hyötyä on siinä, että kestää pitempään kun takanen, jos vaihtokauppana eturengas on semmoinen, että menee lukkoon helposti.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen