Termostaatti mennyt. Ei liene kallis osa. Termostaatti säätelee jäähdyttimen läpi virtaavan veden määrää ja auki juuttunut termari tekee juuri tuon, eli vettä virtaa liikaa ja ajoviima jäähdyttää veden.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
No tota ensin mietin, mutta kun käsin tarkastellen tuntuis toimivan termari.
Pitänee ostaa uusi niin sittenhän tuo selviää.
"Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
(Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
Harley Davidson FXR 1983
Honda CB900F Hornet 2004
Kuinka lämpimäksi teillä tuo kusiainen lämpiää? Mulla nousee suomen kesässä sen ohuemman paksun viivan päälle ja esim valoissa seistessä helteellä nousee vähän yli asteikon puolen välin. Ajossa pysyy aina vähän sen ohuemman paksun hiivan yläpuolella. Onkohan mullaki liian viileänäSiis 1998 malli
Honda CB600F Hornet 1998
Ihan hyvä niin kun teoriassa tuo renthalin kahvaliima, kunnes pistää lämmöt päälle ja ne alkaa pyörimään ympyrää. Sikaflexillä seuraavaksi?
Hornet 600 -99
Myydään vieläkin NSR125 -03
Omat pysynyt tuolla renthalilla kiinni nyt 1,5v.
Annoin kyllä tuon kuivua aikoinaan varmaan viikon.
Kokeilisin tuossa tilanteessa seuraavaksi lisänä jotain teippiä väliin?
Tuossa noita kikkoja lisää:
http://www.moottoripyora.org/keskust...timien-asennus
http://www.moottoripyora.org/keskust...sukahva-kiinni
http://www.moottoripyora.org/keskust...a-tupit-kiinni
Suzuki GSX-R 1000, Yamaha MT-03 (660), Access Enduro 400
Tuo sininen on oma pyörä, Suzuki TL:n keulalla varustettuna. Vanha keula on sen verran heikossa kunnossa putkien osalta, että se ei tule tuohon takaisin.
Pyörässä oli hienosti maalattu tankki ja peräkate, mutta nekin on nyt vähän huonot.
Alkuperäistä en tule tuosta tekemään, alkuperäisyyden vaaliminen on minulle kovin vaikeaa.
Onko porukka hommanut noiden kahden muun tyylisiä katteita ja jos on, niin minkälaisia ja mistä.
Pyöreä etuvalo tekisi myös mieli vaihtaa toiseksi. Hyllystä löytyy LSL Urban, mutta pitäisikö kuitenkin olla tuon harmaan pyörän mallinen.
Yksi vaihtoehto on tietysti että väännän pellistä bellypanin ja nuo syyläriin tulevat lirpakkeet.
Hyvät ja huonot ideat kelpaa.
"Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
(Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
Harley Davidson FXR 1983
Honda CB900F Hornet 2004
Mikäköhän tuossa mahtaa olla vikana: https://youtu.be/oMyF27Zgl9g
Honda CB600F Hornet 1998
Laitappa vähän pidempi video siitä, miktä se kuulostaa tyhjäkäynnillä lämpimänä. Useimmiten se kertoo paljon enemmän mahdollisista ongelmista kuin tuo kierroksilla pörinä varsinkaan slipareissa.
Jos jotain pitäisi arvata, niin saattaa vetää seosta rikkaalle, joten ilmansuodatin on yksi mahdollisuus. Yksi kierroksilla mukaan tuleva ongelmalähde ovat kaasarin kalvot, jos niissä on vuotoja. Ilman ilmanputsaria käyttäessä voisi nähdä nousevatko kaikki luistit normaalisti.
Löytyisi ainakin 2003-2005 600 Hornettiin sopiva ilmansuodatin sekä 525-15 eturatas. Jos kiinnostaa niin YV:tä. Hinta olkoon 15€ yhteensä.
http://www.moottoripyora.org/keskust...net-03-06-osia
Viimeksi muokannut: HornetCyclist; 17.12.2018 klo 20:13.
Vstrom 1000 '15
Onko porukka parannellut hornetin jousitusta? Erityisesti etupumppuihin kaipaisi jäykkyyttä hieman lisää. Progressiiviset jouset keulaan tai koko keulan vaihto cbr 600 f3:sta ilmeisesti vaihtoehdot, jos halvalla haluaa selvitä. Onko täällä kenelläkään em. kokemuksia?
Paljonkohan maksaa -99 malliseen hornettiin/ylipäätään venttiilienvälysten tarkistus ja säätö? Noi 45 tkm rullattu hornetilla, ja ei mitään tietoa onko tuohon koskaan ennen tuota tehty. Pientä naputusta kuuluu kannen suunnalta kun lämpenee, niin varmaan olisi ajankohtaista. Jakoketjukin tossa vähän rallattaa, mutta mielestäni se ei vielä kovin kovaa metakkaa pidä.
Hornet 600 -99
Myydään vieläkin NSR125 -03
Moro. Pyörä hornet 600 2004 tänään ajaessa huomasin et oli kaikki mittarit + vilkut pois pelistä, ainoo valo mikä ajaessa toimi oli ajonestonvalo mikä vilkutteli + ajovalot. ajoin himaan ja testasin niin käyntiin lähtee hyvin ajonestovalo vilkkuu, kaikki muut on mittaristossa pimeänä. mitäs nyt on hajonnut?
Nyt tuli sellainen ongelma eteen mihin tarvis jeesiä. Eli, ajelin tuossa kotiin illalla ja pitkät kun räppäsin päälle niin hetken päästä etupää pimeni, sulake meni. Vaihdoin uuden sulakkeen ja seuraavana iltana testailin kotimatkalla, sama homma, sulake hajosi. Mikäköhän vois olla vikana? Vaihdoin uuden H7 polttimon keväällä mut ei kai sen pitäis niin paljon kuormittaa että sulakkeen hajottaa, varsinkaan kun ei oo mikään extra-super-hyper tehovalo.... Voiko rikkinäinen jännitteensäädin aiheuttaa tuon?
Hornet on vuosimallia - 07
Well-behaved women rarely make history
Palaako siinä lyhyt ajovalo pitkän kanssa?
Tuliko oikean kokoinen sulake?
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Well-behaved women rarely make history
20A sulake kestää noin 240W kuormaa, eli jos sulake ei ole ollut viallinen, niin kyllä siellä melkein jostain oikosulku pitäisi löytyä. Jos oikosulussa on sopivan pitkä ja ohut johto, niin se saattaisi selittää miksi se ei pala heti. Latausjännitteen kyllä tarkastaisin, ettei siellä ole säädinvian vuoksi jotain ihan päätöntä.
Vähä edistyny kun kiireiltä kerinnyt. Eli oli 1kpl 10A sulake rikki vaihdoin varapaikalta uuden joka kyrvähti melkein samointein. Tänään hain lisää sulakkeita : ) ja testasin vielä kertaalleen, nyt ei pala enää sulake ja kaikki muu toimii paitsi vilkun kääntää vasemmalle niin takavilkku ei toimi ja etu vilkkukin tosi himmeästi + ajovalo ja mittarin valot vilkkuu mukana, sen vasemmanpuolen kotelon missä vilkkuvipu avasin ja putsasin crc cleanerilla ja pumpulipuikoilla, mut ei ollut mitään vaikutusta. Mitäs sitten? mielellään jos sais ite turattua kuntoon, kun tietäs vaan mitä tekis![]()
Voittaa jotkut lotossakin.Ei vaan, oireenkuva sopi niin kovin hyvin oikosulkuun jossain riittävän kaukana ohuehkon piuhan päässä, ettei sulake heti kärähdä kovin helposti, mutta virrankulutus saa jännitteet notkumaan.
Noniin, nyt sitten ajojen alkuun napsahti kaasuvaijereista se palautus vaijeri poikki
Ajatus on että itse vaihtaisin molemmat vaijerit uusiksi, Tubesta vähän kattelin videoita, niin ei taida onnistua ellei ota kaasareita pois vai onnistuuko?
Vinkkejä/varoituksia otetaan vastaan![]()