Morjens elikkä millä/minkälaisella liimalla olisi hyvä liimata lämpökahvojen asennuksessa "tupit" kiinni?
Erkki
Kokeiles vaikka ihan tuppiliimaa hyvin varustetuista mp-myymälöistä.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Toi tuppiliima näyttää, haisee ja maistuu aika lailla tavan Bostikin kumiliimalta.
Jos on tiukka sovite jo valmiiksi ja tangossa karhennukset niin pysyvät hyvin jokakodin tuppiliimalla eli hiuskiinteellä. Luistaa hyvin paikoilleen ja kuivuttuaan jämähtää. Lähtee sitten joskus paineilmalla ehkä ehjänäkin, toisin kuin liimalla liistratut.
Samanlainen vaikutus on jokapaikanmökötillä nimeltään tervaspray. Hyvin menee paikalleen ja pysyy. Irrottaa ei ole tarvinnut tosin.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
kiitoksia vastauksista,taidan laittaa tuolla bostikin "kumiliimalla" sitä kun näkyi tuolla itselläkin olevan..
Erkki
Omissa laitteissani en ole koskaan liimannut kahvoja kiinni lämpöelementien asennuksen jälkeen.
Olen vain puhdistanut tupit ja kahvat hyvin, esim tinnerillä. Sitten suihkauttanut hiukan silikonispraytä tuppien sisään ja painanut tupet paikoilleen. Hetken päästä kun silikoni on "haihtunut" niin tupit ei liiku mihinkään.
En tietenkään tarkoita etteikö niitä saisi liimata. Pääasia että tupit pysyvät kiinni, varsinkin jos ei ole painoja ohjaustangon päissä.
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Jos on pelkät lämpötupet, saattavat olla hiukan väljät(esim. Saiton tupet) jos taas kalvot laitetaan orggis tuppien alle, ei tarvii mitään liimaa, vaan pysyy sellaisenaan. Jos haluu liimata, niin oliko se nyt Bostik 17** tai jotain sinne päin. Ei nyt vastaa Bostikin sivut.
Liimatehdas
Kattele tuolta.
Viime talvena asentelin lämpöelementit tuppien alle ja hyvin ovat pysyneet ilman mitään liimaa.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Aikast hyvänkuuloinen kikka tuo hiuslakka, vois vaikka kokeillakkin joskus.
Tupit saa helposti paikalleen myös paineilmalla, tukkii tangon toisen pään (mikäli avonainen) ja pistoolikahvalla ilmaa siitä uuden tupen päästä sisään -> paineilma levittää sitä kumituppia ja sujahtaa suht helposti tangon päälle.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
No niin oxford merkkiset lämmittimet tuli pyörään tänään asennettua,hyvin pelaa ja säätimenkin sain laitettua ok paikkaan peilin kiinnikkeeseen.
Kahdelta "amatööriltä" meni aikaa laittoon noin parisen tuntia kaikkinensa
Erkki
Hiuslakka, toimii.
oon kuullu myös semmosesta että maalia suihkautta tangolle ja tupit sitten siihen. ei oo kyllä oma kohtasta kokemusta
/\(sukizuki00 @ Kesä. 20 2008,14:52) kirjoitti
Tää on hjyvä konsti. ll
Ja toimii !
Ja halpa !
Harrisin tuninkitupukoissa oli asennusohjeessa että lotrataan tuppi ja tanko VIINALLA elikkäs esim sinolilla. Laitoin itse sillä konstilla ja meni tosi liukkaasti paikalleen. Puolentunnin kuluttua viina on haihtunut ja tuppi on kuin liimattuna kiinni. Joskus sitten poisottaessa ei ole mitään smäidää siellä välissä.
TRE 1130K
Asetonia olen käyttänyt samaan tapaan ja hyvin toimii.(hemuli @ Kesä. 21 2008,11:47) kirjoitti
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kauankohan tommonen hiuslakka tupen sisällä kestää kuivua? Äsken kokeilin että ainakin 2h kiinnittämisen jälkeen tuppi pyöri paikallaan hyvinkin liukkaasti. Toistaiseksi lakka toimii siis vielä "voiteluaineena".(raisio.offroad @ Kesä. 20 2008,09:51) kirjoitti
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Asetonia olen käyttänyt samaan tapaan ja hyvin toimii. Lainaus!
Asetooni vaan niin, kova liuotin etten käyttäis, mieluimmin "sinolia" alkoholi kun ei ole yleensä sähkövehkeiden "liuotin" vaan puhdistusaine!
Enpä ole koskaan noita kahvakumeja liimaillut, kumi siihen kahvan päälle, ja molempiin päihin varmistulangalla kieppi ympäri, pysyy.
ZX-10R + ZX-6RR
Juu vieläkin pyörii. Taitaa mamman kalliit hairstore-lakat olla tähän tarkoitukseen sopimattomia. Pitää hakee jotain kunnon liimaa...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Hiuslakasta semmoinen kokemus, että oli tosiaan liukas tuupata Oxfordin tupit paikoilleen ja jämähtikin hyvin paikoilleen. Mutta kun kytkee lämmön päälle, alkaa tupit jälleen pyöriä. Lämpö sulattanee tuon lakan aina uudelleen notkeaksi.
Tuubi Bostikkia odottaa tuossa pöydällä.
Araldite rapidilla pistin (-50 - + 85) . Hyvin on pysynyt.
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Toi hiuslakka toimii ok...
F = dp / dt
Moottoripyörän tuppien asennuksesta ei ole vielä kokemusta mutta vuosien kokemus golfmailojen kasaamisesta on osoittanut, että mailan gripin asennuksessa toimivat:
1. kaksipuoleinen teippi ja tinneri
2. hiuslakka
3. maalarinteippi ja tinneri.
1. Toimii parhaiten, tosin mattoteippiä kannattaa välttää, v-mäinen irrottaa kun kerran liimattu kiinni.
2. Nopea ja helppo, voi olla että ajan kanssa alkaa pyörimään eli ei liimaa kunnolla. Golfissa suositellaan käytettäväksi korkeintaan putterin gripin liimaukseen.
3. Tinneri liukastaa pinnan ja kuivuessaan imee liiman myös maalarinteipin ulkopinnalle (näin ainakin jotkut mailaexspertit väittää)
Näistä kolmesta maalarinteippi/tinneri yhdistelmää itsekäyttäisin mp:n tuppien asennukseen jos käytettävissä ei olisi kaksipuoleista teippiä.
Isossa rullassa tinneri käyttöstä
Valmiiksi paloiteltuna
Vedellä aktivoituvaa
- Pasi
joo liimatkaa ne kunnolla, vittumainen fiilis kun jää tuppi käteen pyörää parkissa käännellessä(mirkkeli @ Touko. 17 2009,09:31) kirjoitti
Bostik tuupi 2e, tupin irtoaminen ja pyörä nurin = prizeless :P
KTM
Bilteman kontaktiliimalla tavan tupit laitoin. Hyvin toimii. Tupin saa kohtuullisella väkivallalla poiskin. Onkin sitten ainut toimiva kohde kyseiselle töhnälle. Ei sillä mitään liimaamaan pysty. Vaimon hiuslakka ei toiminut ollenkaan..
KTM 690SM
Laitoit liikaa? Samalla lailla kävi mullekin, raottelin ja puhalisin ilmaa ja laitoin varmistus lankaa, jo pysyy...(wekkuli @ Touko. 16 2009,13:35) kirjoitti
F = dp / dt
No nyt on laitettu kunnon kumiliimaa. Murehditaan irrottamista sit joskus jos on tarvis. Kokonaan irtoamisvaaraa ei ole kun acerbiksen kädensuoja toimii "stopparina", se kun on tangonpäähän tiukasti kiinnitetty. Mutta lämpökahvoilla varsinkin on veemäistä kun tuppi pyörii siinä tangossa ja piuhan asento vaihtelee. Kaasun puoli meni tiukasti paikoilleen ilman liimoja.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?