Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Ollaan kuulemma parin muun perheen kanssa vuokraamassa jotain mökkiä Kroatiasta ensi kesänä pariksi viikoksi, kuulin eilen vaimolta. Tuumin siihen että mikä ettei, mutta älä varaa mulle lentolippua ...

    Eli nyt vinkkejä kiitos !

    Itellä tulis ekana mieleen mennä Finnlinesillä Gdyniaan tai Rostockiin, ja siitä etiäpäin mopolla. Kuukkeli maps
    antoi kilsoja Dubrovnikiin luokkaa 1880 ja Splitiin 1690. Paljonko kannattaa varata aikaa ajamiseen, pari yöpymistä? Päiväbudjetti hinnat alkaen tyylillä?

    Takaisin voisi harkita ajella Via Balticaa tai sitten Tanska/Ruotsi läpiajo, siis jos aika riittää.

    Kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa, sana on vapaa

    -mänä-
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  2. #2
    Jokaisessa vaihtoehdossa on puolensa ja mikä sopii toiselle ei sovi kaikille, alla mun ajatuksia.

    On kolme reittiä ja se riippuu kuinka paljon haluat ajaa. Via baltica alaspäin vaatinee kaksi yöpymistä matkalla,
    ensimmäinen jossain Puolassa, toinesenä päivänä ei vielä oikein pääse Kroatiaan ellei sitten aja tosi pitkää päivää - tilannetta helpottanee se että perillä on varma majoitus joten hotellin etsimiseen ei tarvitse varata aikaa.

    Jos menet Gdyniaan niin niin kannattaa sitten miettiä missä on ekan yön. Ensi kesän aikatauluista ei ole tietoa , jos laiva on iltapäivällä satamassa niin on se puolan läpi ajaminen aika hidasta. Saattaa joutua varaamaan tähänkin vaihtoehtoon kaksi yötä matkalle.

    En ole nyt käyttänyt Travemundea lähtöetappina moneen vuoteen, siitä pääsee nopeasti etenemään baanaa pitkin.

    Ei tuo Tukholmakaan kai ole poissuljettu ? Hyvänä puolena on lautan aikainen satamaan saapuminen, pääsee aika ajoissa liikenteeseen ja hyvän kelin sattuessa ekana päivänä ehtii helposti jonnekin Münchenin seudulle. Siitä ehtii toisena päivänä helpohkosti Kroatiaan, tosin en tiedä kuinka etelään olet menossa. Matka etenee sillä maksullisella moottoritiellä aika hyvin, maisemareitti rannikolla on sitten tosi hidas.
    Münchenistä pääsee myös Italian kauttaa (Ancona) vaikka Splitiin - kokemus tuokin laiva.

    ismo
  3. #3
    Lainaa mänä kirjoitti Katso viesti
    Ollaan kuulemma parin muun perheen kanssa vuokraamassa jotain mökkiä Kroatiasta ensi kesänä pariksi viikoksi, kuulin eilen vaimolta. Tuumin siihen että mikä ettei, mutta älä varaa mulle lentolippua ...

    Eli nyt vinkkejä kiitos !

    Itellä tulis ekana mieleen mennä Finnlinesillä Gdyniaan tai Rostockiin, ja siitä etiäpäin mopolla. Kuukkeli maps
    antoi kilsoja Dubrovnikiin luokkaa 1880 ja Splitiin 1690. Paljonko kannattaa varata aikaa ajamiseen, pari yöpymistä? Päiväbudjetti hinnat alkaen tyylillä?

    Takaisin voisi harkita ajella Via Balticaa tai sitten Tanska/Ruotsi läpiajo, siis jos aika riittää.

    Kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa, sana on vapaa

    -mänä-
    Itse ajoin tämän vuoden Heinäkuussa Ateenaan...laivalla yli Rostockkiin jossa se hyvä puoli että perillä aikaisin aamulla ja pääseen samantien baanalle...
    Ajoimme satamaan tulopäivänä Saksan läpiajorangaistuksen päivässä ja yövyimme täältä saamieni vinkkien perusteella erinomaisessa motoristihotellissa Hinterhahlissa. Seuraavana päivänä Grosslocknerin kautta Sloveniaan ja siellä luonnonpuistoalueen läpi Kroatian Opatijaan....
    Jos kiinnostaa niin tuolta löytyy meidän matkakertomusta ja reittejä reissulta...päivittäisine kilometriannoksineen.
    http://www.moottoripyora.org/keskust...jehtimaan-2012
    Reittivalinnat onnistuivat erinomaisesti, kiitos moottoripyora.orggilaisten antamien vinkkien...

    Tuossa myös pari linkkiä keskusteluaiheisiin joissa sain erinomaisia vinkkejä reissun suunnitteluun:
    http://www.moottoripyora.org/keskust...Ateena-Kreikka

    http://www.moottoripyora.org/keskust...oatia-Slovenia

    Majoitukset etsimme yleensä päivän aikana bookin.comin kautta ...kun alkoi hahmottumaan missä vaiheessa päivää lopetellaan..

    Kysele jos haluat jotain tarkemmin tietää kokemuksistamme...
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  4. #4
    Ollut aiemminkin juttua, mutta palataanpa aiheeseen..
    Miksi ihmeessä Saksan läpiajoa pitäisi pitää "läpiajorangaistuksena" ja miksi siitä olisi selvittävä mahdollisimman nopealla aikataululla? Viime kesänä pyörittiin reilu viikko Saksanmaalla ja tekemistä sekä näkemistä riitti. Voisinpa laittaa jonkun kuvan, mutta onnistuttiin hukkaamaan kamera laivamatkalla kotimaahan

    Tässä yksi linkki mielestäni melkoisen mielenkiintoiseen ja erikoiseen paikkaan, joka ei ole kirkko, linna, eikä museo
    Eipä oltu ennen moista nähty, tai koettu. http://www.detmold-adlerwarte.de/

    Muutaman kymmenen kilometrin päästä löytyy myös tunnettu motoristihotelli http://www.tonenburg.de/
    Viimeksi muokannut: J@ck; 12.11.2012 klo 13:40.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #5
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Ollut aiemminkin juttua, mutta palataanpa aiheeseen..
    Miksi ihmeessä Saksan läpiajoa pitäisi pitää "läpiajorangaistuksena" ja miksi siitä olisi selvittävä mahdollisimman nopealla aikataululla? Viime kesänä pyörittiin reilu viikko Saksanmaalla ja tekemistä sekä näkemistä riitti.
    Jos esim. Alppien vuoristotiet ovat "se juttu", minkä takia lähtee edes reissuun, niin silloin Saksan läpi ajaminen on välttämätön paha = läpiajorangaistus.

    Mitä nopeammin siitä suoriutuu, sitä useamman päivän ehtii ajella Alpeilla.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  6. #6
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Ollut aiemminkin juttua, mutta palataanpa aiheeseen..
    Miksi ihmeessä Saksan läpiajoa pitäisi pitää "läpiajorangaistuksena" ja miksi siitä olisi selvittävä mahdollisimman nopealla aikataululla? Viime kesänä pyörittiin reilu viikko Saksanmaalla ja tekemistä sekä näkemistä riitti. Voisinpa laittaa jonkun kuvan, mutta onnistuttiin hukkaamaan kamera laivamatkalla kotimaahan

    Tässä yksi linkki mielestäni melkoisen mielenkiintoiseen ja erikoiseen paikkaan, joka ei ole kirkko, linna, eikä museo
    Eipä oltu ennen moista nähty, tai koettu. http://www.detmold-adlerwarte.de/

    Muutaman kymmenen kiometrin päästä löytyy myös tunnettu motoristihotelli http://www.tonenburg.de/
    Omilla reissuilla olen tuon Saksan läpi ajanut aina saman päivän aikana...koska olen halunnut päästä Alpeille / Dolomiiteille mahdollisimman pian ja "säästää" aikaa sinne.
    Mutta kaikkihan on kiinni siitä mitä kukin reissultaan haluaa.
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  7. #7
    ^^Näinhän se tietty silloin on ja oikeita lomanviettotapoja on niin monta kuin on mieltä ja miestä. Ajaminen on toki iso osa pyöräreissuja, mutta kiva lomalla on välillä ottaa vähän rennomminkin. Itseä kauhistuttaa reissut, joilla ei ennätä tehdä muuta kuin ajaa ja suurimmat nähtävyydet rajoittuu huoltoasemiin. Tai kauhistuttaa on väärä sana, mutta ei vähempää voisi jne..
    Tuonne Kroatiaankin mennessä, tai tullessa on vaikka mitä. Ensimmäisenä tulee mieleen Praha.

    Kroatiaa en ihmeemmin tunne, mutta 2007 viikko Zadarissa (puolivälissä Kroatiaa) on jäänyt mieleen todella hyvänä muistona ja mahtavana lomana. Tällöin matkan kokonaiskesto oli kolmen viikon luokkaa ja matkalla kierrettiin monenmoista paikkaa pääsääntöisesti pienempiä teitä ajellen ja Alpit mukaan ottaen. Mielestäni vähintään 2,5 vk tarvitaan, jotta noinkin pitkästä reissusta tulee oikea ja kiva loma.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 12.11.2012 klo 13:58.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #8
    Tässä tapauksessa koko ajomatka on periaatteessa "läpiajorangaistus" aina perille asti, tosin miellyttävä sellainen. En usko, että kovinkaan paljon ehdin jäädä fiilistelemään alas päin mennessä, eli idea olis parissa kolmessa päivässä perille ja sitten takaisin päin tullessa mutkaa ja nähtävää. Ja eihän sitä koskaan tiedä, miten nämä muuttuu puolessa vuodessa, voi olla lähempänä ihan päinvastaiset ajatukset.

    -mänä-
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  9. #9
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Ollut aiemminkin juttua, mutta palataanpa aiheeseen..
    Miksi ihmeessä Saksan läpiajoa pitäisi pitää "läpiajorangaistuksena" ja miksi siitä olisi selvittävä mahdollisimman nopealla aikataululla? Viime kesänä pyörittiin reilu viikko Saksanmaalla ja tekemistä sekä näkemistä riitti. Voisinpa laittaa jonkun kuvan, mutta onnistuttiin hukkaamaan kamera laivamatkalla kotimaahan

    Tässä yksi linkki mielestäni melkoisen mielenkiintoiseen ja erikoiseen paikkaan, ei ole kirkko, linna, eikä museo.
    Eikä oltu ennen moista nähty, tai koettu. http://www.detmold-adlerwarte.de/

    Ja siitä muutaman kymmenen kiometrin päästä löytyy myös tunnettu motoristihotelli http://www.tonenburg.de/
    Komppaan J@ckia, varsinkin näin itse Saksassa asuvana. Väittäisin että täältä löytyy mielenkiintoisempaa mutkapätkää ja pientä vuoristoa huomattavasti Suomea enemmän. Asun 50 km Frankfurtin eteläpuolella ja lähellä on esim. Odenwaldin (http://en.wikipedia.org/wiki/Odenwald) laaja luonnonpuisto jossa on satoja kilometrejä tosi hauskoja teitä serpentiinimutkineen ja lähes 50 historiallista linnaa. En usko että moni Suomesta on tuonne eksynyt. Vastaavia alueita riittää muuallakin, Pfalzin vuoristo lähellä Ranskan rajaa, Harzin alue (http://en.wikipedia.org/wiki/Harz) pohjoisempana jne. Ja "Saksa" ei ole "yksi Saksa" kun alueelliset erot ovat niin suuret vrt. vaikka Munchenin ja Hampurin ympäristö.

    Itselle tämä oli eka kesä pyörän selässä ja en päässyt 150 km kauemmaksi kotoa, kun lähellä on jo niin paljon mielenkiintoista. Ja täällä on tosiaan noita pieniä hotelleja joka lähtöön, pienissäkin kylissä useita. Jos jaksaa syödä bratwurstia, verimakkaraa ja schnitzeliä niin viikko menee helposti noissa

    Kannattaa varata aikaa Saksan katselemiseen! Tosin kyllä tuo Kroatia muakin kiinnostaisi
    Kawa Z1000SX, BMW K1300S ja Ducati XDiavel
    Etelä-Saksa
  10. #10
    Laivalla meno Rostockkiin vie sen parisen päivää...mutta itse kokenut sen mukavaksi kun on kaverin kanssa ollut reissussa...Laivaan päästyä saanut samantien otettua "höyryt" pois ja satamaan päästyä ei enää ole niin kovaa "kuppihimoa" ja voi keskittyä ajamisesta nauttimiseen...
    Paluumatkalla taas mukava rentoutua tekemättä yhtään mitään...paitsi ehkä "loppuhöyryjä" päästelty ;)
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  11. #11
    Via Balticaa pitkin tultu kerran takasin, pakkopullana, että onhan sekin joskus koettava - ja se vasta tylsää oli.
    Ja ihan yhtä tylsää on tulla takasin Lännen kautta.
    Niksmanneissa on hauskaa vain jos on vehje joka todellakin kulkee, kun tarve vaatii, vaan jos ekaa kertaa menee, niin on Niksmanneissakin näkemistä, niin kuin tuolla on kerrottu, mutta tässähän olikin kyse siirtymistä.
    Finnlines ottaa kaksi yötä ja niiden välisen päivän, tai Gdyniaan mennessä yhden vuorokauden, ja meikästä se Finnlines se vasta pakkopullaa onkin, ja jos Puolassa ei ole tullut poikettua, niin why not?
    Mutta jos tykkäät kovaa ajamisesta, niin tana kuin baanalle ja saman tein Simonhofiin kaljalle - ja siitä eteen päin GG:n kautta perille, niin kuin moni on tehnyt.
    <p>.</p>
  12. #12
    Tomi72:n setistä lienee hyvä alkaa.

    Jos nyt ylipäänsä noita lomareissuja alkaa "avaamaan ja arvottamaan",
    on kaksi lähtökohtaista realiteettia jotka ohjaavat normaali-ihmisiä .
    Hampit, firmansa myyneet, eläkeläiset..... muusikot.... ja miten tuo lista
    jatkuikaan ..... on sitten ihan oma juttunsa.

    Eli yksinkertaisesti aika(loman pituus) ja raha.
    Maailmalla pärjää naurettavan halvalla meidän hintatasoomme verraten.....
    ja etenkin jos aika ei ole "rajoittava tekijä".

    Lomallakin tuo perkele.... aika on rahaa.... tai muulla tavalla arvotavaraa.....
    toimii tavalla tai toisella.

    Saksahan on täältä käsin vielä aika helposti (nopeasti) tavoitettavissa aina kun sille
    päälle tulee.

    Alpit, Slovenia ja Kroatia..... Niiden ääreen pääsy syö joka kerta pelimerkkejä
    tavalla tai toisella.

    Varsin upea setti saattaisi kehkeytyä pohjalta:

    Laivalla Saksaan..... Puristaa Simona Alppien juurelle, nukkuu hyvin ja
    vaikka "Grossilta" yli..... Slovenian puolta alas kohti esim. Opatijaa.....
    ja rantatietä rauhallisesti alas.

    Eli keskittää herkuttelun noille osuuksille.

    Takaisin kannattaisi vakaasti harkita lauttaa yli Zadarista Anconaan.... ja
    sieltä EI MOTAREITA pitkin pohjoiseen mahtavia "vihreitä teitä" poimien
    sieltä sisämaan kautta. Aina välillä kannattaa ehkä napata lyhyt siirtymä
    motarillakin jolloin homma etenee hyvin.... ja rytmittyykin mukavasti
    "viheriöltä viheriölle". On itse asiassa hieman kuin sitä hoomopallåa pelais.

    Sitten vaikka Stelvion tai Rombon kautta yli taas lederhoseneille naureskelemaan.

    Saksa on hieno paikka pyöriä, ei siinä mitään, mutta kuten alussa todettu:
    Se on paljon helpommin ja useammin "tavoitettavissa" ja nautittavissa
    kuin nuo muut mestat.

    Viikko alas.... Pari viikkoa parkissa Kroatiassa..... viikko takaisin.....
    ja painopiste Saksan eteläpuolella!

    No ei paha . SUOSITTELEN!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #13
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Tomi72:n setistä lienee hyvä alkaa.
    Kesän reissuun tuossa viittasin...okei ei ehkä ihan paria päivää vie tuo laiva...illalla laivaan...höyryn päästöt laivassa, seuraava päivä merellä ja toisena aamuna aikaisin Rostockissa ja samantien baanalle ja koko päivä aikaa ajaa...
    Sitä en tiedä onko aikataulut ensi kesälle muuttuneet...jossain tuolla taisi siitäkin olla keskustelua..
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  14. #14
    Lainaa Tomi72 kirjoitti Katso viesti
    Kesän reissuun tuossa viittasin...okei ei ehkä ihan paria päivää vie tuo laiva...illalla laivaan...höyryn päästöt laivassa, seuraava päivä merellä ja toisena aamuna aikaisin Rostockissa ja samantien baanalle ja koko päivä aikaa ajaa...
    Sitä en tiedä onko aikataulut ensi kesälle muuttuneet...jossain tuolla taisi siitäkin olla keskustelua..
    Heh...Bad to the Bone sanoikin alkaa...ei aikaa...luin väärin...
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  15. #15
    Lainaa Tomi72 kirjoitti Katso viesti
    Heh...Bad to the Bone sanoikin alkaa...ei aikaa...luin väärin...
    Toisaalta.... lähimuistin huonontuminen ALKAA vaivata yhä nuorempia ihmisiä
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16.  
  17. #16
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta.... lähimuistin huonontuminen ALKAA vaivata yhä nuorempia ihmisiä
    Minä en myönnä MITÄÄN !!!

    ...niin mitä sä sanoitkaan ??
    Live now, regret later!

    CVO Limited