Olemme kaverin kanssa lähdössä kesällä ensin laivalla yli Rostockkiin, sieltä alan Italian rannikkoa ja lautalla yli Kreikkaan jossa jätämme minun mopon ja kaverin auton (mahdollisesti matkailuautolla kaveri lähtee) n. viikoksi parkkiin.
sen jälkeen Kreikan rannikkoa ylös-Albania-Montenegro-Bosnia and Hercegovina-Kroatia-Slovenia ja sieltä taas ylös Rostockkiin.
Albanian todennäköisesti ohitamme kohtuu nopeasti..
Suurinpiirtein tuollaista reittiä:
http://maps.google.fi/maps?saddr=Ros...ia=3,4&t=m&z=5
Mikäli kellään löytyisi hyviä vinkkejä matkalle, parhaille mutkapätkille / maisemapätkille...ehdottomasti näkemisen arvoisiin paikkoihin, majoituspaikkoihin yms.. niin suurella kiitollisuudella otettaisiin vastaan !
ilmeisesti Italian ja Kreikan välillä kulkee lauttoja suhteen ahkerasti, kellään kokemusta ?
Viimeksi muokannut: Tomi72; 06.03.2012 klo 16:21.
Jos nopea eteneminen kiinnostaa, niin kiertäisin sen Albanian... nimim. 100km tais mennä 4h, iso tie olikin jotain kivikkoa/peltoa...
Itsekin ajattelin viime kesänä ajaa (yksin) nopeasti läpi Albanian, lähdin Kreikasta Patrasta puolen päivän jälkeen kohti Makedoniaa, kun reissukaverit oli siinä vaiheessa puoli päivää edellä ja tarkoitus oli saada ne kiinni jossain itä Albaniassa ja yöpyöä siellä.
Siinä sattui kaikenlaista hidastatta ja eksyilyä, lopulta siitä tuli mulle kahden päivän seikkailu, eksyin länsirannikolle, sain yöpaikan ja uusia ystäviä albaanimotoristin avustuksella... sain reissukaverit kiinni vasta pari päivää myöhemmin Skopjessa, mutta loistava reissu kun tuosta lopulta selvis ehjin nahoin
Patrasta ylöspäin tiet on aivan loistavia, osin jopa Albanian puolella. Tosin asfaltin kanssa saa olla tarkkana, välillä pääsee vetämään polvi massa, välillä taas pölyisellä tiellä kun availee mutkista niin saa vedellä pitkää luisua...
Nopea eteneminen ei missään nimessä ole päämääränä...maisemista ja ajamisesta nauttiminen on
Suhtaudun vaan hieman varauksellisesti Albaniaan ja siksi ajattelin että siellä tuskin tulemme ainakaan yöpymään..
Välietappina meillä on Ateena...jonne jätämme menopelit ja lennämme viikoksi Rhodokselle purjehtimaan...ja sen jälkeen taas mopoillaan
Sieltä kun ajellaan ylöspäin niin ajatuksena olisi ajaa rannikkoa pitkin ja tuolloin tietysti Albaniakin on pakollinen läpikulkumaa..
Mutta maikeimmat reitit olisi mukava löytää niin meno- kuin paluumatkallekin.
Aiemmin tekemilleni pitemmille reissuille olen löytänyt orgin sivuilta tosi makeita pätkiä ja ajatelin nytkin tutkailla mitä eväitä näiden sivujen ansiosta löytyisi ;)
HD:lla olen liikenteessä...joten mielelläni hiekkapätkät jätän väliin...
Live now, regret later!
CVO Limited
Tuossa hieman kertomusta reissusta:
http://www.moottoripyora.org/keskust...jehtimaan-2012
Live now, regret later!
CVO Limited