Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 150:een 150:sta
  1. #121
    Voi käyttää 95E:tä, mutta täysiä tehoja ei silloin luvata. Nuohan on korkeapuristeisia koneita, joten elektroniikka joutuu säätöhommiin ettei nakuta.
  2. #122
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo,eipä tuossa bensassa persdynolla juurikaan eroa huomaa.Tehopenkissä näyttäisi muutama heppa enemmän tulevan
    98:lla,mutta eipä tuolla normaaliajossa merkitystä ole.
    Jostain syystä tulee itse tankattua melkein pelkästään 98:a.Taitaa olla vain opittu tapa ?
    Huomiseksi tänne luvattu räntäsadetta (taas !) siirtyy tuo kauden aloitus ainakin viikolla.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  3. #123
    Moi!

    Huomenna haen uuden k13s koeajoon, millaisia kokemuksii on porukoilla kaks päällä ja laukuilla ajetaessa ?
    Olis kiva jos sais plussat ja miinukset kyseisen pyörän omistajilta ?

    t Karitee
  4. #124
    oikeastaan ihan sama onko yksi vai kaksi päällä tai laukuilla vai ilman - itse en ole huomannut juurikaan eroa menossa
    BMW K1300S
  5. #125
    Näin On! ESA hoitaa homman hienosti! Sieltä löytyy jousituksen säädöt 1-päällä, 1-päällä + laukut sekä 2-päällä ajamiseen.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #126
    Morjensta sporttibemarilaiset. Alastarolla on 2.6. FHRA:n organisoimat vetopäivät 5€/veto, ja olis tarkotus lähteä kokeilemaan, että miten vifferi lähtee viivalta täysillä. Siis mieluummin noin rataolosuhteissa kuin liikenteessä.
    Mites BMW kuskit?
    Tietysti siellä on Bussia, Zetoria ja muuta, mutta tällä ikää jaksa enään nuita ketjuja rasvailla.
    Voipihan siellä ruuhkaa olla, mutta ei kokenutta - jos ei katsonutta.
    <p>.</p>
  7. #127
    Lainaa karitee kirjoitti Katso viesti
    Moi!

    Huomenna haen uuden k13s koeajoon, millaisia kokemuksii on porukoilla kaks päällä ja laukuilla ajetaessa ?
    Olis kiva jos sais plussat ja miinukset kyseisen pyörän omistajilta ?

    t Karitee
    Todella mahtavaa mopoa olet katselemassa Itsellä on muutaman kuukauden ikäinen k1300s ja nyt 5000 kilsan kokemuksella ei ole mitään negatiivista sanottavaa... päinvastoin, mitä enemmän tolla ajaa sen enemmän siitä tykkää.

    Plussat:

    -Hieno ja nöyrä kone, voimaa todella mukavasti jo matalilla kierroksilla ja oikeen kunnolla käskettäessä ihan perkeleesti
    -Hyvä ajoasento ainakin tällaselle 191cm kuskille
    -Hyvä ja vakaa ajaa kovemmissakin nopeuksissa ja katteet suojaa hyvin tuulelta ja sateelta
    -Hyvä varustelu etenkin Dynamic -paketin kanssa, erityisesti quickshifter on ihan huippu kun ei tarvitse kytkintä isommalle vaihdettaessa. Myös rengaspaineiden valvontajärjestelmä on kiva, ei tarvitse kantaa niistäkään huolta.


    Miinuksia ei nyt tule oikeen keksimälläkään mieleen... tai no ehkä sellanen pieni että pemari olisi voinut varustaa ton huggerilla tai jollain muulla ratkaisulla jo tehtaalla mikä estäisi kuran leviämisen mopon sisuksiin, mutta tämä on kyllä ratkaistavissa jälkikäteenkin, eikä tämä ole pelkästään tämän mopon ongelma.

    Ei muuta kuin koeajolle... ja sen jälkeen hieromaan kauppoja?? koeajon jälkeen on kyllä helposti myytyä miestä
    k1300s
  8. #128
    Noh, jos sitä nyt miinukseksi voi sanoa, mutta tuo hinta mietityttää. Mutta sehän on toki täysin suhteellinen asia, koska
    harrastuksiinhan ja elämään ne kaikki rahat kuitenkin menevät- niin kuin pitääkin...
    <p>.</p>
  9. #129
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Morjensta sporttibemarilaiset. Alastarolla on 2.6. FHRA:n organisoimat vetopäivät 5€/veto, ja olis tarkotus lähteä kokeilemaan, että miten vifferi lähtee viivalta täysillä. Siis mieluummin noin rataolosuhteissa kuin liikenteessä.
    Mites BMW kuskit?
    Tietysti siellä on Bussia, Zetoria ja muuta, mutta tällä ikää jaksa enään nuita ketjuja rasvailla.
    Voipihan siellä ruuhkaa olla, mutta ei kokenutta - jos ei katsonutta.
    Sporttibemarit on silloin (2.-3.6) Botniaringillä. Tervetuloa kokeilemaan kulkua radalla.
  10. #130
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Sporttibemarit on silloin (2.-3.6) Botniaringillä. Tervetuloa kokeilemaan kulkua radalla.
    Ohjelmaa Apparalla 3.6. jo sovittu, elikkä Alastaro - Appara on viikonlopun suunnat.
    <p>.</p>
  11. #131
    Miten isot noi bemarin laukut on litroissa, ja takalaukku myöskin. Tässä vaan kyselen, kun mieli tekis tollasta K1300s tai sitten R mallia. Onko muuten ne laukut samat S ja R malleissa.
    ZZR1400
  12. #132
    Samat on laukut molemmissa. Virallinen koko on 17-25 litraa. Oman bemun laukkuun olen saanut ängettyä ajotakin ja housut kerralla. Ne on semmoiset laajenevat ne laukut, pirun hyvät. Suosittelen.
    Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.

    BMW K1300S Black Edition -14
    BMW K1200S -06 ex
    Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
    Kawasaki ZX-6R -05 ex
    Honda CBR 600F Sport -03 ex
  13. #133
    Moi!
    Olen tässä alkanut miettimään pyörän vaihtamista, koska nuoriso on alkanut olemaan kyydissä nykyisessä R6:ssa. R6 ei kait ole ihan paras kaksi päällä ajeluun, mutta yksinäänhän sillä on mukava ajaa. Omien (yksin)ajelujen jälkeen tulee aina tunne, että miksi minä tätä vaihtaisin (paitsi tuon kyytiläisen takia).

    Kävin sitten kuikuilemassa erästä K1300s yksilöä, jolla ei ollut ihan niin hirveästi kilsoja alla kuin muilla myynnissä olevilla. Siinä ei vissiin ole kaikkia härpäkkeitä (kuten ESA, sifteri, luistonesto yms).
    Osaako noita ESA yms vermeitä kaivata tuollaisessa Bemarissa, jos niistä ei ole kokemusta ennestään?

    Vai kannattaako ottaa hieman kalliimpi enemmillä varusteilla (mutta muutaman kerran enemmän kilometrejä alla)?
    Nykyisessäkään ei ylimääräisiä varusteita ole enkä ole niitä kaivannut, kaipaisko Bemarissakaan? Huomaisko ko varusteiden tarvetta jossain vaiheessa?

    Kävin jo ajelemassa Hondan vfr:ääkin, mutta jotenkin se oli notkuvamman oloinen kuin kyykkyyn tottuneena olisin odottanut..Oliskohan tuo bemari hyvä..

    edit: ai niin, miten tuon luotettavuuden laita on? onko pikku- tai isompia vikoja ilmennyt käytössänne?
    edit (kirjoitusvirheet)
    Viimeksi muokannut: steepishR6; 07.08.2014 klo 15:28.
    let's be careful out there...
  14. #134
    ^Noi on vähän sellaisia juttuja, että ilmankin pärjää.. Vaan kun varusteisiin tottuu, niin ilman ei osaa olla. Mulla on tuossa K 13 ässässä muuten samat (kaikki) tehdasvarusteet, kuin aiemmassa K 12 S mallissa, vain shifteri on lisäyksenä. Ikinä en kuvitellut moista kaipaavani, mutta nyt olisi aika vaikea ajatella uutta pyörää ilman vaihdeavustinta - saati sitten ilman ESAa, sun muuta mukavaa

    Keskituki helpottaa elämää kummasti. Jos sellaista ei jo ole, niin suosittelen hankkimista.. Myös sivutuen lätkä on onnettoman kokoinen ja tarvitsee aina vanerilapun alleen. Siihen löytyy levityspala vaikka Wunderlichiltä. Myös sellainen pieni lokasuojan levike rekisterikilven yläpuolelle on tarpeellinen hankinta, jos on aikomus ajella matkustajan kanssa myös sadekeleillä.

    "Oliskohan tuo bemari hyvä.."
    Jos tuon tyyppisestä sport-touringista tykkää, niin paremmasta en tiedä. Toki tämä on vain oma mielipide, mutta en oikeasti tiedä mihin muuhunkaan tuon vaihtaisin.

    K !2 ässässä hajosi uutena sivutuen kytkin, muuta vikaa ei 45 tkm aikana ollut. 13 ässällä on vasta kymppi takana ja ainakin se on päästy ilman vikoja. Noissa on ollut jonkun verran pieniä, mutta raivostuttavia vikoja kahvojen sähkökytkimissä, ajonestolaitteessa ja tuossa mainitussa sivutuen kytkimessä. Ehkä viat on jo k 13 pyörissä vähentyneet..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 08.08.2014 klo 02:26.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15. #135
    Bemari on mahtava peli. Itsellä pian 60000 km ilman ongelmia, vain etupyörän laakeri uusittu. Kun kaikkiin herkkuihin on tottunut, vaikea ollut ilman. Itsellä toisena pyöränä enduro maastoa varten. Nyt pohdin Gessuun siirtymistä, jolloin voisi pärjätä yhdellä mopolla. Voisin myydä Bemarin ja Jammun.
    R1200GS, F700GS
  16. #136
    Frendillä oli K1200S:ssä vuonna 2006 jo ongelmaa runsaasti tuon sivutuen kytkimen kanssa, eikö ne opi....
  17. #137
    ^Uskoakseni ovat jo hieman oppineet. Tuo minun sivutuen kytkimen vika ilmeni uutena, mutta siis jo 2008.

    Eikä nuo kahvojen sähköt pelkästään K-12 ja 13 vikoja ole, samoja vaivoja on ollut muissakin malleissa. Esim. hmm.. minun välihölmöily K 16 GT.. Alle vuoden päästä vasen kahva uusittiin takuuseen - cruise ja pleksin säätö kun lakkasivat toimimasta. Mutta suht. harvinaisia pikkuvikojahan nuo kuitenkin ovat, en ihan tyyppivioiksi sanoisi..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  18. #138
    Mitkä ovat tuon K1200S:n ja K1300S:n eroavaisuudet?

    Ei nyt ainakaan näytä täysin eri pyöriltä!
  19. #139
    Haulla varmaankin löydät eroja. K1300s on faceliftattu K1200S. K1300S omistajat voi olla eri mieltä Pieniä eroja on siellä täällä, mutta suurin osa osista on vaihtokelpoisia keskenään. Oman koeajon perusteella uudempi on hiukan paremman tuntuinen, muttei läheskään vaadittavan välirahan vertaa parempi.

    Oman mopon sähköviat on rajoittuneet pariin akkuun, polttimoon ja nyt vasta kosahtaneeseen puolaan. Samoten ESAn piuhan ympärille on pistetty sähköteippiä, kun kuori murtui. Mittarissa on jotain 82-83 tkm. Sähköjarrut, mitkä noissa vanhemmissa on, on pelanneet moitteetta.

    Uudempi on mielestäni siis aavistuksen parempi, mutta esim ajoasento ja jousituksen perstuntuma tuntuu täsmälleen samalta itselleni koeajon perusteella. Ruuhkassa pintakaasulla nykimisajossa ero vanhan ja uuden välillä on suurimmillaan uuden eduksi. Samoten uudempi näyttää hiukan komeammalta omasta mielestä.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  20. #140
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti

    Uudempi on mielestäni siis aavistuksen parempi, mutta esim ajoasento ja jousituksen perstuntuma tuntuu täsmälleen samalta itselleni koeajon perusteella. Ruuhkassa pintakaasulla nykimisajossa ero vanhan ja uuden välillä on suurimmillaan uuden eduksi. Samoten uudempi näyttää hiukan komeammalta omasta mielestä.
    Omien kokemustenkin perusteella asia on juuri näin. Tuo 12 ässän vaiva, eli "nypytys" pintakaasulla hiljaisessa vauhdissa on saatu poistettua 13 ässästä, muuten se on käytännössä sama pyörä. Edes pientä tehoeroa ei perstuntumalla huomaa.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  21. #141
    Moi! Onkohan tuo K1300s poistumassa BMW:n mallistosta, kun sitä en löydä BMW:n motorrad.fi sivuilta? Ei minulla muuta..
    let's be careful out there...
  22. #142
    Lainaa steepishR6 kirjoitti Katso viesti
    Moi! Onkohan tuo K1300s poistumassa?
    On. Bemmusta kiinnostuneet odottavat kuumeisesti seuraavaa julkaistavaa K-mallia! Tuleeko jopa K1600-moottorille perustuva sportimpi matkapyörä vai mikä...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  23. #143
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    On. Bemmusta kiinnostuneet odottavat kuumeisesti seuraavaa julkaistavaa K-mallia! Tuleeko jopa K1600-moottorille perustuva sportimpi matkapyörä vai mikä...
    Pikkasen alkaa tuntumaan, että nykyinen moottorivalikoima on se millä mennään jonkin aikaa. K16 kone on aika painava kovin sporttiseen laitteeseen, 100kg. Se on noin 40kg enempi kuin tonninen. Ja boxereista tykätään. Myynti ratkaisee paljon.
  24. #144
    Tää konseptihan julkaistiin jo 2012 (tai jotain?) ja ihan nimellä K1600S

    Tosin esim. täällä ollaan kovasti sitä mieltä että S1000 -malleja tulee vielä lisää, eli isompia ja raskaampia ei tulisi enempää!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  25. #145
    Hiljaista on tässäkin ketjussa ollut.

    Tässä miettinyt tauon jälkeen pyörän hankkimista ja lähinnä ZZR1400 ollut mielessä, hyvien kokemusten vuoksi, mutta aina on kiehtonut nämä S-Bemaritkin. Pari vuotta sitten katsoin 12S:iä ihan vakavastikin, mutta sitten unohtui koko pyöräpolte pidemmäksi aikaa.
    Nyt kuitenkin olisi taas vähän syttöjä aiheeseen ja tuollainen vähän ajettu 13S kiehtoisi jotenkin. Se olisi vähän erilaista tekniikkaa alustaltaan ja muutenkin uutta noiden japsien jälkeen ja ketjurasvan kanssa pelaaminenkaan ei ole se asia mitä harrastuksessa kaipaan.
    Se vain mietityttää, että onko se ero luotettavuudessa ja vika-alttiudessa niin suuri japseihin nähden kuin keskusteluista välillä voi ymmärtää. Senhän melkein tietää, että jos ottaa minkä tahansa alle 30tkm. ajetun huolletun japsin, niin sillä voi melkoisella varmuudella päästä saman verran ilman mitään murheita. Kannattaako samaa odottaa saksalaiselta?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  26. #146
    K12 Ässällä kapea otanta luotettavuudesta ja vika-alttiudesta mutta aika hyvin tuo on toiminu pari vuotta ja 10t km. Japsiin verrattuna tuntuu sellaiselta starttaa ja aja pyörältä. Ei mitään ylimääräistä näpräystä kun alusta säätyy napista ja kardaani. Sopii hyvin työmatka-ajoon.
    Jopa sähkötehostettu Integral ABS toimii vielä 120 tuhannen km jälkeen vaikka sillä on huono maine. Sitähän ei ole enää K13S mallissa.

    Kardaani, polttoainepumppu, B-suodatin, etutukivarsien ja takalinkun laakerit piti vaihtaa heti alkuun. Välillä vaihdenäytön potikka reistaillu ja kerran abs valo syttyi pesun jälkeen.

    Myös etuhaarukan pallonivelet joutuu kerran vaihtaa. Tuossa on huono puoli se kun ohjausta ei ole vaimennettu kiristettavällä kartiolaakerilla vaan etuhaarukka on "muovisten pallonivelien" varassa ja ohjaustanko kuulalaakerilla. Ehkä se ohjausiskari jotain auttaa mutta tuuli- ja uraherkkyys johtuu juurikin siitä kun ohjaus on liian herkkä.

    Kävin ajamassa joskus K13S ja se tuntui vakaammalta. Moottorin käytös hieman sivistyneemmältä.
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  27. #147
    Jos löydät jostain vähän ajetun K1300S:n, osta pois. Et tule pettymään. Isot huollot 30 000 kilometrin välein maksaa maltaita. Voimaa ja vääntöä riittää, erinomainen matkapyörä omilla laukuillaan. Nykyisellä olen ajellut 90 000 km ilman huolen häivää.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  28. #148
    Okei. Kiitos näkemyksistä.
    Mitä tuossa 2010-->2011 päivityksessä on tehty? Jostain luin että alusta on vaihtunut seuraavaan generaatioon ja jotain jakoketjun ohjaimia on paranneltu?
    Onko noissa koeajoa ajatellen mitään erityistä huomioitavaa? Onko noissa etupäässä esim. jotain kulumista jonka havaitsee tietynlaisesta käyttäytymisestä tms.
    Lämpeneekö perämurikka kättä lämpimämmäksi normaaliajossa tuollaisella 20min koeajolla? Noin esim. mitä voisi kuvitella idikaatioksi jostakin?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  29. #149
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    Okei. Kiitos näkemyksistä.
    Mitä tuossa 2010-->2011 päivityksessä on tehty? Jostain luin että alusta on vaihtunut seuraavaan generaatioon ja jotain jakoketjun ohjaimia on paranneltu?
    Onko noissa koeajoa ajatellen mitään erityistä huomioitavaa? Onko noissa etupäässä esim. jotain kulumista jonka havaitsee tietynlaisesta käyttäytymisestä tms.
    Lämpeneekö perämurikka kättä lämpimämmäksi normaaliajossa tuollaisella 20min koeajolla? Noin esim. mitä voisi kuvitella idikaatioksi jostakin?
    Itsellä ollut +80tkm ajettu K1300r ja isoimmat korjaukset ollut jakoketjun vaihto 450€ liikkeessä ja 750€ ECU:n vaihto uuteen + ohjelmointi, muuten mennyt perus huolloilla. Venttiilivälyksien tarkistus on kalliimpi huolto ~400€.
    Alusta oli noilla kilometreillä hyvässä kunnossa ja ilman löysiä. Perä lämpenee ajossa ja ihan normaalia.
    BMW R100 Kurapyörä
    BMW K1300R
  30.  
  31. #150
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    Okei. Kiitos näkemyksistä.
    Mitä tuossa 2010-->2011 päivityksessä on tehty? Jostain luin että alusta on vaihtunut seuraavaan generaatioon ja jotain jakoketjun ohjaimia on paranneltu?
    Onko noissa koeajoa ajatellen mitään erityistä huomioitavaa? Onko noissa etupäässä esim. jotain kulumista jonka havaitsee tietynlaisesta käyttäytymisestä tms.
    Lämpeneekö perämurikka kättä lämpimämmäksi normaaliajossa tuollaisella 20min koeajolla? Noin esim. mitä voisi kuvitella idikaatioksi jostakin?
    Elmeri, laitoin sinulle yv:tä.
    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345