Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Viime talven jälkeen 690n jarruvipu nappasi kahvakumiin. Vaihdoin etujarrunesteet, ilmaa ei tullut yhtään mutta ongelma poistui. Tänään kävin herättelemässä pyörää, ajaessa sormet jäi vivun ja kahvan väliin ikävästi, joten ei kun tallille. Harmittavasti oli jarruneste päässyt loppumaan mutta laskin pari pumppausta nestettä jarrusta pihalle ja kappas, kunnossa! Tälläkään kertaa ei tullut yhtään ilmaa.

    Että mitä helvettiä tämä on? Viime kesän aikana jarrulle ei tarvinnut tehdä mitään ja nyt talven jälkeen taas. Onko jollain ajatuksia? ABS?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  2. #2
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Eikä missään näy että olisi vuotanut?
    Jos abs yksikkössä olisi jokin pikku vuoto niin teoriassa voisi tehdä noin. Kurkkaa miltä abs yksikkö näyttää, kyllä se pitäisi näkyä jos vuotaa.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  3. #3
    Piäsylinteri vuotaa.
  4. #4
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Piäsylinteri vuotaa.
    Komppaisin tätä.
    Talven aikana käytön puutteessa männän kumit vähän kuivahtaa ja sitten horasee ilmat ja tai lirauttaa vähän nesteitäkin ulos. Pieni lutkuttelu virkistää kumeja sen verran että taas kesän toimii.
    Toki voi olla myös alapäässä vikaa mutta aloittaisin kuitenkin pääsylkyn korjaussarjalla.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  5. #5
    Samaa teki oma absiton malli, kun alkoi pääsylkän tiiviste antautumaan. Korjaussarja kehiin niin tokenee.
    KTM 690 Enduro & Yamaha R6R
  6. #6
    Omat ihan uudetkin kotarit ovat tehneet tuota samaa, eli kahva pehmeä talven jälkeen. Huollon kanssa puhuin asiasta ja sanoivat että pääsylinteriin muodostuu pieni kupla, syytä eivät tienneet. Kun laittaa pääsylinterin ilmausnippaan letkun ja ilmaa siitä yhden kahvan painalluksen niin omista laitteista on aina tullut ulos yksi pienen pieni ilmakupla ja kahva on taas normaali.
    -
  7. #7
    Ainakin nuo enskapelit missä jarruletku tekee sen ylälenkin kahvan jälkeen, pakkaa keräämään "ilmaa" sinne mutkaan pidemmässä seisonnassa. Kallistaa vasemmalle reilusti ja lirputtaa vähän kahvaa, ja kuplat nousee säiliöön. Heittomerkit siksi etten ole ihan varma onko se ilmaa. Jotain kaasumaista mitä on nesteeseen sitoutuneena ollut ja joka siitä haihtuu ajan mittaan vaikkei vuotaisikaan.
  8. #8
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Kallistaa vasemmalle reilusti ja lirputtaa vähän kahvaa, ja kuplat nousee säiliöön.
    Tää oli hyvä, nyt kuin uusi. Kiitos.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  9. #9
    Voiko kytkin tehdä saman? Minulla nimittäin muutama vuosi sitten teki ex bandit silleen, että yht äkkiä tuntu, kuin ei olisi kytkintä ollenkaan ja lisäsin nestettä pari kertaa ja sitten vika poistui yhtä mystisesti, kuin oli tullutkin ja sen jälkeen ei mitään ongelmaa moneen vuoteen
  10.  
  11. #10
    ^^Olkaapa hyvä.
    ^Voi tehdä. Ihan samanlainen järjestelmähän se on, pienemmät paineet vaan. Tuo kallistamistemppu toimii myös silloin jos ilma on tullut vuotamalla jostain, eli ei se takaa etteikö vuotoja olisi. Yleensä sieltä kuitenkin tulee nestettä myös ulos jos ilmaa pääsee sisään.
    Ideaalimaailmassa kaikki letkut olisi linjattu niin että linja nousisi koko ajan työsylinteriltä pääsylinterille, silloin systeemi ilmaa itseään ja kuplat nousee luonnostaan säiliöön. Sellaista on vaan tosi hankala tehdä kun siinä mopossa niitä muitakin toimintoja ja siten tulee niitä ylälenkkejä ja muita nerokkuuksia niinkuin Millen takajarru.