Voisi myös olla yhteyksissä Trafiin. Heillä on pikkuisen enemmän natsoja jouduttaa asian hoitamista. Toki vaarana on pyörämallin joutuminen käyttökieltoon kunnes tehtaalta tulee asian korjaava recall. Pitäisin kyllä ihmeellisenä, jos eivät Hondan pääkonttorilla jo tietäisi ongelmasta. Kait noita pyöriä on jokunen myyty ympäri maailman.
-- Brake later and open the gas earlier --
Vittumaista joka tapauksessa, lievästi ilmaistuna🤯.
Mihinkä sitä enää voi luottaa jos ei edes Ho.. Ho... Ho... Hon... Ei vittu nyt pysty taaskaan sanomaan😂.
Leikki leikkinä ja aidosti vilpitön osanottoni asian johdosta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tämänkin topicin kun lukee läpi niin ei tarvitse ihmetellä miksi nykymaailmassa kaikki on niin vitun hankalaa ja kallista.![]()
Supermoto
Tässä tapauksessa ei liene kysymykseesä tarvikelaukut vaan Hondan alkuperäiset.
Asiaa voi katsoa siitäkin näkökulmasta miksi Honda myy pyöriinsä laukkuja jotka aiheuttavat epätoivottua ajokäytöstä.Hondassa on ensiasennus renkaat, mittarissa nyt noin 3700km ja takuu päällä.
Sivu- ja takalaukku jotka on Hondan orkkikset.
Jos honda on valinnut aerodynaamisesti vääränlaisen - tai muusta syystä sopimattoman - laukun ja hyväksynyt sen asentamisen valmistamaansa pyörään näen asian niin että hondalla on vastuu asian korjaamisesta.
Jopas täällä revitellään takaisin kutsuilla ja jos millä…. ei kai vielä ole kirkossa kuulutettu, että kaikki ”laukulliset” NT1100:t voblaa, jos yhdessä kappaleessa on tällainen ongelma.
......ja tilanne pahenee kiihtyvällä vauhdilla.
Kaksi asiaa kun asettuisi oikeille raiteille ja palvelemaan varsinaista tarkoitustaan, alkaisi
väistämättä hiljalleen hellittää.
1. Digitalisaation mahdollisuuksia aletaan käyttää paljon nykyistä laajemmin tehokkaina "työkaluina"
palvelujen tuottamisessa..... eikä palveluja ostavan( ja niistä maksavanHOU-HOU-HOU
),
väsyttämiseen tämän palvellessa itse itseään palveluntuottajan portaaleissa ja prosesseissa.
2. Konsulttien runnominen sellaiseen ruotuun, että heidän resurssinsa ja panoksensa
palvelee pääsääntöisesti asiakkaan tarpeita, eivätkä keskity enimmäkseen luomaan asiakkaalle
alati lisää, pääosin täysin turhia "välttämättömiä" tarpeita, joita konsultit sitten täyttävät asiantuntijastatuksen mukaisilla kustannuksilla.
Eli nuo kaksi yllä mainittua asiaa kun palautetaan "rengeiksi/työkaluiksi", mikä on noiden ainoa oikea ja
tarkoituksenmukainen funktio, niin alkaa paukut taas kohdentua asioiden ytimiin.
Kutsuvat asioiden hoitumista tuolla tavalla hauskasti tehokkuudeksi.
Nyt ne kaksi asiaa istuvat isäntinä talossa, silkkinen aamutakki päällä sikaria poltellen ja naureskellen
kun talon oikea isäntä kyntää peltoa ja maksaa siitä vielä itsensä kipeäksi.
Vaan meneppä kertomaan "taloon tunkevalle uudelle isännälle", mikä on hänen olemassaolonsa
tarkoitus ja oikeutus, niin tuota mielensä pahoittamisen määrää ei helpolla ylitetä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Yksi vanha "totuus" on, että ihmisten laiskuuteen voi luottaa varsin paljon.
Toinen on se, että "puuperseisiä" motoristeja on tosiasiassa aika heleewetin paljon.
Jokusella pyörällä, jossa omistaja ei huomaa mitään mainittavaa, on tullut heitettyä lenkki
ja ei ole pitkälle päässyt kun on housupyykki ollut todella lähellä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ei ne sitten ihan hirveästi ole kestäneet. Itse olen ajanut tänä vuonna 13tkm samalla Michelin Pilot Road 2 setillä ilmanpaineilla 2.5 & 2.6 ja alkaahan noi pikkuhiljaa olla pykälällä, mutta siltä vaikuttaa, että saattaa mennä 14tkm. Ja ajosta on ollut tällä kaudella 95% matka-ajoa.
Tarkoitin tietysti alkuperäisten mallikohtaisten laukkujen takaisinvetoa. Ei kai yleismallisia tarvikelaukkuja voi vaatia takaisinvedettäväksi, jos eivät vain yhdessä pyörämallissa toimi. Mutta niiden käyttö kieltämällä juuri tässä pyörämallissa vapauttaisi tämän pyörän valmistajan vastuusta. Ehkä.
X-ADV 750 , CRF 300L
Tuossa aiemmin oli maininta, että NT:n kosketusnäyttöä pitäisi kyetä käyttämään ajon aikana. Kävin koeajamassa Africa Twinin ja minulle jäi käsitys, että sen käyttö on ajon aikana estetty. Molemmissa on sama kosketusnäyttö. Sitä toki voi ajon aikana käyttää vasemman kahvan nappuloilla, joita taitaa kahvassa olla tusinan verran. Jotenkin jäi vaikutelma, että nyt on tuotekehitys jäänyt Hondalla puolitiehen. Piti oikein pysähtyä tien laitaan kahvaa tutkimaan, kun ei edes vilkkua heti löytänyt. Honda; ei näin!
Jostain AT:n koeajokertomuksesta jäi mieleen, että olivat huomanneet woblausilmiön kädet irti ajaessa. Oli ilmeisesti yritetty säätää tuulilasia ja väpätys oli alkanut. Joku saattaa muistaa lukeneensa saman jutun, mutta en tähän hätään sitä löytänyt.
Sitten tähän liittymätön havainto AT:n koeajosta. Kuka haluaa AT:n automaatilla? Ei jatkoon.
Honda NT 1100 markkinoidaan seuraavasti: "Honda NT1100 matkapyörä tarjoaa kuljettajalleen nautittavaa etenemisen helppoutta. " ( suora lainaus maahantuojan myyntimateriaalista).
Matkapyörä, jossa merkkivarusteena saatavien laukkujen käyttäminen aiheuttaa voimakasta voblausta kädet irti ajaessa ei varmaankaan täytä myyntilupausta eikä edes yleistä käsitystä ison matkapyörän ajokäyttäytymisestä.
Matkapyörässä merkkiosana myytävien laukkujen kohdalla mahdollinen vika ei ole vain laukuissa, vaan myös pyörässä.
Yksinkertaisesti kyse on kuluttajansuojalain mukaisesta virheestä, jonka korjaaminen kuuluu 100%:sti myyjälle/maahantuojalle niin, että virheen korjaamisesta ei aiheudu mitään kustannuksia kuluttajalle.
Myyjä päättää korjataanko tuote/vaihdetaanko uuteen vai puretaanko kauppa.
Mikäli asia päätyisi kaupanpurkuun, on korvaus ajetuista kilometreistä hyvinkin matala kilometrimaksu, ei vähennyslasku uuden pyörän hinta vähennettynä käytetyn vastaavan nykyarvolla.
PS ajonaikana on nykyään estetty monet digitaaliset palvelut ohjelmallisesti, esim Waze ei ota monessa nykyaikaisessa automaattiautossa osoitetietoja vastaan, ellei vaihteisto ole park-asennossa. Edes N valinnassa ei onnistu.
Silti kyseiset autot kulkevat suoraan vaikka ei kumpaakin kättä pitäisi ratissa.
Löytyihän se uuden Africa Twinin koeajo, jossa woblauksesta mainittiin:
"... Pystyhkössä tuulilasissa on korkeussäätö. Jotta sitä ei säädettäisi vauhdissa, tarvitaan korkeussäätöön molemmat kädet. Jos kuitenkin irrottaa kädet ohjaustangosta ja säätää tuulilasia vauhdissa, tulee samalla esiin Hondan vaarallisin piirre: ohjaus alkaa noin 70 nopeudessa woblata voimakkaasti. Ilmiötä ei esiinny niin kauan, kun pitää molemmat kädet kiinni ohjaustangossa."
Linkki Moottori lehden artikkeliin:
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...rica-twin-dct/
Koeajopyöränä:
Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT
Kuvassa näkyvät alumiiniset sivulaukut ja takalaukku, jotka vaikuttavat alkuperäisiltä lisävarusteilta. Tuskin maahantuoja sentään laittaa koeajopyörään tarvikelaukkuja.
Liekö tuossa AT:ssä sama runko ja ohjausgeometria, kuin NT:ssä? Valitettavasti en koeajanut NT:tä, koska se ei ns puhutellut minua. Satulassa hetken istuttuani ja pyörää katseltuani jäi vaikutelma, että nyt on vähän hätäisesti ja edullisesti tehty matkapyörä. Vaikutelma on toki täysin subjektiivinen, mutta useamman Hondan omistettuani oli vaikutelma selvä.
Runko ja moottori on sama. Vanteet, katteet ja laukkusarjat erilaiset.
Tosin jos joku tietää tarkasti erot niin saa korjata.
Tuon artikkelin myötä asia rupesi vituttamaan enemmän vielä, jos se on ollut heillä tiedossa koko ajan ja silti myydään ratkaisulla että pidät kädet tangossa koko ajan.
Matkapyörää kuitenkin hain. Pitää hakea se pois sieltä, ottaa laukku kerrallaan pois ja ajaa koeajoja.
Reklamaatio on tehty jo eilen kuitenkin.
--------
Honda NT
K4 GSXR 1000 rata
Luultavasti tilanne paranee paljon, kun ottaa takalaukun pois ja jos takalaukun teline on säädettävä, niin voihan myös kokeilla laittaa laukkua erilaiseen kulmaan. Ja jos tämä efekti esiintyy 80:n nopeudessa, niin onko se taajuus tälle ilmiölle vain siinä vai onko vielä silloinkin, jos vauhtia on esim. 100km/h?
Eli nyt on erehdytty ostamaan vahingossa mopo jonka kaikki ominaisuudet ei olekkaan sitä mitä olisi toivonut. Kenen vika ja kuka korvaa? Kiinnostaa kovasti kun kaikki omatkin mopot ovat olleet aina vain puolivalmisteita, mutta ei ole hoksannut että se onkin myyjän/valmistajan/yhteiskunnan vika.
Supermoto
mjoo, ketjun aloittajalle vaan jäitä hattuun. Kyllä se pyörä siitä ajettavaksi vielä tulee. Netin laumaäly ei tänä päivänä enää häävi oleja näitä vinkkejä pitää suodattaa rankasti.
Onhan tuo nyt aika lailla paskamainen tilanne, eikä se palstalaisten "kannustamisesta"
sen iloisemmaksi muutu.
Jos pyörä on muuten toiveiden mukainen, eikä "virallinen taho" saa painostettua tuohon
tyydyttävää ratkaisua, ei peli ole välttämättä täysin menetetty sen kanssa.
Todennäköistä on, että ongelman ydin on pääosin juuri takalaukussa.
Noh... sehän on kyllä todella kätevä "kaljakassi" ja palvelee monilla muillakin hyödyllisillä
tavoilla ns. arki/nurkkapyörityksessä sellaisenaan ilman sivulaukkuja.
Pari juttua takalaukuista omasta kokemuksesta.
Lähtökohtaisesti nuo "sojottavat homolootat" ovat sysirumia ja pilaavat totaalisesti
pyörän visuaalisen ilmeen.
Niin paljoa ei saa "kauneutta katsojan silmään", että sinällään edes tyylikkäin (ja kallein) loota
olisi siedettävän näköinen.
Todennäköisesti ainoa pahemman näköinen asia tuossa olisi pyörän perään
keikkumaan ruuvattu "rekkamiehen hymy".
Nohh.... takalaukun aiheuttamat aerodynaamiset ongelmat voblaamisineen yleensä
poistuvat kyytiläisen ollessa mukana. Eli tuolloin problem solved.
Ongelma tapaa myös poistua yksinkin ajettaessa, jos takapenkille tällää
laukun ja kuskin välille tavaraa.
Eli oikein kunnolla yksin reissatessa ongelmaa ei liioin juurikaan esiinny.
Jos ajelee yksin ja haluaa kuitenkin käyttää jotain takanyssäkkää, takapenkille laitettavat
"Tailbagit" eivät aiheuta minkäänlaista vispausta vaikka kuinka vetelisi menemään.
Jos pyörän toivottu "genre" on pitkälti "matkapyörä", niin ei se käytännössä miksikään
ladut täyttäväksi norsuksi muutu pelkillä sivulaukuilla.
Omassa Valkyriessa oli alkuperäiset, kovat, ihan mellevän kokoiset sivulaukut,
eikä sillä jäänyt mahtumatta mistään tai mihinkään mikä oli tarpeen.
Eipä tule nyt toisaalta mieleen ihan äkkiseltään pyörää jossa sivulaukut aiheuttaisivat
"läheskään"laillisilla nopeuksilla mitään lieveilmiöitä ajossa.
Kinkykin meni Saksan baanalla pitkälti kolmatta sataa kuin juna Givin V35:t kyljissä ja
Bags Connectionin Tailbag takapenkintapaisen päällä.
SOVELTAA VARUSTUSTA TARPEEN JA TILANTEEN MUKAAN.
Onhan se aina raskasta "ruuvata pää uuteen asentoon" kun jollain ajatuksella on ensin
laittanut hommat tulille. Jos uusi laite muutoin maistuu oikealta,
ei sitä välttämättä kannata heti hävittää pienien vastoinkäymisten takia.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sen verran vielä yleisemmällä tasolla takalaukuista.
GSX 1400:ssa takalaukkulla ajaminen ilman takapenkillä olevaa "täytettä" on ihan perseestä.
Sama tilanne 1250 Bantulla.
Vaikka noissa olisi ihan "tehtaan"... eli Givinsarjat, ei toimi takalaukku.
Sivulaukuilla ei mitään ongelmaa.
Ei liioin takapenkille laitetulla tailbagilla.
Että näin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tuossa voi vielä renkaatkin tehdä osansa laukkusoppaan. Olen jonkun verran tänä kesänä ajellut kilpailevan valmistajan isolla matkaenskalla matkaa ja jotkut laukut siinäkin oli. Alkukesän lenkillä oli aika katuisat pallot alla enkä huomannut mitään epävakautta missään tilanteessa.
Nyt syssymmällä lainasin samaa peliä toisen kerran ja alla oli karkeamman pään seikkailurenkaat ja nytpä se osasi vatkata. Ei pahasti mutta siinä 100-120 alueella kun sopiva tuulenpuuska sattui tai vähän härnäsi ohjauksesta niin kiihtyvä vatkuutus alkoi.
Sama pyörä, samat laukut, suurinpiirtein saman verran tavaraa.
Ilman laukkuja se ei ravistellut karkeillakaan kumeilla.
Eli painoa ja tuulipintaa taakse, keula kevenee ja vakauttava voima pienenee. Menee rajan yli tai ei. Sitten muutetaan jotain, vaikkapa vetelämpi rengastus ja huppista, herätetaajuus löytyi.
Iskarit, löysä laakeri jossain, tms voi yhtä lailla tehdä osansa.
"Voblaus" ei tunnu ongelmalta jos se ilmenee vain jos irrottaa kädet. Miks mopolla pitäs ajaa ilman käsiä? Eikö ne temppupyörät oo sitte erikseen? Suzuki TL oli oikein hauska ajettava mutta en koskaan saanu "tankslapperia" huonosta maineesta huolimatta. Motarilla muutama varoittava hidas sivuttaiskeinunta kun alustan säädöt oli pielessä.
Jaketille: Kartiokuulalaakeri on esikiristettävä joten vähemmän herkkä toisin kuin kuulalaakeri, jossa koolien kiristysmomentti ei vaikuta sisäiseen kuulien pyörintävastukseen. Todennäköisesti kartiorullalaakeri sinnekin laitettu. Kiristin omasta Tellusta ohjauksen mutta en sen tarkemmin katsonu mikä laakeri siellä on.
Nykyinen Bemari ei oo turbulenssissa erityisen vakaan tuntuinen kun viima tarttuu katteeseen mutta en silti oo huomannnu että takaboksi hirveesti huonontas ajovakautta. Pystyy rauhallisessa tilanteessa irrottaa otteen kahvoista samalla polvilla tankkia puristaen mutta en rohkene muuttaa ajoasentoa, siis nousta pystyyn istumaan. Tuntuma on että vaatii aika vahvasti vaimennetun ohjauksen että ilman käsiä ajelu onnistuu mutta silloin ketteryys kärsii. Tuossa mun vehkeessä eturenkaan kosketuspinta tiehen on ainoa joka vaimentaa pienet liikkeet tai sitten ei. Ei ole kiristettävää ohjauslaakeria(vielä) ja ohjausiskari ei vaikuta pieniin liikkeisiin.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Komppaan kanssa edellisiä siinä, että miksi pyörällä pitäisi ajaa ilman käsiä, kun siinä on kuitenkin lisävarusteena tällainen täysin turha asia, kuin ohjaustanko, mutta ei sitä turhaan ole siihen lisävarusteeksi laitettu vaan kyllä se on aika kätevä varuste. Omassa nakussa erilaiset woblaamiset yms. heittelyt kuuluu vähän, kuin asiaan, olisi outoa, jos ne yht äkkiä kokonaan loppuisivatOmaakin sietokykyä on hyvä kavattaa, kunhan ei liikaa kasvata.
Aina toisinaan tulee ajettua vakkarilla ilman käsiä syystä että saa vähän taukojumppaa puutuneille käsille.
ZH2 2020
ei muutako väitelkää te mutta ei pyörän pidä voblata NORMAALI ajo olosuhteissa. pitäisittekö normaalina jos auto alkaisi voblata 70kmh nopeudessa jos päästät hetkeksi kädet irti ratista. tappovehe sanoisin on tuommonen ja pitäisi olla jenkkimalliin isot varotustarrat
mää voin omalla vaikka 50 kmh- 150kmh välin kiihyttää vakkarilla ilman käsiä ja laukut paikoillaan ja emäntä ritsillä eikä tartte kylmää hikeä pyyhkiä. suunnittelu virhe sanon minä. veisin asian vaikka kuluttajariitalautakuntaan koska tuotteessa on selkeä turvallisuus virhe jota ei mainita ostohetkellä.
liike häviää tuon ihan 100 nolla. täysi suunnittelu virhe.
R1250RT -23
R1250RT -20
R1200RT -14
r1200rt -12
1200 bandit
650 aprilia pegaso
yamaha rd 350
yamaha rd 125
Ihan käsittämätön on sellainen näkökulma, että mopedi on ihan ok jos sillä
ei voi ajaa kädet irti stongasta ilman housupyykkiä.... tai lanssikeikkaa.
Ei ole edes keskustelun paikka, koska silloin modernin mopon konstruktiossa/kokonaisuudessa
on asiat lähtökohtaisesti pahasti pielessä.
Osattiin sitä toki ennenkin pukata markkinoille vittumaisesti (vaarallisesti)
käyttäytyviä vehkeitä. Etenkin 70- luvun alkutaipaleella.
Esim. Kawan 750 H2 oli aikanaan vaikuttava todella monin tavoin
Jammun 650 XS ei liioin oikein osannut päättää mihin se menisi kovemmassa kyydissä ja
päätti kait siksi mennä vähän joka suuntaan.
Viimeksi muokannut: Bone; 20.09.2022 klo 22:04.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
https://www.hondabikes.fi/mallisto/touring/nt1100-dct
omistajana tallentaisin tuon sivuston tiedot talteen. jossa mainitaan mm takalaukku muttei mitään rajoituksia siihen
helpottaa huomattavasti riitelemistä
R1250RT -23
R1250RT -20
R1200RT -14
r1200rt -12
1200 bandit
650 aprilia pegaso
yamaha rd 350
yamaha rd 125
Toisaalta ei ole myöskään mitään mainintaa siitä, että voisi ajaa ilman käsiä. Jos oltaisiin jenkeissä, niin siellä varmaan lukisi erikseen mitä ei saa tehdä tai että ei saa ajaa ilman käsiä tjms. mutta ehkä ne on ajatellut, että Suomalaiset osaavat käyttää omaa harkintakykyään. Voi olla, että he ovat olleet väärässä![]()
veikkaan, että koska ainoa vaimentava tekijä on eturenkaan kosketuspinta ja geometria, ja tai ohjaajan kädet, niin woblaus johtuu siitä, että tuossa pyörässä kuten africa twinissä kuski istuu aika takarenkaan päällä ja pystyssä. lisäksi on isohko etukate, ja laukut, nämä kaikki siirtää painoa takarenkaalle, jolloin nopeus päällä eturengas kevenee, jokainen tietää että kovassa kiihdytyksessä vakaatkin pyörät on vähän voblaavia. koska eturenkas on kevyt.
eli ei se johdy välttämättä ns laukuista tai yksittäisestä laukusta, se on tuo kaikki yhdessä, joka tekee pyörän vain liian kevytkeulaiseksi. kuten TLS:ssä, jos pudottaisi keulaa läpi kolmioista esim 5mm, niin todennäköisesti se jo vakavoittaisi pyörän. mutta jos laukkujen kuormaa lisää niin tod näk ongelma pahenee.
myös takajousituksen kiristäminen todennäköisesti auttaisi koska se lisää painoa eturenkaalle.
kovemmissa nopeuksissa etupyörän hyrrävoimat on niin suuria, että se voi vaimentaa ongelman.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Otetaas nyt kielet pois poskista.
Ei siksi, ettei vakavistakin asioista voisi laskea leikkiä, vaan siksi että
tämä uusi Ho... Ho...., no tiedätte kyllä, on nyt vaan ilman häntää synnytetty susi.
Kaikkihan sitten tietää mitä tapahtuu kun tällaiseen suteen laitetaan takalau...... eikäkö HÄNTÄ.
Tässä tapauksessa valmistaja markkinoinnissaan vieläpä suorastaan houkuttelee
asentamaan sudelle häntää.
Kysehän ei ole siitä, tehdäänkö mopoja ilman käsiä ajettavaksi vai ei.
Ei liioin siitä, mitä liikenteeseen liittyvä lainsäädäntö missäkin asiaan (ilman käsiä ajamiseen) suhtautuu.
Sama koskee laitteen valmistajaa.
Eli vaikka "millä tahansa takasivuilla" olisi kuinka ponnekkaasti präntättynä, että kädet on ajaessa
"pidettävä stongassa", ei silti ole esitetty kuinka perkeleesti siinä pitää roikkua.....
että laite pysyy turvallisesti ladulla.
Jos laite voblaa herkästi ja paljon, se poistuu omia aikojaan ladulta myös "kädet ohjaustangolla".
Eli keskustelu "ilman käsiä" ajamisesta ja siihen juuttuminen indikoi enemmänkin
asian ajosta "ilman päätä". (tämä ei ollut henkilökohtaista kenellekään)
Viimeksi muokannut: Bone; 21.09.2022 klo 08:12.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tuossa edellä on paljon "totta". Lopputulos on osiensa summa.
Ongelmanahan meillä tässä casessa on se, että laitetta ei markkinoida "herkkänä kilpurina",
vaan ihan jonain muuna.
Jos laitetta markkinoidaan varsin painokkaasti Touring- genressä, ei voida lähteä siitä että
jokaisen peruspyörään asennettavan touringkikkareen jälkeen tarvitaan perusteellisia
alustamuutoksia/säätöjä....... jopa ilman kuormaa ja yksin ajettaessa.
Ei asiakkaan ole tarkoitus toimia minään hulluna keksijäprofessorina, vaan tuotetta
tarkoitetulla tavalla käyttävänä.... tyytyväisenä asiakkaana.
Harva tuote on "täydellinen", mutta jossain kohtaa tulee asiakkaallakin "suu säkissä" vastaan.
Tässä casessa vaikuttaa tilanne olevan nyt juuri näin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY