"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Mun paskeesta olisi todennäköisesti irronnut perjantain harjoituksissa jalkatappi vaihdepolkimineen, ellei Superbike-mekaanikkona ollut kaveri olisi tullut vääntelemään ohimennessään erinäisiä pyörän ulokkeita. Ja hauskintahan on, että mielestäni tarkistin kaiken pari päivää ennnen kisoja.
Joo live vaatii tilauksen, eventin jälkeen tulokset on ilmaiseksi luettavissa.
P.S. Se tilaus on 0,73€ kuukaudessa, kattaa kaikki eventit ja sen voi purkaa heti tilauksen jälkeen ja se on silti kuukauden voimassa. Ei oo mun mielestä mikään köyhdyttävä hinta, varsinki ku aattelee miten toimivan palvelun sillä pienellä hinnalla saa.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Eme osallistu kilpailun ulkopuolella lähtöihin, kuulemma koska ajo supersport 600 pyörällä, joten ei tainnut tulla virallista rataenkkaakaan. Rataennätys näyttää siis menneen tulokaskuski Valtteri Koposelle ajalla 1:56,134. Kainulainen, Lehtiranta ja Klemetti ajo kymmenyksen päähän.
Oma viikonloppu meni mukavan nousujohteisesti ja vaikka aika-ajoissa jäätiin viimeseks, nii jostain taas löyty onneks kivasti lisää vauhtia kisoihin ja lauantaina sijotus 11. Sunnuntaina jätin aamulla warm upin väliin ja nukuin mielummin pari tuntia pidempään, koska kisoihin oli mukava vajaan viiden tunnin odotus.Kisassa sitten uusilla misukoilla sai vielä vähän kiristettyä ja oma paras jäi rataenkasta ~1,5 sek. Ja vaikka tulikin kisan loppupuoliskolla äijän väsymisen takia jarrutettua keula alta viimesessä mutkassa, nii maaliin päästiin ja muitten kaatumisten takia sijotus 9.
Tyytyväinen voi olla viikonloppuun ja tästä on hyvä jatkaa Alastaron kisoihin.![]()
Kawasaki ZX-6R -04
Kawasaki ZX-6RR -04
Yamaha R6R -08
Superstock #32
https://www.youtube.com/user/stydy13/
Minkälaisessa kunnossa muuten Kymiringin rata oli verrattuna aiempiin vuosiin? Oliko tälle kaudelle tulleista pidennetyistä kanttarialueista ja asfalttiturvavyöhykkeistä hyötyä kierrosajan suhteen, vai paransivatko ne lähinnä vain turvallisuutta?
Hiekkaahan siellä riittää ja pölyä, pinta on tasainen kuten ennenkin ja ne samat pienet heitot siinä ykkösmutkan sisäkanttarin vieressä. En osaa sanoa paljonko ne uudet kanttarit ja asfalttilevikkeet vaikuttaa aikoihin, mutta kyllähän ne ajamista helpottaa kun tietää, ettei putoa suoraan hiekalle tai nurmikolle.
Kymiringin kisoista videomateriaalia
La 3.7.21
https://www.youtube.com/watch?v=9dj82zPv-u4
Su 4.7.21
https://www.youtube.com/watch?v=4qq3Ok2uyxU
https://www.youtube.com/watch?v=n4lUNPsJle0
Tosta kans oma sunnuntain kisa. Osaakohan joku muuten sanoa mikähän pyörässä vialla kun tärrää ihan perkeleesti tuolla takasuoran kovassa jarrussa? Lämmöt kävi myös kisan aikana 101 asteessa, joten lisäjäähdytin jammuun pääs ostoslistalle ennen Alastaron kisaa.![]()
Kawasaki ZX-6R -04
Kawasaki ZX-6RR -04
Yamaha R6R -08
Superstock #32
https://www.youtube.com/user/stydy13/
Puhdista nyt ensin se vanha jäähdytin ja tarkasta termostaatti. Sit katot, että painekorkki toimii oikein eli paisuntasäiliön pinta vaihtelee, silloin systeemissä ei ole ilmaa.
Jos kaikki edellä mainittu on kunnossa, niin sit kannattaa tehdä jotain muuta. Lisäjäähdytin on aika kallis hankinta tehdä ns. turhaan. Itse en ole koskaan kokenut lisäjäähdytintä pakolliseksi missään pyörässä suomen radoilla.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Superbike #7
Termostaatista en osaa sanoa, stockkia tolla on ajettu 6 vuotta sitten ja sen jälkeen vaan seissy. Luulis et tollaset muutokset on tehty, mut täytyy tarkastaa. Vedet myös vaihdettu ennen omistajan vaihdosta, tosin onhan sinne voinut ilmaakin jäädä. Motoparkissa ei vielä ollut ongelmaa kun ajeli pari sekuntia muita hitaammin. Videosta taas huomaa miten Kymillä lämmöt rupee heti nousee, kun ajaa vähänkin lähempänä jonkun perässä.
Kawasaki ZX-6R -04
Kawasaki ZX-6RR -04
Yamaha R6R -08
Superstock #32
https://www.youtube.com/user/stydy13/
Autoissa ovat pyöritelleet kaikenlaisia pesuseoksia koneessa/jäähdyttimessä, kai tuossa pyörässäkin voisi jonkun kevyen soodaliuoksen pyöräyttää? Sitten hyvä huuhtelu ja uudet tislatut vedet ja jos sääntöjä uskaltaa venyttää, niin water wetteriä tms. hieman sekaan?
Omassa katupyörästä muuntuneessa ratakikottimessa jäähdytin oli sisäpuolelta todella siisti, kuten ulkopuoleltakin, mutta valoa vasten katsoessa etupyörän kohdalta lamellit aivan tukkeessa. Huolellisen pesun jälkeen lämmöt tippuivat viime kesästä jonkin verran, mutta aika lämpimänä mullakin KymiRingillä edelleen moottori kävi. Askartelin myös sellaisen pienen ilmanohjaimen tukkimaan äänimerkin poistamisen jättämää aukkoa, jotta ilma ei karkaisi mittariston taakse, vaan ohjautuisi mahdollisimman hyvin jäähdyttimelle, pikkuinen apu siitäkin tuntui olevan verrattuna edelliseen ratatreenipäivään. Pitänee nakata itsekin varmaan se termari romukoppaan, kun homma on pyörähtänyt vahvasti rata-ajon puolelle.
Tämmönen ihana hanke tuli Facebookissa vastaan:
"
Arvon moottoriurheilun ystävät! Rupesin tässä kasaamaan ratamoottoripyöräilylle pyhitettyä nettisivustoa jonne kerään & päivittelen infot kauden kisoista, kuljettajista ja tuloksista.
Saitti on vielä kesken, mutta nyt tarvitsen apua kuljettajilta, että kävisitte syöttämässä omat datanne "Kuljettajat" -osioon: https://motosm.fi/kuljettajat/
Täältä voi lähettää oman tiimin tiedot: https://motosm.fi/tiimit/
Uutiset ja pressitiedotteet voi lähetellä täältä: https://motosm.fi/uutiset-tiedotteet/
----------------
Jahka dataa ja ominaisuuksia alkaa olla tarpeeksi, on sivuston tarkoitus palvella sekä kuskeja, että yleisöä. Tavoitteena on yksinkertaisesti saada tietoa helposti kaikkien saataville ja porukkaa niin katsomoihin kuin gridiinkin.
Kehityslisalla on myös muita ominaisuuksia, mutta niistä myöhemin. Kaikenlaiset toiveet ominaisuuksista ja raportit bugaavista jutuista oteaan myös riemulla vastaan.
"
- https://www.facebook.com/groups/1438...user/532868397
...Jos et olisi tätä linkannut tänne ni olisi jääny luultavasti todella monelta näkemättä (ainaki minulta)... ja mites monelta se jää kokonaan, sitä en tiedä. Sehän ei vaatisi hirveitä SML:ltä että lähettäisi tuon sivuston linkin jokaiselle kausilisenssin ostaneelle yms yms... mutta sehä vaatisi heiltä aivan tolkuttomasti (ainaki heidän mielestään).
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Tällä sivustolla ei (ainakaan vielä) ole mitään tekemistä SML:n kanssa. Korkeimman omakätisesti aloitin tuota väsäämään tiistain Alastaron treeneistä sisuuntuneena ja nyt ollaan tässä pisteessä![]()
Mutta jahka tässä nyt ehtii tuohon tehdä yhtä sun toista, on yhtenä isona ajatuksena saada tuonne dataa (lähinnä infot kisoista) suoraan SML:n Motti-systeemistä.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Juu ymmärsin toki että SML ei oo mitää tekemistä sivun kanssa, että iha itsenäinen projekti kyseessä. Mutta veikkaan että kun jossai vaihees sinne otat yhteyttä ni actionia tulee luultavimmin tasolla "mitä pidempi email, sitä pidemmän haukotuksen saat vastaukseksi"Mutta tässä tapauksessa olen siinä määrin optimistinen, että SML on sentää paljon aikaansaavempi taho kuin AKK joten kyl sieltä ainaki jotain yhteistyötä saanee
Propsit effortista! Toivottavasti sivusto pysyy aktiivisena ja sisällöllisenä pidempään kuin roadracinsm sivu pysyi. Mielelläni avustaisin projektissa, mutta valitettavasti mun nettisivuosaaminen päättyi aikalailla vuoteen 2005 ku tein yhen multigaming kommuunin nettisivut+foorumit uusiks PHP5+mySQL:llä .... nykyisistä WordPresseistä yms ei valitettavasti oo mitää käryä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sarjojen pistetilanne lisäilty sivulle nyt ihmisen luettavassa muodossa:
https://motosm.fi/pistetilanne/
Riku #666
www.trackpunkracing.com
No tää oli ihana nähdä! Ei tartte lukea sitä saatanan excel taulukkoa![]()
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson