No tuo se minuakin alkoi harmittamaan, vain yksi kisalähtö ja kuitenkin ihan kohtalaisen reipas osallistumismaksu. Päätin siis jättää Kymin väliin. Ilmeisesti Kymin jälkeisissä kisoissa pääsee jokkiksessakin ajamaan 2 kisalähtöä.
Hyvät fiilikset jäi Motoparkin kisoista, suosittelen lämpimästi kokeilemaan kisailua jos on kahden vaiheilla asiassa.
Kympin sakkiin olis ollu ihan saumat.
Mutta tuo on ihan totta, että kusiaisiin riittää paremmin porukkaa. Osaltaan taitaa johtua siitä, että nopeimmat junnut tähtäävät kusiaisten kautta maailmalla ajettaviin kovatasoisiin sarjoihin ja ehkäpä sitä kautta Moto2:een. Superbike tahtoo olla nykyisellään tuommoinen keski-ikäisten herrasmiesten harrasteluokka, jossa sitten silloin tällöin käy nopeita nuorukaisia näyttämässä, että mikä on keski-ikäisen insinöörin ero EM tai MM -tason kuskeihin.
Superbike #7
Näin tämmösenä aloitelevana, toiveikkaana wannabe-jokkiskuskina en ihmettele yhtään kuskien puutetta ainakaan jokkiksessa, eiköhän tässä niinsanotusti äänestetä jaloillaan, 290euroa (+lisenssi) yhdestä kilpailulähdöstä, joka vielä lienee kierrosmäärällisesti SM-luokkia lyhyempi. Oliko järjestäjällä nyt vaan tarkoituksena käyttää jokkista lypsylehmänä?
Kun tosiaan vaan pari kisaa on tarkoitus (lue mahdollista) ajaa tänä vuonna, niin helppo valinta oli pudottaa tämä listalta.
Tähän en kisailun puolesta osaa ottaa kantaa, enkä muutenkaan kuin omasta puolestani, mutta normi ratapäivilläkin löytyy aina meikäläistä nopeampia kuljettajia. Jos yhden mutkan/suoran pysyt peesissä niin sitten se nopeampi onkin jo kadonnut horisonttiin. Otetaan esimerkiksi Kemora, siinä oon parikin kertaa päässyt nopeamman peesiin, kolmosmutkaan asti en juurikaan jää, mutta siitä eteenpäin ero kasvaa silmissä. Enkä vaan saa siihen enempää vauhtia, en mutkaan enkä siitä poistumiseen.
Eli ennemmin tässä tarvis jonkin viisaamman sanomaan tälle tampiolle että mitä ja miten pitäis tehdä että sais niitä sekunteja pois. Siis melkein kädestä pitäen sanomaan. Onhan tälläkin palstalla neuvoja saanut, kiitos niistä, mutta radalla se ois parasta saada se opetus.
Ja joku saattaa sanoa että onhan niitä koulutuksen tarjoajia mutta jos päivä maksaa lähes kolmesataa, saa sitä päivää kohden sitten pudottaa yhden kisan kalenterista pois. Vaikka se varmasti laadukasta koulutusta onkin.
Sponsorien saamisesta en tiedä, itsellä ei ole pokkaa mennä kyseleen keltään avustusta hommaan kun ei ole mitään mitä tarjota vastineeksi, minkäänlaista näkyvyyttä laji ei saa missään mediassa, joten sitä ei voi luvata.
Markkinoidaankolajia tai tapahtumia missään? Ja kun menestystä ei voi luvata näillä hanskoilla, ei pysty niin paljon valehtelemaankaan. Mitä muuta sitä sitten olisi sponsorille mahdollista tarjota?
Jos se on vaikeaa jo kokeneille kilpailijoille niin kuinka vaikeaa se oliskaan "uraansa" nyt jo reilusti keski-ikäisenä aloittelevalle kuljettajantekeleelle![]()
Tuo on varmasti totta monen kohdalla, pakolliset menot kasvaa tuloja nopeammin. Mutta tuo että olisit hitain ei todennäköisesti madalla monenkaan kynnystä osallistuaKyllä se on se raha niillä ketkä elättelee toiveita ajaa kisaa, tai miettivat sitä...
Täh?
Suzuki GSX-R 1000R L8, kilvetön rataleluaihio
Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio - EX
Niin, oiskohan tuo helpompa päästä pisteille superbikessa kuin jokkiksessa?Jos on n. 10 kisaajaa niin sieltähän sais varmoja pisteitä, ja ihan SM-sellaisia. Vois sitten vielä nykyistäkin vanhempana houriona siellä kiikkustuolissa muistella kuinka sitä joskus muinoin tuli ajettua ihan SM-pisteitä superbikessa. Siinä vaiheessa ei varmaan muistais enää sitä että oli 10+ sekkaa muita hitaampi ja tuli kierroksella tai useammalla ohitetuksi
Tosin, onko siellä se 107 prosentin sääntö voimassa?Eli haaveeksi taitais jäädä...
Täh?
Suzuki GSX-R 1000R L8, kilvetön rataleluaihio
Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio - EX
Viimeksi muokannut: Nitrous; 27.06.2021 klo 22:15.
Superbike #7
Kandee lukea kilpailukutsu.
110% sääntö.
Mun näkemyksen mukaan kahdella verrattain pienellä jutulla saisi hommaan jo nostetta yhdenkin kauden aikana:
#1. Markkinointi
#2. Tiedotus
Markkinointiin kun raaskisi sarja / kisajärjestäjät palkata edes muutamalla satasella somemainontaa työkseen tekevästä firmasta tekijämiehen suunnittelemaan kamppikset, niin saattaisi kisoihin yleisöäkin joskus eksyä.
Tiedotuspuoli taas palvelisi sitä, että kuskeja löytyisi sarjaan. Jos itekkään en kahden kauden kokemuksella löydä aina kaivamallakaan tietoa kisoista, niin miten kukaan uusi edes tietää että jotain jokkista voisi ajaa tyyliin kuka vaan? Säkällä ja suhteilla ehkäpä, kuten itelläni kävi.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Eli Motoparkissa oisin ulos jääny, mutta viimevuotiseen Kemoran kisaan nykyisellä enkallani oisin laskujeni mukaan mahtunut![]()
Miten muuten viime kesän Alastaron eka kisat, siellähän muutama ulkomaan kuski tais jäädä 110% ulkopuolelle, aika selkeästikin, kaverit ilmeisesti pääsivät kuitenkin kisaan mukaan?
Tässä aika hyvin tiivistetty.
Miksihän sarjan järjestäjiä ei kiinnosta tuoda tuotettaan juurikaan esiin? Jos lajista tietäis muutkin kuin vain harrastajat itse niin oisko se sitten kiinnostavampi esim sponsorien silmissä? Ja sitä kautta myös muutama köyhempikin kilpailija saattais päästä viivalle?
Täh?
Suzuki GSX-R 1000R L8, kilvetön rataleluaihio
Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio - EX
Muistelen että yli 25v sitten kisoja mainostettiin lehdessä. Mistä muualta olisin saanut tiedon niistä kun ei nettiä nykymuodossa ollut. Alastarolla useat auto ja mp kisat tuli käytyä. Yhdet jätin väliin kun oli niin sikamainen rahastus p- maksuissa että käännyin ympäri. Silti väkeä oli paljon. Että hassua jos silloin nähtiin vaivaa laittaa lehteen, niin nykyisin tuokin on helpompaa ja halvempaa?
Heitetääs hatusta lippu 75mk p-maksu 50mk voi olla että meni ihan pieleen. Kalliina kuitenkin pidin, nyt ei voi sanoa samaa.
K8-1000
Viron kuskeja odotellessa. Ovat tuoneet puolin ja toisin hyvää lisäpöhinää kotimaan sarjaan ja toisin päin. Onhan tuolla viivalla nähty myös vieraita Venäjältä ja Norjasta aina välillä. Tämän vuoden kisat taisi kaikki olla sattuneista syistä kotimaassa? En ole jaksanut selata kalenteria vielä niin pitkälle.
Pärnun kisat on kans aina ollut hieno reissu ja väkeä hyvin viivalla sekä katsomossa. Olikohan meitä luokkaa 40 viivalla 2015 ja 2016 yhdistetyn A B aikaan
Yksi tapa kokeilla toista luokkaa on ottaa se kisoihin lisäluokaksi. Ja muistaakseni aina on saanut tähän mennessä mennä jokkikseen, mikäli sbk:n ei ole vauhti riittänyt viivalle asti.
Rahaa en oo kehdannu enää edes kysellä.. ehkä sitten, kun kalenteri on oikeasti raivattu tyhjäksi sarjaa varten ja tekeminen on myös kauden ulkopuolella sen mukaista. Ehkä se aika vielä koittaa... ikää alkaa jo olla, mutta pohjakunto semi ok ja kilpailuvietti alkaa hiljalteen palailemaan, vaikka alkukausi on ollut kaikin puolin tosi takkuista ajamisen ja edes alkeelisten onnistumisten suhteen.
---
Taitaa huomenna paukkua rataennätykset SBK:n puolella ku Niki päätti piipahtaa. Jos Collinin viimevuotinen paaluaika oli 1:52.6 ni mun betti on matala 1:51 jonka Niki vetää, sanotaa tarkalleen vaik 1:51.2.
Samoin Eemeli pääsee laittamaan viralliset rataennätykset STK600 ku viime vuonna kisat ajettiin sateella.
Odotan mielenkiinnolla tota TimeAttack Unlimited sessiota ite.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Onko tietoa mikä laite Nikillä on käytössään?
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Juu että morjens...
Vanha rataennätys 1:52.6
Niki pisti 1:49.7
Kakkosruudussa Niko Mäkinen ja eroa tiukat 2.7 sekuntia.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Race monitor appi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Facebookissa SRRA:n sivut.
Tulokset
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Mikko se täräytti panssarivaunulla korkeimmalle pallille. Vittu siel on männyt huojuneet radan ympärillä![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
https://www.race-monitor.com/Results/Race/107892
Linkin kautta pääsee katsomaan tulokset ilman rekisteröitymisiä tai maksuja : )
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joona Seppä vetäs sokeassa alamäkioikeassa pihalle ja pyörä atomeiksi. Eemeli ei halunnut voittaa kilpailua. Se ajoi vain rataennätyksen, johti ylivoimaisesti, ja ajoi viimeisellä kierroksella vain suoraan varikolle ja antoi Tanskasen Nikon voittaa kisan. Jalo temppu ku ei aja kuitenkaa sarjapisteistä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.