Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 101:sta
  1. #31
    Kaatumis sensori pääsi liikkuun kiinikkeisään muistaakseni ja mopo sammuili kesken ajon, gsx 600 f 樂
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  2. #32
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Jos ei ole vikavalo palanut taulussa niin tuskinpa siellä mitään vikakoodejakaan on.
    Ei ainakaan mitä oon ehtinyt kattomaan. Tauluun tulee sama, kuin virrat päälle laitettaessa ennen käynnistämistä.
  3. #33
    Lainaa PikkuMyy82 kirjoitti Katso viesti
    TYhjäkäynti on nyt n 1500. Ei ooe katsottu noita mitä kysyit. Pitänee viedä korjaamoon, saavat katsoa siellä tuleeko vikakoodeja ja mitä lähdetään tekemään.
    Kokeile niin että ajta kohdan missä yleensä sammuu valmiiksi kytkin pohjassa ja vielä sen jälkeen vaihde vapaalla
    kytkin ylhällä sekä niiden yhdistelmä,

    se vika koodin luku kikka on monissa sellainen että vian ilmaantumisen jälkeen ei virtoja saa laitta pois tai mitään ei näy
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  4. #34
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Kokeile niin että ajta kohdan missä yleensä sammuu valmiiksi kytkin pohjassa ja vielä sen jälkeen vaihde vapaalla
    kytkin ylhällä sekä niiden yhdistelmä,

    se vika koodin luku kikka on monissa sellainen että vian ilmaantumisen jälkeen ei virtoja saa laitta pois tai mitään ei näy
    Pitää kokeilla, jos vaan ajan jossain rauhallisemmassa paikassa siinä kohtaa, kun sammuu
  5. #35
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Oliko bensatankin korvausilma/huohotus jo tsekattu? Pihahtaako alipaineinen tankki avattaessa sammumisen jälkeen?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #36
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    Kaatumis sensori pääsi liikkuun kiinikkeisään muistaakseni ja mopo sammuili kesken ajon, gsx 600 f 樂
    Kaasarilaite ja Tip-Over-Sensor. Oikeasti? En ole tavannut kuin ruiskulaitteissa.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  7. #37
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Kaasarilaite ja Tip-Over-Sensor. Oikeasti? En ole tavannut kuin ruiskulaitteissa.
    https://www.amazon.ca/1990-Suzuki-Ka.../dp/B000PF3LSS
    Voin myös muistaa väärin että vika oli tl1000s, suzuki kumminkin 🤣
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  8. #38
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Oliko bensatankin korvausilma/huohotus jo tsekattu? Pihahtaako alipaineinen tankki avattaessa sammumisen jälkeen?
    Ei ole katsottu. Ei mielestäni tule mitään ihmeempää ääntä tankkia avataessa koskaan.
  9. #39
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Kaasarilaite ja Tip-Over-Sensor. Oikeasti? En ole tavannut kuin ruiskulaitteissa.
    Muistaakseni jo -81 mallisessa XS1100S mallissa tuollainen oli. Satunnaisesti noita on ollut kaasutinvehkeissäkin, en kyllä muista muita kuin tuon ( jossain mulla on mahdollisesti vielä sen Haynes manuaali).
  10. #40
    Varmaan olet kahlannut Gsr 600 ketjun? itsellä pyörä sammui reippaan kiihdytyksen ja nopean kaasun kiinni käännön jälkeen . tyhjäkäynnin nosto ja tps anturin säätö sekä pienten vaihteiden rajoittimen poisto palikan asennus auttoivat jonkun verran . alkujaan vika on käsittäkseni Ecun ohjelmassa . Voi olla että muistan asiat vaan vähän sinnepäin ,joten pahoittelut ,jos tuli paljon asia virheitä .
  11. #41
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Muistaakseni jo -81 mallisessa XS1100S mallissa tuollainen oli. Satunnaisesti noita on ollut kaasutinvehkeissäkin, en kyllä muista muita kuin tuon ( jossain mulla on mahdollisesti vielä sen Haynes manuaali).
    Joo, näköjään on. Piti tämäkin päivä nähdä.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  12. #42
    Lainaa mako kirjoitti Katso viesti
    tyhjäkäynnin nosto
    Ei mahda kysyjällä olevan tästä kiinni. Tyhjäkäynti 1500, manuaalin mukaan vaan 1200. On tainnut joku jo räpeltää?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  13. #43
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ei mahda kysyjällä olevan tästä kiinni. Tyhjäkäynti 1500, manuaalin mukaan vaan 1200. On tainnut joku jo räpeltää?
    Tuo on yksi asia mikä minunkin huomioni kiinnitti, että mainittu tyhjäkäynti oli poikkeuksellisen korkea, mutta kun ei ollut tietoa suositusarvosta niin jätin viestin kirjoittamatta. Olisi hauska tietää, että onko ruiskurungotkin synkattu väärillä lähtöasetuksilla, vai onko tyhjäkäynti nostettu jälkeenpäin vähentämään sammumistaipumusta. Toisaalta pitää huomata myös se, että pyörän oma kierroslukumittari ei asteikon alapäässä ole yleensä kovin tarkka, vaan virallinen synkkausohje käskee käyttämään ”oikeaa” erillistä kierroslukumittaria.
  14. #44
    Joo, ja tuostahan sitten taas seuraa muitakin ongelmia, kuten vapaan löytymisen vaikeus. Tyhjäkäynnin nosto näissä sammuilutapauksissa melkeen sama kuin öljynpainevalon palaessa kierrosten nosto, että saa sammumaan. Taikka autossa pyöränlaakerivian "korjaus" vääntämällä radiota kovemmalle.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  15. #45
    Lähinnä mun oli tarkoitus antaa yks vaihtoehto mahdolliseksi vian aiheuttajaksi . Tyhjäkäynnin nosto oli vain ensi apua ongelmaan ,joka auttoi pitämään pyörän elossa kun se sammui kesken ajon .
  16. #46
    Tuo sammumisongelma voisi johtua hyvinkin TPS:n väärästä asennosta. Tällainen ongelma saatiin korjattua 636:sta säätämällä anturi tehtaan antamaan volttiarvoon.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  17. #47
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Tuo sammumisongelma voisi johtua hyvinkin TPS:n väärästä asennosta. Tällainen ongelma saatiin korjattua 636:sta säätämällä anturi tehtaan antamaan volttiarvoon.
    Tämän tarkistusta ehdotettu
    mutta ilmeisesti vielä tekemättä
    kytkentä tiedon puttumisen takia siinä samlla saisi katsottua tuleeko jotain koodia

    Moenssa suzukissa https://www.youtube.com/watch?v=MDOZdG_uSmI
    tuossa koodin vieressä näkyy viiva niin sen pitää olla keskellä kaasun asento anturi on silloin kohdallaan

    EI tietoa toimiiko tuo Ko malliin
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  18. #48
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuo on yksi asia mikä minunkin huomioni kiinnitti, että mainittu tyhjäkäynti oli poikkeuksellisen korkea, mutta kun ei ollut tietoa suositusarvosta niin jätin viestin kirjoittamatta. Olisi hauska tietää, että onko ruiskurungotkin synkattu väärillä lähtöasetuksilla, vai onko tyhjäkäynti nostettu jälkeenpäin vähentämään sammumistaipumusta. Toisaalta pitää huomata myös se, että pyörän oma kierroslukumittari ei asteikon alapäässä ole yleensä kovin tarkka, vaan virallinen synkkausohje käskee käyttämään ”oikeaa” erillistä kierroslukumittaria.
    Imukurkkujen synkkauksessa ei kuulemma ollut tarkkaa tietoa arvoista mitä kyseiseen pyörään pitäisi olla. Joten voi olla mahdollista, että on pielessä.

    Pitää tuota tyhjäkäyntiä säätää uudelleen pienemmäksi.
  19. #49
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Tämän tarkistusta ehdotettu
    mutta ilmeisesti vielä tekemättä
    kytkentä tiedon puttumisen takia siinä samlla saisi katsottua tuleeko jotain koodia

    Moenssa suzukissa https://www.youtube.com/watch?v=MDOZdG_uSmI
    tuossa koodin vieressä näkyy viiva niin sen pitää olla keskellä kaasun asento anturi on silloin kohdallaan

    EI tietoa toimiiko tuo Ko malliin
    Pitänee viedä kunnon korjaamoon niin saavat katsoa kaikki arvot kohdilleen ja tarkistaa toimiiko kaikki niinkuin pitää.
    Pyörää ei ilmeisesti oo ennen muo kauheasti missään huollatettu, vaan tehty pääasiassa kaikki itse.
  20. #50
    Lainaa PikkuMyy82 kirjoitti Katso viesti
    Imukurkkujen synkkauksessa ei kuulemma ollut tarkkaa tietoa arvoista mitä kyseiseen pyörään pitäisi olla. Joten voi olla mahdollista, että on pielessä.

    Pitää tuota tyhjäkäyntiä säätää uudelleen pienemmäksi.
    Läppärunkojen synkkauksessa ei kyllä mitään pyöräkohtaisia arvoja tarvita. Tuskinpa vika siellä piilee.
  21. #51
    Entäs kaasuläpän potikka? Muutamia kilogixereitä ainakin oli mitkä sammui kun vapaa-vaihteella kaasutteli. Kaasuläpän asentotunnistimessa oli kruisailualueella katkos mikä aiheutti sammumisen. Korjaantui uudella potentiometrilla.
  22. #52
    Onko siinä tällainen ISC Valve? Ilmeisesti vikaantuessaan tekee myös vastaavaa. Ja, jos synkkaus on sama kuin isommissa, niin ei siihen pelkkä mittari riitä, vaan testerillä resetoidaan myös noita opittuja arvoja ennen operaatiota.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  23. #53
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Onko siinä tällainen ISC Valve? Ilmeisesti vikaantuessaan tekee myös vastaavaa. Ja, jos synkkaus on sama kuin isommissa, niin ei siihen pelkkä mittari riitä, vaan testerillä resetoidaan myös noita opittuja arvoja ennen operaatiota.
    Jos on tuo sähköinen tyhjäkäynti ventiili niin tosiaan
    pitää laittaa ennen synausta pois "päältä" tai
    korjailee sinne sekaan mitä satuu ja homma menee pielleen

    siitä päätellen että tyhjä käyntiä säädelty sitä ei ole jos ei sitten kaasu vaijeirsta ole säädelty
    minkä jälkeen ei sitten tarvitsekaan ihmettelä miksi toimii kuten toimii siihen jos vielä lisää
    pielessä olevan kaasunasennon tunistimen(potikan) niin ei varsinkaan ole mitään syytä miksi toimisi kunnolla
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  24. #54
    jees ei ole turhaan se vapaa liike kaasunarussa.... jos kanittaa niin kiukuttelee käynti varmasti
  25. #55
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Onko siinä tällainen ISC Valve? Ilmeisesti vikaantuessaan tekee myös vastaavaa. Ja, jos synkkaus on sama kuin isommissa, niin ei siihen pelkkä mittari riitä, vaan testerillä resetoidaan myös noita opittuja arvoja ennen operaatiota.

    Luullakseni tuon ikäisessä GSR:ssä ei ole ISC-venttiiliä vaan tyhjäkäyntikierrokset säädetään ihan perinteisesti tyhjäkäyntiruuvista. Kylmäkäynnistyksessä toisiokaasuläpät tökkäävät virallisia kaasuläppiä raolleen jolloin masiina käy korotettua joutokäyntiä.
  26. #56
  27. #57
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Läppärunkojen synkkauksessa ei kyllä mitään pyöräkohtaisia arvoja tarvita. Tuskinpa vika siellä piilee.
    Riippuu tuokin pyörästä ja siitä, että onko ns. perussäätö pielessä. Joissakin tehtaan huoltomanuaaleissa on ilmoitettu referenssikierrosluku ja alipaine, joka tietystä sylinteristä pitäisi saavuttaa sillä kierrosluvulla.

    Lähtökohtaisesti toki oikeaan lopputulokseen pitäisi päästä säätämällä alipaineet tasan, katsomalla että kierrosluku on edelleen oikea tehtaan ilmoittama, ja mikäli kierroslukua joutuu säätämään, niin tarkistamalla säädön tasaisuus uudelleen sen jälkeen. Mekanismien kuluessa aikaa myöten voidaan olla tilanteessa, jossa muutaman sadan kierroksen poikkeama vaikuttaa synkkaan selvästi. Toisaalta samasta syystä jotkut säätävät synkan tahallaan hieman nostetuilla kierroksilla, jolloin pyörä saattaa kaupungissa pikkukierroksilla ryömiessä käyttäytyä paremmin, vaikka tyhjäkäynti sitten ehkä vähän kärsiikin.
  28. #58
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Entäs kaasuläpän potikka? Muutamia kilogixereitä ainakin oli mitkä sammui kun vapaa-vaihteella kaasutteli. Kaasuläpän asentotunnistimessa oli kruisailualueella katkos mikä aiheutti sammumisen. Korjaantui uudella potentiometrilla.
    Mun pyörä sammuu, kun kaasu on poissa. Välikaasulla pysyy käynnissä.
  29. #59
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Onko siinä tällainen ISC Valve? Ilmeisesti vikaantuessaan tekee myös vastaavaa. Ja, jos synkkaus on sama kuin isommissa, niin ei siihen pelkkä mittari riitä, vaan testerillä resetoidaan myös noita opittuja arvoja ennen operaatiota.
    Nyt esitit vaikean kysymyksen En osaa sanoa.
  30.  
  31. #60
    Lainaa PikkuMyy82 kirjoitti Katso viesti
    Mun pyörä sammuu, kun kaasu on poissa. Välikaasulla pysyy käynnissä.
    Missä vaihessa se tyhjä käynti on 1500
    jos samuu kun kaasu on pois ?
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen