Sivu: 25 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 152324252627 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 833:sta
  1. #721
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    Sinunkin, ainakin julkisessa tiedossa olevilla saavutuksilla pitäis edes joskus älytä pitää se suu kiinni.
    Miimmoset saavutukset pitää olla, että saa sanoa Kallion kisavauhdin olleen aika vaatimatonta? Kova kuskihan se on, mutta MotoGP:n keskimääräinen taso on nykyisin niin kova, että siihen ei taida Mikalla enää paukut riittää.

    Mut olihan hieno kausi kaikissa luokissa. Väittäisin, että nynyset tekniset säännöt on aika onnistuneet, kun käytännössä kaikilla merkeillä on mahdollisuus ajaa voitosta ja erot ovat todella pieniä. Saas nähä tuleeko Marc takas ja pystyykö ajamaan samalla tasolla kuin ennen onnettomuutta.
    Superbike #7
  2. #722
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Miimmoset saavutukset pitää olla, että saa sanoa Kallion kisavauhdin olleen aika vaatimatonta? Kova kuskihan se on, mutta MotoGP:n keskimääräinen taso on nykyisin niin kova, että siihen ei taida Mikalla enää paukut riittää.

    Mut olihan hieno kausi kaikissa luokissa. Väittäisin, että nynyset tekniset säännöt on aika onnistuneet, kun käytännössä kaikilla merkeillä on mahdollisuus ajaa voitosta ja erot ovat todella pieniä. Saas nähä tuleeko Marc takas ja pystyykö ajamaan samalla tasolla kuin ennen onnettomuutta.
    Odotitteko oikeasti että olisi ollut mahdollisuuksia juurikaan tuon kovempaan vauhtiin??? Ken odotti niin ajatus ollut vähän hukassa siinäkin asiassa. Erot isoja, mutta ei kuitenkaan odottaisi, että ainakaan tällä palstalla pyörivien olisi kovin suurta tarvetta perisuomalaiseen tyyliin mollata kun vanha herra vielä kutsutaan kehiin. Meillä jokaisella olisi ollut mahdollisuus osoittaa kykymme ja mennä samalle tasolle ja hommata samat pytyt takan reunalle. Se että kaikille se ikä yms. rajoitteet tulee joskus vauhdin vastapainoksi on vaan tosiasia. Aivan kuten se eräs kaikkien aikojen kovimmista kuskeista, se kikkarapää tyttö samassa samassa lähdössä. Uskomattomat meriitit ja ei vaan enää oikein kulje. Kannattaa kertauksen vuoksi tarkistaa vaikka tänään viivalla olleiden saavutuksia vuosien varrelta ja katsoa esim. eri luokissa saavutetut osakilpailuvoitot. Ei taida kovin montaa ukkoa olla Mikan edellä.
  3. #723
    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    Odotitteko oikeasti että olisi ollut mahdollisuuksia juurikaan tuon kovempaan vauhtiin??? Ken odotti niin ajatus ollut vähän hukassa siinäkin asiassa. Erot isoja, mutta ei kuitenkaan odottaisi, että ainakaan tällä palstalla pyörivien olisi kovin suurta tarvetta perisuomalaiseen tyyliin mollata kun vanha herra vielä kutsutaan kehiin.
    Jos vaimo pihtaa, se ei ole meidän syy. Olen pahoillani että päiväsi on pilalla, mutta oikeesti....

    Mitä tekemistä minun suorituksilla on siihen, että vertasin suoraan kahden eri luokan kilpailujen kierrosaikoja keskenään, ja totesin että Kallio ois ollu sijalla X ??? Jos nyt yhtään kyyneltesi alta osaat lukea ni katsopa vaikka Jerezin radalta WorldSBK vs MotoGP kierrosajat ni huomaat että ei noissa kahdessa luokassa ole kuin about sekunti kärkijannujen kierrosajoissa eroa... eli ei se että Kallio ois ollu SBK kisan 4. ole sama ku että sanoisin "höhöhö ei Kallio ois pärjänny ees Moto3:lle höhöhö" vaan totesin ainoastaan että siinä missä MotoGP kisassa oli viimeinen (tai 2. viimeinen) ni vauhdillisesti riittäis kyyti tuohon.

    Ja KYLLÄ, Kalliolta voisi odottaa hieman parempaa sijoitusta kuin aika-ajon viimeinen ja kisan 2. viimeinen ku samalla pyörällä jannu ottaa paalupaikan, nopeimman kierroksen sekä voiton... onhan mies ollu KTM testikuski jo vuosia. Ja esim. Assenissa jannu oli lähtöruudukossa 5. ja harmillisesti kaatui kisassa ja rikkoi kätensä.

    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    Meillä jokaisella olisi ollut mahdollisuus osoittaa kykymme ja mennä samalle tasolle ja hommata samat pytyt takan reunalle.
    Ja sä selität mulle että on ajatukset hukassa???? Missäköhän välissä mun elämääni on ollu lähelläkään sellainen rahoitus että olis ollu varaa ajaa sellasia testimääriä ja sellasilla kalustoilla millä moni pelkästään SM-sarjan kärkijannu ajelee... puhumattakaan siitä millasia summia suomen rajojen ulkopuolella kisaaminen vaatii. Kyllä sellaset ihmiset on valitettavan harvassa joille pusketaan sellasia summia rahaa jotka mahdollistaa tollasen kilpailemisen.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  4. #724
    Miten paljon lie Kallio päässyt ajamaan testiä viime aikoina, puhumattakan kisaa vs. sarjaa kiertävät vakikuskit? Kun siellä on pyöreesti parisen kymmentä lajin huippua vastassa niin voiko oikeasti odottaa esim. vaikka juuri Oliveiran tasoista suorittamista? Olkoonkin että on testikuski ja varmasti jonkin verran ajanutkin, en tiedä?
    Kaverit on vetäny puoli vuotta kisaviikonloppuja limitillä, ripeään tahtiin sarjaa läpi, ja se limitti varmasti löytyy helpommin kuin satunnaisella tuuraajalla.
    Mulle oli yllätys että ei ollut edes viimeinen maaliintulleista, en tiiä oliko Rabatilla ongelmia, mutta en lähtis lyttäämään Mikan suoritusta ollenkaan.

    Mutta tuo rata, jestas että näyttää mahtavalta, uskosin että tämmönen hitaampiki ratailija osais nauttia tuosta. Millonka Org järjestää ratapäivät tuolla
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  5. #725
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    Odotitteko oikeasti että olisi ollut mahdollisuuksia juurikaan tuon kovempaan vauhtiin??? Ken odotti niin ajatus ollut vähän hukassa siinäkin asiassa. Erot isoja, mutta ei kuitenkaan odottaisi, että ainakaan tällä palstalla pyörivien olisi kovin suurta tarvetta perisuomalaiseen tyyliin mollata kun vanha herra vielä kutsutaan kehiin. Meillä jokaisella olisi ollut mahdollisuus osoittaa kykymme ja mennä samalle tasolle ja hommata samat pytyt takan reunalle. Se että kaikille se ikä yms. rajoitteet tulee joskus vauhdin vastapainoksi on vaan tosiasia. Aivan kuten se eräs kaikkien aikojen kovimmista kuskeista, se kikkarapää tyttö samassa samassa lähdössä. Uskomattomat meriitit ja ei vaan enää oikein kulje. Kannattaa kertauksen vuoksi tarkistaa vaikka tänään viivalla olleiden saavutuksia vuosien varrelta ja katsoa esim. eri luokissa saavutetut osakilpailuvoitot. Ei taida kovin montaa ukkoa olla Mikan edellä.
    Tää oli vissiin herkkä kohta sulle? Mielestäni en missään kohtaa puhunut odotuksista vaan totesin, että tämän hetken gridin tason huomioiden Kallion vauhti samalla kalustolla oli vähän vaatimatonta. Ei siitä tartte herneitä ottaa nokkaan. Kallio oli parhaillaan yksi maailman nopeimmista kuskeista ja todennäköisesti pystyisi edelleen kisaamaan MM-tasolla pisteistä jos kisarutiinia olisi enemmän. Lisäksi herra on todella arvostettu ja osaava testikuski, mutta pitkä tauko kilpailemisessa tekee iän lisäksi tehtävänsä varsinkin Portimaon kaltaisella erittäin haastavalla radalla. Tämä huomioiden ihan ok suoritus noin kylmiltään.

    Yhtään neitiä en muuten lähtöluettelon nimien joukosta löytänyt, mutta näin nykyaikana sitä ei tiedä miksi kukakin identifioi itsensä. Mut saivartelu sikseen: Rossihan ajelee MotoGP:n MM-sarjaa harrastuksena vähän samaan tapaan kuin Räikkönen formuloita. Ei sinänsä paskempi harrastus, jos siitä maksetaan vieläpä kohtuullinen korvaus. Ja jos huomioidaan kalusto niin Rossi hävisi nopeimmalle samalla pyörällä ajavalle alta 3 kymppää ja voitti kolmannen tehdas-Jampin reilulla viidellä sekunnilla.

    Ja mitä mun meriitteihin tulee niin näin omaksi ilokseen ympyrää kiertävänä keski-ikäistyvänä insinöörinä jään hyvänä päivänä Suomen kovimmille ukoille n. 1-1,5s kilometrille vähän radasta riippuen. Huonona sitten vähän enemmän. Edes Suomen kärkeen pääseminen näillä lahjoilla olisi vaatinut lajin aloittamisen n. 10 vuotta aiemmin, joten jollei lottovoittoa tule niin raha elämiseen tulee jatkossakin sitten ihan jostain muusta kuin ympyrän kiertämisestä. Hassu vaatimus kyllä, että pitäisi olla MM-tason meriitit jonkin kuskin vauhdin kommentointiin. Kovin olisi hiljaista tässäkin keskustelussa.
    Superbike #7
  6. #726
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    Mutta tuo rata, jestas että näyttää mahtavalta, uskosin että tämmönen hitaampiki ratailija osais nauttia tuosta. Millonka Org järjestää ratapäivät tuolla
    Veikkaan, että kävis samalla tapaa kuin n. vuosikymmen sitten, kun joku orgin puolelta yritti varata jotain rataa Espanjasta. Tuli ilmeisesti luuri korvaan. Nopeella googletuksella n. 600£ maksas kolmen päivän setti tuolla. Olis kyllä siisti päästä vetämään.
    Superbike #7
  7. #727
    Eihän Kallio ole päässyt ajamaan juuri ollenkaan testiä viimeisen vuoden aikana(Pedrosa hoitanut testikuskin hommat pääosin), joten aika mietaa sai olla, jos jotain muuta odotti. Aiemmin kun testasi aktiivisemmin ja pyörä oli tuttu, niin pystyi noissa villin kortin kisoissaan ihan hyvään kyytiin vs. muut KTM -kuskit. Bout samat tyypit siellä silloinkin oli kehissä.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  8. #728
    https://yle.fi/urheilu/3-11660617

    Tosta miehen omat mietteet. Hyvä että media lajia huomioi.

    Vetomieshän se on. Privan vertailu SBK-kyytiin oli hyvä. Melkolailla kylmiltään, vieras rata, tiimi...
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  9. #729
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Veikkaan, että kävis samalla tapaa kuin n. vuosikymmen sitten, kun joku orgin puolelta yritti varata jotain rataa Espanjasta. Tuli ilmeisesti luuri korvaan. Nopeella googletuksella n. 600£ maksas kolmen päivän setti tuolla. Olis kyllä siisti päästä vetämään.
    Joo just eilen facessa pisti silmään jonkin brittijärjestäjän mainos jossa hintana oli just hiukan alle tuon 600 puntaa, ja se sisälsi majotuksenki, ja pyörän kuljetuksen. Siis toki paikallinen nouto Ei sinänsä paha, tahtoohan nuo GP-tason radat olla arvokkaampia ajaa...
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  10. #730
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Mitä tekemistä minun suorituksilla on siihen, että vertasin suoraan kahden eri luokan kilpailujen kierrosaikoja keskenään, ja totesin että Kallio ois ollu sijalla X ???


    Ja sä selität mulle että on ajatukset hukassa???? Missäköhän välissä mun elämääni on ollu lähelläkään sellainen rahoitus että olis ollu varaa ajaa sellasia testimääriä ja sellasilla kalustoilla millä moni pelkästään SM-sarjan kärkijannu ajelee... puhumattakaan siitä millasia summia suomen rajojen ulkopuolella kisaaminen vaatii. Kyllä sellaset ihmiset on valitettavan harvassa joille pusketaan sellasia summia rahaa jotka mahdollistaa tollasen kilpailemisen.

    Hymiöitä kannattaa käyttää aina harkiten ja ei ollut mielestäni oikea paikka. Voin olla väärässäkin ja ymmärän kyllä senkin jos hieroessa on mennyt hikitippa silmään ja klikkasit väärässä kohdassa. Palstaa seuraava yleisö ymmärtänee myös ja antaa anteeksi.


    En tiedä sinun elämäsi polkua sen tarkemmin ja siksi olen aivan väärä henkilö kommentoimaan tuota sen enempi. Olen kuitenkin pahoillani jos ei ole ollut onni myötä. Aivan yleisellä tasolla tulee joskus mietittyä sitä, että miksi jotkut ihmiset, jotka toistuvasti, vuodesta toiseen kertovat olevansa keskimääräisesti muita etevämpiä lähestulkoon kaikissa asioissa eivät hankkiudu johonkin hillotolpan välittömään läheisyyteen ja kenties sitä kautta rahoituskin helpottuisi. Monesti jopa käy niin että oikeasti lahjakkaat tapaukset halutaan sinne tolpalle ja niistä kilpaillaan.

    Eipä tähän keskusteluun tämän enempää. Mulla itselläni on lievä luki/kirjoitushäiriö ja siksi tekstini saattaa olla vaikeaselkoista ja pisteet ja pilkutkin menee vähän miten sattuu, sorry.
  11. #731
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Kallio ei ollu viimeinen ja kisan nopein kierros 1,658 perässä Oliveiraa. Olosuhteet huomioiden oikein hieno suoritus.

    Ei takuuvarmasti ollut helppo paikka lähteä ajamaan ja kyllä ainakin mun hattu nousee. Toivottavasti Mika nähdään Kymiringillä viivalla.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  12. #732
    Ja jos fanitytön kiilusilmin oikein tiukasti tuijotetaan lopputuloksia, niin voittihan Kallio myöskin tämän vuoden MotoGP-maailmanmestarin.
    Ei huono saavutus sekään.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #733
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Joku muu alaa paremmin tunteva voi arvioida tota Kallion suoritusta paremmin, mutta itselleni jäi päällimmäiseksi tunteeksi pettymys.

    Ei voi nykyään paljoa ruostetta ajamisessa olla ja odotella, että mopo paikkaa, vaan heti ollaan painimassa Rabatin kanssa
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #734
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ja jos fanitytön kiilusilmin oikein tiukasti tuijotetaan lopputuloksia, niin voittihan Kallio myöskin tämän vuoden MotoGP-maailmanmestarin.
    Ei huono saavutus sekään.
    Jos lähtee käytännössä ajamatta katselemaan uudelle radalle, on muuttujia sen verran paljon, että realistisesti voinee pettyä vaan siihen, jos liputetaan liian hitaana ulos radalta. Kiiluvasilmäiset fanitytöt lienee sen sijaan niitä, jotka aidosti odotti pisteitä – saati podiumeja – ajamalla.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  15. #735
    Maailmanmestari Mirri ajoi ilman luistonestoa kun kolasi sen itseltään rikki alun hulinassa joko Zarcon tai Bagnaian kanssa. Aika jysäytys se kyllä olikin Bagnaian kylkeen. Bagnaian tiimi sanoi että olkapää lopsahti törmäyksessä sijoiltaan ja lopsahti takaisin mutta pipi jäi.

    En syytä kumpaakaan kisan kesken jättämisestä. Toki jos maailmanmestaruus olisi ollut jämäpisteistä kiinni, olisi ollut jännä nähdä kuinka GSX-RR:ää viedään luomuna kun renkaat alkavat hiipua. Nyt ei vissiin huvittanut ottaa riskiä.

    Kisa oli kärkipäässä tapahtumaköyhä mutta sopivaa säpinää sijoista 2-3 ja 5-10, ei mikään klassikko mutta ihan jees. Lopulta vähän tyhjä olo jäi kun kausi päättyi. Pitänee kaivaa potkukelkka varastosta esiin että saa sunnuntaipäiviin tarpeeksi adrenaliinia ja jännitystä.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  16. #736
    Portimao 2020 MotoGP:n (25kierr.)
    - Oliveiran voittoaika 41’48,163
    - Kallion loppuaika 41’48,163 + 48,410s = 42’36,573

    Vertailuksi
    Portimao MotoGP: (25 – 5kierr. = 20kierr.)
    - Kallion aika 20 kierr. on 42’36,573 – 8’29,751 (5kierr.) = 34’06,822
    - kierrokset 21…25: 1’41.956, 1’41,976, 1’41,740, 1’41,796 ja 1’42,283

    Portimao 2020 SBK:n (20kierr.)
    - Rea voittoaika Race 1: 34’24,940
    - Rea voittoaika Race 2: 34’36,949

    Tuli tämäkin tässä tarkistettua Portimao MotoGP vs WSBK - Hyvä Mika!!
  17. #737
    Lainaa SUOLA kirjoitti Katso viesti
    Portimao 2020 MotoGP:n (25kierr.)
    - Oliveiran voittoaika 41’48,163
    - Kallion loppuaika 41’48,163 + 48,410s = 42’36,573

    Vertailuksi
    Portimao MotoGP: (25 – 5kierr. = 20kierr.)
    - Kallion aika 20 kierr. on 42’36,573 – 8’29,751 (5kierr.) = 34’06,822
    - kierrokset 21…25: 1’41.956, 1’41,976, 1’41,740, 1’41,796 ja 1’42,283

    Portimao 2020 SBK:n (20kierr.)
    - Rea voittoaika Race 1: 34’24,940
    - Rea voittoaika Race 2: 34’36,949

    Tuli tämäkin tässä tarkistettua Portimao MotoGP vs WSBK - Hyvä Mika!!
    Ite katsoin Superpole-kisan vauhtia, jossa mentiin vajaa sekuntia kovempaa.
    Aika-ajossa paalu otettiin ajalla 1:40.676. Kallion lähtöruutu ajalla 1:41.753 olis oikeuttanu ruutuun 11.

    Toi on kyl järjetöntä miten kovaa kyytiä noilla WSBK pyörillä pääsee. Radalla kuin radalla ni SBK kärki jää sen 1-1.5 sekkaa MotoGP pyöristä... aika uskomatonta kyytiä ku toinen on tuotantopyörä enemmä tai vähemmä ja toinen on täysin proto.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  18. #738
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ite katsoin Superpole-kisan vauhtia, jossa mentiin vajaa sekuntia kovempaa.
    Aika-ajossa paalu otettiin ajalla 1:40.676. Kallion lähtöruutu ajalla 1:41.753 olis oikeuttanu ruutuun 11.

    Toi on kyl järjetöntä miten kovaa kyytiä noilla WSBK pyörillä pääsee. Radalla kuin radalla ni SBK kärki jää sen 1-1.5 sekkaa MotoGP pyöristä... aika uskomatonta kyytiä ku toinen on tuotantopyörä enemmä tai vähemmä ja toinen on täysin proto.
    Tosi miehet ei peräänny puheissaan, Kallio oli paska kuten sanoit. Itse olisit ajannut pisteille vähintään, ei vaan ole ollut tilaisuutta näyttää kun ei ole rahaa ja kun ei ole rahaa ei pysty tekemään rahaa.
    Hayabusa+ Massey ferguson
    Stay safe stay away from COV-19 vaccine!
  19. #739
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ite katsoin Superpole-kisan vauhtia, jossa mentiin vajaa sekuntia kovempaa.
    Aika-ajossa paalu otettiin ajalla 1:40.676. Kallion lähtöruutu ajalla 1:41.753 olis oikeuttanu ruutuun 11.

    Toi on kyl järjetöntä miten kovaa kyytiä noilla WSBK pyörillä pääsee. Radalla kuin radalla ni SBK kärki jää sen 1-1.5 sekkaa MotoGP pyöristä... aika uskomatonta kyytiä ku toinen on tuotantopyörä enemmä tai vähemmä ja toinen on täysin proto.
    Kertoo myös motorsportin luonteesta. Toi puoltoista sekuntia on aika arvokas. Mieti mitä maksaa kaivaa gp-moposta puol sekkaa - sekunti. KTM tietää.

    Ja toisaalta, jos jostain löytyy oloissa kuin oloissa muutaman kympän nopeampi kaveri, niin sille kannattaa maksaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #740
    Vertailuksi kerran vielä
    Portimao MotoGP: (1.- 10.kierr.)
    - Oliveiran aika 10kierr. 16’43,269 (laskettu)
    - Kallion aika 10 kierr. on 17’08,581 (laskettu) (Huomio, että Kallion lähtöruutu oli 22!)

    Portimao WSBK: PoleRace (10 kierr.)
    - Rean voittoaika kilpailu 17’00,623

    Ja vielä *)
    Portimao MotoGP: (25 – 5kierr. = 20kierr.)
    - Oliveiran aika 20 kierr. on 33’25,176

    Portimao 2020 SBK:n (20kierr.)
    - Rea voittoaika Race 1: 34’24,940
    - Rea voittoaika Race 2: 34’36,949

    Ja mikä tuli todistettua.
    *) Vertailemalla kierrosaikoja voi todeta, että WSBK pyörä jää kolme (3) sekuntia per kierros Portimao Circuitilla.
  21. #741
    Lainaa SUOLA kirjoitti Katso viesti
    Ja mikä tuli todistettua.
    *) Vertailemalla kierrosaikoja voi todeta, että WSBK pyörä jää kolme (3) sekuntia per kierros Portimao Circuitilla.
    Ja mikä myöskin tuli todistettua, niin aikakierroksella WSBK häviää MotoGP pyörälle Portimaossa 1.8s
    Rea 1:40.676
    Oliveira 1:38.8
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #742
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ja mikä myöskin tuli todistettua, niin aikakierroksella WSBK häviää MotoGP pyörälle Portimaossa 1.8s
    Rea 1:40.676
    Oliveira 1:38.8
    Aikavertailu on aiheellista vain jos molemmissa pyörissä käytössä identtisen tyyppiset renkaat.

    Mahtaakohan olla näin...

    Vertailu pitäisi tehdä vielä myös ristiin, eli siis MotoGP fillariin WSBK kumit ja päinvastoin, ja myös nämä ajat vertailuun.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  23. #743
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Aikavertailu on aiheellista vain jos molemmissa pyörissä käytössä identtisen tyyppiset renkaat.

    Mahtaakohan olla näin...

    Vertailu pitäisi tehdä vielä myös ristiin, eli siis MotoGP fillariin WSBK kumit ja päinvastoin, ja myös nämä ajat vertailuun.
    Miksi ihmeessä se noin pitäisi tehdä? Yhtä hyvin sit pitäis vaatia molempiin pyöriin yhtä paljon painoa, sama akseliväli jne... Mutta kun ei ne aja silleen.

    Toi aikavertailu on suoraan molempien sarjojen ideaali tilanteesta eli kisaslicksit alla ja pyörä täydessä trimmissä. Molemmissa sarjoissa on omat rengastyyppinsä ja silloin mennään niillä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #744
    WSBK:ssa on käytössä aika-ajorengas.
  25. #745
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tää oli vissiin herkkä kohta sulle? Mielestäni en missään kohtaa puhunut odotuksista vaan totesin, että tämän hetken gridin tason huomioiden Kallion vauhti samalla kalustolla oli vähän vaatimatonta. Ei siitä tartte herneitä ottaa nokkaan. Kallio oli parhaillaan yksi maailman nopeimmista kuskeista ja todennäköisesti pystyisi edelleen kisaamaan MM-tasolla pisteistä jos kisarutiinia olisi enemmän. Lisäksi herra on todella arvostettu ja osaava testikuski, mutta pitkä tauko kilpailemisessa tekee iän lisäksi tehtävänsä varsinkin Portimaon kaltaisella erittäin haastavalla radalla. Tämä huomioiden ihan ok suoritus noin kylmiltään.

    Yhtään neitiä en muuten lähtöluettelon nimien joukosta löytänyt, mutta näin nykyaikana sitä ei tiedä miksi kukakin identifioi itsensä. Mut saivartelu sikseen: Rossihan ajelee MotoGP:n MM-sarjaa harrastuksena vähän samaan tapaan kuin Räikkönen formuloita. Ei sinänsä paskempi harrastus, jos siitä maksetaan vieläpä kohtuullinen korvaus. Ja jos huomioidaan kalusto niin Rossi hävisi nopeimmalle samalla pyörällä ajavalle alta 3 kymppää ja voitti kolmannen tehdas-Jampin reilulla viidellä sekunnilla.

    Ja mitä mun meriitteihin tulee niin näin omaksi ilokseen ympyrää kiertävänä keski-ikäistyvänä insinöörinä jään hyvänä päivänä Suomen kovimmille ukoille n. 1-1,5s kilometrille vähän radasta riippuen. Huonona sitten vähän enemmän. Edes Suomen kärkeen pääseminen näillä lahjoilla olisi vaatinut lajin aloittamisen n. 10 vuotta aiemmin, joten jollei lottovoittoa tule niin raha elämiseen tulee jatkossakin sitten ihan jostain muusta kuin ympyrän kiertämisestä. Hassu vaatimus kyllä, että pitäisi olla MM-tason meriitit jonkin kuskin vauhdin kommentointiin. Kovin olisi hiljaista tässäkin keskustelussa.
    Ei ollut herkkä eikä mennyt palleroita nenään.
    Mikan paras kierros vs. kärki taisi olla jotain +1,6- 1,7s/kierros eli varmaan kuten kuin sanoit niin vähän vaatimatonta ja kyllähän siinä kisarutiinin puutoskin näkyy aivan varmasti. Olen myös samaa mieltä, että ihan ok suoritus noin kylmiltään. Aivan ok oli myös se ettei kuitenkaan jäänyt noille täyden kisakauden ja myös testejäkin ajaneille kavereille 1-1,5s/km. Silloin olisi erot saattaneet venähtää isoiksi hyvänäkin päivänä.
  26. #746
    Mites kilvanajo maittoi org-katsojille koko kautta arvioitaessa?

    Omat plussat ja miinukset:

    + ajettiin ylipäätään
    - ajettiin tyhjille katsomoille(pl Misanon 10k katsojaa per päivä)
    - ajettiin tuplaviikonloppuja samoilla radoilla
    - useampi hieno rata jäi tällä kertaa näkemättä
    +/- voitot jakaantuivat sinne tänne kuskien&merkkien kesken -> missä vakaat kärkipään kuskit?
    - Marcin loukkaantuminen
    - tiukkaa kilvanajoa aika vähän -> enemmän sooloajoja voittoon vs. aiemmat kaudet
    + Mir
    + Morbidelli
    + Miller
    - Dovi
    - Rossi

    Kalenterin osalta tietysti aika tekemätön paikka ja siten mm. tuplat perusteltavissa. Isossa kuvassa ehkä sellaisten selkeiden top dogien poissaolo koko kausi huomioiden häiritsi tai laski omaa mielenkiintoa. Nyt pytty pikku hiljaa lipui Mirille, mutta mitään jännittävää kamppailua siitä ei oikeastaan nähty ja lopulta Suzukikin veti vikassa kilpailussa kunnon mahalaskun ja lopulta valmistajien pytty Ducatille, joka kuitenkin aika suurissa vaikeuksissa Michelinin takarenkaan kanssa. Muutenkin ihmeellistä vuoristorataa monien osalta.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  27. #747
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Missä KTM:n ja Suzukin nousu kärkeen?

    Siitä +++

    Lupaa hyvää.

    Toinen hyvä, että satelliittipyörillä tosissaan ajettiin podiumista aika lailla joka kisassa. Toinen +++

    Sääntöuudistukset/ kohtuu vakaat säännöt näyttävät kyntensä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #748
    Lainaa SUOLA kirjoitti Katso viesti
    Portimao 2020 MotoGP:n (25kierr.)
    - Oliveiran voittoaika 41’48,163
    - Kallion loppuaika 41’48,163 + 48,410s = 42’36,573

    Vertailuksi
    Portimao MotoGP: (25 – 5kierr. = 20kierr.)
    - Kallion aika 20 kierr. on 42’36,573 – 8’29,751 (5kierr.) = 34’06,822
    - kierrokset 21…25: 1’41.956, 1’41,976, 1’41,740, 1’41,796 ja 1’42,283

    Portimao 2020 SBK:n (20kierr.)
    - Rea voittoaika Race 1: 34’24,940
    - Rea voittoaika Race 2: 34’36,949

    Tuli tämäkin tässä tarkistettua Portimao MotoGP vs WSBK - Hyvä Mika!!
    Jep, hyvin vertailtu ja kaiveltu Kertoo että vaikka Superbikellakin yhdellä kierroksella ajaa kovaa (lähinnä aika-ajorenkaalla) niin kisamatkalla GP-pyörillä pääsee ihan hyvää kyytiä. Tuossakin fiktiivisessä kisassa Kallion johto olisi ollut luokkaa

    Mutta hieman outoa, että täällä jengi kai odotteli pistesijaa tms. kun kylmiltään uuden tallin ja henkilöstön kanssa uudelle radalle. Kausi vielä supertasainen ja jokainen kuski aikalailla tikissä tuolla ja hyvä tuntuma tiiviistä kaudesta. Kallio kuitenkin ajanut normaalia vähemmän testiäkin. Mietin että saa ehkä pisteet jos muutama vielä kaatuisi mutta ajamalla voitti edes jonkun vakikuskin ja vauhti kasvoi koko ajan kisan kuluessa niin selkeästi näki, että tuntuma vaan oli kateissa. Tuohon alle pari päivää testiä kun olisi saanut niin pisteistä ajaisi.
  29. #749
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Jep, hyvin vertailtu ja kaiveltu Kertoo että vaikka Superbikellakin yhdellä kierroksella ajaa kovaa (lähinnä aika-ajorenkaalla) niin kisamatkalla GP-pyörillä pääsee ihan hyvää kyytiä. Tuossakin fiktiivisessä kisassa Kallion johto olisi ollut luokkaa

    Mutta hieman outoa, että täällä jengi kai odotteli pistesijaa tms. kun kylmiltään uuden tallin ja henkilöstön kanssa uudelle radalle. Kausi vielä supertasainen ja jokainen kuski aikalailla tikissä tuolla ja hyvä tuntuma tiiviistä kaudesta. Kallio kuitenkin ajanut normaalia vähemmän testiäkin. Mietin että saa ehkä pisteet jos muutama vielä kaatuisi mutta ajamalla voitti edes jonkun vakikuskin ja vauhti kasvoi koko ajan kisan kuluessa niin selkeästi näki, että tuntuma vaan oli kateissa. Tuohon alle pari päivää testiä kun olisi saanut niin pisteistä ajaisi.
    On eri asia odottaa ja toivoa. Ennen jokaista settiä ja enskareissua toivon, että Tiainen tai Rossi. Sitten tulee totuus.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #750
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Missä KTM:n ja Suzukin nousu kärkeen?

    Siitä +++

    Lupaa hyvää.

    Toinen hyvä, että satelliittipyörillä tosissaan ajettiin podiumista aika lailla joka kisassa. Toinen +++

    Sääntöuudistukset/ kohtuu vakaat säännöt näyttävät kyntensä.
    Plussaa toki yleisesti siitä, ettei ole mitään dominoivaa pyörämerkkiä, vaan kilpailu tasaista ja lähes kaikilla mahdollisuudet voittoon, mutta pl. Aprilia näinhän se on ollut jo pidempään Dornan viisaista linjauksista johtuen. Toki Marquezin kanssa voittajaluettelo olisi aika paljon köyhempi. 2020 kuitenkin jonkinlainen virstanpylväs tämän merkkien tasaisuuden osalta.

    Satelliittipyörät kyllä ehdottamasti plussaa ja mielenkiintoinen juttu ylipäätään miksi menestyvät niin hyvin. Yamahalla toki Morbidelli hyötyi 2019 pyörästä(hauskaa sinänsä, kun yleensä tämä yksi pääsyistä miksei satelliitilla ihan kärkisijoja hätyytellä), mutta muuten toki satelliittimenestyjät ajoivat 2020 pyörillä. Tehdastuki satelliiteille ja niiden kuskeille kasvanut. Jos ennen satelliittipyörillä ajoivat vähän huonommat kuskit, niin nyt sieltä louhitaan talentteja ylöspäin isommalla tuella. Zarco vs. Rabat jos otetaan vertailuun, niin toki kuskien kyvyissäkin varmaan eroja, mutta niin oli Ducatin tuessakin. Rabat osti itselleen peruskaluston ja ajeli sillä huvikseen joukon hännillä. Ducati pestasi Zarcon itselleen ja antoi paljon enemmän tukea(Xaus manageriksi ja taisi siellä punapaitaisiakin miehiä ranskalaisen pilttuussa pyöriä myös).
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Sivu: 25 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 152324252627 ... ViimeinenViimeinen