Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Bimotahan aina teki eksoottisen rungon ja käytti muiden moottoreita. Kawasaki taasen on se kasawika ja ainakin itselleni japsimerkeistä se vähiten arvostettu. Onhan tuossa kawalle mahdollisuus ratsastaa luxusmerkillä. Onhan monella automerkilläkin luxusbrändi sivubisneksenä, joko itse luotu tai ostettu vanha maineikas nimi. Lexus, Acura, Infiniti, Bugatti, Maybach jne jne.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Olisinpa odottanut Hondalta tupla äksän uutuutta. Ei vain tule, joten ajetaan vanhalla kunnon mopolla.
Mielenkiintoinen juttu uudesta Firebladesta: https://www.cycleworld.com/2021-hond...rld-superbike/
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Huh huh!
MV Agusta Rush
208 hv, 188 kg
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Selkeästi talossa on tehty organisaatiomuutoksia: muotoilijat ja aerodynaamikot on erotettu, insinöörit jätetty.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Nuo uudet supernakut ovat kaikki kuin yhdestä puusta veistettyjä. Hirveästi pattia, monttua, mutkaa, käyrää ja kaarretta kuin olisi kasa suolia. Kuvissa ainakin ja voihan se olla nätimpi luonnossa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Jos 1000 kuutioinen rivinelonen antaa 208 hv niin tapahtuuko siinä alhaalla juuri mitään? Vai onkohan tuo isompi. Nakulta jostain syystä odottaa enemmän vääntävää konetta, sillähän pitää pystyä nauttimaan kruisailustakin eli Suomen liikennerajoituspolitiikasta. Myös vakionopeussäädin on pakko, jos meinaa kortin pitää.
Kaikkihan nuo ovat samansuuntaisia. MV Agusta ei kyllä ole enää niin tyylipuhdas.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Rush ei kyllä iske vaan tuli hiukka järkytyksenä, mutta tuo Rutale…Muotoilussa on säilytetty samaa ideaa koko mallisarjan ajan, mutta paljon on viety vielä parempaan suuntaan. Oma Rutale talvehtii olohuoneessa siksikin, etten ole vielä löytänyt siitä huonoa kulmaa; mieluummin sitä katselee kuin uusintojen uusintoja telkkarista.
Toki tuoreen Brutalen hinta on varmasti sellainen ettei ihan heti tarvitse haaveilla, mutta muistaa taas laittaa Eurojackpotin vetämään.
https://www.youtube.com/watch?v=L2UCY2ZHLTo
MV Agusta Brutale 910R -08
Ex: Suzuki SV 1000S -06
Rocket 3 GT & R tänään vantaalla, huomenna mansessa:
http://www.biketeam.fi/uutisia/2020_..._triumph_week/
Pitää käydä istahtamassa...![]()
MAD (mean absolute deviation)
HD Pan America ???????
https://www.harley-davidson.com/us/e...n-america.html
Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
SUZUKI DL650A
Lisää Fireblade juttua: https://www.asphaltandrubber.com/bik...ade-sp-photos/
Vaihdekaavion saa ainakin muutettua kätevästi, ihan kuin BMW:ssä.
Olisikohan Honda oikeasti tehnyt jotain uutta? Jos näin joskus osoittautuu, lupaan kiertää talon avojaloin kaksi kertaa räntäsateessa. Kyllähän tuo aika lupaavalta näyttää, jos edes puolet tarinoista realisoituu siinä laitteessa joka suomalaiseen kauppaan tulee.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Biketeam Vantaalla uusi Rocket 3 katsastettu. Omaan silmään hyvän näköinen laite. 2 pyörää ja moottori. Yksityiskohdat ja viimeistely siisti. R ja Gt mallien ergot erilaiset. Pakko oli taas todeta että jalat edellä ajo ei ole mun juttu. Omistushalua herättävä laite. Menee vakavaan harkintaan. Ensiesittely koeajoja tälle viikolle lupailtu Teneriffalta.😄
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Kävin ja sain aika hyvän esittelyn kamppeesta... Jalat edellä GT-versioon saa ostaa R:n jalkatappisarjan optiona joten hieman "sporttisempaa" ajoasentoa on tarjolla tourinki versioonkin. Kieltämättä potentiaalia - täytyy ajaa keväällä, vielä jäi soveltuvuus reipastahtiseen mutka-ajeluun epäilyttämään (alustan ominaisuudet? jarrut varmaan ok), painoa ajokunnossa >300kg, ja uusi kardaani?!? Äänimaailma oli kyllä vakiovaimentimilla lievä pettymys... (mp valmistajien kannattais varmaan teettää tyyppihyväksynnät italiassa) -mutta setämiehen makuun makea laite...
![]()
MAD (mean absolute deviation)
Kappas vaan, en ilmeisesti ollut ainoa Diavelin omistaja kenessä uusi roksu herätti "hieman" ostohaluja.
Aavistuksen verran tuo ~300kg paino kyllä epäilyttää, mutta kunhan pääsee joskus koeajolle niin sillä kai se selviää onko liian möhkö vai ei.
Helvetti kun meni aikataulut niin mukavasti ristiin, ettei kerinnyt tsekkaamaan mopoa livenä. Eilen kun pyörä olisi ollut näytillä Vantaalla, piti ajella duunihommien takia Tampesteriin ja tänään kun se olisi ollut siellä Tampereella, piti ajella heti aamusta takaisin Espooseen.![]()