Poislukien CBR 1000RR 2019, kyllä tuo 180-190 löytyy jokaisesta muusta takarenkaalta. Aprilia puhui viimekaudella MotoGP koneessa olevan 270+ ja heidän vehkeistään puuttui 30-40hp muihin verrattuna.
Ihan nätti tuo uusi Cebari, toivottavasti tämänkertaiset elektronisen avut on 2000 luvulta.
Igorin firma näyttää olevan aika arvostettu tuolla pakaripuolella kun lähes kaikki tuntuu käyttävän Akran palikoita noissa hipo-pyörissään.
Toivottavasti tuo Honda on ensi kaudella vakavasti otettava kisapyörä, ei mitään pois Realta mutta meneehän se katsojan kannalta tylsäksi kun sama kaveri hallitsee sarjaa vuodesta toiseen (sama kyllä motogp-puolella)
kuvia ja lisäinfoa: https://www.asphaltandrubber.com/bik...E51VijyTFZV3FM
Tuo 180-190 takasella tarkoittaa ~202-213 hp koneelta. Kawa lupaa 197hp, Bemari 207hp, Ducati 221hp, Suzuki 199hp, Aprilia 201hp. (nämä siis pikaisella googletuksessa, saa korjata virheet). Käytännössä hyvä yksilö pääsee tuohon tehtaan ilmoitukseen, iso osa pyöristä jää alle. Käytännössä siis Ducatin lisäksi vain Bemu saattaa tyrkätä takaselle tuon 180+ vakiona. Ja nyt tietty tuo uusi Honda tipahtaa tuohon 180+ takaselta vakiona kerhoon.
Nykyiset säännöt vielä rajoittaa pyörän virittämisen käytännössä kannen porttaamiseen, nokkien ja putkiston vaihtoon ja puristussuhteen nostamiseen niin mahdottomia lisätehoja ei enää saada irti. Putkisto+nokat+ohuempi kansipahvi+kannen hipostelu tuo sen ~30-40hp lisää paukkuja vähän riippuen tehokäyrän muodosta. Ducatista tuskin saa noin paljon lisää, kun se on jo valmiiksi aika tiukka paketti.
Superbike #7
^ korjataan kun pyydettiin : Kawa lupaa 204
HP (2019RR)
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Luvut vakiopyörillä, useimmat ilmeisesti melkein ajamattomilla vehkeillä. Fastbikesin B&W dynossa ajamia lukuja videolta katsottuna
Suzuki ~178, mainintana 5hp vähemmän mitä viimeksi samanlaisessa vehkeessä
Honda 175
Yamaha 187
BMW 206
Kawasaki 185
44TH JHS dynossa
Suzuki 177
Yamaha 182
BMW 196
BMW vanha malli 178
Siihen päälle Yamaha WSBK kisatiimin pomo kertomassa miten 180-190hp katupyörästä pyörästä tehdään 240hp kisavehje. 240 kuulostaa paljolta, mutta itse joudun yllä olevien faktojen valossa Denningiä uskomaan.
Viimeksi muokannut: RzR; 05.11.2019 klo 14:21.
2020-aprilia-rs-660-first-look-fast-facts-11.jpg
Aprilia 660. Rivikakkonen 105 heppaa
Tuono ja Caponord myös tulossa?
Ktm890 duker, keveämpi kuin 790
https://www.ktm.com/en/naked/890-duke-r/
Viimeksi muokannut: Miikam; 05.11.2019 klo 17:45.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Miten tuo Euro5 - säädös nyt menee. Oletin, että se tulee täysin uusiin malleihin 2020 alusta ja hiilidioksidi-päästöt saisivat olla 100g per 100km kohden. Tuonhan peloteltiin rapauttavan moottoripyöräilyn kokonaan. Nyt kuitenkin julkaistaan uusia malleja, joissa päästöt ovat tuon ylitse. Miten nuo oikein lasketaan vai onko tuohon tullut jotain siirtymää?
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
EICMA alkanut tänään. Esitelty on BMW:n 4 (oikeastaan 3) uuttamallia: F900R, F900XR ja S1000XR.
Kawasakin Z1000 H2, Honda CBR1000RR-R (214 hv), KTM 390 Adventure jne jne
Suzuki 1050
Husqvarna 901 Adventure
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
apikka 660, vois olla näppärä ratapeli.
https://www.youtube.com/watch?v=V-7CALKDlpI
Ok, se selittäisi - tosin 2021 kaikkien uusien myytävien pyörien pitäisi ilmeisesti täyttää säädökset siltä osin. Ellei tule jotain siirtymäaikaa. Tosin outoa jos nyt julkaistavat pyörät eivät sitä täyttäisi ja sitten ne pitäisi poistaa myynnistä 2021 käytännössä vuoden myynnin jälkeen.
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
Ei kai euro5 puutu co2-päästöihin muuten, kuin että valmistajan on ne mitattava?
Euro5 olisi vain kiristys CO-, HC-, NOX- ja hiukkasarvoihin, joille on raja-arvot. Hiilidioksidia saisi käytössä laite pukata sen verran kuin bensamäärästä syntyy.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
RMK on nyt Verge ja E2 on TS
https://electrek.co/2019/11/05/rmk-e...ic-motorcycle/
![]()
Niin se kai menee (en ole varma asiasta) että uusien pyörämallien pitää täyttää Euro5 1.1.2020 ja kaikkien myynnissä olevien pyörien 1.1.2021.
Eli nyt myynnissä olevat mallit voivat olla Euro4:ia vielä ensi vuoden.
Asian sivusta vähän, olen hommannut ekan ison pyörän 1079-1980 talvella (GS1000S) ja suurin piirtein ainakin sieltä asti on aina puhuttu kuinka saastemääräykset tekevät pyöristä tehottomia ja painavia lehmiä.
Kuitenkin suorituskyky ei kun paranee ja paino, jos nyt ei paljon putoa niin ei ainakaan ole juurikaan noussut.
Siis kun puhutaan sporttipyöristä.
Tietty pyöristä on tullut tekniikan ja varsinkin elektroniikan kehittymisen myötä paljon monimutkaisempia, niin kuin autoistakin.
Nyt on rajua kuvamateriaalia, Tesi H2:
https://www.asphaltandrubber.com/bik...a-tesih2-leak/
![]()
Viimeksi muokannut: TIJ; 06.11.2019 klo 22:52.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
MV Agusta Superveloce, nätti retrosportti.
1000
Vois melkeen ennustaa, et 900XR myy täyttä häkää tai ceeookakkosta!![]()
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Eikös Kawasaki ostanut Bimotan tässä kesän aikana, tai ainakin osuuden? Eli jotain selkänojaa siellä on.
Tuo Tesi on kyllä rumalla tapaa kaunis. Linkustoilla etuiskari laitettu takaiskarin viereen? Nerd level 100.
^Olisi hieno juttu jos Kawa rahoittaisi Bimotan kunnolla jaloilleen. Samalla Kawan suunnittelu yms. resurssit olisivat varmasti tervetullut asia Bimotalle. Tuommoinen merkki kuitenkin tuo kaivattua värikyyttä ja ei-niin-tavallisia pyöriä markkinoille.
.
Oliks tää ihan kokonaan uutuus? Aika makee:
https://www.rideapart.com/articles/3...streetfighter/
"You get that F4 engine, which makes a claimed 208hp at 13,000 rpm, and produces 116.5Nm of torque at 11,000 rpm. Suspension is semi-active, fully adjustable Öhlins Nix EC forks up front and Öhlins EC TTX fully adjustable shock in the rear"
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Sitähän oli spekuloitu että mikä taloudellinen järki Kawasakin kaltaiselle megakonsernille oli ostaa Bimotan tapainen veistämö. Mutta ehkä nyt esitetyn TesiH2:n tapaiset luomukset auttaa pitämään Kawan tekniikan otsikoissa, vaikka muutamat myydyt kappaleet meniskin pelkän taidegalleriakäyttöön. Tai sitten jos halutaan myydä edes joitain satoja kappaleita vuodessa hiilikuiduista jä öhlinsistä tehtyjä pyöriä, niin ne helpompi myydä Bimotana kuin Kawasakina.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
https://europe.autonews.com/automake...00-motorcycle?
Whattahell is that crap.
Yamaha #1 we_R1'04