Riippuu koneen kunnosta ja syöttämisestä.
Kaikenlaisia öljyjä kulunut kone syö tai vaihtehtoisesti bensalla ohentunutta öljyä syö monikin kone. Nämä Rotaxit lisäksi oksentavat aina hiukka ilmanputsarikoteloon.
Lisäilet reissussa öljyä. Ei ongelmaa. Mulla ajorepussa aina öljyä mukana, joskin tuolla rakennetulla koneella ei tuu öljynvaihtoväliin niin paljon kilsoja, kun käytännössä pelkkää rataa ajellut, että tarvitsisi lisäillä.
Ehkä ens kesänä Eurooppaan kestotestiin?
Motul 5100 on monen suosikki V2 rotaxeihin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mittarissa alle 30k![]()
![]()
KTM 1090 Adventure R '17
Exät:
- Aprilia Tuono 1000R '07
- Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
- Yamaha FZ1-S '07
- Yamaha YZF600R Thundercat
- KTM 640 LC4 (palveluksessa)
- Yamaha DT 125
- Tunturi Start
Onko gen2:saa sama kuin ykkösessä, että jos täyttää öljyn yli kolmasosaan kone käydessä, ylimääräinen öljy päätyy lähinnä airboxuin? Se voisi selittää tuollaista öljynsyöntiä.
Apriliassa on kyllä vaikeinta ikinä saada öljyn taso kohdalleen![]()
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
N. 2dl oli mennyt 1600km aikana kun tänään lisäilin.. eos..
KTM 1090 Adventure R '17
Exät:
- Aprilia Tuono 1000R '07
- Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
- Yamaha FZ1-S '07
- Yamaha YZF600R Thundercat
- KTM 640 LC4 (palveluksessa)
- Yamaha DT 125
- Tunturi Start
Ei paha. Varsinkaan, jos on baanasyöttöä seassa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nyt on reissusta palattu, hyvin taittui tuonolla 2943km viiteen päivään, ja kestikin vieläajettiin sateessa reilut kolme tuntia putkeen niin muutaman kerran syttyi service-valo, ei sen vakavempaa
vähän on haitari hellänä mutta sehän kuuluu asiaan
ensi vuonna pidempi reissu!
KTM 1090 Adventure R '17
Exät:
- Aprilia Tuono 1000R '07
- Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
- Yamaha FZ1-S '07
- Yamaha YZF600R Thundercat
- KTM 640 LC4 (palveluksessa)
- Yamaha DT 125
- Tunturi Start
inCollage_20190724_105525384_resize_25.jpg
Itselläni Tuono melko keveällä reissuvarustuksella (sis selkäreppu) Norjassa.
Koneessa Motul puolisynteettinen ja mukana lisäöljykanisteri, mutten ole lisäillyt vielä 2500+ jälkeen tilkkaakaan.![]()
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Meikäläisen versio pikairrotettavasta satulasta. Nuo rajoittaa liikettä sivu- ja pituussunnassa just saman verran kuin alkuperäiset ruuvit, takasatula pitää jakkaran paikallaan pystysuunnassa.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Eli ei vissiin tuota Motulin 5100 kun se on täysisynteettistä? Joku liputtikin ennemmin puolisynteettistä aprilian myllyyn. Mitenkäs vaihteet toimii tuolla? Ja vielä tarkentava kysymys, onko öljyn taso pudonnut yhtään?
Laitetaan nyt myös maisemakuva alle..
norjassa.jpg
Viimeksi muokannut: JONiE; 24.07.2019 klo 22:16.
KTM 1090 Adventure R '17
Exät:
- Aprilia Tuono 1000R '07
- Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
- Yamaha FZ1-S '07
- Yamaha YZF600R Thundercat
- KTM 640 LC4 (palveluksessa)
- Yamaha DT 125
- Tunturi Start
Ei ole kuin osittain synteettistä. 7100 on täysin synteettistä. Tuo Motulin tapa salailla asiaa on kieltämättä hiton ärsyttävä. Tuolta niitten listauksesta kun katsoo, niin täysin synteettisissä on vartavasten kerrottu että "100% synthetic 4-Stroke lubricant" https://www.motul.com/sv/en/products Loput on osittain synteettisiä.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Pitäisiköhän sitten testata tätä ensi kaudella..
https://m.motonet.fi/fi/tuote/593146...0-20W-50-4T-4L
KTM 1090 Adventure R '17
Exät:
- Aprilia Tuono 1000R '07
- Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
- Yamaha FZ1-S '07
- Yamaha YZF600R Thundercat
- KTM 640 LC4 (palveluksessa)
- Yamaha DT 125
- Tunturi Start
Motul 5100 15W-50 motonetin tarjouksessa 4+1L 39,90€
Toimii ihan ok - luonnollisesti paremmin kuin ennen vaihtoa vanhoilla öljyillä. Laittaisin tämän kokemuksen perusteella uudelleen samaa.
Öljyn pinta pudonnut mittaputkessa ehkä alle sentin. Tiedä sitten löytyvätkö öljyt ilmaboksista...
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Kannattaa muistaa että se tuonon öljysäiliön pinta vaihtelee suuresti koneen ja öljynlämpötilan mukaan.Pinta heittää ihan laidasta laitaan riippuen ajaako keskikesällä vai myöhäissyksyllä.Vedetäänkö radalla,seistään taajamassa flektit huutaen vai kevyttä arkiajoa.Perus neppailussa kylmemmillä keleillä kannattaa osa öljynjäähdyttimestä peittää jotta öljy lämpenee tarpeeksi.Laatikko ja kytkin toimivat paremmin ja samalla pitää huolen että öljy ohene bensalla.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Jos jollain on kytkinvivun pääsylinteriä pökkivää ruuvi + tappi nipukkaa ylimääräsenä tallessa, ni voisin vaikka ostaa pois.
Kuseessä siis tämä setti:
https://www.af1racing.com/store/Scri...idproduct=7756
Onnistuin mysömään omani säätöruuvin lähes muodottomaksi väkisin vääntämällä. Vasta kun setä Juutubessa näytti että siellä alla on pienen pieni kuusiokolo lukitusruuvina, sain sitä pötikkää ja kytkintuntumaa säädettyä.
NPM:n räjäytyskuvaa en osannut tulkita niin, että olisin saanut asiaan varmuuden saako heiltä eivätkä oo vielä vastanneet kyselyyn.
Tuono 1000R -08
Vanhan mallin Tauno sai osakseen hellyyttä, ja putsatessani etukatetta huomasin että hämähäkinverkkomaista murtumajälkeä on koko ajovaloumpion yläpuoliskossa.
Mites muilla? Onko konsteja korjaukseen? Ruudun saa kai uunissa lämmittämällä irti.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuli vaihdettua Triple Tuonoon, 2012 aprc. Mikäköhän tossa nyt mättää kun kierrokset ei nouse 6k yli? Muutenhan toi on huippupeli.
Mulla ei ole manuaalia, mutta keltainen service-valo vilkkuu kun käynnistää. Sammuu kun lähtee ajamaan. Lisäksi näytti olevan muistissa error DSB 08
Tapasin tänään Stadissa Salmisaaressa identtisen harmaan '03 Tuonon kuskeineen, siihen kun pysäköi viereen oli kuin olisi Aprilian kokoontumisajot ollut kyseessä. Harvinaista.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Oletteko mistä tilanneet öljynsuodattimen O-renkaita ja öljypropun tiivisteitä?
AF1racingin postimaksut on aika oksettavia..![]()
KTM 1090 Adventure R '17
Exät:
- Aprilia Tuono 1000R '07
- Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
- Yamaha FZ1-S '07
- Yamaha YZF600R Thundercat
- KTM 640 LC4 (palveluksessa)
- Yamaha DT 125
- Tunturi Start
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mites veljeskansan merkkiliike? Ainakin Esson baarissa kehuttu kotimaista nopeammaksi ja kohtuullisemmaksi hinnoiltaan?
http://aprilia.piaggio.ee/kontakt/
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Yksi kesä ja 5500 km tuli ajettua 2017 RR Tuonolla. Posiitiivisia kokemuksia jäi pyörästä, mutta ratailuun hurahtaminen teki tuollaisen tehokkaan pystystä ajettavan tarpeettomaksi. Ratahommiin löytyy Tuonoa sopivampiakin laitteita.
Liikennekruisailuun pyörä on liiankin tehokas. Ihan koko aikaa ei kuitenkaan jaksaisi 1- tai 2-vaihteella körötellä, ja liikenneympäristö on väärä paikka vääntää tuppea nurin - kortti lähtee ja pahimmassa tapauksessa jonkun sivullisen henki.
Mahtava pyörä siis, mutta käyttötarkoitus on jäi itselleni vähän epäselväksi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.