Tässä kun näitä miettii, miten estää pyörän ex-tempore luvaton käyttö, niin jokin lukko on ehdottomasti hyvä.
Toinen vois olla, että poistaisi koko virtalukon ja sen tehtävää hoitamaan muutamat painonapit. Ja sitten johonkin se piilokytkin, tai mukana kulkeva osa, jolla virrat yhdistyy. No, sellainen kuitenkin pitäisi olla systeemin, että ei voi hajoittaa virtalukkoa eikä voi käynnistää pyörää. Hämäyksen vuoksi tietysti kannattaisi avaimet jättää virattomaksi jääneeseen virtalukkoon.
Nykypyörät ovat tietysti niin hienoja, että niitä ei saa käyntiin noin vain (luulis ainakin). Ja näitä iänikuisen vanhoja tavallisia mopedeja ei kukaan tosiammattilainen vie. Eli tarttee varautua vain näihin viihdekäyttäjiin. Siihen auttaa esim jarrulevylukko. Ja kun vielä sen virtalukkotsydeemin modaisi toisella tavalla. Mun pyörässä valistunut narkkari iskee vasaralla ruuvimeisselin virtalukkoon, kääntää sitä, starttaa ja ajelee pois. Ja ohjauslukko hajoaa yhdellä potkaisulla sitä ennen.
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Joskus miettinyt, että mitenköhän kestävä olis vanteen ympäri tolppaan jollain tosi isolla ja paksulla lukolla, tollasella Certexin nostovaijerilla (pitäis kestää ainakin 6 tonnia kuormaa). Mahtaakohan mennä voimapihdeillä miten helposti ?
ja lukoksi esim: (tai järeämpi/isompi) https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/r...akorkeus-50-mm
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)
CB900F Hornet, '02 (ex)
CB500, '97 (ex)
CBF500, '04 (ex)
^ Ai että auringon pilveen menosta....Yhtä kaikki, tollanen toimii juurikin niille piri tai pipipäille jotka hetken huumas meinaa lainata vehjettä, ammattilaiset sit erikseen ku vievät joka tapauksessa mutta ne kuitenkin niin harvinaisia.
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
"Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
Jos kotiparkkiksesta on kyse, niin kolme nippuun.
"Kympin sijoitus" käytetyillä vermeillä.... ja hyvilläkin leikkureilla alkaa hikikarpalot nousta otsalle.
250 tai + Abloylla kiinni, niin alkaa katse kääntymään kohti vähemmän hikisiä hommia.
Näin ainakin siinä kohtaa, kun joku muutaman donan värkki on tuolleen "naitettu" paikoilleen.
20/80- sääntö on hieno ja universaali juttu monissa asioissa ja yhteyksissä.
Kuten "HH" tuolla totesi.... aika vähällä hoitaa se 80% ja loput on sitten jaossa amamiesten kesken.
Ne taas vie jos ovat hakemassa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
SF 1098S
MTS V4S Sport
Muistaakseni täällä org :ssa tähän törmännyt:
https://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck
Honda AT AS DCT 1100
Honda Transalp XL700VA
Honda CRF 300 Rally
"Elämä on mutkikasta" onneksi!!
Turku - Espoo TA:lla ~12 h & 450 km
Motonetistä saa 50 eurolla Steelmaten hälyttimen, joka on itsellä toiminut jo useita vuosia. Reagoi pienimpäänkin pyörän heilutteluun ja on äänekäs niin kauan kuin havaitsee liikettä. Tavalliset vaijerit ja lukot saa poikki muutamassa sekunnissa akkurälläkällä ja siihen loppuu meteli. Kunnon jarrulevylukko on vaikeampi pilkottava.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/482209...P-varashalytin
No, nyt tuli ehkä hieman liioiteltua. Ei rälläkkä nyt mikään StarWarsin lasermiekka ole, ei sillä saa sentin tai puolentoista parempia teräksiä nyt ihan sekunneissa poikki, minuuteissa kyllä, mutta ei parissa minuutissa.
Ne alle satasen leyjarrulukot joihin on vielä laitettu hälyttin ja sille virtalähde ja kaiutin, eivät oikeasti ole kovinkaan kovaa tavaraa. Ja nuo rosmojen pahukset ovat kaikenlisäksi keksineet että uretaanivaahto hiljentää sen mölytoosan vieläkin nopsempaan. Suutin kohdalle ja pitkä suhautus. Ja loput arvaat eli se melto rautapalikka mitä ne halvat jarrulevylukot ovat, lähtee siitä levystä melkolailla helposti. Joko sillä sinun rälläkälläsi tai muutamaa pykälää pienemmillä pulttileikkureilla mitä nuo paremmat lukot tarvitsevat.
"Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Sangat, ketjut ja vaijerit ovat aika olennaisia tekijöitä, mutta
yksi olennainen asia jää helposti liian vähälle huomiolle.
Erilaisten "lukkojen" lukkopesät.
Levyjarru ym. vastaavissa lukoissa, joiden muut asiat ovat
aika hyvälläkin tolalla, pesät "kusevat" säälittävän helposti.
Oikea työkalu ja KLINGG! Pesä lähti laakista lauluun.
"Heikoin lenkki".
Siitähän sitä mennään yli, mistä aita on matalin...
tai ali, missä rima on korkeimmalla.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
https://ridescorpio.com/secure/
Edellisessä pyörässä oli tuolllainen. Piti uteliaat ja mahd rosvot loitolla.
Tutka hälyttää jos joku yrittää liian lähelle pyörää. Liiketunnistin sekä etäpysäytys. Ja tiedot hälytyksistä avaimenperään.
Asentaminen oli helpompaa kuin Legojen kasaaminen, todellinen plug and play.
Harmi ettei sitä saa nykyiseen CAN väylä mopoon. Muuten tilaisin heti.
"Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
Suurimman osan U-kaarimunalukoista, jos nyt ei puhuta niistä greipin kokoisista, murtaa kahdella isolla lenkkiavaimella. Kidat läpi siitä kaaresta aukeamat ulospäin ja ihan lukkopesän juureen ja vääntää niin klinks kaari katkeaa ja aikaa meni kolme sekkaa eikä meteliä kertakilausta enempää juuri synny...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jossain kohtaa täällä näin videon, jossa noita perinteisiä jarrulevylukkoja auottiin hyvin nooeasti ja äänettömästi vääntämällä sopuvan paksuinen vastakierretappi siihen jarrulevyn uraan. Varsin uskottavan näköisiä laitteita vääntyi nauretavan helposti kidastaan niin leveälle, että lukkotappi irtosi jarrulevystä.
Varmaan tämän kanavan videoita: https://www.youtube.com/channel/UCm9...8W8JigLoZOh6FQ
<p>http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/296095-LoneWolfin-ratakuvat</p>
Mitähän tuossa tarkoittaa liian lähelle pyörää? Kaupungissa pyörät saattavat olla vinoparkissa aika lähellä toisiaan. Mietin vaan, että tuleeko miten paljon vääriä hälytyksiä sen vuoksi.
Itse tulen ehdottomasti hankkimaan pyörän, jossa on ajonesto ja haluan siihen myös hälyttimen lisäksi. SpyBall näyttää olevan kovasti myynnissä Suomessa, mutta tuo Ride Scorpion näyttää ihan hyvälle myöskin. Etenkään kun ei vaadi SIM-korttia tehdäkseen hälytyksen omistajalle (kunhan etäisyys on riittävän lähellä).
Yllättävän moni lukko myös sulaa (sisältä) kun näyttää vähä vaikka taskukokoista kaasupoltinta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Pilkunnussaaminen on
Lenkkiavain - Kiintolenkki - Kiintoavain - Jakoavain
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ehm jos sille tielle lähdetään niin ainakin täälläpäin jakoavaimessa on tavannut olla liikkuva leuka![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tää taisi koskea myös näitä kahden-ja-puolensadan abloylukkojakin. No, täältä taitaa jo olla linkkauksia oikealle youtube-kanavalle. Useimmille lukoille näyttää riittävän, kun laittaa jonkun ruuvin tahi muun avaimenkoloon ja kalauttaa vasaralla. Silloin se 0,05mm paksu kuparinen lukkopesän pidike väsähtää ja lukko ikäänkuin aukeaa. En oo kokeillut, mutta isot pojat ovat youtubessa noita esitelleet. Tosta lähtee ääni, mutta sen ruuvin kiertämisellä lukon "kidan" väliin - siitä ei lähde edes ääntä. No, mun jarrulevylukko on erilainen. Siinä ei oo paikkaa, mihin sen ruuvin ruuvaisi (paitsi avaimen reikä).
Lukot on rehellisiä tai impulsiivisesti päätöksiä tekeviä yhteisiin sääntöihin sopeutumattomia kanssaveljiä, -sisaruksia, -henkilöitä, ja -kulmakaappeja varten.
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo