Vaihdoin takajarrupalat ja toimivat hyvin. Nyt ehkä 400-500km jälkeen ovat alkaneet jarrutuksessa vinkumaan. Kun katson tuota liitteenä olevaa kuvaa, siinä näyttäisi olevan kitinälevyt (?) eli numero 12. Minulla noita ei ollut. Muutenkin noiden uusien palojen jälkeen jarru on todella tiukka (takarengas tosin pyörii juuri ja juuri "vapaasti"), joten olisko niin että pinnat ovat lasittuneet?
Jarrusylinterit olivat todella tiukassa ja mietinkin että pitäisikö ottaa auki ja hieman koittaa saada niitä liikkumaan paremmin (voisivat ehkä palautua paremmin).
Jossain täällä on ollut juttua että viilataan palan etu- ja takapäätä, onko jollain ollut apua tuosta? Onko muita juttuja vai onko pakko hakea nuo kitinälevyt?
-Kähmy
2001 Yamaha XJR 1300
- Mäntä/männät kannattaa painaa polkimella ulospäin, ei liikaa ettei pullahda ulos, ja putsata ne fairivedellä ja sopivalla hammasharjalla tms. jotta lukuvat hyvin.
- jarrunestesäiliö kannattaa katsoa ettei tullut liian täyteen kun työnsit männän sisään, kannattaa avata kansi ja tsekata että kuminen haitari on ok eikä paina painetta systeemiin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mulla kävi moka etujattujen kanssa, eli yksi mäntä pullahti ulos. Sen jälkeen olikin melkoinen työ saada muut ulos puhdistusta varten. Eli pikkuinenvaihto muuttui melkoiseksi jarrurempaksi (tilasin tiivistepaketin samantien, koska olivat ihan lopussa).
Onko tossa jotain jippoa, jos mäntä pullahtaa pihalle ja muut jää jumiin?
Toi nestesäiliä mun pitää tsekata. mokasin oikein kunnolla ton etujarrun kanssa, kun en tajunnut että siellä säiliössä on haitari! Lisäsin vaan nestettä sinne säiliöön ja ihmettelinkin, kun mitään ei tapahdu LOL! Sitten ajossa sieltä pirskoi jarrunestettä, oli pakko ottaa auki tuo säiliä ja siten huomasin tuon haitarin. Ei naurattanut. Varsinkin kun neste ei ole mitään kovin kivaa kamaa.
-Kähmy
2001 Yamaha XJR 1300
Mie otan jarrusatulan pöydälle.
Sopiva puupalikka sinne mäntien ja satulan rungon väliin.
Paineilmaa banjopultin reiästä ja sitten kun männät on huulilla, niin ne irtoaa helposti.
Jos on tiukassa, niin "ajelutan" mäntiä pari kertaa edes takas. Tietenkin putsattuna ja tarvittaessa sopivalla aineella voideltuna.
Hyvä vinkki, kun otin etujarrun auki, en tajunnut tuota paineilmakikkaa!
Kerran yhtä mäntää pojan mopossa piti hieman hieraista todella "isonumeroisella" hiekkapaperilla että sen sai takaisin, tuosta kai ei ole haittaa.
Kuparirasvasta on puhuttu, sitä on kai tarkoitus laittaa mäntien ja palojen väliin?
-Kähmy
2001 Yamaha XJR 1300
Samat konstit käytössä kuin Lariollakin eli palikka palojen tai mäntien väliin ja jarrulla tai paineilmalla männät palikkaa vasten, riippuen toimenpiteen laajuudesta.
Eihän kitinälevyt oo sattumoisin vanhoissa paloissa vielä stealthinä kiinni vai onko jäänet jo aiemmin kyydistä?
www.ridenuviz.com
Mä laitan kanssa erikoistyökalun (pieni puinen rima teipillä trimmattu sopivan paksuiseksi) jarrusatulaan jarrulevyn koloon. Sitten pumppaan kahvasta männät samaan tasoon. Pesu fairilla aina kun vaan on auki.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)