Terve vaan kaikille
Tääl tämmöne - 97 vuosimallin kloppi. En ny muista oonko tähä ketjuu jo kirjottanu mut ei kai uusinta nii paha oo. Tunnukset ollu vissii jo mopoajalt ast jollo vaan seuraillu tääl. Kevarikin oli tossa välissä(cbr125) mistä se kipinä lähti. Aika pitkiäkin reissuja tuli heiteltyy. Sit tuli autokortti ja muutaman kuukaude tauko kunnes a2 korotuksen ajoin. Iskän Yamaha Viragolla ajelin satunnaisee ku siihe luokkaa sopi. Vajaa vuos sitte ajoin ison aan ja sitte tuliki ostettuu Yamaha yx600 Radian. Sillä ny päästelty viimesyksy ja tää kevät ja kyl kelpoo. Jospa sitä yrittäs täälläki olla vähä aktiivisempi![]()
Yamaha YX600 Radian -86
EX Honda CBR 125 -05
EX Honda CBR 125 -06
EX MZ Rt-01
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuo on vaa on vähä tommoi rakenneltu yksilö.
ei ollut alkuperäiskuosissa ostaessakaan ja nyt on tuommonen.
Tykkään että pitää olla oman näkönen
Yamaha YX600 Radian -86
EX Honda CBR 125 -05
EX Honda CBR 125 -06
EX MZ Rt-01
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tämä pääsi livahtamaan tonne yamahan puolelle, mutta pistetään tännekin:
Eka pyörä oli joskus -85 uusi Yamaha RD 125 LC, jolla ajoin kolarin noin 18-vuotiaana, pari vuotta ehdin ajella. Auto ajoi risteyksessä päälle, olin tulossa 30km/h risteykseen, ryhmittäytymässä keskiviivan viereen kun vastaan tulevasta autojonosta auto lähti ohittamaan risteysalueella... Siitä auton tuulilasin yläkulmaan ja 30m lento auton taakse. Jotenkin nähtävästi hengissä siitä on selvitty...Lähtönopeudesta kertoo jotain se, että kun näin läjän joka oli joskus ollut RD125LC, ohjaustanko oli erikoisen näköinen. Kun kiertoradalle on lähdetty, ranteet on ottaneet kiinni jarrukahvaan ja kytkikahvaan. Ohjaustanko oli päistään 180 astetta kierretty, kun olisi jättiläispihdeillä kierretty tanko mutkalle!
Pari crossia on ollut tuossa välissä, mutta nyt ollaan tiellä taas. Nykyinen pyörä on paljon säätöä nähnyt 1992 FZR 1000 Exup. Vaihdoin tuon viime kesänä päittäin mun -92 KX250 crossikawaan.
FZR oli varastettu joskus, vedetty nakuksi vähän sinnepäin ja tehtyjen (huonojen) kytkentöjen ja sähköpiuhojen määrän perusteella liekö ollut jonkun työväen opiston harjoittelukappaleena...Pyörässä oli myös pikkuinen sivulle puhaltava äänenvaimennin, joka motarinopeuksilla sulatti aivot. Saksasta orkkis 60€ toi mielenrauhaa.
Kilometrien sähköjohtojen poiston jälkeen, epämääräisten kaasarien vuotojen fixausten ja ihmeellisten mittari-/valo-/vilkkukytkentöjen jälkeen eilen pyörä valmistui ajokuntoon (viimeisenä Koso DB-02R:n asennus ja hieman säätöä kiekkasignaalin kanssa, onneksi täältä löytyi avuja). Kolhuja tankissa (kuva näyttää liian hyvältä) mutta tekniikka toimii. Vaihteisto/kytkin toimii hienosti ja kiukaassa kovat löylyt. Kempeleen ja Oulun alueella pyöritään ja Oulu MC:n jäsen viime vuodesta.
-Kähmy
^
Tässä voidaan puhua jo harrastamisesta. Tervetuloa joukkoon.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tervetuloa uusille! Itse jo kymmenen vuotta täällä höperehtinyt. Eipä sitä tiedä, jos vaikka jonain päivänä tulisi jostain taivaalta järjen valo ja saisi postattua jonkun jonkun fiksun kommentin. Sitä odotellessa ajelen, siis olen![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Hei vaan kaikki
Uusi .Orgilainen ilmoittautuu remmiin.
A-kortti on kerännyt ruostetta kevariajoista lähtien. Nyt ei puutu enää kuin että sais jossain verestää ajotaitoja ja pyörän lainaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juu. Tiedän ja siksi liityinkin. Halusin vaan hassutella, koska taidan olla juuri #motorgbiken kohderyhmää
Täällä uusi motoristi ilmoittautuu! Torstaina sain A-kortinVähän kerennyt jo ajelemaankin. Ensipyöräksi tuli suzuki gsr 600.
Minäkin ilmoittaudun uudeksi jäseneksi. Moottoripyörillä tullut ajeltua piikkiajoista eli vuodesta 1983, välillä on tullut kilometrejä enemmän ja välillä ei juuri mitään.
Viime kesänä muutin Viroon ja se oli ensimmäinen kesä ilman prätkää sitten vuoden -83.
No kun sai talon myynnit ja ostot hoidettua ja asetuttua uuteen ympäristöön niin pitkin talvea tuli seurattua nettiä. Muutama viikko sitten pihaan ajautuikin vajaa 1000 km ajettu MY17 Yamaha XJR1300.
On muuten 14. prätkä minulla ja kuudes Yamaha.
Ei siis auttanut ilmaston vaihdos tähän tautiin.
Ollut kaikenlaista kiirettä töissä ja pientä rakennusprojektia (autokatosta sekä tallia yritän näperrellä mönkijälle ja prätkälle) kotona eli ei nyt kovinkaan paljoa ole kilsoja tullut mutta eiköhän niitä loppukesän ja syksyn aikana tule, varsinkin saa Jammun varusteltua juhannusviikonloppuna.
MY17 YAM. XJR1300 <- BMW1100R <- X-11 <- DRZ400SM <- XJ600 DIV. <- RG250 <- RD250LC <- MTX250LC <- CX500CUSTOM <- CX500TURBO <- CB900Boldor <-RD350LC YPVS2 <- RD350LC YPVS <- XJ750 SECA <- AR125LC <- RD125LC <- CB125TD <- DT125LC <- GS125E
Terve vaan, liitytään tännekin uuden harrastuksen myötä. Eka pyörä tuli jo tietty ostettua, Yamahan XSR700. A-korttia ei tietenkään ole ennestään taskussa, mutta tällä viikolla ajokokeet. Käsittelykoe jännittää aika paljon, mutta toivotaan pääsyä liikenteen sekaan juhannukseksi.
XSR700
Joo pyörävalintaa tehdessä oli monenlaista vaihtoehtoa mielessä, mutta tälläiseen nyt päädyttiin. Lopulta vaihtoehdot karsiutuikin vain muutamaan, kun sai itsensä kanssa budjetin sovittua tälle harrastukselle!
Niin ja lienee hyvä idea noita jatkokurssejakin katsella, etten löydä itseäni tilastoista.![]()
XSR700
Kun toi 50 on jo lähempänä kun 40 niin piti pyörä ostaa
Edellinen pyörä oli Suzuki 125 x4 vuonna 1990Toki välillä tullut ajettua lainapyörillä.
Nyt tuli alle BMW F 800 ST -07![]()
Olen originaali orgilainen, mutta +10 vuotta meni pakolaisena, nyt i´m back again.
Ei taida montaa orgaboriginaalia olla enää jäljellä? Joitain vanhoja muistoja on Tylyttäjästä ja HeeboR1 ja joistain silloista vakkareista. Tietääkö kukaan vieläkö Heebo ja tyly elää?
ps. nimimerkkiin päädyin erityisen huolellisen ja pitkän harkinnan jälkeen![]()
Täysillä seinään!
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tämä on aina niin hämmentävää, kun musta mä oon iha keltanokka ja sillai just liittyny... sitten kuitenkin tässä on jo kaheksan vuotta pyöritty eli melkein enempi orkkia omana aikana kun emnen mua vai koska tää on perustettu.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tuttuja nimimerkkejä. Org kertoo, että itse olen esittänyt täällä typeriä kysymyksiä 12 vuotta ja kuukauden. Kiitos ja anteeksi.![]()
Retired
Moro, tuli kans piikin jälkeen hommattua isompi fillari pitkän tauon jälkeen, ja en voi kieltää ettenkö olis tätä foorumia lukenu samat 3kk mitä pyöriä kattelin ja koeajoin. Hyvin on saanu infoo asioista mistä en aikasemmin ollut edes kuullut.Nyt tosiaan z750 alla ja ajattelin rekisteröityä ja luultavasti tulevaisuudessa kysyttävää riittää, toivottavasti kysymykset ei liity lommojen oikomiseen.
Ekat kilometrit omalla pyörällä oli totta kai 300km kotiinpäin ja suurin osa rankkasateessa, tunti meni yhdellä levähdyspaikalla kun ei nähny liian ison kypärän tummasta visiiristä läpi. Ehkä tulevat kilometrit on turvallisempia ja mukavampia.
Z750