Missäs Kymenlaakson motoristit huollattavat bemareitaan ? Nyt olisi bemarin hankinta harkinnassa, mutta kuulemma lähin merkkihuolto löytyy Vantaalta, ja tämä hiukan arveluttaa.
Mihinkä sitä merkkihuoltoa tarvitaan, eiköhän suurin osa puimureitten omistajista tee huoltonsa itse. Ainakin minä teen eivätkä ainakaan R ja F sarjalaiset mitään tekniikan ihmeitä ole. Molemmat yksinkertaisia ja helppohuoltoisia vekottimia.
Jos on aivan pakko merkkihuoltoon viedä niin sitten Heinolle Vantaalle tai Tampereelle.
Viimeksi muokannut: Patukka; 07.09.2016 klo 22:08.
Ikävä totuushan on se, että jos et itse pysty Bemaria huoltamaan etkä asu huoltopisteen lähellä niin ei kannata ostaa.
Mutta ei se huoltaminen mitenkään kumma juttu ole, vielä jos ostaisi sen GS911 palikan niin pärjäisi aika pitkälle. Toi siis käy ainakin R1200 pyöriin.
Transalp->Varadero->GSA
ei muuta kun osta pois ja pikkuhiljaa opiskelet pyörää loppujen lopuksi aika yksinkertaisia verrattuna autoihin näin kävi omalla kohdalla vaikka merkkihuolto olisi tuossa kilometrin päässä niin itse haluan tehdä kaikki huollot ja teen myös jatkossa.
tuo gs-911 käy seuraaviin bmw malleihin R, F, K, G, C, S sekä husqvarna suosittelen ostamaan aika iso apu pyörän kanssa
Voitko siraulu tarkentaa, mikä etäisyys huoltopisteeseen on "lähellä". Kohallani tuo vajava 600 km, Ivalo - Oulu, ei ole tuottanut ongelmia. Itseasiassa en ole tämän 42 vuoden mopostelun aikana vielä tullut käyttäneeksi nuita ensimmäisenä vastaantulevia huoltopalveluita, vaan lähimmillään käyttämääni BMW-huoltoon on ollut 980 km. Useimmiten toki paljon paljon enemmän, koska reissun päällä on niin soma jättää mopetit huoltoon rassattavaksi ja lähteä ite kaupungin nähtävyyksiä tutkimaan. Toki on sanottava, notta olen antanut itselleni kertoa, että Oulussa tekevät hyvää työtä, ja syy onkin se etäisyys. Se ses vain on niin lähellä.
015
Määräaikaishuollot voi tietysti sovittaa muun "kylillä asioinnin" oheen, jolloin pidemmästäkään matkasta huoltoon ei ole isoa ongelmaa. Mutta jos pyörä joutuu oikein pajalle ja jopa yöksi, niin silloin alkaa tulla vaikeuskerrointa.
Omatoimisuus on yleensä hyvästä, mutta uudehkoa pyörää ei kehtaa itse huoltaa, koska se vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon (kun huoltoleimat puuttuu).
Pitää vain toivoa, että seuraava pyörä on yhtä toimintavarma kuin tämä nykyinen on ollut![]()
No, minulla lähin paikka on "vain" reilun 200 kilometrin päässä. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että jos ihan paikanpäälle lähden käymään niin töistä pitää ottaa vapaapäivä. "Lähellä" minun mielestä tarkoittaa max. 100 km ajoa, siis 50 km per sivu. Sehän nyt ei tietenkään käytännössä voi toteutua mitenkään kaikille. Aiemmin tässä meidänkin kylällä oli BMW-paja, ei ole enää. Ymmärrän kyllä hyvin noita huoltopajoja, eihän pienellä pajalla ole millään varaa hankkia BMW:n vaatimia kylttejä talon seinään plus sitten erikoistyökalut yms. Siksi halusin hiukan kärjistää asiaa, jos vaikka BMW Motorrad Finland lukisi tätä ja saisi laitettua noottia saksaan. Vaikka tuskinpa niitä kiinnostaa tämmöiset marginaalimarkkinat.
Juuri nytkin tarvisin yhden osan, jotta ei varmasti mistään muualta saa kuin BMW:ltä. Käytännössä homma menee niin, että tilaan sen ulkomailta koska postin kulussa ei ole suurtakaan eroa tulee se ulkomailta tai suomesta. Ulkomailta tilaaminen sitten tietysti taas entisestään heikentää suomalaisten liikkeiden kannattavuutta...
Toki jos minulla olisi aikaa ja vaikka kaksi pyörää niin sitten voisin harkita Oulussakin käyntiä.
Transalp->Varadero->GSA
No kaupat tuli tehtyä Bemusta eli nyt joudun oikeasti elämään tuon 150 km huoltoetäisyyden kanssa. Katsotaan vuoden pari päästä, mikä on miehen mieli, mutta ainakin tässä kohtaa ilo uudesta menopelistä hautaa kaikki huoltohuolet![]()