Olen ajatellut hommata honda shawdown ensipyöräkseni, koska käsittääkseni se on kuitenkin suht helppo vasta-alkajan pyöräksi.. siis customeissa.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin shadow/spirit ja black widossa ei ole mitään muuta eroa kuin pienet ulkonäkö seikat? Ei ainakaan omaan silmään ole osunut muita eroavaisuuksia.
Customit ei ole helppoja vasta-alkajan pyöriä. Jos olis niin autokoulut käyttäis niitä.
Muutenhan ne on kyllä käypiä pelejä. Vaimolla oli black widow ja se on pienen oloinen. Toisaalta mun makuun tosi hieno, etenkin se hopean harmaa.
Kannattaa koeistua ettei tule koko yllätyksenä.
Joo en ajatellutkaan että custom olisi helpoimmasta päästä. Tarkoitinkin että customeista helpoimmasta päästäitsekin pidän niiden ulkonäöstä, sepä tällä hetkellä syynä että semmoisen ajattelin hommata.
Pitäisi olla muutenkin suht vika vapaa pyörä.
Vaimon pyörä toimi sen 5 vuotta jonka meillä oli kuin sveitsiläinen kello. Se on koeteltua tekniikkaa.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Mulla oli shadow ensipyöränä. Se oli siihen tarkoitukseen aivan erinomainen peli. Mun mielestä kyllä helppo ja hyvä ajaa. Toisaalta en ole kovin monella pyörällä ikinä ajanut, eikä niistä mikään ole ollut vaikea, niin mitäpä minä asiasta tietäisin...
Shadown luotettavuudesta sen sijaan jotain pystyn sanomaan. Ostin sen uutena vuonna 2007 ja viiden kesän kuluessa rullasin mittariin 72 megametriä. Koko aikana ainoa vika oli viimeisenä vuonna ilmaantunut startti-napin ajoittainen toimimattomuus. Nappi auki ja kontaktipintojen putsaus korjasi vian. Shadow on traktoriteknologiaa, niin kestävyydeltään kuin tehoiltaan. Jos ne tehot vaan itse kullekin riittää, niin luotettavampaa vehettä saa hakea.
Loppuun vielä vinkki: Pyörään "oikeasti" kuuluvia 160 leveitä takarenkaita on vaan muutamalla valmistajalla. 170 leveitä vastaavia löytyy huomattavasti parempi valikoima ja niistä Avonin tekele on pykälää suuremmalla kuormaluokalla, kuin kilpailijoiden. Sen kestävyys oli merkittävästi ainakin Pirelliä ja Bridgestonea parempi. Noilla jälkimmäisillä renkaanvaihtotahti oli suunilleen se normaali, eli 2 eturengasta kestää saman kuin 3 takasta. Avon takana renkuloita sai vaihtaa tasatahtiin (muistaakseni 12-15 tkm jälkeen, ei ole kirjanpitoa tallella noilta ajoilta...) ja se oli mielestäni kätevää.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Ilmeisemmin shadown tekniikka ei ole miksikään muuttunut? Ostaisi sitten vm 2000 taikka 2008? Tarkoitus olisi selvit kyllä koe ajamaan niin siitähän sitä tietäisi miltä tuntuu ja onko oma pyörä![]()
Kommentoin nyt sen verran vielä että että ainakin tuon Black Widown välitykset on ihan hanurista vaikiona. Pyörä huutaa selvästi isompaa vaihdetta satasen vauhdissa, mutta kutosta ei ole.
Vaimon pyörään tehtiin suutinmuutos. Dynojettiä noihin ei onneksi saa eikä siitä vaihdettukaan kuin suuttimet. Sen jälkeen pyörä heräsi henkiin ihan toisella tavalla. Tosin olihan siinä jo ennen tuota Cobran suorat putket.
Tuo viritys kannattaa tehdä ehdottamasti. Kulutus pieneni, mutta samalla vääntöä tuli alas mahtavasti lisää. Pyörä oli aivan eri tuntoinen tuon jälkeen, mahtavasti vetoa heti kun nostaa kytkimen ja vääntää kaasua.
Edelleen välitykset oli ihan perseellään, ne on ihan liian lyhyet pyörän muuhun olemukseen nähden. Vaihdettiin taakse 3 piikkiä pienempi (eteen ei saa isompaa). Fiilis oli ettei kiihtyvyydestä tingitty yhtään, mutta muuten tuntui että homma alkoi toimia. Vääntöä on sen verran ettei tuo syö kiihtyvyyttä, mutta enää kone ei huuda kaiken aikaa. Vaihteistosta tuli looginen yms. Suosittelen ehdottomasti tuota modia. Toiminee myös shadow malliin.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Ei taida itsellä olla kädentaitoa alkaa prätkää sen kummemmin alkaa muokkaamaan. Tosin juuri widowia testasin vkloppuna ja oli kyllä nii. Helppo ajettava ja käsiteltävä että yllätyin ihan.![]()
Jos ketjut on kunnossa niin ei tarvi kuin takahammasratas vaihtaa. Jos taas ketjut ei ole enää kunnossa niin samalla kun ne vaihtaa niin kannattaa vaihtaa välitykset. Menee samalla rahalla ja tulee paljon mukavampi.
Suuttimen vaihto ei ole iso homma, en ainakaan usko, mutta kyllähän se maksaa kun sen teettää. Jos löytää jostain minkäkokoinen pitää vaihtaa niin menee helpolla. Muistelisin että vain takimmaiseen pyttyyn piti vaihtaa isompi.
Vääntökäyrä oli mahtava sen jälkeen. vähän alle 70 newtonia 2000 rmp. ja siitä se laski tosi tasaisesti kohti 6500 kierrosta. Pyörä vetää hienosti heti kun nostaa kytkimen ja kierrokset nousee vähänkin tyhjäkäynniltä.
Mä ostin 03 tammikuussa -02 mallin Shadowin jossa oli mittarissa 4100 km ja nyt vaihdoin pyärää toukokuussa....olin ehtinyt ruuvvata mittariin 143000 kilsaa ja ainoo oikeesti ns rikkoutunut osa oli yks alipaineletku (Motinetista löyty sopiva...n. 3€) ja mukaa oli .... hyvä ja kestävä vekotin, ei raketti, mutta sellasta et varmaan ole hakemassakaan.......![]()
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Aika kovia on pyynnit kun katsoo nettimotoa. Tosin Honda pitää hintansa ihan eri tavalla kuin nämä muut japanilaiset.
Ei näytä olevan vaimon entistä myynnissä. Tosin se myytiinkin viime syksynä mutta kertoo ettei nykyinen omistaja ole kyllästynyt kesässä ostokseensa. Se olikin huippukuntoinen ja nätti laite.
Tavallaa haluaisi ostaa ketjuvetoisen, mutta toisaalta kardaani olisi vaivattomampi. Sitä ei vain varmaan pysty juuri muokkailemaan. Tuli kyllä niin kova hinku että varusteet piti eilen laittaa tilaukseen.sinänsä hyvään aikaa kun on tuo syysloppuun myynti. Sittem kun vielä saisi sen pyöränkin alle.