Sivu: 35 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25333435363745 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1021:stä 1050:een 1676:sta
  1. #1021
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin vetää suoraan akulta virran. Saa virtaa suoraan jos tarvii ilman avaimia. Ei sitä akkua tyhjäksi saa kuitenkaan, vaikka suoraan ottaa. Tai saahan sen, jos ei järkeä käytä..

    Nytkin navi suoraan akulta ottaa virtaa kun on paikoillaan, eikä ole ollut virtaongelmia. Ja känniväylään en halua mitään kytkeä, ihan varmuuden varalta.
    Toisaalta, rele maksaa 2.90€ ja releelle ohjaussähkön voipi ottaa dianogstiikka pistokkeen piiristä niin ei CAN-väylätkään mene sekaisin. Mielenrauhaa pienellä rahalla
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  2. #1022
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta, rele maksaa 2.90€ ja releelle ohjaussähkön voipi ottaa dianogstiikka pistokkeen piiristä niin ei CAN-väylätkään mene sekaisin. Mielenrauhaa pienellä rahalla
    Joku joskus jossain mainitsi väylässä tapahtuneen jotain outoa, jos siitä diagnostiikkapistokkeen johdoista sähköä ottaa. Saattaa tietenkin olla tilaanne ollut sellainen, että on otettu enempi sähköä mitä tuo releen ohjausvirta tarvitsisi.
    -juha-
  3. #1023
    Lainaa yoohah kirjoitti Katso viesti
    Joku joskus jossain mainitsi väylässä tapahtuneen jotain outoa, jos siitä diagnostiikkapistokkeen johdoista sähköä ottaa. Saattaa tietenkin olla tilaanne ollut sellainen, että on otettu enempi sähköä mitä tuo releen ohjausvirta tarvitsisi.
    CAN-väylä järjestelmässä kunkin sähköpiirin virtaa mitataan.
    Liian paljon virtaa tarkoittaa että on vika ja liian vähän virtaa on myöskin vika. Oikea arvo ja vaihteluväli on ohjelmallisesti muutettavissa. Diagnostiikkalaitteen virta tuskin on kovin suuri joten jos lämmitettävän takin tai vastaavan kytkee siihen saattaa ko lähtö tulkita että on oikosulku ja kyseinen lähtö irtikytketään.

    Iaj:ltä sain aikanaan vinkin että diagnostiikalta ohjaussähkö releelle ja uudet sähköt releen läpi.

    Omassa pyörässä pistokkeen ruskea-musta on ohjattu sähkö.
    Vihreä-musta on sitten tietoliikenneväylä, että jos siihen jotain kytkee niin saattaa jotain outoa tapahtua
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  4. #1024
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Mikäs noista gessuista hajoaa kun pissas perän öljyt pihalle ? Stefa ? Perä on alle vuoden vanha kun vaihdettiin sen kolarin takia. Ja joutuu varmaan itte maksamaan kun meni viimeks vakuutusyhtiön piikkiin. Eli ei mee varmaan varaosatakuuseen
    Vastaankin taas itelleni
    Vaihtavat koko perän varaosatakuuseen, eivät rupea arpomaan mikä on vikana. No, johan tuolla perällä olikin jo melkein 15 tkm ajettu
    R1200GSA -09
  5. #1025
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    CAN-väylä järjestelmässä kunkin sähköpiirin virtaa mitataan.
    Liian paljon virtaa tarkoittaa että on vika ja liian vähän virtaa on myöskin vika.
    Iaj:ltä sain aikanaan vinkin että diagnostiikalta ohjaussähkö releelle ja uudet sähköt releen läpi.
    Tuo olikin oiva tieto, että kunkin sähköpiirin virtaa mitataan.
    Jos yli tai ali, niin vikaa on.
    Siksi tuo lisälaitteiden kytkentä onkin kai niin hankalaa.
    Uudet sähköt lämpöliiveille sun muille siis vain releen läpi suoraan akulta, niin homma toimii varmasti.

    Kiitos. Taas tieto ja ymmärrys lisääntyi tässäkin mun päässä.
    Pekka
  6. #1026
    Kyllähän kaikilla virtapiireillä jokin mitoitus on. Turha sinne on ylimääräistä kuormaa laittaa, enempää kuin releen ohjaus vaatii. Releenkin läpi menevä virta kannattaa olla tolkullinen ja sulakkeella suojattu. Eli ei tuo can varsinaisesti mikään hankala ole. Bemarin virtatöpseli on pienemmille kuormille kuin jotkin lämmitinsysteemit.
  7. #1027
    iskarit on uusittu ja toimii ok. nyt sitten alkoi jurnutus tuntumaan perstuntumalla. peräremonttiahan tässä enää kaipasikin tälle kesälle..

    sopivasti kun vasemmalle kaartaa, niin tuntuu, oikealle ei niinkään. eikä edes tunnu koko ajan vaan hieman satunnaisesti, vielä. rengasta pyörittäessä ei tuntunut että rohisisi. 6-12 asennossa kun vääntää niin tuntuu hieman välystä, ehkä vähemmän voimaa tarvii ku millä sama välys ennen tuntunut..

    pääsi sillä sentään takaisin mökille ajamalla. hieman lämmin perä käsikopelolla. toki itse rengaskin oli aika lämmin ku lämmin päivä muutenkin oli.

    just ku sain vedettyä mukavan sorapätkän ja oli oikein hauskaa ajella pitkästä aikaa..

    pitänee varmaan rajamotorilta kysellä arviota..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #1028
    Kuluneet renkaat jurnuttaa myös. Ehjäkin perä lämpiää vähän, ei kuitenkaan koskaan niin kuumaksi, ettei kärsi koskettaa. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon...
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  9. #1029
    ei ne vielä niin kuluneet ole. mukavasti pintaa vielä, viime kesänä laitettu alle ja varmaan 5tkm ajettu.

    kärsii koskea perään, ei polta näppejä.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #1030
    Katso, miltä öljyt näyttävä. Jos perässä on laakerivikaa, se näkyy kyllä ensimmäisenä öljyissä. Aluksi kimaltelee käsissä kun öljyä hieroo sormiin, ja pyyhkii kaiken öljyn pois. Laakerien pintahilettä jää ihon huokosiin. Pidemmälle edenneessä vauriossa öljy on tummaa /liki mustaa.
    Tarkastus on helppo ja halpa, jos on öljypropullinen perä.
  11. #1031
    jos sen tohtisi vielä ajaa tallille, siellä kaikki vehkeet millä voi homman hoitaa..

    ensi viikkoon menee töiden vuoksi, mutta onpahan aikaa hankkia peräöljyä tilalle..

    eihän se ole ku rengas irti ja proppu auki.. onneksi.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  12. #1032
    Siinä -09 on iso laakeri öljytilan ulkopuolella...
  13. #1033
    mut voisiko olla pikkulaakeri? silloin voisi näkyä öljyssä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  14. #1034
    Jos sulla on 09 ja perää ei ole vielä ikinä laitettu, olisi ehkä syytä pistää koko setti kerralla uusiksi. Jos se ei ole nyt, se on ensi vuonna.
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  15. #1035
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    Jos sulla on 09 ja perää ei ole vielä ikinä laitettu, olisi ehkä syytä pistää koko setti kerralla uusiksi. Jos se ei ole nyt, se on ensi vuonna.
    Kerralla uusittu kaikki. Ei ole enää väljää missään. Vanha iso laakeri lotisi, kun sitä hieman kädessä heilutti eli alkoi siellä kulumaa jo olla. Uusi ei pidä mitään ääntä.

    Jurinaa kuuluu hieman edelleen eli renkaassakin oma vikansa. Mutta ei kaduta vaihto yhtään, ennakkohuoltona meni osittain mut parempi näinpäin ku että tien päällä hajoaa.

    Parin tonnin päästä on sitten öljynvaihto ja venttiilit. Jos siinä olisi tämän kesän viimeinen huolto. Vielä ku joskus jaksaisi pestäkki tuon..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  16. #1036
    Missä teetit ja mikä oli kokonaiskustannus?
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  17. #1037
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    Jos sulla on 09 ja perää ei ole vielä ikinä laitettu, olisi ehkä syytä pistää koko setti kerralla uusiksi. Jos se ei ole nyt, se on ensi vuonna.
    Minulla on RT:ssä 136 tkm mittarissa ja aluperäinen perä. Ei ole vielä urissut eikä jurissut, mutta olisiko tuo vinkki tai oire jostain ?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    BMW R 1100 RT
  18. #1038
    Lainaa kalevi52 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on RT:ssä 136 tkm mittarissa ja aluperäinen perä. Ei ole vielä urissut eikä jurissut, mutta olisiko tuo vinkki tai oire jostain ?
    Sulla ei ole R1200RT pyörää vaan vanhempi R1150 tai R1100RT, jossa perä kestää paremmin.
    Ja laakerin vaihtokin on helppo homma tehdä ihan kotikonstein.
    Homma kestää vajaa 2 tuntia ja siitäkin menee tunti odotellessa, että akselimurikka jäähtyy pakkasessa.
    Pekka
  19. #1039
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Missä teetit ja mikä oli kokonaiskustannus?
    Rajamotorissa. Vajaa 450e. Eikä voi moittia, homma sujui hyvin ja voin suositella paikkaa. Onhan siellä muitakin täältä käyttänyt omaansa.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  20. #1040
    Minkä pituisia kuskeja on GS Adventurella ajanut? Itelle ei vartta kauheesti ole suotu (173cm), niin mietityttää pystyykö sellaisen kanssa elämään. Tässä lähellä ei ole yhtään liikkeissä, että pääsis koittamaan.
  21. #1041
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    Minkä pituisia kuskeja on GS Adventurella ajanut? Itelle ei vartta kauheesti ole suotu (173cm), niin mietityttää pystyykö sellaisen kanssa elämään. Tässä lähellä ei ole yhtään liikkeissä, että pääsis koittamaan.
    Ei kai koolla ole väliä, kun sen osaa.
    Tuossa esimerkkiä
    Pekka
  22. #1042
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    Minkä pituisia kuskeja on GS Adventurella ajanut? Itelle ei vartta kauheesti ole suotu (173cm), niin mietityttää pystyykö sellaisen kanssa elämään. Tässä lähellä ei ole yhtään liikkeissä, että pääsis koittamaan.
    itse olen 174cm ja hyvin olen pärjännyt, enkä ole katunut pyörän ostoa vaikka pikkuvikoja omassa onkin ollut jonkin verran
  23. #1043
    178cm. hieman matalampi penkki ja nyt kokeeksi 1,5cm matalampi alusta. vielä on pystyssä pysytty. myös vakiolla alustalla.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  24. #1044
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    Minkä pituisia kuskeja on GS Adventurella ajanut? Itelle ei vartta kauheesti ole suotu (173cm), niin mietityttää pystyykö sellaisen kanssa elämään. Tässä lähellä ei ole yhtään liikkeissä, että pääsis koittamaan.
    Minulla pituutta 177 cm.
    Normaali ESA jousitus (ei siis madallettua alustaa)
    Normaali istuin

    Ei ongelmia kadulla eikä maastossa.
    Viimeksi muokannut: GSR600; 26.08.2016 klo 20:41.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  25. #1045
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Minulla pituutta 177 cm.
    Normaali jousitus
    Normaali istuin

    Ei ongelmia kadulla eikä maastossa.
    Sama täällä, pl. Olen ehkä 176. Nostin juuri penkin yläasentoon ja matkustusmukavuus parani huomattavasti. Polvikulma pieneni ja nyt penkin pehmustuksiin ottaa takamuksesta sellaisia osia jotka eivät tunnu kipeytyvän. Säästin ehkä uuden penkin ostolta.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    -juha-
  26. #1046
    Nyt ei puutu ostoksesta enää kuin kohtuuhintainen pyörä
  27. #1047
    Itse kun olen 190+ niin siinä ei tosiaan ole ongelmia etteikö varpaat ylettyisi maahan. Mutta jos olisi hiukan lyhyempi, voisi seisaaltaan ajo olla luontevampaa, siitäkin huolimatta, että on raiserit.

    Ja eikös Gaston Rahierkin ollut enempi paatintapin mittainen, silti pärjäsi vähintäänkin kohtuullisesti.
    Transalp->Varadero->GSA
  28. #1048
    Hei! Onko kellään aikomus vaihtaa matalampaan satulaan?
    Miulla on omassa Gessussa matala satula. Itselle kävisi ehkä normaali korkeus paremmin.
    Vuosimalli 2011
    BMW R1200GS
  29. #1049
    Kytkin yhteen R1200R pyörään navin releen kautta tällä tavalla.
    Tuota voi varmaan soveltaa muihinkin R1200 pyöriin.
    Releen ohjausvirran otin testeriplugin sinivihreästä johdosta.
    Käytin hommassa Bilteman relettä, jossa on sulake mukana.
    Linkki parempaan kuvaan

    Navin kytkentä R1200R_640x360.jpg
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 07.10.2016 klo 12:25.
    Pekka
  30.  
  31. #1050
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kytkin yhteen R1200R pyörään navin releen kautta tällä tavalla.
    Tuota voi varmaan soveltaa muihinkin R1200 pyöriin.
    Releen ohjausvirran otin testeriplugin sinivihreästä johdosta.
    Käytin hommassa Bilteman relettä, jossa on sulake mukana.
    Linkki parempaan kuvaan
    Omaan RT:hen piti aikoinaan saada navi ja penkinlämmittimet releen taakse. Ostin Fuzeblockin ja herätteen olisin saanut orkkis navipiuhalla (RT:ssä ja Gessussa ainakin liitin mittariston alla)
    http://www.nippynormans.com/fuse-pan...ble-fuse-panel
    http://www.nippynormans.com/f650gs-0...he-bmw-harness
Sivu: 35 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25333435363745 ... ViimeinenViimeinen