Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Moro

    Ajoin tänään ensikertaa ostamallani LT:llä ja tasaisessa ajossa tuntuu pientä kolahtelua/väljyyttä takapäässä. Kaasua löysää ja heti perään taas kiihdyttää niin tuntuisi kuin pyörä pikkuisen vedättäs oikealle päin
    Onko perän tuennassa millaiset puslat vai oisko muuta ideaa mistä vois kuulua/tuntua?
    Yamaha XJR1200Turbo -95
    Bmw LT1200 -01
    Ktm 640 enduro -02
    Ex.
    kawasaki vn 1500 mean streak -02
    Honda CBR1100XX -98
    Yamaha XJR1200T -95
    Yamaha FZR1000 -88
    Kawasaki GPZ750R -87
    Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
    KTM SC620 -99
    Suzuki Intruder 1400 -88
  2. #2
    Mulla kun meni vetopakka, tosin hondasta, teki vähän tuon tyyppisesti. Ei kai sivulle pitäs kuitekaa kiskoa. Laakerit tsekkaukseen?
  3. #3
    Pyörä keskiseisontatuelle ja takafillarista kiinni 9 - 3 otteella. Ei saisi olla välyksiä. Tuossahan on säädettävä / kiristettävä (sisäpuolen) laakeri, jolla perämurikka on laakeroitu swingiin. Jos tuntuu välystä voi tuota laakeria kokeilla kiristää kohtuuden rajoissa pitäen huolta, että murikka liikkuu vapaasti. Vanhemmiten neulalaakeri voi kulua pienen liikeratansa vuoksi. Monet ovatkin noita korvanneet jälkimarkkinoilta saatavissa olevilla öljypronssisilla kartiolaakereilla.
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    hhhhhmmmmm... jaa..., empä uskoisi kovin suurta siellä olevan.. viime talvena ku vaihdoin perän laakerit ni ne kartioit oli ku uudet. ainut järki syy vois olla et se takempi sisempi on löystynyt.. liimattuhan se on mut aina mahdollista. suunnilleen momenttiinkin seki tuli.. piipahda pihas ni katsotaan. ettet vaa yhdistä taka jarrulevyn kolahteluun ? paina hiukan takajarrua ja.....?? kelluva jarrulevy vähän kolisee piha nopeuksissa...
    R1100GS ja uusi elämä alkoi..
    ex K12LT "01
    ex R1100RT
    ex DR 650
  5. #5
    Lainaa aLTa kirjoitti Katso viesti
    hhhhhmmmmm... jaa..., empä uskoisi kovin suurta siellä olevan.. viime talvena ku vaihdoin perän laakerit ni ne kartioit oli ku uudet. ainut järki syy vois olla et se takempi sisempi on löystynyt.. liimattuhan se on mut aina mahdollista. suunnilleen momenttiinkin seki tuli.. piipahda pihas ni katsotaan. ettet vaa yhdistä taka jarrulevyn kolahteluun ? paina hiukan takajarrua ja.....?? kelluva jarrulevy vähän kolisee piha nopeuksissa...
    Ei pitäisi olla liimattu.
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Pyörä keskiseisontatuelle ja takafillarista kiinni 9 - 3 otteella. Ei saisi olla välyksiä. Tuossahan on säädettävä / kiristettävä (sisäpuolen) laakeri, jolla perämurikka on laakeroitu swingiin. Jos tuntuu välystä voi tuota laakeria kokeilla kiristää kohtuuden rajoissa pitäen huolta, että murikka liikkuu vapaasti. Vanhemmiten neulalaakeri voi kulua pienen liikeratansa vuoksi. Monet ovatkin noita korvanneet jälkimarkkinoilta saatavissa olevilla öljypronssisilla kartiolaakereilla.
    Kyllä siinä tuntuu selvä välys(1-2mm) kun vääntelee rengasta tuolla 9-3 otteella,onkohan miten iso projekti kokeilla kiristää sitä laakeria tai vaihtaa uuteen koko paska.Kuvista päätelellen hommaa ois tiedoss jonkun verran!
    Viimeksi muokannut: Mata76; 04.04.2016 klo 21:32.
    Yamaha XJR1200Turbo -95
    Bmw LT1200 -01
    Ktm 640 enduro -02
    Ex.
    kawasaki vn 1500 mean streak -02
    Honda CBR1100XX -98
    Yamaha XJR1200T -95
    Yamaha FZR1000 -88
    Kawasaki GPZ750R -87
    Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
    KTM SC620 -99
    Suzuki Intruder 1400 -88
  7. #7
    Lainaa Mata76 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä siinä tuntuu selvä välys(1-2mm) kun vääntelee rengasta tuolla 9-3 otteella,onkohan miten iso projekti kokeilla kiristää sitä laakeria tai vaihtaa uuteen koko paska.Kuvista päätelellen hommaa ois tiedoss jonkun verran!
    Ei ole vaikeaa kiristää. Pyörä irti. Sen jälkeen swingissä näkyy lukkomutterilla kiristetty kuusiokolo-kantainen laakeritappi. Ottaisin myös irti perämurikan alta sen reaktiotangon (tue murikka). Sen jälkeen on helppo kiristää laakeria toisella kädellä murikkaa kannatellen (ja sen liikkuvuutta testaten). Taika on sitten siinä, että kun kiristät laakeritapin lukkomutteria pidät kuusiokololla vastaan, ettei kiristy liikaa. Tuohon on muuten olemassa oma 30mm erikoishylsy, jossa on kyljessä reikä kuusiokoloavainta varten. Mutta kyllä tuon pystyy ilman tuotakin kiristämään 30mm lenkillä ja kuusiokololla (tarkistamatta, muistaakseni 12mm)
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Ok,kiitos neuvoista
    Yamaha XJR1200Turbo -95
    Bmw LT1200 -01
    Ktm 640 enduro -02
    Ex.
    kawasaki vn 1500 mean streak -02
    Honda CBR1100XX -98
    Yamaha XJR1200T -95
    Yamaha FZR1000 -88
    Kawasaki GPZ750R -87
    Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
    KTM SC620 -99
    Suzuki Intruder 1400 -88
  9. #9
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Ei pitäisi olla liimattu.
    Tehtaan jäliltä on liimaa..
    R1100GS ja uusi elämä alkoi..
    ex K12LT "01
    ex R1100RT
    ex DR 650
  10. #10
    Vika korjaantu swingin laakerin kiristyksellä!
    Paljonko on muuten takarenkaan pulttien momentti,netistä koittanut kaivaa niin oon löytänyt 3 eri momenttia.60,75 ja 105nm :/
    Yamaha XJR1200Turbo -95
    Bmw LT1200 -01
    Ktm 640 enduro -02
    Ex.
    kawasaki vn 1500 mean streak -02
    Honda CBR1100XX -98
    Yamaha XJR1200T -95
    Yamaha FZR1000 -88
    Kawasaki GPZ750R -87
    Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
    KTM SC620 -99
    Suzuki Intruder 1400 -88
  11. #11
    Lainaa Mata76 kirjoitti Katso viesti
    Vika korjaantu swingin laakerin kiristyksellä!
    Paljonko on muuten takarenkaan pulttien momentti,netistä koittanut kaivaa niin oon löytänyt 3 eri momenttia.60,75 ja 105nm :/
    Repair manual vuodelta -99 kertoo momentiksi 105nm.

    Tuo laakerien kiristys kuuluu jälkihoitoon kun ne on avattu eli 1tkm jälkeen ne pitäisi vetää uudelleen momenttiin eli ihan normaali juttu sinulla jos ei tuota ollut vielä tehty. Jaa mistäkö tiedän... yhden kerran nilkuttanut Espanjasta Suomeen tuollaisen oireen kanssa, matkalla etsittiin vikaa Saksassa ja Tanskassa, vasta Suomesta löytyi viisas joka tiesi missä vika...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  12. #12
    Lainaa aLTa kirjoitti Katso viesti
    Tehtaan jäliltä on liimaa..
    Joissakin pyörissä on kuulemma ollut, mutta manuaalin mukaan ei pitäisi olla. Joillakin on kuulemma mennyt siitä lukitteella vedetystä kiinteästä tapista jenkat avatessa, kun on ollut lukitteella kiinni. Ilmeisesti tehdas on muuttanut käytäntöjään ja/tai huolto-ohjeita.
    <p>2002-2014</p>
  13. #13
    Lainaa Mata76 kirjoitti Katso viesti
    Vika korjaantu swingin laakerin kiristyksellä!
    Paljonko on muuten takarenkaan pulttien momentti,netistä koittanut kaivaa niin oon löytänyt 3 eri momenttia.60,75 ja 105nm :/
    Kiristetään kahdessa vaiheessa. Ensin 50Nm ja toisella kierroksella 105Nm.
    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Ei ole vaikeaa kiristää. Pyörä irti. Sen jälkeen swingissä näkyy lukkomutterilla kiristetty kuusiokolo-kantainen laakeritappi. Ottaisin myös irti perämurikan alta sen reaktiotangon (tue murikka). Sen jälkeen on helppo kiristää laakeria toisella kädellä murikkaa kannatellen (ja sen liikkuvuutta testaten). Taika on sitten siinä, että kun kiristät laakeritapin lukkomutteria pidät kuusiokololla vastaan, ettei kiristy liikaa. Tuohon on muuten olemassa oma 30mm erikoishylsy, jossa on kyljessä reikä kuusiokoloavainta varten. Mutta kyllä tuon pystyy ilman tuotakin kiristämään 30mm lenkillä ja kuusiokololla (tarkistamatta, muistaakseni 12mm)
    Mikä lie oikea momentti tuolle lukkomutterille? Manuaalin mukaan 160 ja juutuupin jenkkivideolla 105. Manuaaliin tietenkin tekis mieli uskoa, mutta onko kellään parempaa kokemusperäistä tietoa?
  15.  
  16. #15
    Lainaa R a u t a p e r s e kirjoitti Katso viesti
    Mikä lie oikea momentti tuolle lukkomutterille? Manuaalin mukaan 160 ja juutuupin jenkkivideolla 105. Manuaaliin tietenkin tekis mieli uskoa, mutta onko kellään parempaa kokemusperäistä tietoa?
    Minunkin manuaalini yllättäen sanoo 160Nm Ne pari kertaa kun tuo on minulla ollut irti, olen kuitenkin vetänyt
    isolla lenkkiavaimella "hauis-momenttiin" kuusiokoloräikällä akselitapista vastaaan pidellen. Hyvin on kestänyt... Sen erikoishylsyn kanssa tuhraamista ei hermo kestä. Loppuu kädet kesken
    <p>2002-2014</p>