Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 71:sta
  1. #31
    Ei lähde fysiikkaa eikä vastaohjausta, mutta kuva huggerista, jossa oli sentin rako nappikseen (K60 Scout). Sitten pienille hiekkateille ja pari pientä hyppyä jossain surkeen suunnalla.. Nykyisin sileä rengas tilalla, ja uusi huggeri hankinnassa..
    rikki.jpg
    Husqvarna 701LR
  2. #32
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Minä jouduin ruuvaamaan huggerin irti kun vaihdoin rengaskokoa 190/50-190/55.
    Enkä ole sitä lärpäkettä kummemmin kaivannut. Enemmänkin ihmetyttää miksi edes piti semmonenkin joskus tilata.
    Ja lopuksi erikoiskiitos taas väittelysotureille. Ei pitkää talvea jaksais jos ei teidän keuhkoamista saisa välillä seurata.
    Vielä kun saatais yksi ekspertti kertomaan huggerin ja renkaan pyörimisnopeuden aiheuttamien kehän muutoksien vaikutuksesta vastaohjaukseen niin saatais tämäkin topikki klassikkojen joukkoon
    Öhh... Joka Pirua kutsuu.....
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #33
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti

    Minäkin olen vuosia luullut, etten uskalla kovaa ajaa, mutta nyt selvis ettei se pyörä kulje kovempaa ku kahden markan jälkeen takagummi kinnaa swingiin
    LOL Tää oli päivän paras... nyt meinas päiväkaffeet tyrskähtää läppärin ruutuun...
    Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
  4. #34
    Panee sen huggerin paikoilleen sen kiinnityskohdista ja ajelee kesällä menemään normaalisti..?

    Niin minä tein ja vielä hengissä. Myös huggeri. Ja ne renkaat. En alkanut uunissa kokeilemaan paljonko rengas laajenee.

    Toki voisihan sen joskus ottaa saunaan mukaan, niin ei tarvitse ainakaan yksin siellä istua, voitaisiin suunnitella seuraavan kesän yhteisiä reissuja.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  5. #35
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net...g=eyJpIjoidCJ9




    Tosta näkee vähän muodon muutosta esim. Pelkästä avauksesta... siihen lisää voimia kovassa kyydissä päälle. Huggerista puuttuu palanen ja swingistä maalit alle sentin setupilla. Jos kadulla meinaa ajella pitkän matkaa isoa kovaa (+250), voi asialle tehdä jotain, muuten ei kannata huolehtia.

    Tulee väkisin mieleen tarina hehkulampun tilavuuden määrittämisestä. Pari tiedemiestä integroi vehkeet tanassa pitkän päivän menemään, kolmas täytti vedellä ja vei puntariin
    Tuostahan se vasta älämölö alkaa tiedepiireissä .

    ....Kun ei ole selvillä, onko määrittämisessä käytetty kaivovettä, merivettä, lapsivettä, Längelmävettä.....
    päästä vuotanutta kusivettä.... Kölninvettä.....

    Eihän sellaisella tarkkuudella, että kun karhu asustaa pääosin metsässä, se myös useimmiten
    paskoo sinne, tee "hepan peppaa".....

    Senkin selvittämiseen, mitä sillä "hepan pepalla" tekee, tarvitaan heti jo väikkäri ja hattu .

    Tulikin tässä mieleen tälläinen tuoreemman polven slogani.... "Mitä jäbä duunaa?"
    Ei voi tietää.... kun ei jäbä oikein tiedä itsekään.

    Mut joo.... näillä mennään.... ja kiihtyvällä tahdilla..... asiassa kuin asiassa nykyisin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #36
    Jos kaikki...... siis ihan kaikki......kirjoittais ........ niinkuin...... sinä..
    tämä sivusto..... olis kiinni.... kuin...... kuolleen silmä...
    Mulla on.... tuttava joka kertoo kusevansa.... niinkuin sinä.... kirjoitat.... .
    toinen frendi............. taas... kävelee..... samalla tavalla.... on näet..... ryypännyt....
    liikaa... ja on katkokävelijä....... eikä senkään jutuissa...... ole paljon ....... tolkkua....
    Viimeksi muokannut: rellonen; 31.12.2015 klo 16:18.
  7. #37
    Lainaa Tareza kirjoitti Katso viesti
    Asentelin tuossa Joulun pyhinä pyöräni seuraavan joululahjan paikoilleen, eli Pyramidin huggeri löysi paikkansa.
    Mutta nyt kun tuota silmäilen, niin aikast lähelle rengasta tuo tulee, noin sentin päähän renkaasta likimmillään

    Kertokaahan enemmän kokemusta omaavat "huggeristit" , että mitenkä lähelle rengasta tuo teillä tulee, ja mikä on se oikeaoppinen asennusväli?
    Renkaan kehän laajeneminen ajossa riippuu renkaan runkorakenteesta, käytetystä rengaspaineesta, rengaskoosta, ajonopeudesta yms yms.

    Yksinkertaistettuna: tuskin löytyy sellaista laskinta tai kaavaa jolla sen millin osien tarkkuudella etukäteen voi laskea. Parasta testata käytännössä: Jos ottaa kiinni siirrä kauemmas. That's it
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  8. #38
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Jos kaikki...... siis ihan kaikki......kirjoittais ........ niinkuin...... sinä..
    tämä sivusto..... olis kiinni.... kuin...... kuolleen silmä...
    Mulla on.... tuttava joka kertoo kusevansa.... niinkuin sinä.... kirjoitat.... .
    toinen frendi............. taas... kävelee..... samalla tavalla.... on näet..... ryypännyt....
    likaa... ja on katkokävelijä....... eikä senkään jutuissa...... ole paljon ....... tolkkua....
    Evoluutio on väistämätön juttu.... sanovat mitä tahansa.

    rellonen on tästä elävä todiste.

    Pilkunnussijoista kasvaa hiljalleen PISTEENNUSSIJOITA.

    Sori, oli ihan pakko..... taas .....
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #39
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Jos kaikki...... siis ihan kaikki......kirjoittais ........ niinkuin...... sinä..
    tämä sivusto..... olis kiinni.... kuin...... kuolleen silmä...
    Mulla on.... tuttava joka kertoo kusevansa.... niinkuin sinä.... kirjoitat.... .
    toinen frendi............. taas... kävelee..... samalla tavalla.... on näet..... ryypännyt....
    likaa... ja on katkokävelijä....... eikä senkään jutuissa...... ole paljon ....... tolkkua....
    Tää on vuoden paras! Ja mikä tärkeintä, pitää vielä paikkansakin.
  10. #40
    Lainaa wanico kirjoitti
    Minun käytännön tietotaitoni teräksen venymisestä jää asteelle kitarankieli tai polkupyörän V-jarrut. Siksi olisikin ollut ehkä kiva saada joku kansantajuinen linkki aiheeseen jossa kerrotaan kuinka teräsvaijerilenkkiä vinhasti pyörittämällä se saadaan venymään 3-5%.
    Betonirakenteissa jänneterästen teräslaatu on tyypillisesti 1630/1860. Luvuista alempi on ns. 0.1% raja-arvo eli jos 1000 mm pitkään teräslankaan vedetään jännitys 1630 N/m2 (Newtonia neliömillimetrille), sen pituus venyy 1008 mm:iin ja päästettäessä jännitys nollaan, on langan jäännöspituus 0.1% suurempi kuin lähtötilanteessa eli 1001 mm. Renkaiden nopeusluokat määritettäneen niin, että teräslankojen vetojännitys rajoitetaan johonkin arvoon, joka on selkeästi tuon 1630 arvon alapuolella.

    Maksimivenymä on siis 0.8% eli 8 promillea, jolloin renkaan 2000 mm kehän pituus kasvaa 16 mm. Tämä vastaa sitä, että renkaan halkaisija kasvaa 5 mm ja säde 2,5 mm. Todellisuudessa halkaisijan muutos on varmaan pienempi.

    Laskin samalla mitä kitaran kielelle käy. Ohuimman kielen halkaisija on .012 tuumaa eli 0,3 mm. Pituus on 635 mm, jolloin aallonpituus on 1270 mm. 1-viivaisen E-sävelen taajuus on 329,6 Hz, josta saadaan kielen vetovoimaksi 96,7 N. Tuolla voimalla venymä on 6,8 promillea ja teräksen jännitys 1368 N/mm2. Liikuttaneen samoissa suuruusluokissa kuin moottoripyörän renkaissa...
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  11. #41
    Kyllä se pallo venyy ja paukkuu. Keskeiskiihtyvyys on v^2/R, eli lentokentällä kun vetää 100 m/s ja renkaan säde on 0.3 metriä, saadaan kunnioitettavat 33 333 m/s^2 eli 3400G.
    Keijolla on vahva tunne, että 1-2 cm voisi paisua. Tietysti asia saadaan lopullisesti selville kun lainaatte kesäksi mp:n joka kulkee tuon verran, go-pro-kameran ja runsaasti bensarahaa ja rengassatseja.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #42
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se pallo venyy ja paukkuu. Keskeiskiihtyvyys on v^2/R, eli lentokentällä kun vetää 100 m/s ja renkaan säde on 0.3 metriä, saadaan kunnioitettavat 33 333 m/s^2 eli 3400G.
    Keijolla on vahva tunne, että 1-2 cm voisi paisua. Tietysti asia saadaan lopullisesti selville kun lainaatte kesäksi mp:n joka kulkee tuon verran, go-pro-kameran ja runsaasti bensarahaa ja rengassatseja.
    Kun pysytään renkaan nopeusluokan alle olevissa nopeuksissa, kuten Suomen radoilla, pysyy teräs todennäköisesti kimmoisella alueella. Kun jännitys lähenee murtolujuutta ja muodonmuutos on plastinen voi teräksen venymä olla helposti vaikka 100 promillea ennen kuin lanka katkeaa.

    Minkälaisilla renkailla ajetaan 100 m/s?
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  13. #43
    Lainaa teemu.k.anttila kirjoitti Katso viesti
    Minkälaisilla renkailla ajetaan 100 m/s?
    Eikös esimerkiksi Fornula ykkösissä huiput ole yli 360km/h. Ja eikö myös Top fuel kiihdytys autoissa tuo raja ylitetä helpostikin?
    Noitten renkaitten anatomiasta en sen enenpää tiedä, viisaammat kertoilkoot speksit.
    Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
  14. #44
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Keskustelu on nyt keskittynyt lähinnä tuohon vaijerin venyttämiseen, joka ei renkaan kyseessä ollessa ole kuin pieni osa kokonaisuutta. Yleensä tosin vaijeria käytetään vain tukemaan renkaan reunanauhaa ja nykyaikaisesessa renkaassa varsinainen runko muodostuu teräsvyöstä. Teräsvyön kaverina voi olla muista materiaaleista valmistettuja vöitä. Vöiden rakenteella voidaan vaikuttaa renkaan rungon ominaisuuksiin. Tuossa Dunlopin ratakumin rakenteen periaatekuva: http://www.motorcycle-usa.com/photog...ail.jpg?378220

    Kehän laajenemisessa renkaan kuormittamattomalla puolella täytyy ottaa huomioon ainakin seuraavat asiat:

    1) Rengas ei ole ajossa pyöreä vaan litistyy maata vasten -> säde kuormittamattomalla puolella kasvaa
    2) Renkaan muodonmuutos kuormituksessa riippuu renkaalle kohdistuvasta voimasta. Voima renkaalla on suorassa suhteessa pyörän + kuskin massaan, suorassa suhteessa kiihtyvyyteen sekä nopeuden neliöön.
    3) Kumin murtovenymä lienee luokkaa 500-600% -> renkaan kulutuspintakumi venyy keskipakoisvoiman takia.
    4) Kumin vetolujuus on alle 20MPa, eli alle 20N/mm^2. -> pienikin voima aiheuttaa suhteessa ison muodonmuutoksen.
    5) Teräsvyön rakenteesta riippuu minkä verran vyö voi joustaa pituussunnassa.
    6) Keskeiskiihtyvyyden aiheuttamat voimat kasvavat nopeuden neliössä a=v^2/r -> pieni nopeuden kasvu kasvatta voimia suhteessa paljon enemmän. Esim. 150km/h -> 210km/h karkeasti tuplaa keskeiskiihtyvyyden aiheuttamat voimat ja 150km/h->300km/h nelinkertaistaa voimat.
    7) Rengas ei välttämättä pysy pyöreänä vaan se värähtelee aaltomaisesti jos heräte sattuu renkaan ominaistaajuudelle. Tämä värähtely vaikuttaa jonkin verran renkaan säteeseen paikallisesti.

    Tämä on vain pintaraapaisu eri muuttujiin ja kokonaisuus on niin monimutkainen, ettei itselläni riitä mielenkiinto siihen sen enempää paneutua vaan mieluummin nojaan empiriiseen kokemukseen, jonka mukaan rengas ottaa svingiin kiinni kovissa nopeuksissa jos välys on alle 10mm. Näin ainakin Motoparkissa, jossa nopeus max. ~260km/h ja renkaana joku ratarengas.
    Superbike #7
  15. #45
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa teemu.k.anttila kirjoitti Katso viesti
    Kun pysytään renkaan nopeusluokan alle olevissa nopeuksissa, kuten Suomen radoilla, pysyy teräs todennäköisesti kimmoisella alueella. Kun jännitys lähenee murtolujuutta ja muodonmuutos on plastinen voi teräksen venymä olla helposti vaikka 100 promillea ennen kuin lanka katkeaa.

    Minkälaisilla renkailla ajetaan 100 m/s?
    Kannattanee kysästä Any10 tai Team Force Major teameiltä. Niillä kavereilla on kokemusta tuosta hommasta.
    Superbike #7
  16. #46
  17. #47
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kannattanee kysästä Any10 tai Team Force Major teameiltä. Niillä kavereilla on kokemusta tuosta hommasta.
    Mun muistaakseni ihan normi kyykkypyörän renkailla ajetaan neljää sataa ja ylikin. Kyselin kerran noilta nopeimmilta renkaan kestävyyttä. Ja ne nauro ja sano että, jos tommonen huolettaa niin on väärä laji.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  18. #48
    Kevennetään vähän
    Mulla on katupyrässä renkaan ja huggerin välys alle sentin. No problems, top speed ajettuna ehkä 170km/h
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  19. #49
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Kevennetään vähän
    Mulla on katupyrässä renkaan ja huggerin välys alle sentin. No problems, top speed ajettuna ehkä 170km/h
    Toi on kuitenkin melko vaarallista. Mitens sitte sanotaan kun jotain sattuu?

    No tietenkin: Nysse hajos
    T7
  20. #50
    Entä jos käytetään normaalia paineilmaa, eikä typpeä niinkuin kunnon ratailijat?

    Terv. FT
    Gilera SP01 125, '90 (projekti, useamman vuoden sellainen)

    CB900F Hornet, '02 (ex)
    CB500, '97 (ex)
    CBF500, '04 (ex)
  21. #51
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Evoluutio on väistämätön juttu.... sanovat mitä tahansa.

    rellonen on tästä elävä todiste.

    Pilkunnussijoista kasvaa hiljalleen PISTEENNUSSIJOITA.

    Sori, oli ihan pakko..... taas .....

    Jep. Evoluutiossa tapahtuu kaikenlaisia loikkia sinne sun tänne. Siksi se onkin evoluutio.
    Ihan ystävyydellä..
  22. #52
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kannattanee kysästä Any10 tai Team Force Major teameiltä. Niillä kavereilla on kokemusta tuosta hommasta.
    TFM on ajanu viimevuodet Conti raceattack (comp/ kuvio) renkailla. Softia, saatto olla myös mediumia pinossa.
    Tasapainotettu alle 5g, laakeripukilla, jos oon ollu vaihtamassa
    Toki ovat ajaneet välillä muitakin, mm mez racetech, ja erilaisia slicksejä mitä sattu olemaan tarjolla.

    Varsinaiset rengasongelmat mitä on ollu koneesta ulkoistuneen öljyn tms aiheuttamia.

    Edit: huggeria ei noilla oo ja välykset swingiin on sen verran isot ettei osumista oo tiedossa.

    Omassa on välystä huggerin reunaan ollu 1-1.5senttiä eikä kosketuksia oo tullu niin että näkys, tosin mahtanu kovin merkittävästi yli 200 ajaakaan, racetechiä, pp 2ct, pp3, bstone s20, ja joku pirellin sporttikumikin oli välilä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  23. #53
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kato, ite orgin kantava voima, mainostulojen päälähde ja diplomatian kruunaamaton kuningas on selvinny joulun yli.

    Toivotaan, että pukki toi sinulle paksumman nahan, ettei ensi vuodesta tule raskas.

    Minäkin lupaan olla lukematta ja puuttumatta jatkossa sinun sammakoihin vielä vähemmän kuin tänä vuonna.

    Anteeks menneestä:

    https://www.youtube.com/watch?v=eAFRWQgwet0
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  24. #54
    http://www.vm-vaijeri.fi/_media_6028...en_rakenne.pdf

    Tuolla sivulla neljä on jotain vaijerien venymisestä...
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  25. #55
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Jep. Evoluutiossa tapahtuu kaikenlaisia loikkia sinne sun tänne. Siksi se onkin evoluutio.
    Ihan ystävyydellä..
    Viihdettähän tämäkin ketju on tähän vuodenaikaan ollut
    jo nopeasti alkupostausten jälkeen .

    Sen verran noista "kirjallisista ilmaisuista" ihan ylipäänsä
    arjen tasolla ja hieman vakavammissakin puitteissa.

    Lukekaapa joskun jonkun lääkäristä saamaa reseptiä.
    Ei taida olla ihan latinan suhteen suurimmat ongelmat käsissä.

    Tuossa kuitenkin kulminoituu moni asia, johon suhtaudutaan
    intohimoisen pedanttisesti täällä palstoillakin.

    Juu... Siinä se arvoisa ja kunnioituksella kohdeltava Herra TOHTORI
    vetää mitä mielikuvituksellisempaa kippuraa kuponkiin.

    Koulutusta ja sen mukana yleisen käsityksen vielä sivistystäkin
    pitäisi löytymän.
    Potilaan kannalta ehkä hyvinkin ratkaisevia, terveyteen, jopa henkeen
    liittyviä asioita pitää sitten jonkun jossain koittaa tulkita aivan uskomattomista
    räpellyksistä .

    Näinhän se pääosin on mennyt ennen tietotekniikan tupaanmarssia.

    Yhtä kaikki.... Kaikenlainen kommunikointi on siinä suhteessa hauska laji,
    että toiset keskittyy enemmän viestiin, toisille kaiken ratkaiseva asia
    on "muotoseikat".

    Onhan toki erilaisia toimintoja eri puitteissa, joissa täsmällisyys ja
    "sovitun formaatin" mukainen toiminta on ihan ehdoton edellytys.
    Lentoliikenteeseen liittyvät asiat varmaan aukeaa monelle perusesimerkkinä.

    Jostain syystä monet, kirjallisessa viitekehyksessä "pilkunnussijat" selviävät
    suht hyvin esim liikenteessä.... vaikka siellä sitä säveltäjää ja erilaista
    muuta kuormittavaa häiriötekijää riittää .
    Kumma kun noissa puitteissa fokus on painottunut "olennaiseen" .

    Toisaalta.... Joku menee jätskikiskalle, jossa tyttöllä on myynnissä vain
    vaniljatuutteja.... ja asia lukee lapussa luukun vieressä.

    Herra menee luukulle ja toteaa huolimattomasti.....

    "Nyt tekis niin mieli".... ja saman tien tulee luukusta nyrkkiä tauluun .


    Hieman toisin taas.....

    Ei tahtonut nuorimies ensimmäistä kertaa Mikkeliläisellä kioskilla asioituaan
    millään ymmärtää.... ei edes lämmin Cokis kädessään.... että kioskitytön
    toteamus kysymykseen kylmästä Colasta....

    "Woe Woe.... Miul ei oo antoo ku lämmintä kolloo".....

    Niin, kaveri vaan intti autoon palattuaan, että jätkät hei....
    Jäädään nyt vaan tänne illaks.....

    "SE LUPAS JO MULLE! .

    Eikäkön Parempaa Tulevaa Vuotta 2016 kaikille....

    Vain mitenkä noi isot kirjaimet.....

    Tajuukohan kukaan tuostakaan yhtään mitään
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #56
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti


    Yhtä kaikki.... Kaikenlainen kommunikointi on siinä suhteessa hauska laji,
    että toiset keskittyy enemmän viestiin, toisille kaiken ratkaiseva asia
    on "muotoseikat".
    Muotoseikat on kyllä ihan jees, mutta jos niistä tulee itsetarkoitus, viestintä menettää pointin. Ainakin omasta mielestä viestinnän tarkoitus on saada vastapuoli ymmärtämään oman viestin ja näkemyksen. Jos muotoseikkojen takia tekstistä tulee niin raskasta, että lukija jättää viestin lukematta tai ei saa ymmärrä mitä ajetaan takaa, viestintä on epäonnistunut . Pitkästä aikaa itellä tuli luettua viestisi, kun se näytti selkeältä eikä vain puolittaisilta lauseilta ja muotoseikoilta. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Kyllä sitä naisissakin useasti arvostaa muotoseikkoja, mutta lopulta tärkeämpää se ydin.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  27. #57
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Muotoseikat on kyllä ihan jees, mutta jos niistä tulee itsetarkoitus, viestintä menettää pointin. Ainakin omasta mielestä viestinnän tarkoitus on saada vastapuoli ymmärtämään oman viestin ja näkemyksen. Jos muotoseikkojen takia tekstistä tulee niin raskasta, että lukija jättää viestin lukematta tai ei saa ymmärrä mitä ajetaan takaa, viestintä on epäonnistunut . Pitkästä aikaa itellä tuli luettua viestisi, kun se näytti selkeältä eikä vain puolittaisilta lauseilta ja muotoseikoilta. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Kyllä sitä naisissakin useasti arvostaa muotoseikkoja, mutta lopulta tärkeämpää se ydin.
    Just joo.

    Siitä reiästähän sitä aina on tapana puhua haltioituneesti.....

    Toiset taas näkevät ja kokevat ne reunat olennaisina ja alati kiehtovina.

    Kukin tyylillään.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #58
    Tämä aihe ei ole likimainkaan loppuun käsitelty. Bill Stermerin "Harley Davidson Motorcycles"-niminen opus toteaa, että renkaan säde kasvaa huippunopeuksissa jopa 3%. Paljonkohan sitten normaalissa moottoripyörässä - varmaan hiukan enemmän.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  29. #59
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Tämä aihe ei ole likimainkaan loppuun käsitelty. Bill Stermerin "Harley Davidson Motorcycles"-niminen opus toteaa, että renkaan säde kasvaa huippunopeuksissa jopa 3%. Paljonkohan sitten normaalissa moottoripyörässä - varmaan hiukan enemmän.
    Tuo 3% olis aika lähellä 10mm tollasessa ratakumissa. Eli 200/60,195/65, 200/55 kokosissa.
    Superbike #7
  30.  
  31. #60
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Tämä aihe ei ole likimainkaan loppuun käsitelty. Bill Stermerin "Harley Davidson Motorcycles"-niminen opus toteaa, että renkaan säde kasvaa huippunopeuksissa jopa 3%. Paljonkohan sitten normaalissa moottoripyörässä - varmaan hiukan enemmän.
    Paljonkohan perus Harrikassa huiput lienee?
    Kun tehotkin yleensä kerrotaan toteamuksella Riittävä
    Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen