Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 71:een 71:sta
  1. #61
    Lainaa Tareza kirjoitti Katso viesti
    Paljonkohan perus Harrikassa huiput lienee?
    Kun tehotkin yleensä kerrotaan toteamuksella Riittävä
    Joo mut vääntöö löytyy hävyttömän paljon...


    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuo 3% olis aika lähellä 10mm tollasessa ratakumissa. Eli 200/60,195/65, 200/55 kokosissa.
    Mitenkhän 300 leveä kumi käyttäytyy?
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  2. #62

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Ihmeellisintä tällä forumilla tuntuu olevan luetun ymmärtäminen, joka on melko lailla virkamiestasolla. Jos kirjoitan, että se rengas ottaa kiinni siihen vitun takahaarukkaan ja huggeriin jollain sentin etäisyydellä ja näin on tapahtunut, niin renkaan laajeneminen ei silti mene tajuntaan. ilmeisesti takahaarukka turpoaa ja lähi-itään tulee rauha sen seuraksena... juuri tämän takia en pidä keskiverto inssiä minään ja puolet di:istä sopisi parhaiten vaikka paskaa lapiomaan. Tämä oli viimeinen asiapitoinen viesti tähän aiheeseen
  3. #63
    Luetun ymmärtäminen on vielä pientä verratuna siihen, että Bone on saanut putsattua näppäimistönsä eikä pistenäppäin enää jää niin pahasti pohjaan
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  4. #64
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Ihmeellisintä tällä forumilla tuntuu olevan luetun ymmärtäminen, joka on melko lailla virkamiestasolla. Jos kirjoitan, että se rengas ottaa kiinni siihen vitun takahaarukkaan ja huggeriin jollain sentin etäisyydellä ja näin on tapahtunut, niin renkaan laajeneminen ei silti mene tajuntaan. ilmeisesti takahaarukka turpoaa ja lähi-itään tulee rauha sen seuraksena... juuri tämän takia en pidä keskiverto inssiä minään ja puolet di:istä sopisi parhaiten vaikka paskaa lapiomaan. Tämä oli viimeinen asiapitoinen viesti tähän aiheeseen
    Bravo! clap.gif Nyt oli kyllä niin hyvin sanottu, että vuoden 2015 paras viesti. Sopii muuten moneen muuhunkin topikkiin täällä tuo sama vastaus.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  5. #65
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Ihmeellisintä tällä forumilla tuntuu olevan luetun ymmärtäminen, joka on melko lailla virkamiestasolla. Jos kirjoitan, että se rengas ottaa kiinni siihen vitun takahaarukkaan ja huggeriin jollain sentin etäisyydellä ja näin on tapahtunut, niin renkaan laajeneminen ei silti mene tajuntaan. ilmeisesti takahaarukka turpoaa ja lähi-itään tulee rauha sen seuraksena... juuri tämän takia en pidä keskiverto inssiä minään ja puolet di:istä sopisi parhaiten vaikka paskaa lapiomaan. Tämä oli viimeinen asiapitoinen viesti tähän aiheeseen
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Bravo! clap.gif Nyt oli kyllä niin hyvin sanottu, että vuoden 2015 paras viesti. Sopii muuten moneen muuhunkin topikkiin täällä tuo sama vastaus.
    Ois vaan tosi tylsää ja vähän luettevaa tälläkin forumilla, jos ois vain asiallisia ja kaikkien mielest oikeanlaisia viestejä
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  6. #66
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Ihmeellisintä tällä forumilla tuntuu olevan luetun ymmärtäminen, joka on melko lailla virkamiestasolla. Jos kirjoitan, että se rengas ottaa kiinni siihen vitun takahaarukkaan ja huggeriin jollain sentin etäisyydellä ja näin on tapahtunut, niin renkaan laajeneminen ei silti mene tajuntaan. ilmeisesti takahaarukka turpoaa ja lähi-itään tulee rauha sen seuraksena... juuri tämän takia en pidä keskiverto inssiä minään ja puolet di:istä sopisi parhaiten vaikka paskaa lapiomaan. Tämä oli viimeinen asiapitoinen viesti tähän aiheeseen
    Virkamies tunnistaa vain mustan ja valkoisen. Insinöörit jopa harmaan sävyä.

    Siitäpä tässäkin on kysymys.
    Joku ratakumi 0.7 bar paineilla ja +270km/h elää varmasti enemmän kuin
    jäykkä tourinkikumi 3.0 bar paineilla -150km/h nopeudessa
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  7. #67
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Virkamies tunnistaa vain mustan ja valkoisen. Insinöörit jopa harmaan sävyä.

    Siitäpä tässäkin on kysymys.
    Joku ratakumi 0.7 bar paineilla ja +270km/h elää varmasti enemmän kuin
    jäykkä tourinkikumi 3.0 bar paineilla -150km/h nopeudessa

    Vedetäänkö radalla noin pienillä paineilla?
    Luulisi kummin elävän kokolailla julmasti sivusuunnassakin...
    Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
  8. #68
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tareza kirjoitti Katso viesti
    Vedetäänkö radalla noin pienillä paineilla?
    Luulisi kummin elävän kokolailla julmasti sivusuunnassakin...
    Ei ihan noin pienillä, mutta Dunlopeissa käytetään niinkin alhasia paineita kuin 1,3bar. Ja rengas kyllä joustaa aika paljon myös sivusuunnassa.
    Superbike #7
  9. #69
    Vaihdoin myös 190/55 renkaan 50:sen tilalle. Huggerin väliin jää se sentti keskelle ja reunaan puolet vähemmän.
    Kenttäajoissa (307kmh) ei ainakaan contin renkaalla ole ollut mitään hankaamista. Myöskään saksan motareilla 220-260kmh matkavauhdeille ei mitään havaittavissa. 390kmh:n nopeudessa oli kaverin busan eturengas syönyt etulokasuojan etureunaa (oli kuva) mutta siinä jo ilmanvastuskin taivuttaa hieman lokaria rengasta vasten + kasvanut halkaisija.
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Minä jouduin ruuvaamaan huggerin irti kun vaihdoin rengaskokoa 190/50-190/55.
    Enkä ole sitä lärpäkettä kummemmin kaivannut. Enemmänkin ihmetyttää miksi edes piti semmonenkin joskus tilata.
    Ja lopuksi erikoiskiitos taas väittelysotureille. Ei pitkää talvea jaksais jos ei teidän keuhkoamista saisa välillä seurata.
    Vielä kun saatais yksi ekspertti kertomaan huggerin ja renkaan pyörimisnopeuden aiheuttamien kehän muutoksien vaikutuksesta vastaohjaukseen niin saatais tämäkin topikki klassikkojen joukkoon
  10. #70
    Lainaa teeti kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin myös 190/55 renkaan 50:sen tilalle. Huggerin väliin jää se sentti keskelle ja reunaan puolet vähemmän.
    Kenttäajoissa (307kmh) ei ainakaan contin renkaalla ole ollut mitään hankaamista. Myöskään saksan motareilla 220-260kmh matkavauhdeille ei mitään havaittavissa. 390kmh:n nopeudessa oli kaverin busan eturengas syönyt etulokasuojan etureunaa (oli kuva) mutta siinä jo ilmanvastuskin taivuttaa hieman lokaria rengasta vasten + kasvanut halkaisija.
    No tuohon tukeutuen, ei mulla pitäisi olla minkäänmaailman hätää Suitza rosmoineni ja sentin välyksineni, vaikka kiskoisi kahvat selällään menemään.

    Ihan vain uteliaisuuttani kyselen, että minkämoiset paineet on/täytyy olla renkaissa, kun vedetään isoa kovaa 300 paremmalla/pahemmalla puolella?
    Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
  11.  
  12. #71
    Lainaa Tareza kirjoitti Katso viesti
    No tuohon tukeutuen, ei mulla pitäisi olla minkäänmaailman hätää Suitza rosmoineni ja sentin välyksineni, vaikka kiskoisi kahvat selällään menemään.

    Ihan vain uteliaisuuttani kyselen, että minkämoiset paineet on/täytyy olla renkaissa, kun vedetään isoa kovaa 300 paremmalla/pahemmalla puolella?
    Ihan katupaineilla menee (2.9bar eessä ja takana) . Vajailla paineille vierinvastus kasvaa ja nopeus kärsii vaikka ei nuo nopeudet vielä mitään hääppösiä ole. Jos oppis ajamaan ni menis...😂
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123