Joskus muinoin oli hankalaa alvien kanssa, eli lähtömaassa pitäisi saada kampe alvitta ja sitten vastaavasti tuo alvi päälle täällä päässä. Ite toin yhden uuden pärrän kun olin saksassa viikkotöissä suomalaisen kaverin firman piikkiin n. 2004 kun olisi muuten mennyt todella säätämiseksi lähtöpään alvi vakuustilin yms kanssa. Mutta toki tilanne voi nykyään olla helpompaa, kannattanee selvittää kuitenkin jostain kulkineita tuovasta puljusta.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Onnistuisiko tuollaisen uuden tuominen siten, että myyjä joutuu rekisteröimään sen ennen uusien päästönormien käyttöönottoa (vanhanorminen ensirekisteröitävä ennen kuin normit kiristyy, ei mene muuten läpi), sitten tällainen "pre-registered" 0km kampe lojuu jonkun kuukauden myyjäliikkeessä, käyt ostamassa ja ajat samalla Euroopan kierroksen ja reilu 6tkm mittarissa Suomeen rekisteröimään käytettynä![]()
Plus suomessa kun otat RTG-pakettia,kahvalämppäriä, keskiseisontatukea ja muuta tilpehööriä päälle niin siitä tulee sitten vielä se kolme tonttua lisää. Saksassa ja Briteissä alkaa melko nopeesti saamaan nuo kaupanpäälle.
PS; hemmetin pieni tankki. Rajoittaa myyntiä pirusti. No, saahan sillä märkäpainon näyttämään paremmalta.
T7
Pikkukommentti vaan tuohon Crosstourerin hintaan: nytkin on ylivuotinen myynnissä 17990 € täällä kotosuomessa...
Husqvarna 701LR
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
On. Olen nähnyt liikkeessä sen ja värit vastaa -15 -mallia eli musta-valkoinen. Esim. tässä (näköjään vielä edullisempi): http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...r&pageNumber=2
Tuli kutsu lauantaille paikalliseen Honda-liikkeeseen ja klo 12 on Africa Twin live:nä paikalla. Pitää käydä....
Viimeksi muokannut: mursu; 26.11.2015 klo 11:29.
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
Viimeksi muokannut: mursu; 26.11.2015 klo 11:37.
Helkkari... ei siinä paljoa sanoja tarvita kun esitellään tällaista pyörää!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Itse näin tämän livenä paikallisessa sakemanniliikkeessä... mitä siitä nyt sanoisi: ei hullumman näköinen. Tietenkin melko korkea laite yleensä + istumakorkeus. Siistit mittarit ym.
Minä mikään enduro-asiantuntija ole.
On kyllä ylihintainen tuolla uudella hinnalla... Ennakkohinnaston mukaan uskoin, että noita olisi mennyt enemmän. Tolkuttoman hintainen suhteessa suorituskykyyn ja tekniikkaan nykyisellä hinnalla.
Tätä mieltä oli myös Honda myyjä, joka harmitteli hinnan nousua.
Varmasti hieno peli, mutta kyllä tuossa kohtaa menisi itsellä lompakko otsalle ja muita vaihtoehtoja ihmetteleen.
Africa Twin joulukuusi
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kehuivat kovasti. Näinköhän 95 hv riittää ja mitä jos ajaa 150 hv:sella heti tuon jälkeen tai ennen. Tuli vain mieleen kun KTM 1190R:ssä tai 1290 SA:ssa on se noin 100 hv ajomoodi niin ehkä kerran kokeilin 1190 R:ssä ja se riitti. Ei sillä viittinyt ajaa ja 1290 en ole edes kokeillut, aina sportilla vaan.
Hienolta kyllä näytti tuossa videolla. Hiukan syvällä istutaan, mutta ehkä siihen saa korkeampia penkkejä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ei niillä hevosilla tee yhtään mitään tuolla maastossa! Vähänkin hiekkatietä tai sitä huonompaa alustaa niin teholla ei juuri ole merkitystä etenemisessä. Itsekin koen Honda Crosstourerin (125hv) ja BMW XR:n (160hv) aivan liian tehokkaiksi maastoon. Itse asiassa 95hv:kin on liikaa...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kyllä sorallakin tulee annettua kenkää ihan kunnolla. Tarkoitin nimenomaan soralla ei se Kotarin enduromoodi riitä mihinkään. XR ei nyt muutenkaan soralla varmaan ole mitenkään kotonaan niin ei se tarvi tehoakaan. Nämä nyt siis omia mielipiteitä ja kokemuksia nappularenkailla eikä kotarillakaan ole hyvä katukumeilla ajella hiekalla. Kotarissakin pitäisi olla hyvä MSC tai mikä se luistonesto oli, mutta soralla sillä ei tee mitään. Eturenkaan pitää olla mielellään 21" eikä liian leveä takarengas. Laitoin Superadventureenkin 21" ja 18" renkaat, mutta onhan se vähän möhkö. Mutta yllättävän painava oli tämä Hondakin. Ehdottomasti pitäisi päästä koeajolle. Olisihan siinä varmaan Hondan laatua. Mutta näyttää tuo äänenvaimennin ottavan varmaan ison osan oikean puolen peltilaukusta.
Viimeksi muokannut: mikkoyli; 12.12.2015 klo 02:19.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
No 100 kaakkia riittää tyypillisellä soratiellä nippa nappa kaheksaankymppiin. Polut ja mökkitiet on sitten erikseen, sinne riittäis freeride.
t. 1190R
SF 1098S
MTS V4S Sport
Teho, ei sen puute, on kyllä mielenkiintoinen juttu.
Se on ihan sama homma kun raha pankissa.
SE RAUHOITTAA.
Jos "viimeinen kolmannes" (100-150rwhp) jää enemmän ja vähemmän
satunnaiselle käytölle ja tarpeeseen.....
Heti on bussilastillinen "mahtipalleja" nössöttelemässä, jos ei suorastaan homottelemassa,
mutta vähemmän taas vittuillaan urakalla, jos ei koko ajan pidä tiliään miinuksella ja
elää kuitenkin ihan ihan mukavasti ilman taiteen tekoa nuukailusta.
DYNAMIIKKAA.... Ajoon ja elämään.
Sitä se reservi tuo.... ja eikös silloin ole ajamisessa/elämässä todellista laatua.....
kun ei ole mistää syystä PAKKO vetää koko ajan täysiä joka asiassa, joka paikassa.....
että joku tuntuis joltain.
Joo... SORI TAAS![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mun mielestä 100 heppaakin on liikaa hiekalle. Varmaan riippuu missä ajaa. Minua paremmat kuskit sitten varmaan tarvii ne kaikki hevoset, minä olen esim. Ouninpohjalla aika paljon jarrulla ja vähemmän aikaa kaasulla... Ja kuitenkin yritän edes vähän vauhtia pitää..
Eri asia jos on niitä kun suoralla tiellä kääntää... Minä tarkoitan sellaista mutkaista hiekkatietä😋
Husqvarna 701LR
Sorateitäkin on niin monenlaisia, mutta omasta mielestä 100 km/h yläpuolella alkaa tekeen mieli kahta pyttyä. Joskus itsellä soralla 150 ja jopa 180 mittarissa (suljetulla alueella).Kattelin videon Husqvarnan 701 endurosta ja kyllähän sekin vaikuttaa hyvältä. KTM 690 se oikeastaan on. Pettymys tuo Hondan paino. Miksei joku tee vaikka 170 kg V2 100hv. Hondan olisi luullut pystyvän siihen. Ei tarvisi ABS eikä mitään muutakaan kuin vaan luotettavan vehkeen hyvällä alustalla.
Kaikki koeajamani V2-moottorilla toteutetut prätkät ovat minulle olleet pettymys. V2:n aiheuttaman värinän vuoksi. Ei mulla muuta.
<p>.</p>
Sittenhän tämä rivitwin voisi olla hyvä jos v-twin ei tykkää tärinän takia
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
ABS on 125cctä isommissa pyörissä pakollinen 2016 malleista alkaen joten tuossa AT:ssakin ne tulee annettuna. Jossain EXC tyylin kisaenskassa niitä ei tarvitse. http://www.taloussanomat.fi/autot/20.../201242367/304
Ensimmäiset ostajat ovat saaneet pyöränsä. Ainakin Sveitsissä kaveri on kuulemma pelkkää hymyä!
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Saas nähdä milloin rantautuu tänne pohjolan perukoille.
Elokuussa raavin nimet soppariin ja sen jälkeen olen kuullut, että tulee lokakuussa, sitten marraskuussa, viimeksi, että ihan varmasti ennen joulua.
Sittemmin en ole enää kysellyt, kunhan nyt vapuksi tulisi.
Royal Enfield Classic 2024