Eilen iltalenkillä kilpiteline päätti antautua. Joten ajatti lenkin kahdestieikä tuottanut tulosta, kilpi ja teline jäi nyt jonkun jäniksen ihmeteltäväksi. Nyt tarviisin uuden jos joltain löytyy hyllystä ylimääräinen tai hyviä vinkkejä mistä saa kestäviä telineitä. Uusi kilpi lähtee tänään tilaukseen.
Yamaha R1 -04
Ex Suzuki gsx-r 600
Ex Yamaha R6 -00
Ex Kawasaki ZX-9R Ninja Tbo -94
Ex Yamaha fzs-600 -00
mistähän löytäisi tuon plexin missä on se ns. spoiler. näyttää orkkis plexille, mut lopussa on ns. taitto ylöspäin
storm myi niitä vielä pari kk sitten, mutta kun ei saanut aikaiseksi tilattua niin nyt se on poistunut mallistosta.
löytyy vaan orkkis ja racing(tuplakupla)
kävin ajaa yhtä rytköstä missä sellanen oli nin tuuli ohjautuu sopivampaan kulmaan.
edit. sitä saakin sit täältä loppujen lopuksi https://www.twistedthrottle.com, kyselin asiaa ja 6 viikon toimitusajalla.
uskaltaakohan tuolta tilaa kun luottokortilla pitäs maksaa. onko jollain kokemusta tosta paikasta
Viimeksi muokannut: gikser; 24.05.2015 klo 23:09.
Onko jollain jäänyt yec-piuha hyllyyn pölyyntymään? Siis se mikä tulee pyörän ja läppärin väliin. Ja alkais poltteleen tuon 2015 mallin rakentaminen radalle. Lompakko vaan rajoittaa menoa..
Etujarrut rupes ahveniston keikan jälkeen täristämään ni uudet levyt pitäis löytää mut saako noita mistään kohtuuhintaan vai puhutaanko aina paloineen yli 500e hankinnasta? Jos jollain on hyviä käytettyjä niin vois vaikka kiinnostaa.. Mopo on -05 eli RN12.
"yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
-R1-
Huoltoasemalla tapahtunutta:
Tankkauksen jälkee pyörä tulille ja pieni siirtymä parkkipaikalle. Maksun jälkeen pyörä käyntiin ja heti ku koski kaasuun pyörä sammu ku seinään.(vaihde vapaalla). Teki tätä n. 3 kertaa kunnes alko toimimaan normaalisti.
Onkohan tää oire jostain saapuvasta isommasta ongelmasta? Mielessä kävi myös et toi hyvin lyhyt siirtymä vois liittyä tähän jotenki![]()
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Haalasin vanhan(2003) sotaratsun tallista ulos ja huomasin että takajarrut ei pelaa. Poljin vaan painuu pohjaan. Vuotoja ei näy ja ilmasinkin jarrun mutta ei. Kai se Brembon sylinteri on antautunut talven aikaan. Saakohan siihen tiivisteitä/korjaussarjaa?
Mistähän kannattaisi vikaa etsiä kun r1 nykii 4-vaihteella aika reippaasti? Yli 6000rpm alkaa nykiminen vähentyy. Pyörä siis -07 R1.
Pitäisi vähän jarrupalaa vaihtaa ja kytkintä ihmetellä 06 pyöräst. Vaihde vapaalla kuuluu pientä kolinaa kytkimestä joka ilmeisesti johtuu https://www.youtube.com/watch?v=hN7qR8Xsc9o
Varmaankin uskaltaa normaalia ajoa harrastaa, mutta mitäs kaikkea tohon nyt sit pitäis tilata ja mistä? Ja kuinkapaha homma toi on, vai viedäkkö suoraan liikkeeseen?
Youtubesta löyty hyvä video. Ei nyt miltään ihmeelliseltä näyttänyt.
Viimeksi muokannut: Zanzzi; 22.06.2015 klo 14:25.
Jos kolina kuuluu noista vaimenninjousista, niin eipä se vika ole vaan ominaisuus. Sen sijaan tossa ykkösosan videossa näkyvä katkennut kytkinlevy on pikkasen dramaattisempi ongelma.. Vanhemmissa ykkösissä olen myös noita pienolankoja poistanut, kun yksi kone poksahti irronneen langan takia. En sille langalle mitään järkevää käyttöä ole siellä muutenkaan keksinyt. Jotkut ovat kisahommissa korvanneet myös tuon ohuemman levyn (ja sen prikka/jousiprikka yhdistelmän) normaalilla levyllä. Ei irroita niin pehmeästi, mutta eipähän pyöri noita irtonaisia palasia koneen sisällä.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Oiskohan kellään viisaammalla kokemusta miksi tommonen -05 rykkösen moottorista kuuluu 2000-4000 rmp välillä kilinää kun afr on noin 13,1. Sitten kun säätää afr 11,5 suunnilleen niin kilinä vaimenee. Tämä ei siis ole mitään kytkimen ääntä, eikä nokkaketjukaan ole löysällä.
Voiko tää johtua siitä, että nokkaketju on venynyt noin puolella hampaalla eikä siis osu ihan ajoitusmerkki pakopuolella kohdalle? Ketju on menossa joka tapauksessa vaihtoon loppuviikosta, että saa ajoitukset taas kohdilleen mutta voiko kyseinen kilinä noilla kierroksilla johtua jostain muusta kuin vain tuosta venojen ajoituksesta?![]()
Yamaha R1 -05
Huomasin että mopossani (-04 R1) ei toimi jarruvalo kun painaa etujarrua. (Takajarrulla toimii)
Onko tohon jokin helppo tapa todentaa johtuuko vika esim. siitä katkaisijasta..?
Irrota liitin katkasisijasta ja kokeile laittaa siitä johdot yhteen, niin pitäis varmaan alkaa valo palamaan. Ainakin jos mallia perinteinen jarruvalokatkaisija, mikä vaan maadoittaa virtapiirin. Vanhoissa pyörissä ainakin noi katkaisijat on ihan purettavissa ja huollettavissa (teräsvillalla putsaa kontaktipinnat).
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Morjens.
Ostin tuossa juuri -07 R1 ja nyt olis muutamia kysymyksiä...
Mitä mieltä olette kun pyörässä on yoshimuran putkisto, power commander 3 ja säädetty vakio ilmanputsarille. Nyt sitten viime huollon yhteydessä vaihdettu vapaavirtaussuodatin niin pitäisiköhän säätää uudestaan?
Tekeekö noilla halvemmilla etujarrupaloilla mitään, mitä saa esim. stromilta?
Onko jotain hyvää ulkomaalaista verkkokauppaa mistä voisi tilata seat coveria ja kaatumatappeja vähän edullisemmin kun suomesta? Tai jos jollain on ylimääräsenä niin saa tarjota! Ja jos joltain löytyy ylimääräsenä sitä muoviosaa mikä tulee putken eteen ennen änkkäriä niin yv viestiä..
Onnittelut pyörästä. Onko tietoa koska pyörä säädetty viimeksi? Mikäli säädöstä on kulunut joitakin vuosia ei siitä haittaa ole käydä niitä säädättämässä uudestaan.
Orkkis jarrupalat on aikas hyvät kun niitä käyttävät ihan radallakin eli suosittelen niitä vaikka onkin vähän kalliimmat.
Ite hommasin ihan tuolta ebayn ihmeellisestä maailmasta omaani seatcoverin, kaatumatappeja, kahvoja, vilkkuja, lokaria ja muuta pietän tingeltangelia. Vähän tietty joutuu vaivaa näkee että etsii sopivat ja sielläkin on hintaeroja jonkin verran. Huomattavasti halvemmat kuin täältä suomesta saatavat. Aasiasta tosin jos tilaa niin toimitusajat aika pitkiä jos tulee free shippingillä.
Ebaystä saattaa hyvinkin löytyä se pakoputken lämpösuojakin jos kellään foorumilta ei ole semmosta kaupan.
Yamaha R1 -05
Morjesta foorumille!
Pyöränä ois -06 R1 ja rupee noi vakioäänet jo kyllästyttää.. Mitäs slipareita porukalla käytössä? Ja muuttuuko äänet paljonkin jossei y-haaraa vaihda katittomaan? Saa tarjota jos slipareita/y-haaraa myydä jollain e-suomessa päin![]()
Jos vaan äänien perässä olet niin yksi vaihtoehto vois olla "race baffle":t. Eli vakiopöntöt avattu ja reikäputkea/villaa tilalle.
Ja jos haluaa herkutella niin maalaa sitten vaikka pöntöt vielä kuumankestolla
https://www.youtube.com/watch?v=uZ_eYJIZz8c
http://www.aandrmotorsport.com/direc...tructions.html
Moi,
onko -15 malliin kukaan laittanut 4-2-1 tilalle 4-2 (kuten 09-14 on) putkistoa?
Kiitos kommentista.
Kyllä, näin varmaankin on. Tilaa ei ole. Tai, no, tiggaamallahan saisi monenlaista aikaiseksi. Itselläni ei harmikseni ole ao. laitteistoa tahi kokemusta rakentaa sellainen /litistetty malli/ taka haarukan ja iskarin viereen.
Jokin vanha (olen -69... old hillybilly) etiäinen, että nelimukisissa kaasupurkaus sykli vaatii sen alaputken/vaimentimen ohittamista, jos jakaa poiston yhden sijasta kahdelle. Tässä last-gen koneessahan on tosin aivan eri kampura ja muut kalut, kuin tuossa viittaamassani vaatimuksen mukaisessa (vanhassa tavallisessa rivi) moottorissa, jossa 1-3 tai 2-4 YKK on sama.
Jooh, kunhan kysyin, en ole ajantasalla ollenkaan näiden nykymottien kanssa. Voisihan se papattaa ihan kivasti, vaikka jättäisikin sen alaputken paikoilleen. Jammun kaverit ovat kuitenkin polttaneet baljon bensaa tuonkin "vakio"änkkärin virtauksia optimoidessaan. Ne tupla-ulostulot olisi vain niin mageet ja jäisi reissukasseille paremmin tilaa leveys suunnassa swingin viereen.
Viimeksi muokannut: Luke; 07.07.2015 klo 19:51.
Kaikkein eniten putkistossa vaikuttaa primäärien ja sekundaarien pituudet. Niiden jälkeen homma onkin enempi tai vähempi hienosäätöä ja/tai ylimääräistä painoa. Eli jos putkistoa lähtee muokkaamaan, kannattaa aika tarkkkaan miettiä kollektoreille tulevien putkien pituudet ja se millle kierrosalueelle ne haluaa mitoittaa.
Superbike #7
Itseä ainakin aina häirinnyt perseen lämpiäminen kun vaimentimet ovat penkin alla. Viime kesän lipoissa tuli tuhottua toinen vaimennin totaalisen pilalle, niin siitä se ajatus tosiaan lähti että ehjäksi jäänyt vaimennin siirtyy sivulle.
Saattaa olla että vielä syksyllä kerkee jonkun kilometrin ajaa tai sitten tuli totaalinen välikausi ajoista tälle vuodelle. Niin tai oon mä rouvan mopolla ajanut ja tytön Vespalla.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/