^
Oli aika kovan luokan jäätyminen. Onneksi selvisi.![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hyvä target fixation esimerkki. Vissiin kaverille ei mitään suurempia pysyviä vammoja tainnut jäädä.
Outoa kun itsekkin jäätyi katsomaan sitä rekan keulaa, mutta pää sanoi "taita nyt perkele lisää"
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Aika huonosti pysyi omalla kaistalla noin muutenkin.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Vauhtia ihan liikaa.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Sanos muuta, vastaantulevien kaistalla pimeeseen kurviin.
1.jpg
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Syynähän on tietysti ylinopeus, kärpäsen paska linssissä ja rystyssuojien väärä asento.
Öh, eikös toi siis osunut johonkin kuoppaan tms., josta syystä pyörän stabilointi ei onnistunut ennen rekkaa, jotta olisi voinut väistää kunnolla? Pyörähän selvästi tärähti muutamia kymmeniä metrejä ennen rekkaa ja kesti pitkään, ennen kuin kyyti oli taas tasaista, mutta siinä vaiheessa tyyppi ei enää saanut pyörään taittumaan ajoissa.
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
No kyllä toi ajaminen aika onnetonta oli koko matkalta. Ajolinjat ihan mitä sattuu, katseen käyttö aika vaatimatonta, ohjaaminen vähän velttoa, ja jos jostain epätasasuudesta sai tollasen ohjelmanumeron aikaan, niin siinä on täytyny ajoasennonki olla aika hukassa. Tossa kyseisessä mutkassa linja alko valua mutkaan sisään jo niin aikasin, että suunta oli kohti rekan keulaa vastaantulevien kaistalle jo ennen kuin rekka tuli edes näkyviin.
Ihan mielenkiinnosta: kuinka kauan aikaa tuollasen 5 minuutin pätkän kuvaamiseen menee aikaa? Miettinyt useasti, että kuinka paljon näihin videoihin pitää esimerkiksi tahkota sitä yhtä mutkaa onnistuneen pätkän saamiseksi.
Mutta komeita videoita kyllä tuotat! Ja ihankun olisi huomannut tässä videoitten saatossa itse ajamisessakin jonkin sortin muutosta..![]()
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
Ei tuossa kyllä mitään epätasaisuuksia mun mielestä näkynyt. Pelästyi rekkaa suotta ja ei uskaltanut taittaa enempää vaikka olisi voinut mennä reilusti enemmän kyljellään. Sitten napautti mutkassa sormella etujarrua jonka takia etupää lähti hallinnasta.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Tiukalla vastaohjauksella takas radalle.
https://www.youtube.com/watch?v=m_bIaupAeSE
Tuossa ei ollut vastaohjauksella, osaa eikä arpaa.
Vastaohjauksella "moottoripyörätermeillä" tarkoitetaan sitä kun pakotetaan pyörä kääntymään haluttuun suuntaan, työntämällä/vetämällä ohjaustankoa ennen kääntymistä vastakkaiseen suuntaan.
Jos vastaohjauksella pakottaa jo luistossa olevan pyörää, niin silloin luetaan lopputulos, muutaman päivän päästä Hesarin kuolinilmoituksista.![]()
No niin se hymiö jäi pois edellisestä viestistä.
Orastava dementia, se riepoo myös minuakin.![]()
Ihan mielenkiintoista myös katsoa mihin suuntiin kuski kääntelee ohjaustankoa tuossa tilanteessa.
Johtuu varmaan tuosta Nitrouksen mainitsemasta rekan tuijottamisesta ja paniikista.
Ja kokemattomuudesta.
Surkeat ajolinjat olivat kanssa varmaan yksi syy hommaan. Jätti viimeisessäkin kurvissa reilusti väliä tien oikeaan reunaviivaan kurvin apexissa. Niin kuin kaikissa oikealle kääntyvissä kurveissa.
Tästä jo Jonezi mainitsikin.
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 27.06.2015 klo 23:01.
Pekka
En oo kyllä ikinä ottanut mitään aikoja ylös, mutta jos jotain pitää heittää, niin noin 4-5 kolmen tunnin ajosettiä. Sitte rupee olemaan ainakin suurin osa materiaalista kasassa. Ja kyllä sitä on voinut hiukan kehittyä ajajana, tai ainakin noi saman kohdan tahkoamiset on jääny vähemmälle. Pari kolme vetoa yleensä riittää.
EXC450 2007 | http://www.youtube.com/user/lefa25
Tässä pikku valentino saa kokea että ne radalla saadut opit eivät päde radan ulkopuolella sillä pikipaikat ovat petollisia. Hyvä kuski huomioi ne ilman lähempää tutustumista.
Jonkun "keskiryhmäläisen" Nordschleife-kierros:
Triumph Street Triple 765 RS -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Sivuvaunucrossia Sipoossa
https://youtu.be/1KQmx_LX3GA
Onkos tää nyt sitä orggilaisten PK-päristelyä?[/sarkasmi]
ps. Täytyy kyllä sanoa että on päätöntä menoa![]()
Kawasaki Z1000 -07 *appelziini* <3
Hienostipa huomasin jo näin kahen viikon kuluttua että täällä oli kysytty jotain.
Katopa se videon alku uudestaan siihen asti kun lähtevät ajamaan. Yhessä vaiheessa kaveri vilkaisee alaspäin, jolloin kamera kääntyy niin paljon, että jos toi on rinnassa niin on perin taipuisa rinta. Sama juttu kun lähtevät liikkeelle; sen verran paljon kamera kääntyy taaksepäin vilkaistessa, että väitän sen olevan kiinnitettynä johonkin kohtaan kypärää. Ja itseasiassa tossa kohtaahan näkyy että kamera on olkapään yläpuolella. Jos pitäisi arvata, niin saattaisi olla jossain leuan kohdalla. Siinä noi jenkit jostain syystä vissiin aika paljon tykkää noita kameroita pitää.
Junnut painaa crossia
https://youtu.be/YbiWCUaSrq4