Sivu: 5 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 270:sta
  1. #121
    Minkä mittaisia reissuja olette diavelilla kerennyt tekemään? Miten sopii pidemmälle matkalle (yli 200km)? Puutuuko paikat?
  2. #122
    Huviajeluja vasta, 2-300 km kruisailuja.
    Ei pahempaa puutumista, tosin touring satula käynyt mielessä, koska on sen muutaman sentin korkeampi. Taikka sitten Airhawk ilmatyyny.

    Italian reissuun valmistaudutaan...
  3. #123
    Hyvin on paholainen käynyt kaupaksi. Menokoneessakin myyty 5 tai 6. Muutama vielä maahantuojalta löytyy.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  4. #124
    Näytti se Martti Syrjäkin Diavelin ostaneen !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  5. #125
    Toimi varsin mallikkaasti matkajuhtana...vaikka laukkuvarustus ei kovin runsas olekaan, niin orkkis tankki -ja perälaukkuun mahtui 10 päivän varusteet oikein hyvin.
  6. #126
    Lainaa (Köpi @ Elo. 08 2011,10:21) kirjoitti
    Toimi varsin mallikkaasti matkajuhtana...vaikka laukkuvarustus ei kovin runsas olekaan, niin orkkis tankki -ja perälaukkuun mahtui 10 päivän varusteet oikein hyvin.
    Noihin "nyssäköihin" mahtui mm.
    -kahdet kengät
    -shortsit ja farkut
    -6 paitaa illoiksi
    -5 ajopaitaa
    -sukkia ja alusvaatteita (7 molempia, pyykkäsin)
    -sadeasu
    -varahanskat
    -uikkarit ja pyyhe
    -hygienia jutskat (hammasharja/tahna, dödö, partakone yms.)
    -dokumentit (passi, matkaliput, vak.todistukset, manuaalit yms.)
    -ea-laukku, jarrulevulukko, ketjurasva
    -kaks kameraa, niihin laturit, kännylaturi, gepsilaturi

    Perälaukun päälle laitoin verkon, johon sain laittaa helteellä ajotakin (jeps, t-paitasillaan ajeltiin paljon)...

    Kovin tukevalle kuskille moista settiä en voi suositella, (kuskin tilat saattavat käydä ahtaiksi), enkä myöskään kankealle (nousu mopon päälle vaatii notkeutta)...



    Ajeltiin mm. Monacossa (Rivieralla niin Ranskan kuin Italiankin puolella), Gardaa kierrettiin, Venetsiassa käytiin, Cortinassa, Grosslocknerilla jne.

    Keskikulutus koko reissun aikan oli 5,3 l/100 km, joka oli hieman vähemmän kuin broidin V-Rod Musclella.
  7. #127
    Näytti voittaneen pienimuotoisen muskelivertailun (FB Sept 2011, HD XR1200X - B-King - Diavel).

    Yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi en lausu tässä yhteydessä sokeista ja silmäpuolista mitään.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #128
    Kaikki voitot kotiin, mm. Cruiser of the Year
  9. #129
    Nyt vain kävi niin, että menin vaihtamaan vm 2009 VMaxini uuteen Ducati Diavel-pyörään.

    Kävin koeajamassa Diavelin, koska sen muotokieli ja imago puhutteli kutkuttavasti. Koeajon jälkeen totesin, että vaihto taitaa olla edessä.

    Minulle tärkeimmät vaihtokriteerit olivat:
    - pyörän keveys ja ketteryys käsitellä
    - pyörän vakiosoundi
    - muotoilussa omaan silmään enemmän särmää

    Minulla on ollut kaksi VMaxia, vanhan ja uuden mallin pyörät. VMax on todella hieno moottoripyörä, kuten joku täällä on kutsunut sitä "malmikasaksi".

    Mutta mutta, minulla oli varmasi kaipuu kokeilla jotakin ihan muuta ja nuo edellä mainitut kriteerit vetivät minut Diavelin suuntaan Maxin sijaan.

    Tuo ketjujen rasvaus on kyllä negatiivinen muutos pyörän vaihdossa, mutta ei mikään suuri juttu.

    Sadekelit eivät aiheuta mitään ongelmia, sujuvasti kulkee niin märällä kuin kuivalla. Tarkkana vain pitää olla takapään irtoamisen kanssa samaan tapaan kuin Maxin kanssa. Jos käytän Diavelin luistonestoa, niin tätä ongelmaa ei ole.

    Max on helpompi ajaa, erityisesti uudempi malli. Max kulkee kuin juna, ei tuntuvia värinöitä alakierroksilla ja vääntyy/kääntyy tasaisen rauhallisesti. Diavel on paljon herkempi ohjattava, mutta herkkyys tuo myös hauskuutta ajamiseen.

    Alakierroksen värinät pyörässä ovat uusi tuttavuus minulle, en ollut tottunut niihin Maxissa. Tämä tarkoittaa Diavelissa sitä, että vaihteita tulee vaihdettua useammin, jolloin moottorin käynnin kierrosaluetta ei tule päästettyä liian alhaalle. Maxin kanssa saattoi ajaa melkein millä vaihteella tahansa. Eihän tuosta Ducatin moottorin värinästä mitään haittaa ole, on enemmän tottumuskysymys.

    Uusi Yamaha Vmax on japanilaisen insinöörityön mestarinäyte, Diavelissa on enemmän karkeutta ja särmää. Tämä on minulle ihan myönteinen asia, särmää ja karkeutta puolestani saa moottoripyörässä olla.

    Nämä ovat makuasioita ja niistä pitää kiistellä.

    Kaksi aivan erilaista pyörää.
    N.O. Hääppönen
  10. #130
    Security vulnerability in Ducati motorcycles *
    Tietoturva
    Lisää



    Triumph Tiger 800 -11
    Historia:
    Honda CB1000R -09
    Kawasaki ER 6-R -08
    Yamaha Vmax -98
  11. #131
  12. #132
    Jusu R:n avatar
    Liittyi May 2010
    Chon Buri, Thaimaa. Lahti.
    Ekat parituhatta kilsaa takana, ja on sanottava että tykkään pyörästä mielettömästi. Se on eniten meikäläisen makuun myös tällä hetkellä sen kaverina tallistani löytyvistä mopoista (Yamaha FZ 1 ja BMW S1000RR).

    Ihan ensimmäinen modifikaatio oli Termignonin full system, joka oikeaoppisesti tulee sekä paremmin hengittävän ilmanputsarin, että uudelleenohjelmoidun ECU:n kanssa. Nyt pyörä kuulostaa sellaiselta kuin oikean Ducatin pitääkin.

    Seuraavaksi paikoileen meni TransLogic:in Ducatiin räätälöimä quickshifter. Sellaiseen kun tuossa Bemarissa oli jo ehtinyt tottua, niin oli hankalaa elää ilman...

    Lopuksi Diavel viimeisteltiin muutamalla Ilmbergerin valmistamalla hiilikuituosalla. Jostain kumman syystä "Carbon" nimellä tehtaalta lähtenyt pyörä kulkee kuitenkin muutamankin massiivisen muoviosan ryydittämänä. Eli kyytiä saivat sekä alkuperäinen "ämpärimuovinen" takalokasuoja, alalauhduttimien muotosuojat, eturattaan suojus ja tankin/alanäyttötaulun kehys.

    Nyt kulkee makeasti ja näyttää hienolta...











    Viimeksi muokannut: Jusu R; 16.02.2012 klo 10:05.
  13. #133
    Lainaa Jusu R kirjoitti Katso viesti
    Ekat parituhatta kilsaa takana, ja on sanottava että tykkään pyörästä mielettömästi. Se on eniten meikäläisen makuun myös tällä hetkellä sen kaverina tallistani löytyvistä mopoista (Yamaha FZ 1 ja BMW S1000RR).

    Ihan ensimmäinen modifikaatio oli Termignonin full system, joka oikeaoppisesti tulee sekä paremmin hengittävän ilmanputsarin, että uudelleenohjelmoidun ECU:n kanssa. Nyt pyörä kuulostaa sellaiselta kuin oikean Ducatin pitääkin.

    Seuraavaksi paikoileen meni TransLogic:in Ducatiin räätälöimä quickshifter. Sellaiseen kun tuossa Bemarissa oli jo ehtinyt tottua, niin oli hankalaa elää ilman...

    Lopuksi Diavel viimeisteltiin muutamalla Ilmbergerin valmistamalla hiilikuituosalla. Jostain kumman syystä "Carbon" nimellä tehtaalta lähtenyt pyörä kulkee kuitenkin muutamankin massiivisen muoviosan ryydittämänä. Eli kyytiä saivat sekä alkuperäinen "ämpärimuovinen" takalokasuoja, alalauhduttimien muotosuojat, eturattaan suojus ja tankin/alanäyttötaulun kehys.

    Nyt kulkee makeasti ja näyttää hienolta...
    Aivan helevetin nätti mopo<3
    Viimeksi muokannut: R1ivattu; 27.06.2012 klo 14:52. Syy: Poistettu lainauksesta kuvat
    Suzuki GSX 1100 G
    Suzuki VS 1400 intruder
    Yamaha XT 660 X Supermoto
    Suzuki GSX 1340 R -08
    Honda CB1000R-10 Xess
    Ducati 749S-04
    Suzuki GSX-R 1100
    Kawasaki GPZ 1100
    Kawasaki GPZ 750 R
    Kawasaki Z 650
  14. #134
    Juu, tuolla värityksellä istuu parhaiten omaankin mykiööni tämä Diavel! Ja hyviä modejakin on näemmä toteuteltu, asiaa!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  15. #135
    [IMG][/IMG]
    pientä tuunausta täälläkin ilmbergerin hiilikuituu myös täällä..pikatankin korkkii..suora ja leveä tanko = Miehekäs ajo asento ... kilpi valojen välissä ja termin täys setti ,toinen killeri paikoillaan = kohtuullinen mökä !!
  16. #136
    Jusu R:n avatar
    Liittyi May 2010
    Chon Buri, Thaimaa. Lahti.
    Lainaa enskaTNT kirjoitti Katso viesti
    pientä tuunausta täälläkin ilmbergerin hiilikuituu myös täällä..pikatankin korkkii..suora ja leveä tanko = Miehekäs ajo asento ... kilpi valojen välissä ja termin täys setti ,toinen killeri paikoillaan = kohtuullinen mökä !!
    Hyvä meininki! Pari vinkkiä: Termin CF-pöntöt eivät ole (jostain kumman syystä) tehtaalla UV-stabiloituja, joten kunnollinen "resin sealant" (mitä tuo nyt sitten olisi suomennettuna?) käsittely on must! Muuten pöntöt muuttavat värinsä ruskeankeltaisiksi varsin pian. Tuo värinmuutos johtuu kuulemma lämmön ja auringon UV-säteilyn yhteisvaikutuksesta, joka entisestään korostuu killereitä (killeriä) käytettäessä.

    Samaan syssyyn on hyvä muistuttaa että suora auringonvalo on kaikille (suojaamattomille) hiilikuituosille melkoista myrkkyä. Siksi niistä kannattaa pitää huolta säännöllisellä vahauksella sellaisella vahalla, jossa tuo UV-suoja on korkein mahdollinen.

    Yksi testeissä huippuarvosanat saanut resin sealant vaha on tämä: Poorboys EX-Sealant http://www.poorboysworld.com/ex-sealant.htm, en osaa sanoa saako suoraan kaupanhyllyltä Suomessa. Ainakin Thaimaahan piti tilata postin kautta suoraan USA:sta

    Kuva liikaa aurinkoa saaneista Termiksistä (Diavel-forum.com) http://www.diavel-forum.com/index.ph...-color-fading/



    Thaimaassa aurinko porottaa erityisen armottomasti, mutta ainakin toistaiseksi tuo UV-suoja/vahauskikka näyttää purevan. Omat änkkärit ovat ainakin vielä aivan uudensävyiset.
    Viimeksi muokannut: Jusu R; 18.02.2012 klo 00:35.
    Nykyiset kaksipyöräiset:

    Ducati Diavel Carbon Red 2012
    Kawasaki ZX-14R 2012
  17. #137
    Melko ripeä pyörä taitaa tuo Diavel olla? Jos siis on vakio kuntoisilla ajettu tuo aika. Varttimaili aikaan 6.306.


    "Finaaliin selvisivät moninkertaiset maailmanmestarit Rossi ja Bayliss, jälkimmäisen viedessä voiton. Australialaiskuski käytti varttimaililla Ducati Diavelillaan aikaa 6,306 sekuntia ja Rossi vain 0,023 sekuntia kauemmin. Hayden ajoi kolmanneksi ja viime kauden Superbike-mestari Checa neljänneksi."

    Linkki uutiseen. http://www.mpmaailma.fi/uutinen/worl...t-65-000-fania
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  18. #138
    Olisivatko kuitenkin ajaneet 0-200m ja uutisessa moka?
  19. #139
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Olisivatko kuitenkin ajaneet 0-200m ja uutisessa moka?
    Sama tuli mieleen kun aika on melkoisen kova varttimailiin.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  20. #140
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    On se hurja laite, tässäkin lähdössä olisi pudottanut molemmat.

    1000
  21. #141
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  22. #142
    Tervehdys. Maanataina olisi tarkoituksena hakea ensinmäinen ducati pihaan ja diavel tietenkin Pari kysymystä olisi vaan pyörästä. Paljon ajaa tankillisella matka-ajossa ja tuo on off nappi tangon luona mitä sillä tehdään?
    Suzuki GSX-R600 -> Aprilia RSV1000R -> Ducati Diavel
  23. #143
    Sellanen 250km menee jos nätisti malttaa..
    Tarkoitat sitä nappia mittariston alla tankin etureunassa? Sillä saa virrat päälle/pois jos on avain unohtunut. Pitää tosin vielä sitten syöttää se PIN koodi että käynnistyy.
    Ducati Diavel Dark
  24. #144
    Morjes. Nyt on diavelin kanssa 800km tullut ajeltua ja kyllä suupielet nousee ylös aina kun pyörän kyytiin lähtee Kyselisin onko porukalla ollut ongelmia tuo rattilukon kanssa? Eli tanko käännetään vasempaan päin ja näyttöön tulee teksti että odotetaan lukitusta jonka jälkeen punaista nappia painetaan alas päin mutta kuinka kaun? Saan aina virrat takaisin päälle tai toisen pitemmän tekstin ruutuun. Mitä siis teen väärin?
    Suzuki GSX-R600 -> Aprilia RSV1000R -> Ducati Diavel
  25. #145
    Tervetuloa Italialaisen elektroniikan ihmeelliseen maailmaan . Jep, se tankolukko vaatii joskus muutaman yrityksen että menee lukkoon sen sijaan että laittaisi virrat päälle, ja sitä punaista kytkintä pitää painaa alaspäin varmaan viitisen sekuntia ennen lukitusta. Itse olen jo lopettanut tuon lukon käytön kun ei jaksa pelleillä.

    Muita vikoja? Laatikko löytää välivapaan ehkä kerran viikossa, yleensä välissä 4-5, ja vapaan laittaminen päälle pysähtyneenä on aika jumpan takana eli kannattaa muistaa laittaa vapaalle kun mopo on vielä liikkeessä. Lisäksi ~2700-2900rpm välillä kuuluu hirveä surina pakarin saasteläpän servomoottorista - jotkut on tuota poiskin ottaneet mutta en jaksa, helpoin ratkaisu kun on pudottaa pykälä pienemmälle . Ja tankin alta kuuluu tietyillä kierroksilla surinaa, veikkaisin bensapumpuksi mutta tarkemmin en ole tutkinut. Ruuhkassa ryömimisnopeutta mopo ei suostu kulkemaan ollenkaan, välitykset eivät ole kohdallaan ja moottori ei jaksa oikein toimia alta ~3000rpm. Vilkut (varsinkin vasemmalle) ei mene päälle noin 1/5 kerroista kun niitä yrittää käyttää, ellei erityisesti katso että toimii. Ja niin edespäin...

    Silti päivääkään en vaihtaisi pois, on se sen verran julma peli. Tänäkin aamuna aiheutin pahennusta Kehällä pujottelemalla pysähtyneiden kaistojen välissä slipari jylisten

    Jos pieniä vinkkejä haluat niin "tuulilasin" alta (on kumeilla kiinni, lähtee irti nykäisemällä) löytyy +12V virrat liittimineen, senkun kolvaa kiinni vaikka navin latauspiuhan. Penkin alta on vaikea löytää virtaa ellei hyväksikäytä sitä diagnostiikkaliitintä, mutta se antaa virtaa myös kun virrat pois päältä (itse varastin uudelle kilpivalolle virran vasemmasta takavalosta). Ohjaustanko ei ollut itselleni mieluinen joten vaihdoin sen crossipyörän leveään ja suoraan tankoon -> vieläkin agressiivisempi asento ja kädet eivät tule enää kipeäksi. Valitettavasti vaatii poraamista tankoon kun kaikissa kontrolleissa on kohdistustapit...
    Viimeksi muokannut: holviala; 28.05.2015 klo 16:37.
    Ducati Diavel Dark 1200 '14
    Yamaha Warrior 1700 '04
    Kawasaki Versys 650 '07 (ex)
    Honda Africa Twin 750 '91 (ex)
  26. #146
    Laitetaan nyt vielä "mun mopo on parempi kuin sun mopo" -tyylinen epätarkka kuva .

    Muutoksia:
    * Remuksen slipari killerillä (ebay.de)
    * Suora ja leveä crossitanko (Biltema, oon käyttänyt samaa ennenkin ja tiesin sopivaksi)
    * Tällä hetkellä kolmannet peilit , nyt tangonpäistä ylöspäin kun nuo kuvassa olevat raapi tankkia (Eurobiker muistaakseni)
    * Punaiset CNC-jyrsityt rungon reikien paikat (ebay.de)
    * Ducati-tarrat takavanteen sisäpinnalla (ebay.com)
    * Kilpi siirretty penkin alle (uusi teline ebay.de) ja vanha teline poistettu joten rengas näkyy kunnolla

    Peilit siirtyvät vielä joku päivä takaisin alaspäin, pitää vain löytää peilit jotka toimivat (nuo kuvassa olevat kiinapeilit olivat hirveät, niistä ei nähnyt mitään) ja jotka mahtuvat tuonne ilman että raapivat taas tankkia. Nuo kiinat on Rizoma-kopiot eli ne alkuperäiset toimisivat pikkusäädöillä mutta kun ne maksaa reilusti yli 200 rahaa
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Ducati Diavel Dark 1200 '14
    Yamaha Warrior 1700 '04
    Kawasaki Versys 650 '07 (ex)
    Honda Africa Twin 750 '91 (ex)
  27. #147
    Jatketaas yksinpuhelua . Äsken töistä lähtiessä Diavel ei suostunut laittamaan virtoja päälle eli Italialainen elektroniikka näytti taas parhaat puolensa . No, kännykät metrin-parin päähän, mopon avain *penkin päälle* ja taas toimii (se antenni on siinä penkin alla).

    Niin joo, uutena muutaman sadan kilometrin jälkeen valoissa ajotietokone päätti bootata itsensä. Ei vaikuttanut matkantekoon eikä moottorikaan sammunut, mutta kilometrinäytöt menivät sekaisin ja jouduin käymään huollossa resetoimassa ajotietokoneen. Tuo on tapahtunut vain kerran joten en jaksa murehtia asiaa.

    Toisaalta, väliäkö noilla kun kääntää kahvaa vaan lujempaa
    Ducati Diavel Dark 1200 '14
    Yamaha Warrior 1700 '04
    Kawasaki Versys 650 '07 (ex)
    Honda Africa Twin 750 '91 (ex)
  28. #148
    Komiaa on.
    Tässä omaa kehveliä. Ei kyllä nikottele alle 3000rpm tuon putkiston kanssa. Muita modauksia on hiilaritankinkuori, -flyscreen, -takapenkinsuojus, -lyhdynympärys. Sitten on DP jarru- ja kytkinnestesäiliön kannet ja noi frameplugit.

    Tähän mennessä takuuseen vaihdettu etujarrulevyt ja -palat.
    Lisäksi kone käy kylmänä mittari mukaan (n. +50C) kun ulkolämpötila +10C. Oli huollossa R.M. Heinolla koko talven ja lopputuloksena että lämpö näkyy mittarissa virheellisen alhaisena koska moottorin lämpöanturi pääsee jäähtymään ilmavirran vaikutuksesta. Tässä uudessa mallissa anturin paikkaa on muutettu sylinterin kannesta vesiletkuun. Samaa "vikaa" uusissa Monstereissa.

    Mutta kiva onpi ajella
    2015-05-10-751-1.jpg
    Ducati Diavel Dark
  29. #149
    Käyn aina tasaisesti ajamassa tätä koeajopäivillä, olisko nyt jo kolme kertaa takana kai tässä joku väsytystaktiikka on menossa.

    Olisko tosiaan tuossa Gen2 pyörässä parantunut tuo pikkukierroksilla surruttelu vaikka kyllä mielestäni uudempikin peli kierroksista tykkää. Uudemman penkki on kyllä mukavampi ja pienen pienet tunaukset sinne tänne sopii omaan mykiöön kivasti Kun järkevät 10min säädöllä sivulaukut ja rumat kiinnityraudat irti-ratkaisun vielä tähän löydän niin alkaa olla pakka kasassa, tarve laukuille nykyään pieni mutta olemassa. Muutenhan tämä ei vaadi kun juuri noita pieniä säätöjä sinne tänne mitä tässäkin on kuvissa näkynyt. Itse muuten ihme kyllä tykkään tuosta originaalista kilven-paikasta

    Kunhan tahdon taas katteet pyörästä pois niin tämä lienee top-3 listalla mukana
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  30.  
  31. #150
    Gen2 Diavelissa toimii moottori pikkukierroksilla paremmin (kokeillut myös Gen1:stä) mutta eipä se Gen2 silti tykkää sellaisesta 10km/h ryöminnästä. Penkeissä on hurja ero ja se on syy miksi itse valitsin Gen2 version - se Gen1 penkki on ihan surkea ja "syö" kuskin kun taas Gen2 penkillä ajelee vaikka koko päivän.
    Viimeksi muokannut: holviala; 29.05.2015 klo 13:13.
    Ducati Diavel Dark 1200 '14
    Yamaha Warrior 1700 '04
    Kawasaki Versys 650 '07 (ex)
    Honda Africa Twin 750 '91 (ex)
Sivu: 5 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen