Kyllä noilla seuraavat 50tkm pöristelee sujuvasti kun pitää hyvässä rasvassa, ei liian tiukalla ja
vaihtaa sen eturattaan puolimatkassa.
Puolimatkassa alkaa myös näkymään, miten se ketjun niittaus todellisuudessa onnistui riippumatta
vehkeistä ja sepästä.
Tuosta niittauskohdasta se "laulu loppuu" usein ensimmäisenä ja sen nopeammin mitä huonommalla hoidolla
vitjat ovat yhdistettynä vähänkään epäkuranttiin niittaukseen.
Surullisen usein se ensimmäinen "jäykkä lenkki" joka sitten vemputtaa ketjua håmona, on juuri
se niittauskohta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Justiinsa vaihdoin trumppaan eturattaan. Oli alkuperäinen ja ajettu yli 48tkm. Oli toki jo kulunut ja piikit hiukan taipuneet. Takaratas ja ketju vielä hyvässä kunnossa. Ketjua ei ole vartavasten tiukattu kertaakaan, mutta muissa huolloissa on muutaman kerran laitettu uudelleen kohilleen. Takarenkaita mennyt kymmenen kirjanpidon mukaan. Ajo ei ole äärimmäistä piiskausta, mutta keula kevenee kyllä herkästi. En ole ennen moista suoritusta todistanut. 25tkm oli aika vakio entisillä pyörillä.
Syitä jos ettii niin ehkä asiaa auttanut:
-DID
-18-piikkinen eturatas
-Shell tonna 220 työstökoneen johdeöljy
-en aja huvikseni sateella enää tässä iässä (trumppa roiskuttaa kurapaskaa pyörän ja kuskin yltympäriinsä)
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
43000 km ajettu alkuperäisillä Busalla. 42 tonnin huollossa katsottiin ettei ole vielä syytä huoleen ketjujen ja rattaiden kanssa. Eturattaan kuitenkin vaihdoin talvella ja hyvä olikin, koska oli kulunut. Pyörässä ollut uudesta asti oileri eikä RG:n kettinkejä ole tarvinnut kiristellä renkaan vaihdon välillä.
GSX 1300R L2
Morjesta! Semmosta kyselisin, että kuuluuko ketjujen keskirullan heilua ja olla hieman väljän tuntuinen? Rullat pyörii hyvin, mutta kun rullasta ottaa kiinni niin se myös heiluu ylös alas? Kyseessä siis o-rengas ketjut.
Täällä menty 47tkm (tietääkseni)yampan orkkisketjuilla sekä rattailla, nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan eturatas vaihtokunnossa. Ketju ja takaratas olisi vielä ok-kunnossa mutta vaihdellaan koko setti kun tulee ajankohtaiseksi.
Yamaha FZ6 - Suzuki S1 - Honda Monkey z50j
En ole kokeillut, mutt sanoisin että joo. Mutta ei nyt varmaan ihan hulluna, mitä se nyt tarkoittaakaan. Varmaan sitä, että älä kokeile niitä keskirullia. Ketjun kuluminen näkyy varsinaisesti siellä o-renkaiden takana olevassa akselissa, minkä voitelurasvan se o-rengas pitää siellä sisäpuolella.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Justiinsa vaihdoin trumppaan eturattaan. Oli alkuperäinen ja ajettu yli 48tkm.43000 km ajettu alkuperäisillä Busalla. 42 tonnin huollossa katsottiin ettei ole vielä syytä huoleen ketjujen ja rattaiden kanssa.Onkos tässä vähän havaittavissa, että ketjujen laatu on parantuntu vuosikymmenien takaisesta? yli 50tkm alkaa monella jo mennä heittämällä normiajossa.Täällä menty 47tkm (tietääkseni)yampan orkkisketjuilla sekä rattailla, nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan eturatas vaihtokunnossa. Ketju ja takaratas olisi vielä ok-kunnossa
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21