Olin tänään onnekas ja pääsin viemään neitsyyden uudelta rykköseltä.Huh oli kyllä hyvää kyytiä
Crossplanekin toimii hienosti ja potkua riittää.
Orkkis putkellä äänet kyllä omaan makuun aika laimeat mutta senhän pystyy vaihtamaan.
Iso käsi vantaan jammucenterille kun kävivät laittamassa kilpiin ja pääsin testaamaan.Jos kiinnostaa, niin siellä se on nyt testattavissa.
Pientä vaihtokuumetta pukkaa mutta onneks tilin saldo vähän rajottaa.
Yamaha R1 -05
Hei pitäs saaha mangneetto irti 2002 mallista käykö joku noista motonetin ulosvetäjistä
Tarkoitat varmastikin vauhtipyörää, eli laturin roottoriosaa? Ikävä kyllä magneettoa kyseisessä pyörässä ei ole, joten ulosvetimen kanssa en osaa auttaa.
Vittuilun jälkeen asiaakin: M16x1,5 on ulosvetimen koko, mutta saman kokoinen pultti ajaa saman asian. Eli tuossa kalliissa sarjassa semmoinen on, mutta ihan normi 8.8 pultti riittää hommaan. Ite ostin niitä aikoinaan useamman, koska ulosvedin meinaa hieman kärsiä tuossa hommassa.
Vauhtipyörä voi olla tiukassakin, eli pulttia/ulosvetäjää kannattaa ampua pyssyllä sitä akselin päätä vasten ja antaa lämpöä jos ei meinaa lähteä. Joskus olen tuommoisen joutunut hajoittamaankin kun ei ole millään irronnut. Takaapäin sitä ei pääse lyömään oikein millään ilveellä. Typerä rekenne kaiken kaikkiaan, koska lohkoja ei voi irroittaa toisistaan ilman että vauhtipyörän ja käämin irroittaa.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kannattaa se mittailla ja sinne lähelle toleranssin ylärajaa, ei se muuten kestä. Omassa R1:ssä taitaa olla vielä pari hevoista enemmän, mutta Barnetin levyt ja pakka muutaman kymmenyksen päälle alarajan, niin onnistuin tuhoamaan tuon Kemoralla 50 kierroksen aikana siten, ettei enää liikkeelle päässyt.
Siitä päästään seuraavaan eli onko siinä samanlainen niitattu kytkinkori, kuin RN19? Mulla ne niitit oli löysällä ja kori heilu kuin hullun ****** mielenköyhän ********. Se tukin ainakaan autttoi levyjen kestoa. Pakan tasavahvuus kannattaa myös tarkastaa. Ne massalevyt varsinkaan ei tosiaan ole tasapaksuja.
Meilläpäin magneetto tarkoittaa nimenomaan (pien)moottorien sytytysjärjestelmän generattoria. Dynamo on taasen on tasavirtalaturi ja alternaattori vaihtovirtalaturi. Eli tässä on kyllä kysymykssä alternaattori ja nimen omaan sen roottori mitä yritetään ulospäin vedellä. Myös näiden yhdistelmiä on valmistettu (magdyno), mutta kyseisessä mottoripyörässä kipinään ei liity mitään mekaanista generointia (ellei nyt saivarrella kampiakselin asentotunnistimella). Eli tähän sovellukseen sanan magneetto käyttäminen sopii erinomaisen huonosti.
T: sähkömies
PS. en jaksa alkaa kinaamaan käsiteasioita, joten tämä on viimeinen viestini tästä aiheesta. Kommentoin seuraavaksi johonkin järkevään aiheeseen jos sattuu sillä hetkellä huvittamaan.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Piti juurikin kirjoittaa, ETTÄ..
Ongelma ratkaistu. Ei luista enää yhtään. Vaijeri oli alapäästään ilmeisesti jotenkin huonosti paikallaan ja pääsi välillä menemään kytkimen painalluksen jälkeen huonosti -> jäi kantamaan. Mä tota varppia ja säätöjä toki tsekkailin heti aluksi nopeasti, mutta jostain syystä jäi huomaamatta. Tänään tsekkailin vähän enemmän ajan kanssa ennenkuin lähdin ajamaan ja nyt toimii kuin junan vessa taas
Eli tälläinen mosavirhe tälläkertaa..![]()
1199S Panigale
Pakko se oli itsekin käydä tänään koeajamassa. Eilen kävin varaosaostoksilla ja pyörän nähtyäni tuli kiroiltua kun ei sattunut ajokamat mukaan.![]()
Aivan mahtava vehje, vaikka vähän huonostihan noista ominaisuuksista sai vielä mitään irti. Virkavaltakin kävi muistuttamassa olemassaolostaan pyörähtämällä liikkeen pihassa, kun vedin kypärää päähän. Radalle kun pääsisi testaamaan.
Taidan kyllä huumorilla kysellä vaihtotarjousta...![]()
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Joo ei siinä 40 minuutissa ihmeitä ehtiny testailee. Ratatestiä vaatis että sais noihin sähköihin jotain tuntumaa tai ainakin et ne huomais. Weelie control tuli puolvahingossa testattua 2 vaihteella ja shifteri oli kyllä aika luksusta kun omassa ei semmosta ole.Jarrut, alusta ja kaikki hieman kehittyny tos kymmenessä vuodessa että eron kyllä hyvin huomas.
Mä en viittiny ees kysyy paljo pitäs maksaa väliin...
![]()
Yamaha R1 -05
Olisiko kukaan täällä törmännyt R1 kierroslukumittarin ongelmiin. Nyt talven jälkeen ei toimi kuin satunnaisesti, vaikka kiinni uusi akku ja viime kesänä kävin kaikki liittimet läpi, ettei ollut hapettumia jne. Kysessä siis 03 malli. Missä ko. anturi sijaitsee? Muuten mittari toimii moitteetta.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Mistä mahtais löytyä paja suomenmaalta mikä myy R1:n etujarrusäiliön? Vanha murtui jalastaan poikki. Toki jos jollain on ylimääräisenä nurkissa moinen niin käytettykin kelpaa, saa tarjota.
Kiitoksia. Vuosimalli olis -05. Täytyypä kysästä Stormilta eka kun tuossa siedettävän matkan päässä on.
Älä sekoita magneettoa magneettosytytykseen, kyllä se magneetto on nimenomaan nimitys kestomagnetisoidulle vaihtovirtalaturille:
http://en.wikipedia.org/wiki/Magneto
Onko porukka hommannut mistä katevilkkuja 04-06 rytkösiin. Koitin vähän surfailla ja yhdet tilasinkin mutta eivät käyneet vaikka piti käydä -02-08 rytkösiin, jostai syystä eivät käyneet ollenkaan -06:seen?
Mulla on tarpeettomat -05sesta otetut katevilkut hyllyssä. Näyttäis olevan hotbodies racing-vilkut, ja ymmärtääkseni ne käy myös -06seen (?)
Laita privaa niin saat ne.
Hyllystä löytyy myös "pig spotter" peilit, myös ne saa hakea jos haluaa.
Niissä oli kylläkin muistaakseni osa vilkkuledeistä rikki, ja toisessa linssissä on jotain suhrua.. Mut ei kaadutut tms.
Ite ostin ihan eurobikeristä vilkut missä pultti ja mutteri kiinnitys. Ebaystä sitten piti tilaa semmoset pisaran muotoset adapterit sinne etukatteisiin niin sain vilkut pysymään paikoillaan kivasti.
Esimerkiks tämmöset
http://www.ebay.com/itm/Stalk-Turn-S...ab6b83&vxp=mtr
Tosin omat adapterit sillon makso joku 5e vaan.
Yamaha R1 -05
Kellään vinkkiä peileihin joista olis jotain hyötyä? Nyt jotkut tarvike tms. rimpulat ja hermo menee kun ei näy takinhihaa tai taivasta kummempaa vaikka väännetty ja käännetty on joka suuntaan. Potilas on vm. -05
Omassa oli katevilkut ostettaessa. Olivat niin perseestä, että oli pakko vaihtaa varrellisiin led mineihin.
Lähinnä hävetti seisottaa muita tielläliikkujia risteyksessä, kun eivät vilkkua edestä päin kovin hyvin näe. Toisaalta niitä katevilkkujakin löytyy monenlaista. Omissa polttimot oli sen verta syvällä ja päin helvettiä suunnattu, ettei niistä hirveästi hyötyä ollut.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05