Sivu: 83 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3373818283848593133 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2461:stä 2490:een 4016:sta
  1. #2461
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    Muakin kiinnostais vähän noi hinnat (pk-seudulla) noista säädöistä..
    Katotaan nyt kun saa mopedin edes ajoon eilen korkkasin ajokauden ja ajoin ilma jarruja 20m tallissa
    Mutta kun ton nyt saa silleen nippuun että jaksaa keskittyä noihin lisähilppeisiin niin mulla olis hyllyssä leo vincen Y-putki ja slioarit sekä power commander 5 odottelemassa paikoilleen pääsyä.. Oiskohan jossain noita pc5 ohjeita miten asennetaan ja toihan pitää pikimmiten saada jonnekkin sitten säädettäväksi! Mihin kannattaisi täällä stadin suunnilla viedä ja mitähän ne on moisista säädöistä veloittaneet, kannattaako se pc asennusin antaa ammattilaiselle vai onko ihan "5-min homma" paljonkohan noilla modeilla saa rn19 lisää heposia.. Varmaan ilmasuodatin ois hyvä hommata samaan syssyyn ja sit säätöihin?

    Edit: tarttisi myös saada rn19 mallin sähkökaaviot jostain? Oisko kellään heittää linkkiä?

    PCV:n asennus on helppo homma, ohjeet löytyvät powercommander.com. Asennus Plug and play -periaatteella.
    SÄhkökaaviot taitaa löytyä Yamaha Service manualista. Googlen kautta löytyy
  2. #2462
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    Muakin kiinnostais vähän noi hinnat (pk-seudulla) noista säädöistä..
    Katotaan nyt kun saa mopedin edes ajoon eilen korkkasin ajokauden ja ajoin ilma jarruja 20m tallissa
    Mutta kun ton nyt saa silleen nippuun että jaksaa keskittyä noihin lisähilppeisiin niin mulla olis hyllyssä leo vincen Y-putki ja slioarit sekä power commander 5 odottelemassa paikoilleen pääsyä.. Oiskohan jossain noita pc5 ohjeita miten asennetaan ja toihan pitää pikimmiten saada jonnekkin sitten säädettäväksi! Mihin kannattaisi täällä stadin suunnilla viedä ja mitähän ne on moisista säädöistä veloittaneet, kannattaako se pc asennusin antaa ammattilaiselle vai onko ihan "5-min homma" paljonkohan noilla modeilla saa rn19 lisää heposia.. Varmaan ilmasuodatin ois hyvä hommata samaan syssyyn ja sit säätöihin?

    Edit: tarttisi myös saada rn19 mallin sähkökaaviot jostain? Oisko kellään heittää linkkiä?
    Samin autopaja Espoossa . Parempaa säätäjää saa hakea. Reilun parisataa ottaa hommasta. Lisähepoja tulee max 5,mutta koneen käytös ja ajettavuus paranee huikeasti.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  3. #2463
    Kiitos molemmille pitää varmaan tolta Samilta sitten kysellä kun sen aika koittaa... Jos nyt putkiston jo heittää paikoilleen mutta ei käytä vielä heti säädättämässä niin saako sillä tuhoa aikaseks? Tehothan varmaan vaan tipahtaa jos säädöt/seokset menee vituralleen.. Mutta voiko pelkästään putkistolla saada ilman säätöjä isoa damagea koneelle?
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  4. #2464
    Poistettu
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    Kiitos molemmille pitää varmaan tolta Samilta sitten kysellä kun sen aika koittaa... Jos nyt putkiston jo heittää paikoilleen mutta ei käytä vielä heti säädättämässä niin saako sillä tuhoa aikaseks? Tehothan varmaan vaan tipahtaa jos säädöt/seokset menee vituralleen.. Mutta voiko pelkästään putkistolla saada ilman säätöjä isoa damagea koneelle?
    Samalla tavalla ne hajoaa kuin vaikka auto, jonka pakoputki alkaa vuotamaan...
  5. #2465
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Samalla tavalla ne hajoaa kuin vaikka auto, jonka pakoputki alkaa vuotamaan...
    Kyllä, eli vajaa 50km ja kone leikkaa kiinni.

    Saat ladattua powercommander.com:sta valmiita karttoja. Sieltä löytyy aika kattava karttavalikoima eri putkille ja kokoonpanoille. Sieltä asennat kartan PCV:Seen ja ei muuta kuin kovaa ajoa.

    Jos et radalla aja, ja sopiva kartta löytyy en näe syytä käydä penkissä. Penkin kautta käyrä on vähän parempi, mutta kadulla ei merkistystä.
  6. #2466
    Ladataanko ne jollain usbi johdolla vai miten? Mulla ei meinaan sellaista ole .. Mutta haittaako jos ei tota pc:tä vielä asenna ja laitta pelkän putkiston ja ajaa sellasenaan.. Pitääkö jo pelkän putkiston vaihdon yhteydessä säätää jotain?
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  7. #2467
    Tietokoneeseen asennetaan powercommander -ohjelma. Tämän jälkeen usb johto tietokoneen ja PCV:n välille.
    Kyseessä ei ole mikään erikoisjohto vaan ihan tavallinen usb/mini-usb-johto.
    Lataat kartat koneelle ja tuot halutun kartan PCV:lle

    Jos asennat pelkän putkiston niin äänet paranee, ja saattaa muutama hv. tulla. Ei pcv:n puute ajamista estä.
    Puhutaanko muuten kokoputkistosta vai pelkistä slipareista?

    Lue nyt kuitenkin ekana powercommanderin käyttö- ja asennusohjeet..
  8. #2468
    TPS-anturille tuleva johto sitten kantsii laittaa juottamalla kiinni sen rosvoliittimen sijaan. Vältyt ongelmilta myöhemmin.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  9. #2469
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Samin autopaja Espoossa . Parempaa säätäjää saa hakea. Reilun parisataa ottaa hommasta. Lisähepoja tulee max 5,mutta koneen käytös ja ajettavuus paranee huikeasti.
    Tästä tulikin mieleen; onko kenelläkään tietoa/kokemusta, säätääkö Sami Yammun ECU:ja suoraan? Yrittänyt tässä soittaakin pariin otteeseen, ilman vastausta.
  10. #2470
    Lainaa zpiidi kirjoitti Katso viesti

    Jos asennat pelkän putkiston niin äänet paranee, ja saattaa muutama hv. tulla. Ei pcv:n puute ajamista estä.
    Puhutaanko muuten kokoputkistosta vai pelkistä slipareista?.
    eli siis y-haara + sliparit.
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  11. #2471
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    eli siis y-haara + sliparit.
    Noiden takia ei kannata penkkiin viedä. Tai kannattaa on ehkä väärä sana, mutta kannattaa harkita vakasti.
    Hyöty kadulle kyseenalaista, tietysti jos haluaa ABC:n pihalla kertoa mikä on takapyöräteho, se on jo eri asia

    Sliparit paukkuu ja rätisee vähän enemmän säätämättä tai ilman commanderia.

    Kuten jo sanottu, lue käyttöohjeet läpi ja hilut kiinni pyörään. Kesä on jo lähellä
  12. #2472
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    eli siis y-haara + sliparit.
    Niin ja jos lyöt PCV:n kiinni tilaa vastaavat:
    Ei ole AIS sekoittamassa AFR-lukuja

    http://www.gravesport.com/Graves-Mot...ort-Bikes.html
  13. #2473
    Pystynkö jostain näkemään onko pyörääni laitettu tuo pc5 mukana tuleva "o2 optimizer"?
    Ei millään jaksaisi alkaa katteita purkamaan. Y-haarassa on siis kiinni vissiin se vakio anturi mutta pc:n mukana vissiin tulee joku musta kikkare?

    auttaako noi smog off platet tuohon kun moottorijarrutuksessa paukkuu vähän putkessa?
    Entä auttaako se pyörän säätämisessä jotain kun kesällä vien säädettäväksi?
  14. #2474
    Lainaa hostage kirjoitti Katso viesti
    Tästä tulikin mieleen; onko kenelläkään tietoa/kokemusta, säätääkö Sami Yammun ECU:ja suoraan? Yrittänyt tässä soittaakin pariin otteeseen, ilman vastausta.
    Yritä vaan.Sami vastaa sitten kun ehtii penkityksen lomassa.Ei soittelee takas
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  15. #2475
    Zspiidi kiitos näistä! eiköhän näillä mennä
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  16. #2476

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Jos ammattilainen ottaa tuosta pari satasta ja tulee varmasti hyvä, niin hakisin jonkun nettikartan korkeintaan väliaikaiseksi ratkaisuksi. Tuossa säästää myös omaa aikaa, jossa tuon rahan voi keräillä ketterästi kasaan.

    Saako muuten joku nuo leovincet ja y-haaran puntariin? Omat paino 4,4kg ja epäilyttää, että sisuskalut vaihtamalla vois keveventyä, tai sitten ei.
  17. #2477
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    Zspiidi kiitos näistä! eiköhän näillä mennä
    Oma mielipiteeni on se, että jopa vakiomopo kannattaisi säädättää, koska saastemääräykset pakottavat säätämään moottorin laihalle tietyllä kierrosalueella. Tämä vaikuttaa ajettavuuteen ja varsinkin kaasuun vastaavuuteen moottorijarrun jälkeen. Sitten kun käytetään rahaa katin poistamiseen ja slipariin, suosittelen kyllä harkitsemaan jo todella vakavasti pyörän säädättämistä, koska seos laihentuu entisestään. Jos ammattilainen ottaa säädöstä pari kolme sataa, niin kyllä se kannattaa tehdä. Muutenhan tuo on vähän sama kuin ostaa mopoon parhaat mahdolliset renkaat, mutta jättää ne tasapainottamatta ja ajaa väärillä paineilla.
    Superbike #7
  18. #2478
    Mitäs mieltä taasen ootte siitä, kun tossa ilmansuodattimen alla on noi "imutötteröt" ja niissä on ne aukeavat läpät, kuulin että ne voisi poistaa hyvällä omalla tunnolla ja mukamas pyörä reagoisin kaasuun herkemmin mutta ihmettelempä vaan että miks ne sinne alunperin tehtaalla laitettais että uskaltaako tollasia lähtee repimään irti (tuskin ne turhaan siellä on) kai ne jotenkin heittää kanssa sitten jotain säätöjä pieleen.. Tuli nyt sitten tilattua noi Smog off palikat vai mitkä ne nyt on
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  19. #2479
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    Mitäs mieltä taasen ootte siitä, kun tossa ilmansuodattimen alla on noi "imutötteröt" ja niissä on ne aukeavat läpät, kuulin että ne voisi poistaa hyvällä omalla tunnolla ja mukamas pyörä reagoisin kaasuun herkemmin mutta ihmettelempä vaan että miks ne sinne alunperin tehtaalla laitettais että uskaltaako tollasia lähtee repimään irti (tuskin ne turhaan siellä on) kai ne jotenkin heittää kanssa sitten jotain säätöjä pieleen.. Tuli nyt sitten tilattua noi Smog off palikat vai mitkä ne nyt on
    .... Nyt alkaa olla viritysideat kohdillaan. Puhummeko noiden kiihdytyssuppiloiden pohjilla olevista turhista läpistä.

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #2480
    Juuri niistä
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  21. #2481
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Kyl mää sanosin että ensin kannattaa vähän tarkemmin perehtyä tekniikkaan, ennen ku kovin suuriin operaatioihin alat. (Nyt tais kuitenki olla kyse toisioläpistä..)
  22. #2482
    Mulla oli toisioläpät poistettu 5VY moottorin ruskusta (edellisen omistajan toimesta). Ainut ero mikä siinä oli että kylmällä koneella ei voinut ajaa kuin tasakaasulla. Meno oli todella nykivää ja välillä tuntu että kone tukehtuu. Lämpöisellä koneella ei ollut mitään ongelmia. Annetaan niiden toisioläppien olla paikallaan. Kyllähän näillä kikottimilla muutenkin kerkiää vaikka jonkin DIY modin jättää itse tekemättä.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  23. #2483
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli toisioläpät poistettu 5VY moottorin ruskusta (edellisen omistajan toimesta). Ainut ero mikä siinä oli että kylmällä koneella ei voinut ajaa kuin tasakaasulla. Meno oli todella nykivää ja välillä tuntu että kone tukehtuu. Lämpöisellä koneella ei ollut mitään ongelmia. Annetaan niiden toisioläppien olla paikallaan. Kyllähän näillä kikottimilla muutenkin kerkiää vaikka jonkin DIY modin jättää itse tekemättä.
    -07 mallissahan on sitten jo sähkökaasu, eli Ecu ohjaa sekä ensiö-, että toisioläppiä. En suosittele poistamaan.
    Superbike #7
  24. #2484
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Kyl mää sanosin että ensin kannattaa vähän tarkemmin perehtyä tekniikkaan, ennen ku kovin suuriin operaatioihin alat. (Nyt tais kuitenki olla kyse toisioläpistä..)
    Jeespoks! Kyllä mä täältä mielellään kyselennin esimerkiksi ensiksi niiltä joilta sitä tietoa saa ja jos olisin tyhmä niin olisinhan mä suinpäin mennyt heti ottamaan pois kun joku sanoo niin eli kyllä toi munmielestä kuulosti aika oudolle jutulle että ne voisi heivata mäkeen sieltä niin pakkohan se on varmistaa
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  25. #2485
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    Jeespoks! Kyllä mä täältä mielellään kyselennin esimerkiksi ensiksi niiltä joilta sitä tietoa saa ja jos olisin tyhmä niin olisinhan mä suinpäin mennyt heti ottamaan pois kun joku sanoo niin eli kyllä toi munmielestä kuulosti aika oudolle jutulle että ne voisi heivata mäkeen sieltä niin pakkohan se on varmistaa
    Jos tuolle puolelle haluaa muutoksia tehdä, niin ainoa järkevä vaihtoehto on varmaan Velocity stack kitt:

    http://http://www.factorypro.com/Pro...3,R1,07-08.htm
  26. #2486
    Lainaa zpiidi kirjoitti Katso viesti
    Jos tuolle puolelle haluaa muutoksia tehdä, niin ainoa järkevä vaihtoehto on varmaan Velocity stack kitt:

    http://http://www.factorypro.com/Pro...3,R1,07-08.htm
    Factorypron tuotteet ei toiminut ainakaan k7 tonnisessa susukissa hyvin.Ajettiin penkissä hyvät tovit ja koitettiin saada järkeväks. Vakioon palasimme sitten. Pienempi halkaisija ja huomattavasti pidemmät kuin stanut. Mutta tämä onkin eri pyörä...
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  27. #2487
    Suosittelen kyllä lämpimästi pärrän säätämistä dynossa. Ajettavuus ja moottorin käynti parani omassa huomattavasti. Samin autopajalla kävin säädättämässä ja veloitti noin parin tunnin setistä sen 200-250 euroa. Mikä on mielestäni kohtuu hinta siihen nähden miten paljon kaveri teki säätöjä. Säädöt oli aikas reippaasti persiillään ja kyllä sen eron sitten huomaskin heti kotimatkalla.

    Virejä tossa mulla on täys ränni, pc3, konnan suodatin ja sitten se venakopassa oleva härpäke poistettu ja kolot tukittu.

    Niin ja Jaskan exup eliminaattori toiminu moitteettomasti.
    Yamaha R1 -05
  28. #2488
    Kannattaako laittaa tuo exup eliminaatori 04 pyörään josta katti pois ja sliparit vaihdettu?
    Yamaha R1 -04

    Ex Suzuki gsx-r 600
    Ex Yamaha R6 -00
    Ex Kawasaki ZX-9R Ninja Tbo -94
    Ex Yamaha fzs-600 -00
  29. #2489

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Apuva!

    Mikä tuo liitteenä olevassa kuvassa oleva tappi (ympyröity punaisella) on tuossa "engine groundin" oikealla puolella? Kyseessä siis RN19.
    Ja kuuluuko tuohon tulla jotain? Piuhat loppu kesken kasatessa
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  30.  
  31. #2490
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Apuva!

    Mikä tuo liitteenä olevassa kuvassa oleva tappi (ympyröity punaisella) on tuossa "engine groundin" oikealla puolella? Kyseessä siis RN19.
    Ja kuuluuko tuohon tulla jotain? Piuhat loppu kesken kasatessa
    Näyttää lämpö- tai öljynpaineanturilta, ja kaiketi siihen tuollainen pyöreällä holkkiliittimellä varustettu piuha kuuluisi tulla. Että ei muuta kun etsimään mihin väliin piuhanpää on eksynyt.
Sivu: 83 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3373818283848593133 ... ViimeinenViimeinen