Sivu: 5 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 358:sta
  1. #121
    Isot miehet spekuloi ja argumentoi itsensä väsyksiin... Tähän kohtaan sopis mainiosti nokkela anekdootti Pandudelta...
    MAD (mean absolute deviation)
  2. #122
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Isot miehet spekuloi ja argumentoi itsensä väsyksiin... Tähän kohtaan sopis mainiosti nokkela anekdootti Pandudelta...
    V-käyrä nousee kesälaitumia odotellessa....
  3. #123
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Isot miehet spekuloi ja argumentoi itsensä väsyksiin... Tähän kohtaan sopis mainiosti nokkela anekdootti Pandudelta...
    Eikös tää foorumi sitä varten ole.
  4. #124
    Lainaa Brocol kirjoitti Katso viesti
    Eikös tää foorumi sitä varten ole.
    Näin juuri, ihan sitä varten, jatketaan - ajokelejä odotellessa...
    MAD (mean absolute deviation)
  5. #125
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ainakin tuoreimmissa tilastoissa yli 50 vuotiaiden osuus kuolemaan johtaneista suistumisonnettomuuksista on n. 30%. Tiedä sitten onko kyseessä vain tilastopoikkeama vai lahjakortillisten motoristien aikaansaama muutos.
    Meinaaks toi nyt sitä, että alle viiskymppisten osuus on 70% ?
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  6. #126
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Yhden liikennekuoleman hinta on noin kaksi miljoonaa euroa ja pysyvän vammautumisen hinta on vähintään miljoona euroa. tarvittava summa.
    Jotenkin tuntuu, että tuon standardi liturgian olen lukenut vakuutusyhtiöiden propagandana viimeisen 30 vuotta. Aina hinnat on samat, uhrin iästä riippumatta, vuodesta toiseen. Ja sitten kun vakuutusyhtiöiltä on yritetty kaivella mihin laskelmat perustuu, niin ne meneekin liikesalaisuuden puolelle. Montako liikennevakuutuksia ja kaskoja myöntävää firmaa on mennyt 30 viime vuoden aikana konkkaan kannattavuusongelmien vuoksi? Onko ainuttakaan? Kyllä noi lafkat pitää omasta kannattavuudestaan huolen joka tilanteessa.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  7. #127
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Myöskin tuo oma FJS tipahtaa juurikin tuohon mainitsemaani IF:n "koloon" ja näin vuosimaksu täyskaskoineen kun on alle 250€ vuodessa, on se mielestäni ihan kohtuullinen Hki:ssä 47v ukolle. Eihän tuohon hintaa saa enää edes 50cc mopoa kaskolla mistään yhtiöstä
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta tehopainosuhteella ei oikeestaan oo hirveesti tekemistä hinnan kanssa. Esim. Honda CBR600RR liikenne+osakasko maksoi mulle n. 17€/kk.
    Pakko kommentoida itsekkin tähän hinnoitteluun. 2010 smoto, 25kw papereissa 125kg, pyörä maksoi 2010 9000€.
    IF oli isolla kaskolla vuodessa n.3300€ ja tämä ei ole keksittyä, myyjä sanoi että tehot/paino liian lähellä, taisi olla myös vaikutusta että Helsinki on asumis paikka ja ikä alle 30, mutta on ollut IF vakuutettuna muutama vuosi 125c ja auto, mutta koskaan ei ole ollut mitään tapaturmia, mutta tällä ei nyt ole mitään merkitystä, mutta se näki että on historiaa siinä yhtiössä myös.
    Pohjolassa on sama pyörä, samoilla tiedoilla, isolla kaskolla vuodessa 900€.
    Että onko pieni hinta ero, silloin kun IF myyjä soitti, niin totesi, että on käynyt pieni kato siellä IF moottoripyörän vakuutus puolella. Siihen totesin itsekkin, että älkää soittako ennen kuin se vakutuuus menee alle 1000€. Eipä ole kuulunut 2 vuoteen mitään. Sama on noi crossi vakuutukset, IF on kallein ja varmaan tulee.




    Ps, voi olla jos tuohon tulee muutos, niin että loppuu tuo pyöräily tuollaisella pyörällä. No kait ne on huomannut että pitää nostaa vakuutusmaksuja, kun nykynuoriso alkaa kortteja saamaan, kun jo nyt on toiminta niin poikkeuksellista
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8. #128
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ainakin tuoreimmissa tilastoissa yli 50 vuotiaiden osuus kuolemaan johtaneista suistumisonnettomuuksista on n. 30%. Tiedä sitten onko kyseessä vain tilastopoikkeama vai lahjakortillisten motoristien aikaansaama muutos.
    Jos kuolleita motoristeja oli 16kpl, niin kuinka monta niistä kuolemaan johtaneista onnettomuuksista oli suistumisonnettomuuksia jotka kuljettaja itse aiheutti ?
    Ja jos niistä sattuneista suistumisonnettomuuksista oli 30% yli 50 vuotiaiden aiheuttamia, niin niitä ei ollut montaa kappaletta.
    Eli taitaa näin pienissä luvuissa sattuma aiheuttaa hallaa tilastotieteilijälle.

    Mutta vakuutustiedotushan menee niin, että jos ennen sattui 1 onnettomuus vuodessa, ja sitten seuraavana 2, niin revitään isot otsikot että vahingot lisääntyi 100% vuodessa. Ja kun seuraavana vuotena sattuu vain 1 onnettomuus, niin 50% laskua ei edes uutisoida. Ilmoitetaan vain, että sattui 1 vahinko vähemmän...
    Fireball
  9. #129
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Pakko kommentoida itsekkin tähän hinnoitteluun. 2010 smoto, 25kw papereissa 125kg, pyörä maksoi 2010 9000€.
    IF oli isolla kaskolla vuodessa n.3300€ ja tämä ei ole keksittyä, se sanoi että tehot/paino liian lähellä, taisi olla myös vaikutusta että Helsinki on asumis paikka ja ikä alle 30, mutta on ollut IF vakuutettuna muutama vuosi 125c ja auto, mutta koskaan ei ole ollut mitään tapaturmia.
    Pohjolassa on sama pyörä, samoilla tiedoilla, isolla kaskolla vuodessa 900€.
    Että onko pieni hinta ero, silloin kun IF myyjä soitti, niin totesi, että on käynyt pieni kato siellä IF moottoripyörän vakuutus puolella. Siihen totesin itsekkin, että älkää soittako ennen kuin se vakutuuus menee alle 1000€. Eipä ole kuulunut 2 vuoteen mitään. Sama on noi crossi vakuutukset, IF on kallein ja varmaan tulee.
    Jeps. Älä edes vilkase, mitä Ifillä maksaisi kilokyykkyyn liikennevakuutus ja kasko. Sen sijaan johonkin hiukan norsumpaan mopoon, kuten bussiin on aika vaikee löytää kattavampaa ja halvempaa vakuutusta Uudellamaalla kuin Ifista. Kyse lienee heidän omasta profiloinnistaan keitä firma haluaa asiakkaikseen, keitä ei. Viis kuus (vai onko siitä jo kauemminkin) vuotta sitten myös noi bläkkärienkin ja bussienkin vakuutukset maksoi Ifissä, eli niihin aikoihin kun bonusten siirto-oikeus autosta mopoon vietiin, viittä kuutta tonnia vuodessa ilman bonuksia - pomppas kerralla. Mutta ilmeisesti asiakaskato aiheutti vielä suuremmat kassavirran menetykset mitä maksetut korvaukset.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  10. #130
    Lainaa Holtsu kirjoitti Katso viesti
    Jeps. Älä edes vilkase, mitä Ifillä maksaisi kilokyykkyyn liikennevakuutus ja kasko. Sen sijaan johonkin hiukan norsumpaan mopoon, kuten bussiin on aika vaikee löytää kattavampaa ja halvempaa vakuutusta Uudellamaalla kuin Ifista. Kyse lienee heidän omasta profiloinnistaan keitä firma haluaa asiakkaikseen, keitä ei. Viis kuus (vai onko siitä jo kauemminkin) vuotta sitten myös noi bläkkärienkin ja bussienkin vakuutukset maksoi Ifissä, eli niihin aikoihin kun bonusten siirto-oikeus autosta mopoon vietiin, viittä kuutta tonnia vuodessa ilman bonuksia - pomppas kerralla. Mutta ilmeisesti asiakaskato aiheutti vielä suuremmat kassavirran menetykset mitä maksetut korvaukset.
    Joo, IF ei kyllä noita kyykkyjä taida haluta kirjoilleen. 750 Gixxeriin kun kyselin niin myyjä sanoi suoraan "ei kannata edes laskee, kysy muualta" ja 2009 Rykköseen oli nettiostajan superalennuksilla täyskasko + liikenne muistaakseni 4000e/vuosi
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
  11. #131
    Montakohan uutta MC-pyörää on myyty sitten uuden liikennevakuutuslain jälkeen joka nosti hinnat pilvien tasolle?...Tuossa miettinyt mitähän tekisi ZX-14:n kanssa jos tuo iskee samalla lailla...nooo kevyt peräänajo 30 km/h niin eiköhän se ruttutukkuun mene....kukapa noita enään ostaisi jo tuo kauhuskenaario toteutuu
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  12. #132
    Mitenköhän noi vakuutuslaskureiden hinnat pitää paikkaansa, esim. ifissä minun tiedoilla ja bonuksilla liikenne ja osakasko 5kk ajoa;

    1200 Bandiitti -05 200e/v, busa -05 300e/v fz1 -06 600e/v

    Aika huimat erot ja onko tosiaan yammuja mennyt lunastukseen kasakaupalla... omituinen ero busaan. Jos noi käytännössä nyt pitää paikkaansa.
    T7
  13. #133
    Lainaa Holtsu kirjoitti Katso viesti
    Jeps. Älä edes vilkase, mitä Ifillä maksaisi kilokyykkyyn liikennevakuutus ja kasko. Sen sijaan johonkin hiukan norsumpaan mopoon, kuten bussiin on aika vaikee löytää kattavampaa ja halvempaa vakuutusta Uudellamaalla kuin Ifista. Kyse lienee heidän omasta profiloinnistaan keitä firma haluaa asiakkaikseen, keitä ei. Viis kuus (vai onko siitä jo kauemminkin) vuotta sitten myös noi bläkkärienkin ja bussienkin vakuutukset maksoi Ifissä, eli niihin aikoihin kun bonusten siirto-oikeus autosta mopoon vietiin, viittä kuutta tonnia vuodessa ilman bonuksia - pomppas kerralla. Mutta ilmeisesti asiakaskato aiheutti vielä suuremmat kassavirran menetykset mitä maksetut korvaukset.

    Kehä-1 sisäpuolella asuvalle 86-syntyneelle makso 6000e / vuosi(2013). Muualta sai sitten 150e/kk, ajokuukausien mukaan.
    Gsx-r 1000 k8
  14. #134
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    Jos kuolleita motoristeja oli 16kpl, niin kuinka monta niistä kuolemaan johtaneista onnettomuuksista oli suistumisonnettomuuksia jotka kuljettaja itse aiheutti ?
    Ja jos niistä sattuneista suistumisonnettomuuksista oli 30% yli 50 vuotiaiden aiheuttamia, niin niitä ei ollut montaa kappaletta.
    Eli taitaa näin pienissä luvuissa sattuma aiheuttaa hallaa tilastotieteilijälle.

    Mutta vakuutustiedotushan menee niin, että jos ennen sattui 1 onnettomuus vuodessa, ja sitten seuraavana 2, niin revitään isot otsikot että vahingot lisääntyi 100% vuodessa. Ja kun seuraavana vuotena sattuu vain 1 onnettomuus, niin 50% laskua ei edes uutisoida. Ilmoitetaan vain, että sattui 1 vahinko vähemmän...
    Pitää tarkistaa monenko vuoden otanta tuo oli, mutta kuskista johtuvia suistumisia oli muistaakseni 24kpl ja niistä kolmasosa yli 50vuotiaita. Palaan asiaan kunhan tarkistan vielä nuo luvut.
    Superbike #7
  15. #135
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Pitää tarkistaa monenko vuoden otanta tuo oli, mutta kuskista johtuvia suistumisia oli muistaakseni 24kpl ja niistä kolmasosa yli 50vuotiaita. Palaan asiaan kunhan tarkistan vielä nuo luvut.
    Tsekkaa Nitro samalla kuinka suuri osuus aktiivisista moottoripyöräilijöistä (=käyttää pyörää säännöllisesti kesäisin) kuuluu ikäryhmään 50+. Empiirinen veikkaukseni >35%... Ja sitten tarkastellaan vielä ajosuoritetta (km/kausi), niin saattaa olla >40%... - Kyllä me kokeneet osataan (osataan myös maksaa vakuutuksistamme)!
    MAD (mean absolute deviation)
  16. #136
    Ja eikö juuri jossain uutisoitu että ne ketkä ajaa moottoripyörillä on kotilolla parempia ja "vaarattamompia" kuskeja kuin normaalit kotilo kuskit.

    No jos tuo astuu voimaan ja tulee nousemaan, niin ilman vakuutuksia sitä voi ajaa silti. Eihän se estä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  17. #137
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Tsekkaa Nitro samalla kuinka suuri osuus aktiivisista moottoripyöräilijöistä (=käyttää pyörää säännöllisesti kesäisin) kuuluu ikäryhmään 50+. Empiirinen veikkaukseni >35%... Ja sitten tarkastellaan vielä ajosuoritetta (km/kausi), niin saattaa olla >40%... - Kyllä me kokeneet osataan (osataan myös maksaa vakuutuksistamme)!
    Noita tarkkoja ajosuoritteen määriä on tunnetusti aika heikosti olemassa moottoripyöräilijöistä ylipäänsä. Ilmeisesti kokonaisajosuorite on n. 1,4% henkilöautojen vastaavasta, mutta jaottelua ikäryhmineen ei kyllä ole saatavilla.

    Nuo kuolemaan johtaneet onnettomuudet (81kpl) ovat neljältä vuodelta, tarkkojan vuosia en nyt pikasilmäyksellä löytänyt, mutta haarukassa 2007-2014 liikutaan.

    Noista 24 kpl on eri näkösiä suistumisonnettomuuksia, jotka ainakin itse tyrkkään suoraan kuskin syyksi. Näistä 7 oli yli 50 vuotiaita ja 9 alle 30 vuotiaita. Loput siitä välistä (yksi 14-vuotias maastossa).

    Kaikista 81:stä tapauksesta yli 50-vuotiatia oli 19.

    Myös rinnan alueen vammat on aika selkeesti esillä noissa onnettomuuksista, että siinä mielessä täyttä shaibaa sen lekurin lausunto, joka väittää, ettei rintapanssarista ole apua. Ei se lekuri nää niitä rintavammapotilaita kun ne kuskataan ihan johonkin muualle kuin ensiapuun.
    Superbike #7
  18. #138
    viimeset 10 vuotta onettomuudet vähentyneet huomattavasti kuolleita puolet vähemmin loukkaantuneita 26% vähemmin ja näin siis vakuutus yhtiöt kiittää lisää maksua vakuuttajille saatana http://www.liikenneturva.fi/sites/de...ahingoista.pdf
  19. #139
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Pitää tarkistaa monenko vuoden otanta tuo oli, mutta kuskista johtuvia suistumisia oli muistaakseni 24kpl ja niistä kolmasosa yli 50vuotiaita. Palaan asiaan kunhan tarkistan vielä nuo luvut.
    Neljän vuoden otantaa Liikenneturvan tilastoista, jotka julkaistiin MP 2015 messuilla.
    Vuodet olivat kai 2010-2013.
    24 motoristiä kuoli suistumisessa.
    Lisäksi
    17 motoristiä kuoli suistumisessa tai törmäämisessä päihtyneenä.

    Selvänä suistuneista oli
    30 % yli 50V eli 7 kuskia
    45 % alle 30 V eli 11 kuskia
    25 % 30-50 V eli 6 kuskia
    Eli siis yhteensä 24.

    Suistumisessa tai törmäämisessä päihtyneenä oli
    24 % yli 50V eli 4 kuskia
    11 % alle 30V eli 2 kuskia
    65 % 30 - 50V eli 11 kuskia
    Eli yhteensä siis 17.

    Ko. aikana kuoli yhteensä 76 kuskia, joista siis 54 % yhteensä kuoli suistumis- tai törmäämisonnettomuuksissa, selvänä tai päihtyneenä.

    Tuosta voi ehkä sitten spekuloida mikä tuossa hommassa on vaarallista.
    Tuossa ei otettu mitenkään huomioon ajokilometrejä, moottoripyörien lukumäärää tai mitään muutakaan.

    Kaikista 76 moottoripyöräkuolemasta ko. aikana oli 23 % yli 50 vuotiaita, eli 18 kuskia.
    Nuorempia oli siis 77 %
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 13.02.2015 klo 22:00.
    Pekka
  20. #140
    Lainaa Brocol kirjoitti Katso viesti
    Eikös tää foorumi sitä varten ole.
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Näin juuri, ihan sitä varten, jatketaan - ajokelejä odotellessa...
    Niin minäkin 7 vuotta luulin. Mutta sitten sain hallitukselta rakkauskirjeen jossa sanottiin, että suu suppuun tai kirjoittelut loppuu. Täällä kun saa puhua vaan asiaa ja minä olen toistuvasti syyllistynyt asian vierestä puhumiseen.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  21. #141
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tuosta voi ehkä sitten spekuloida mikä tuossa hommassa on vaarallista.
    Tuossa ei otettu mitenkään huomioon ajokilometrejä, moottoripyörien lukumäärää tai mitään muutakaan.
    Ihmettelen miksi ei ole suhteutettu ajokm, moottoripyörien määrään...Tätä joskus miettinyt että miksi pitää näyttää paskoja tuloksia, "vääristää" oikeaa tai sitten jättää mainitsematta ja "huijata"
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  22. #142
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Niin minäkin 7 vuotta luulin. Mutta sitten sain hallitukselta rakkauskirjeen jossa sanottiin, että suu suppuun tai kirjoittelut loppuu. Täällä kun saa puhua vaan asiaa ja minä olen toistuvasti syyllistynyt asian vierestä puhumiseen.
    Hyi paha ylläpito.

    Supermoto
  23. #143
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Ihmettelen miksi ei ole suhteutettu ajokm, moottoripyörien määrään...Tätä joskus miettinyt että miksi pitää näyttää paskoja tuloksia, "vääristää" oikeaa tai sitten jättää mainitsematta ja "huijata"
    Mistäs toi ajosuorite raavitaan? Autoilla onnistuu auttavasti, kun katsuri kirjaa (tosin Ranta-Juoppo ruuvaa Mesestä yli puolet pois), pyörillä ei mitenkään. Muistaakseni vahinkoilmoituksessakin kirjattiin vain nopeus, ei mittarilukemaa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  24. #144
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Ihmettelen miksi ei ole suhteutettu ajokm, moottoripyörien määrään...Tätä joskus miettinyt että miksi pitää näyttää paskoja tuloksia, "vääristää" oikeaa tai sitten jättää mainitsematta ja "huijata"
    Lueskelin tässä lisää sitä tilastoa.
    Oli siellä muuten maininta siitä oliko kuskin ajokokemus Kokematon, Kohtalainen, vai Kokenut.
    Selvänä suistuneista yli 50 vuotiaista oli 5 Kokenutta ja yksi Kokematon ja yksi Kohtalaisen kokenut.
    Eli ehkä toi lahjakorttilaisten osuus on kuitenkin suht pieni. Ovat toivottavasti käyneet jonkun ajotaitokurssin.
    Pekka
  25. #145
    Vale - emävale - tilasto - vakuutus(maksu&korvaus)tilasto... Ajosuoritekin todellista mutuilua, kunhan pidetään viihdyttävä lanka etusivulla...
    MAD (mean absolute deviation)
  26. #146
    ite ,itelle vastaten .tänään pitkiä keskusteluja vakuutuksista tullin ,vakuutusyhtiön, trafin kanssa .vakuutusyhtiön kanta suomalaisella tarvii olla suomalainen vakuutus ei voi ottaa samasta yhtiöstä ulkomailta .kysyin että miten sitten suomalainenvakuutus voi olla voimassa ulkomailla ei osata vasta .trafin kanta ei osaa sanoo kun ei oo ketään koskaan kysynnyt .mutta jos on posterestante esim virossa niin voi ottaa virosta vakuutuksen mutta sitten tullin puuttuu jos yli 6 kuukautta suomen puolella niin sitten verolle .sihen ei osaannet vastata et jos pyörä on suomen kilvissä ja verot maksettu .sitäkään ei osannet sanoa kun osta vaikka saksasta auto tarvii ottaa vakuutus, viikko -vuosi se sitten taas käy suomessa. ei kannan ottoo kukaan ei oo kysynyt mutta viikon päästä ollaan taas viisaampi. laitoin kyselyn europe direct selvitys pyynnön .lupasivat selvityksen viikon kuluessa niin jos tämmönen jotain kiinnostaa
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  27. #147
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Vale tai ei mutta tätä laskennallista arvoa käytetään mm. vakuutusmatematiikassa ja siinä kontekstissa se on fakta. Samoin se on fakta kansantalouden tasolla. Sillä mitä mieltä sinä tai minä olemme laskelman järjellisyydestä tai järjettömyydestä ei ole merkitystä. Merkitykelliseksi laskelma muuttuu kun se päätyy niiden työpöydille jotka laskevat esimerkiksi vakuutusmaksujen hintoja ja kuinka niitä kohdennetaan.
    Siis ymmärränkö tuon yllä kirjoittamasi oikein; siis meinaat että jokainen kuolema maksaa vakuutuksenottajille kaksi miljoonaa (eli tämän suuruinen kustannus kohdistetaan vakuutusmaksuihin)?

    Kansantalouden kirjanpidon kannalta varmaan näin, kun lasketaan kaikki koulutukset yms., mutta vakuutuksen hintojen kanssa tällaisella laskennallisella 'arvolla' ei ole mitään tekemistä. Mihin vakuutusyhtiöt nämä tilittäisivät, vainajan kotikunnalle vai... (tässäpä oiva lääke kuntatalouden ongelmiin)
  28. #148
    Viimeisen 15-20 vuoden sisällä mopoilun aloittaneet ovat aloittaneet sen aikana jolloin sporttimopot olivat kehittyneet jättiharppauksin suorituskyvyiltään ja ajo-ominaisuuksiltaan. Myöskin pyörän hallintaan ja kaahaukseen liittyvä bomberointi nousi pintaan, aivan kuten ratapäivätkin. Luonnollisesti niiden muodikkuus on saanut porukan myös haluamaan oppia niitä taitoja...

    Vaikka se turvaliivi-pappoja harmittaakin, niin kaikki keuliminen, sladittaminen, endoaminen, katukaahaaminen, polvipalojen laahaus radalla yms. turha vouhotus kehittää pyörän hallinnan tasolle johon ei parkkipaikalla keiloja kiertämällä ja ajamalla tientukkona 30 vuotta turvaliivit päällä pääse. Lähellekkään.

    Uskonkin että vaikkapa 2000-luvulla aloittaneet motoristit ovat selkeästi parempia kuljettajia hallinnan suhteen mitä lahjakorttilaiset.

    Mitä maksamiseen tulee niin papat joutaa maksamaan, nehän tätä laivaa upottaakin.
    Supermoto
  29. #149
    jaulis (ja henkka71) eduskuntaan! (vai oottekste jo?)
    MAD (mean absolute deviation)
  30.  
  31. #150
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^^Joku varmaan murhaa mut tästä kommentista, mutta aikalailla oikeilla jäljillä mun mielestä olet. Ainakin niiden osalta, jotka selvisivät tuosta harjoittelujaksosta hengissä.
    Superbike #7
Sivu: 5 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen