Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 100:sta
  1. #61
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Olen montakin kertaa provosoitunut perässä roikkumisesta ja joka kerta roikkuja on lähtenyt ohi. Helppoa kuin heinän teko: Kun joku roikkuu takarenkaassa kiinni, alan pikkuhiljaa vähentää nopeutta, esim satasen alueella vaikkapa kahdeksaan kymppiin. Takuuvarmasti provosointiyritys loppuu kiivaaseen ohitukseen heti, kun tilaisuus tulee. Aina on toiminut...
    Mopon kanssa en ole onneksi törmännyt kuin muutaman kerran törkeään takarenkaassa roikkumiseen. Ja ainakin kaksi kertaa kuskilla oli miekka hihassa. Mut se vaan haisee niin vahvasti kun joku Oktaavia ottaa korpitaipaleella ensin heittämällä kiinni ja jää sitten roikkumaan viiteen metriin eikä mene millään ohi. Ihan niinkuin ne vaan oottelisivat että kansalainen kääntäisi kaasua vaikka viideksi sekunniksi turvavälin tekemiseksi ja aamulla sitten pääsis kaverin kanssa Iltasanomiin kun on parannettu maailmaa ja saatu iso paha kaahari kiinni... parempi vaan olla provosoitumatta jos on oma kilpi näkyvillä.
    KTM 1290 Super Adventure S
  2. #62
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    No joo yritys tosiaan on kova!!
    Vähän offia... Tuossa Vääksyssä tietyöalue 30 ja 50 rajoitusta. Viikonloppuisin/öisin siellä ei ole ketään töissä ja näkyvyys 1 km suuntaansa. Kytät kuitenkin päivystelee Viipurilaisen risteyksessä keräämässä budjettiin paikkausta
    Tänään oli keiloja jo raivattu, ja 30- kyltit poistettu. Sai "vetää" ihan viittäkymppiä koko pätkän
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  3. #63
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Onhan tuota ihan tutkittukin, että kun valot näkyy kaukana takana, niin kohde yrittää karkuun suuremmalla todennäköisyydellä kuin mitä jos ensin ajetaan kiinni ja takana hälyytysvalot päälle. Onhan se turvallisuutta sekin jos saadaan pienennettyä karkuun lähtemisen todennäköisyyttä.
    Tästä kommentista tuli levollinen, ja turvallinen mieli. Monesti näkee kauheen autojonon pakenemassa ENNEN ambulanssia joka ajaa koko ajan valot pällä. Mäkin erotan pyörän peileistä helposti mitä takaa tulee? Poliisi on aina oikeassa Ootko Blue Knightsin jäsen?
    Ai että Suomi jatkoon näillä pelleillä.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  4. #64
    Eihän siinä ole kyse muuta kuin siitä että jos jampalla on karkuunlähtötaipumusta, niin hän kuvittelee mahdollisuutensa paremmaksi kun aloittaa karkuunajon jo hyvissä ajoin ennen kuin poliisiauto on kontissa kiinni. Keskimäärin siis näin.

    Ajatellaan vaikka että vedät hieman reippaammin ja poliisiauto tulee vastaan ja peilistä näet että tekee käännöstä. Tekisikö mieli kääntää tuppia lisää ja hävitä horisonttiin? Entä jos huomaat poliisin vasta kun se on jo perässä muutaman metrin päässä? Oletko sitä mieltä ettei ole mitään eroa mitä mielessä liikkuu sillä sekunnin osalla kun päätös pakenemisesta tehdään?
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  5. #65
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Eihän siinä ole kyse muuta kuin siitä että jos jampalla on karkuunlähtötaipumusta, niin hän kuvittelee mahdollisuutensa paremmaksi kun aloittaa karkuunajon jo hyvissä ajoin ennen kuin poliisiauto on kontissa kiinni. Keskimäärin siis näin.

    Ajatellaan vaikka että vedät hieman reippaammin ja poliisiauto tulee vastaan ja peilistä näet että tekee käännöstä. Tekisikö mieli kääntää tuppia lisää ja hävitä horisonttiin? Entä jos huomaat poliisin vasta kun se on jo perässä muutaman metrin päässä? Oletko sitä mieltä ettei ole mitään eroa mitä mielessä liikkuu sillä sekunnin osalla kun päätös pakenemisesta tehdään?
    Jos on oikeasti sellainen henkilö, että lähtee poliiseja karkuun, niin eiköhän se ole ihan sama onko vilkut päällä vai ei
    Ei ne kuitenkaan perässä pysy vaikka olisi parin metrin päässä.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  6. #66
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Olen montakin kertaa provosoitunut perässä roikkumisesta ja joka kerta roikkuja on lähtenyt ohi. Helppoa kuin heinän teko: Kun joku roikkuu takarenkaassa kiinni, alan pikkuhiljaa vähentää nopeutta, esim satasen alueella vaikkapa kahdeksaan kymppiin. Takuuvarmasti provosointiyritys loppuu kiivaaseen ohitukseen heti, kun tilaisuus tulee. Aina on toiminut...
    Minua sylettää tuo kun siinä todella lähellä roikkutaan (minusta törkeää, vaarallista ja erittäin tyhmää), jos pyörällä olisi liikenteessä, niin ei kyllä siinä ole ollut renkaassa kiinni roikkujia, mutta kotilolla.
    Itsekkin harrastan tuota mutta se ei toimi pienemmissä nopeuksissa, kun se roikkuja ei uskalla ohittaa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  7. #67
    Maanteillä perässäni ei ole onneksi hirveästi roikuttu mutta taajamissa joku "vakionopeuskuski" aina joskus lähestyy kaukaa horisontista ja alkaa nussuttaa metrien päässä eikä mene ohi millään vaikka menohaluja tuntuisi olevan niin helvetisti. Sitten kun tällaisen nussuttajan päästää bussipysäkillä ohi ja antaa vähän vastahiillostusta, niin siitä vasta riemu repeää. Nussuttaja yleensä alkaa ajaa lähes henkensä edestä, leikkaa mutkat täysin vastaantulijoiden kaistojen kautta pimeämmissäkin kaarteissa ja ryskää menemään niinkuin pullopersesika. Tätä lapsellista perässäroikkujan vastahiillostusta toki en tee prätkällä eikä sitä kyllä kannattaisi tehdä millään muullakaan ajoneuvolla. Pitäisi olla Jessen opit muistissa ja kääntää vain toinen poski kun itseä nusutetaan berberiin.
  8. #68
    Lainaa ComaWombat kirjoitti Katso viesti
    Maanteillä perässäni ei ole onneksi hirveästi roikuttu mutta taajamissa joku "vakionopeuskuski" aina joskus lähestyy kaukaa horisontista ja alkaa nussuttaa metrien päässä eikä mene ohi millään vaikka menohaluja tuntuisi olevan niin helvetisti. Sitten kun tällaisen nussuttajan päästää bussipysäkillä ohi ja antaa vähän vastahiillostusta, niin siitä vasta riemu repeää. Nussuttaja yleensä alkaa ajaa lähes henkensä edestä, leikkaa mutkat täysin vastaantulijoiden kaistojen kautta pimeämmissäkin kaarteissa ja ryskää menemään niinkuin pullopersesika. Tätä lapsellista perässäroikkujan vastahiillostusta toki en tee prätkällä eikä sitä kyllä kannattaisi tehdä millään muullakaan ajoneuvolla. Pitäisi olla Jessen opit muistissa ja kääntää vain toinen poski kun itseä nusutetaan berberiin.
    Joka kesä näitä kimppakiva (h-poikia?) roikkuu auton(kin) persiissä, toinen näkyy toisesta peilistä, ja toinen toisesta. Eikä voi olla miettimättä, mitä tapahtuu, jos tulee yllättävä jarrua vaativa tilanne.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  9. #69
    Lainaa ComaWombat kirjoitti Katso viesti
    Maanteillä perässäni ei ole onneksi hirveästi roikuttu mutta taajamissa joku "vakionopeuskuski" aina joskus lähestyy kaukaa horisontista ja alkaa nussuttaa metrien päässä eikä mene ohi millään vaikka menohaluja tuntuisi olevan niin helvetisti. Sitten kun tällaisen nussuttajan päästää bussipysäkillä ohi ja antaa vähän vastahiillostusta, niin siitä vasta riemu repeää. Nussuttaja yleensä alkaa ajaa lähes henkensä edestä, leikkaa mutkat täysin vastaantulijoiden kaistojen kautta pimeämmissäkin kaarteissa ja ryskää menemään niinkuin pullopersesika. Tätä lapsellista perässäroikkujan vastahiillostusta toki en tee prätkällä eikä sitä kyllä kannattaisi tehdä millään muullakaan ajoneuvolla. Pitäisi olla Jessen opit muistissa ja kääntää vain toinen poski kun itseä nusutetaan berberiin.
    Itse en provosoidu yleensä, ehkä tilanne missä voisi on juuri kun joku roikkuu siinä, mutta tarkistan ettei ole pollarit siinä provomassa. Yleensä kotilolla annan tilaa, koska miksi ottaa sen tietoinen riski. Mutta en ole ymmärtänyt sitä logiikkaa vielä, että kun annat tilaa, niin joko se nostaa nopeutta ja menee menojaa, tai sitten jää siihen eteen sitten roikkumaan tai sitten ottaa väliä ja sitten pudottaa sitä nopeutta, eikä seuraa....
    Yksi voi olla että ei haluta ajaa yksin, sama pätee jos ajaa "karkuun" takana olijaa hetken, niin se tulee perässä loppuun asti, vaikka olisi lapsien kanssa oleva perheenäiti=tätäkään ei voi ymmärtää/pistää ihmettelee

    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Joka kesä näitä kimppakiva (h-poikia?) roikkuu auton(kin) persiissä, toinen näkyy toisesta peilistä, ja toinen toisesta. Eikä voi olla miettimättä, mitä tapahtuu, jos tulee yllättävä jarrua vaativa tilanne.
    Kyllä, se tietoinen tuska, varsinkin pyörällä. Kun siinä tulee aina sattumaan, no onneksi pyörällä pääsee ohi edellä ajavasta "turvaan" jos mahdollista
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  10. #70
    Tietääkö kukaan tapausta, että perässäroikkujaa olisi sakotettu liian pienen turvavälintakia?

    Noita takarenkaassa kiinni oleviahan riittä ja valojen vilkuttelijoita niin autolla kuin motarillakin.

    Ompa auto melkeen kiilannut ojaankin ohittaessaan. Tuntuu osalla olevan ajatus, että mahtuuhan se motari nyt sinne pientareelle ja kyllä se väistää!

    EDIT: Kaahaavat perheenäidit/isät ihmetyttää jos on lapsia kyydissä. Eikä se ole mitenkään harvinainen näky ja tottakai samalla puhutaan puhelimessa...
    CB K R
  11. #71
    Itse en ole koskaan kuullut että olisi saanut sakkoja perässä roikkumisesta, voisi kuvitella että tilanne on niin että sivari ajaa ja siinä rinnalla motarilla joku ajaa alle 4 metrin päässä. Meinaa oon nähnyt että poliisin perässä kehällä sellainen 20-30 autoa, kaikki sellaisessa sumpussa, kukaan ei uskaltanut ohi, niin siinä olisi voinut sakottaa sitä heti poliisiauton perässä tulevaa, oli meinaa tosi lähellä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  12. #72
    Ihmisen pää on kyllä varsin erikoinen keksintö .

    Nenä toisten pakoputkessa ajelevankin pää toimii
    ihan "normaalista" poikkeavalla tavalla jos se näkee
    jonkun edes etäisesti kameraa muistuttavan härpäkkeen
    edellä ajavan takaosassa .

    Onhan tuo surullista.... vaikka niin totta
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #73
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Tietääkö kukaan tapausta, että perässäroikkujaa olisi sakotettu liian pienen turvavälintakia?

    Noita takarenkaassa kiinni oleviahan riittä ja valojen vilkuttelijoita niin autolla kuin motarillakin.

    Ompa auto melkeen kiilannut ojaankin ohittaessaan. Tuntuu osalla olevan ajatus, että mahtuuhan se motari nyt sinne pientareelle ja kyllä se väistää!

    EDIT: Kaahaavat perheenäidit/isät ihmetyttää jos on lapsia kyydissä. Eikä se ole mitenkään harvinainen näky ja tottakai samalla puhutaan puhelimessa...
    Ehkäpä olisi aika miettiä muita reittejä kun valtatiet, mikäli koko ajan olet jaloissa ja perheenäiditkin ahdistaa...

    Ei ku joo, sinullahan on oikeus.
    Supermoto
  14. #74
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ehkäpä olisi aika miettiä muita reittejä kun valtatiet, mikäli koko ajan olet jaloissa ja perheenäiditkin ahdistaa...

    Ei ku joo, sinullahan on oikeus.
    Jaa onko niitä muitakin reittejä olemassa? Hei, kiitti vinkistä
    Taisi osua kohdalle kun noin nahan alle näytti menevän. Kaahiva perheenäiti?
    CB K R
  15. #75
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Jaa onko niitä muitakin reittejä olemassa? Hei, kiitti vinkistä
    Taisi osua kohdalle kun noin nahan alle näytti menevän. Kaahiva perheenäiti?
    Päinvastoin. Arvostan suuresti oikeuksiaan vaalivaa vastuullista kuskia, jolla on sen verran selkärankaa että voi ajaa hyvillä mielin vaikka hieman alle sallittua siellä motarin vasemmalla. Hyvä se on rikollisia hieman koulia, eli eteen vain ja vauhti pois kaahareilta.
    Supermoto
  16. #76
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Tietääkö kukaan tapausta, että perässäroikkujaa olisi sakotettu liian pienen turvavälintakia?

    Noita takarenkaassa kiinni oleviahan riittä ja valojen vilkuttelijoita niin autolla kuin motarillakin.

    Ompa auto melkeen kiilannut ojaankin ohittaessaan. Tuntuu osalla olevan ajatus, että mahtuuhan se motari nyt sinne pientareelle ja kyllä se väistää!

    EDIT: Kaahaavat perheenäidit/isät ihmetyttää jos on lapsia kyydissä. Eikä se ole mitenkään harvinainen näky ja tottakai samalla puhutaan puhelimessa...
    Pari vuotta sitten oli juttua mp-poliisin kanssa ja hän sanoi että jos osuu näkemään tällaisen tapauksen jossa auto kiikkuu tarkoituksella 4-5 metrin päässä takapyörästä 80-100 tikkarilla nimikkeenä on törkeä liikenteen vaarantaminen eli myös kortti on löysässä.
  17. #77
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Pari vuotta sitten oli juttua mp-poliisin kanssa ja hän sanoi että jos osuu näkemään tällaisen tapauksen jossa auto kiikkuu tarkoituksella 4-5 metrin päässä takapyörästä 80-100 tikkarilla nimikkeenä on törkeä liikenteen vaarantaminen eli myös kortti on löysässä.
    Aikas mielenkiintoinen tieto ja ihan hyvä jos asia on noin! Autolla jos joku perään kolauttaa niin voi selvitä peltihommilla mutta motarin kanssa... Tottahan se on, että perässä roikkuvasta autosta pääsee prätkällä eroon mutta se saattaa toisinaan vähän maksaa.

    Lakikin kieltää sujuvan liikenteen siinä että motarille rampista liittyvää ajoneuvoa ei saa väistää vasemmalle kaistalle, rangaistava teko. Joissain asioissa kuten tässä pitäis ottaa maillia ulkomailta!
    CB K R
  18. #78
    Toivottavasti virkavallan kassa pysyy miinuksella pitkään, niin saadaan parempaa liikenneturvallisuutta jokainen.
    Supermoto
  19. #79
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Lakikin kieltää sujuvan liikenteen siinä että motarille rampista liittyvää ajoneuvoa ei saa väistää vasemmalle kaistalle, rangaistava teko. Joissain asioissa kuten tässä pitäis ottaa maillia ulkomailta!
    Ja hyvä on, että kieltää. Jos ei liittymästä pääse liikennevirran vauhtiin, niin on parempi pysyä pois moottoritieltä kokonaan. (Edellä mainittu ei koske raskasta kalustoa jolle annan aina tilaa)

    Mossella kiihdytykset ylämäkeen voi taas jättää omaan arvoonsa, sillä empiirisen tutkimuksen mukaan 90hp ja yli 3tn painava vessakin kiihtyy Suomen motarien rampeilla riittävään vauhtiin, jotta liikenteeseen liittymisen voi tehdä muuta liikennettä häiritsemättä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  20. #80
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Ja hyvä on, että kieltää. Jos ei liittymästä pääse liikennevirran vauhtiin, niin on parempi pysyä pois moottoritieltä kokonaan. (Edellä mainittu ei koske raskasta kalustoa jolle annan aina tilaa)

    Mossella kiihdytykset ylämäkeen voi taas jättää omaan arvoonsa, sillä empiirisen tutkimuksen mukaan 90hp ja yli 3tn painava vessakin kiihtyy Suomen motarien rampeilla riittävään vauhtiin, jotta liikenteeseen liittymisen voi tehdä muuta liikennettä häiritsemättä.
    Olen täsmälleen samaa mieltä. Liikennevirtaan pitää pystyä liittymään muuta liikennettä häiritsemättä. Jos ei onnistu niin harjoittelemaan. Moottoritiellä varsinkin liikenteen ennakoitavuus kärsii jos aletaan väistelemään. Vielä kun moottoritietä ajavat jättävät riittävän turvavälin niin sekaan mahtuu vaikka millä vehkeellä.
  21. #81
    Lainaa wantti kirjoitti Katso viesti
    Olen täsmälleen samaa mieltä. Liikennevirtaan pitää pystyä liittymään muuta liikennettä häiritsemättä. Jos ei onnistu niin harjoittelemaan. Moottoritiellä varsinkin liikenteen ennakoitavuus kärsii jos aletaan väistelemään. Vielä kun moottoritietä ajavat jättävät riittävän turvavälin niin sekaan mahtuu vaikka millä vehkeellä.
    Samaa mieltä, väistäminen muuta liikennettä häiritsemättä/vaarantamatta on mahdollista vain, kun muuta liikennettä on niin vähän, ettei väistämistä edes tarvita. Ja jokaviikonloppuiset mällit tuossa Kehä-3-Korso -välillä loppuisivat noiden turvavälien käyttöön.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  22. #82
    Tuossa tilanteessa minä en anna tilaa jos siitä ei ilmoiteta aikasin ja varsinkin jos sieltä tullaan kuin maailman omistaja, eli hitaasti ilman vilkkua tai vilkku alkaa vilkkumaan sitten kun käännetään sitä rattia....
    Laittaa sen vilkun ajoissa päälle vain, niin helppoa sen on ja pitää sitä vauhtia yllä, ei ole koskaan sattunut tilannetta etten olisi päässyt, raskaalle liikenteellä voi vähän jarruttaa jos ei onnistu. Kun ne ei kiihdy kuin pienemmät
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  23. #83
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Lakikin kieltää sujuvan liikenteen siinä että motarille rampista liittyvää ajoneuvoa ei saa väistää vasemmalle kaistalle, rangaistava teko. Joissain asioissa kuten tässä pitäis ottaa maillia ulkomailta!
    Nimenomaan JOISSAIN, ei siis jossain.

    On se tosiaan hauskaa kun meillä "paviaaneiksi" luokitellut otukset osaavat satojen miljoonien
    populaatioilla edetä sujuvasti liikenteessä.... mutta viisimiljoonaisen eliittijoukon puitteissa
    ajo-oikeuden omaavista vain olematon marginaali kykenee samaan

    Tuosta lainatusta hieman.....

    Tuohon "kaistan vaihtoon" on olemassa monta "vaihtoehtoa" joilla se vaihtotarve putoaa
    varsin vähäiseksi.... ja kaikki nuo asiat ovat olennaisia liikenteen sujuvuuden.... ja sitä kautta
    myös turvallisuuden suhteen.

    "Motareilla" esim. sujuvasta etenemisestä sulaa saman tien edellytykset kun ajetaan
    "liian pienillä" väleillä. Ei tarvitse edes puhua vitutusvalon sytyttävästä perseessä roikkumisesta.

    Mietitäänpä hetki, miksi "liian pienet välit" (jo pelkästään) tuhoavat saman tien kaikki mahdollisuudet
    sujuvaan etenemiseen......

    Ei muuten ole rakettitiedettä.... ja ihan peruskoulun eväillä aukeaa
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #84
    Autot on tehty magneettisesta materiaalista ja siksi vetävät toisiaan puoleensa. Motarillakin ne kertyvät tiiviiksi ryppäiksi joiden välillä on pitkiä tyhjiä välejä.
  25. #85
    Kyllä ja se vähentää myös kulutusta kun on lähellä toista...
    Ehkä enemmän se voisi olla jotain kiire/kateutta, minä minä minä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  26. #86
    Kyllä noissa moottoripyörissäkin kummaa magneettivoimaa usein näkee. Varsinkin ohitustilateessa on usein moottoripyörä ihan takapuskurissa kiinni kun oottelee ohituspaikkaa.
    Ja sitten nämä jalat edellä-tyypit ketkä tykkää ajaa todella lähekkäin toisiaan letkassa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  27. #87
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä noissa moottoripyörissäkin kummaa magneettivoimaa usein näkee. Varsinkin ohitustilateessa on usein moottoripyörä ihan takapuskurissa kiinni kun oottelee ohituspaikkaa.
    Ja sitten nämä jalat edellä-tyypit ketkä tykkää ajaa todella lähekkäin toisiaan letkassa
    Puskurissa kiinni ohitusta kyttääminen kertoo vain siitä että kuski ei osaa, ajoi sitten mopolla tai autolla. Itse heitänkin aina välittömästi tuplana ohi enkä jää odottamaan että kädetön saisi "vuorollaan" ohitettua...

    Yllättävän moni papparainen siitäkin tuntuu mielensä pahoittavan.
    Supermoto
  28. #88
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Puskurissa kiinni ohitusta kyttääminen kertoo vain siitä että kuski ei osaa, ajoi sitten mopolla tai autolla.
    Tuota väitettä en kyllä ihan 100% allekirjoita. Autolla riittävä etäisyys ohitettavaan kyttäysvaiheessa on toki erittäin perusteltua hitaan kiihtyvyyden ja ennakoinnin takia, jos ei alla satu olemaan mikään 300+hv tehotykki. Yli puoli miljoonaa maantiekilometriä kaikenlaisilla alitehoisilla katiskoilla opetti kyllä ennakoinnin jalon taidon.

    Sen sijaan varsinkaan tehokkaalla pyörällä tilanne ei ole ihan niin yksiselitteinen. Kun näet sekunnin tai kaksi aiemmin mahdollisen tilan, ja toisaalta et hukkaa sekuntia tai kahta sen turvavälin kiinnikuromiseen, niin se voi jo ratkaista sen onko ohituspaikkaa lainkaan vai ei. Tehokkaalla pyörällä sen ohitukseen tarvittavan nopeuseron kerääminen ei vie kuin sekunnin kymmenyksiä...

    Toki pyörällä voi ja saa ennakoida siinä kuin autollakin, mutta onko se vilkkaassa liiikenteessä soutaminen ja huopaaminen sitten enää sen turvallisempaa, se riippuu pitkälti tieolosuhteista.
  29. #89
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    No eikös noi nyt ole ihan perusjuttuja, että prätkällä mennään takulmalle vilkku päällä niin, että ohitettava kuski näkee sut peilistä. Sitten ohi. Jos mä lähden sieltä sadan metrin päästä tuppi nurin niin sillä ohitettavalla ei ole ku paskat housussa pärähtää sivulla kun joutuu kihdyttään siihen 150-170kmh. Oottekste jumankekka oikeesti ajanu pyörää..ei kyllä uskois. Mietittekö ollenkaan noita juttuja. Ihan skeidaa taas...
    En nyt tiedä oliko tämä huono provo vai mikä, mutta vastaan sen uhallakin... Tuo 100m etäisyys nyt on jotain ihan älytöntä, eikä toivottavasti kovinkaan moni kuvittele sen olevan sopiva ohitukseen valmistautumisetäisyys. Mutta toisaalta liian usein näkee myös niitä, jotka henkensä uhallakin roikkuvat kilometrikaupalla kahden metrin päässä takakulmasta "odottamassa ohituspaikkaa".
  30.  
  31. #90
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuota väitettä en kyllä ihan 100% allekirjoita. Autolla riittävä etäisyys ohitettavaan kyttäysvaiheessa on toki erittäin perusteltua hitaan kiihtyvyyden ja ennakoinnin takia, jos ei alla satu olemaan mikään 300+hv tehotykki. Yli puoli miljoonaa maantiekilometriä kaikenlaisilla alitehoisilla katiskoilla opetti kyllä ennakoinnin jalon taidon.

    Sen sijaan varsinkaan tehokkaalla pyörällä tilanne ei ole ihan niin yksiselitteinen. Kun näet sekunnin tai kaksi aiemmin mahdollisen tilan, ja toisaalta et hukkaa sekuntia tai kahta sen turvavälin kiinnikuromiseen, niin se voi jo ratkaista sen onko ohituspaikkaa lainkaan vai ei. Tehokkaalla pyörällä sen ohitukseen tarvittavan nopeuseron kerääminen ei vie kuin sekunnin kymmenyksiä...

    Toki pyörällä voi ja saa ennakoida siinä kuin autollakin, mutta onko se vilkkaassa liiikenteessä soutaminen ja huopaaminen sitten enää sen turvallisempaa, se riippuu pitkälti tieolosuhteista.
    En kyllä itse ymmärrä milloin autolla olisi tarpeen ajaa edellä menevän puskurissa kiinni ohitusta kytäten, oli tehoa kattilassa sitten kuinka paljon tahansa. Moottoripyörällä taas kotilon puskurissa kiinni ajaminen onkin jo paitsi täysin turhaa tilanteesta riippumatta, niin myös melko typerää. Pyörälle on aina ohituspaikka.


    Ps. Melko ninja saa olla jos näkee ne ohituspaikat aiemmin ja paremmin kun on nokka kiinni jonku skodan perseessä.
    Supermoto
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen