Joo, se on erittäin huvittavan näköistä kun motoristi vetää siinä alle 6 metrin päässä kotilosta
Siinä on kyllä kova jätkä kuka jarrutta, niin ettei tule osumaa..Siis mikä riskin otto ja en todellakaan ymmärrä miksi, kun sillä pyörällä ohitus on ohi muutamassa sekunnissa
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Voisin melkein vannoa, että olen nähnyt tälläkin foorumilla juttuja, kuinka prätkällä voi turvallisesti ajaa lähellä edellä ajavan auton takapuskuria, koska prätkän kuin prätkän pysähtymismatka on paljon auton vastaavaa lyhyempi.
Toivottavasti tuo on ollut vain kuvitelmaa, sillä jälki tosiaan olisi varmasti nättiä, kun edessä mamma tällää tuoreen auton hätäjarrutustehostetut abs-liinat kiinni ja prätkäkuski alkaa hapuilla samalla hetkellä absittoman pyörän jarrukahvaa. Vai pitäisikö sanoa, että takajarrupoljinta, koska takajarrulla on kuulemma paras aloittaa hätäjarrutus.
Mikähän siinä tien antamisessa takaa tulevalle nopeammin etenevälle kulkineelle on niin vaikeeta? Onko se meidän suomalaisten pikkusieluista kateutta vai mitä? Ei oo iso vaiva kääntää hiukan oikealle siitä keskiviivan vierestä, kun havaitsee peilistä taakse ilmestyneen kulkineen. Koskee niin autoja kuin moottoripyöriäkin. Ei tarvi mennä kuin Balttian puolelle, niin tietä annetaan huomattavasti helpommin.
Sillä tien antamisella pääsee myös helposti eroon siitä perässä roikkujasta ja ihan ilman lisäkustannuksia, ja voi taas molemmat hymyssäsuin jatkaa sitä omaa vauhtia köröttelyään.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Sellanen kohtuullinen turvaväli on kyllä ihan hieno juttu. Mutta siinä kohti kun tulee letkalle sellainen ohituskaistan ennakkovaroitus ne pitäisi ajaa kiinni, jotta ohituskaistalla ehtisi useampikin ajoneuvo ohi ilman että tarttee ladata suorastaan syntistä kyytiä jo jostain nelospaikalta. Kiva kun körötellään letkassa rekan perässä sadan metrin välein satasen alueella - sitten kun kaista alkaa 'yllättäen' niin tulipas yks kaks kiire, muille paitsi kahdelle ekalle, ne kyllä ehtii.
Ps. Aletaan kyllä olla jo aika kaukana alkuperäisestä topicista...
KTM 1290 Super Adventure S
Lähes kaikki "paska" tuolla kotoisessa liikenteessä kyllä johtuu suoraan, tai juontaa juurensa,
tuosta provosoitumisesta.... tai provosoinnista.
Jos suurin osa liikkujista ei innostuisi "poliisiksi", tai takertumaan tilanteissa järjenvastaisesti
subjektiivisiin oikeuksiinsa..... kas kummaa... alkaisi homma pelittää ihan eri tavalla
Päivittäin vituttaa tässä pk-seudulla pahemmin kuin pientä ovaraa ne lukuisat kotilokuskit, jotka "pysäköivät"
ruuhkaliikenteessä "keskelle risteystä" estäen risteävän liikenteen......
ne mestariryhmittyjät, jotka tukkivat koko vitun kaupunginosan ilmiömäisellä ryhmittymisellään.....
45-asteen kulmaan.... riippumatta siitä, kääntyvätkö oikealle, vasemmalle, vai ajavatko suoraan....
ja tukkivat siten totaalisesti kahteen "muuhun suuntaan" menevän liikenteen.
Siinä ihan oikeasti muuten "käsi hamuaa mailaa" .
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Silloin kun ei puhuta yksiselitteisesti metrimääristä, niin yhden mielestä puskurissa roikkujaksi tulkittu on toisen mielestä hyvän turvavälin päässä. Ja jos tilanne on vielä se, että auto ajaa kiltisti oikealla piennarviivan tuntumassa, niin silloin keskiviivan tuntumassa on hyvää tilaa olla suhteellisen turvallisesti normaalia turvaväliä lähempänä.
Mitä tuohon ninjaan tulee, niin ainakin täällä pirkanmaalla tiestössä on myös mäkiä ja mutkia, joiden vaikutus näkemäesteisiin on merkittävämpi kuin jollain henkilöautolla josta pyörällä ajaessa näkee yli...![]()
TÄ! Miten nuorisoa nykyjään opetetaan ajamaan. Perussääntö on, että "tähdätään" aina auton perän ohi ja siis keskikaistan kautta. Kotilon "perässä" ei koskaan pidä nukkua niin, että perään voi törmätä.
Miksi siihen ylipäänsä tarvitseekaan juuttua. Ainakin motarilla edessä oleva kotilokanta muodostaa pujottelukepistön.
... jotain piti muistaa
Joo jo, kyllä näitä on nähty kun motoristi vetää siinä muutaman metrin päässä edellä kulkevan auton takana...Taitaa olla motoristi sen verran adrenaliinin/jännitykseen koukussa että pitää kokeilla kuinka lähellä voi ajaa. Kyllä myötä häpeä tulee kun ajetaan siinä, kun yritetään provoa sitä edellä olevaa ajamaan kovempaa vaikka mentäisiin muutenkin vähän yli sallitun. No jokainen voi tehdä tuolla mitä lystää, kun mietä on moneen junaan. Joskus tuossa tullut seurattua
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Enimmäkseen en ole poliisien huomannut nykyään provosoivan, ennen oli minusta enemmän. Tai ehkä en vain provosoidu enää.
[80-luvulla minulle kävi pieni kilvanajo poliisin kanssa, ja nykyään ajatellen se on enemmän jo komedia kuin traaginen tapaus ( http://www.vanhamoto.net/2013/06/ajo...-poliisia.html ) ]
Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:
http://www.vanhamoto.net
CX500 & K75 & CB500