Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 176:sta
  1. #91
    No jos sitä tolkuttmasti liikaa on niin eihän se hyvä oo saattaa tiivisteet alkaa vuotamaan. Varsinkin jos kampiakselin kytkimenpuoleinen stefa alkaa vuotaan niin se on sitten kytkinkin kohta loppu. Kylmänä oli alarajassa ja paljonko lisäsit?
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  2. #92
    en mitannut, mutta kaksi lorausta, oisko mennyt korkeintaan 2 desiä

    Täytyy aamulla kallistaa oikeelle ja kattoa missä vaiheessa alkaa kupla tulla näkyviin

    Muokkausta:

    Kävinkin vielä kattomassa ja on siis ihan ylämerkissä pienellä kallistuksella tulee kupla näkyviin. Eli en jaksa ruveta valuttelemaan
    Viimeksi muokannut: waronen; 01.09.2014 klo 02:11.
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  3. #93
    Toi bokserin kyky jemmata öljyä on kyllä klassikko. Aikanaan itsekin ylitäytin noita kun aina öljyn näyttäessä vajonneelta juotin sinne lisää "rinkulan yläreunaan". Seuraavaksi olikin sitten jo taas lasi pimeänä kun meni liikaa. Itselle vakiintui pienen harjoittelun jälkeen seuraava käytäntö:

    - mittaus aina samassa paikassa, keskiseisontatuella - lattialla, jonka tiesin olevan suora
    - mittaus aina vain sen jälkeen kun moottori on kunnolla lämmennyt (puolilämpimäksi käytetty tuntui jemmaavan öljyä jonnekin?)
    - tarkastus joko lämpimänä TAI kylmänä - öljytasossa on eroa...
    - pääsääntöisesti en ikinä lisännyt öljyä ensimmäisellä kerralla, kun öljytaso vajui alareunalle. Vasta parin peräkkäisen saman tuloksen antaneen tarkastuksen jälkeen
    - öljyä en lisännyt ikinä ennenkuin oltiin rinkulan alarajalla
    - hämmästyttävän harvoin sinne sitten piti lisätä vaihtovälillä kun yllä mainittuja kohtia noudatin

    Noiden vanhan liiton bokserien öljynkulutus vaihtelee. Toiset vievät, toiset eivät, monet vievät kovassa ajossa - esim pitkässä moottoritiejotoksessa. Teorioita miksi joku vie, toinen e,i on paljon alkaen liian kiltistä sisäänajosta siihen mitä ööliä käyttää...
    <p>2002-2014</p>
  4. #94
    taitaa tuo öljyasiakin olla tottumiskysymys.. ekana kesänä tuli tiirusteltua suht tiheään, et miten nopeasti se öljy kuluu, kerran jopa lisäsinkin ja käytännössä meni desi pari eli ei vaikutusta oikeastaan muuta ku henkistä.

    seuraavana kesänä sitten mentiin jo paljon vähemmällä ressillä, joskus tuli vilkaistua kun muisti koko asian. eli varmaan neljä kertaa kesän aikana.

    tänä kesänä vaihtoon keväällä öljyt, sen jälkeen reilusti tavallista kovempaa ajoa ja reilu 3,5tkm myöhemmin tarkistus ja ylärajassa, sen jälkeen ajettu samoilla öljyillä kohta kymppitonni täyteen ja vielä öljyä riittää, tyhjäkäynnillä tulee joskus ajotietokoneelta katsottua, mitä anturi sanoo.

    ens kesänä luultavaasti vielä vähemmän ressiä bokserin öljyn kulutuksesta.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  5. #95
    Lainaa waronen kirjoitti Katso viesti
    Lähinnä tässä mietin, että onko liiasta öljystä haittaa vai palaako vaan ylimääräinen pois? jos kattoo sivu tuella niin tasohan on missä sattuu kun pyörä on kallellaan. Täytyy seurata tilannetta. onkos tuo ylimääräinen öljy koneessa miten vaarallista?

    Muokkausta.

    Öljyn tulee siis olla ympyrän sisäpuolella eli alhaalla viivan yläpuolella ja ylhäällä viivan alapuolella, manuaalin mukaan.
    Ei tuo nyt niin vaarallista ole. Mikäli et täyttänyt sinne kokonaista litraa lisää öljyä.
    Öljysilmän määrä vastaa 0.5 litraa. Jos se öljy on nyt vähän yli öljysilmän, niin ei siitä mitään haittaa ole.
    Seuraa tilannetta, niin kyllä se öljyn yläreuna ilmestyy siihen silmään pikapuoliin.
    Voithan tietysti kallistaa sitä pyörää hieman oikealle, niin huomaat, että kyllä se öljyn yläpinta on aika lähellä.
    Pekka
  6. #96
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Pitääkö -93 R1100RS:n takarenkaan irroittaakseen ottaa äänenvaimennin pois? Vai mahtuuko rengas tulemaan pois paikoiltaan ilman irroitusta? Huolto-ohjeessa lukee että äänenvaimennin pitää ottaa pois. Silmämääräisesti näyttää että mahtuu ilmankin?
    Osaako tästä joku sanoa jotain.
  7. #97
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Osaako tästä joku sanoa jotain.
    En osaa tuosta tonnisatasesta sanoa, mutta omalle -02 1150RS:lle ohje sanoo myös, että äänenvaimennin pitäisi ottaa auki notta renkaan saisi mahtumaan pois. Onnistuu kuitenkin nitkuttaa pois ottamatta pakaria auki. Hieman joutuu hakemaan oikeaa kulmaa, mutta kuten sanottu, onnistuu.
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  8. #98
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Osaako tästä joku sanoa jotain.
    Ei jaksa muistaa vaikka pari kesää tollasella samanlaisella ajelin. Kokeilemallahan tuo selviää eikä se pakarin irrotus varmaan paria minuuttia kauempaa mene kun on tarpeeksi iso leka apuna
    <p>2002-2014</p>
  9. #99
    Takapyörä on joissakin malleissa aika hankala saada pois. Renkaan tyhjentäminen auttaa asiaa joskus. Rengas antaa silloin paremmin periksi.
    Pekka
  10. #100
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ei tuo nyt niin vaarallista ole. Mikäli et täyttänyt sinne kokonaista litraa lisää öljyä.
    Öljysilmän määrä vastaa 0.5 litraa. Jos se öljy on nyt vähän yli öljysilmän, niin ei siitä mitään haittaa ole.
    Seuraa tilannetta, niin kyllä se öljyn yläreuna ilmestyy siihen silmään pikapuoliin.
    Voithan tietysti kallistaa sitä pyörää hieman oikealle, niin huomaat, että kyllä se öljyn yläpinta on aika lähellä.
    Kiitos kaikille neuvojille... kupla tuliki näkyviin ihan pienellä kallistuksella.
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  11. #101
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Osaako tästä joku sanoa jotain.
    Maraton 880 mahtui ainakin pois ja paikalleen ilman äänenvaimentimeen tai rekisterikilpeen koskemista (ohje sanoo että äänenvaimentimen pultti auki että sitä voi liikuttaa varovasti - ei tarvi kokonaan irroittaa. Rekisteripidikkeen haluavat otettavan irti). On kyllä aika tiukka sovitus.

    Asentaja ei tuota meinannut uskoa mutta lopuksi kommentoi että olisipa aina yhtä helppoa takarenkaan vaihtaminen.
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  12. #102
    Tein tuon tankin täyttömodauksen ( http://www.powerboxer.de/tank-sitz/2...ltanken-bei-4v) niin metallisen täyttöputken ja tankin välissä ollut o-rengas tiiviste oli niin pitkä ettei pudonnut uraan johon se mielestäni kuuluu. Katkaisin tiivisteen ja lyhensin sitä pari senttiä ja se istui hyvin uraan. Tuossa aikaisemminkin likatussa ohjeessa ei tiivistettä näy muuten kuin mainintana että sellainen siellä on.

    Osaiskos kukaan sanoa, joka olisi tätä avannut, pitäisikö tuolla olla o-rengas vai litteä tiiviste? Pitäisikö renkaan istua uraan vai oliko tuo liian pitkä ihan oikeanlainen ja en vaan osannut sitä asentaa oikein...
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  13. #103
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa waronen kirjoitti Katso viesti
    jos kattoo sivu tuella niin tasohan on missä sattuu kun pyörä on kallellaan.
    Mä tarkistan öljymäärän niin että vaihde päälle ja pyörä sivutuelle, sitten kierrän toiselle puolelle pyörää, menen kyykkyyn/polvelle öljysilmän kohdalle ja vedän ohjaustangosta hissuksiin pyörän pystyyn. Sitten kun voimaa ei tarvi käyttää on pyörä vaaterissa. Mielestäni kaikista paras ja nopein tapa, kun pyörän saa "vatupassiin" missä tahansa, vaikka asvaltti olisi miten vinossa alla (sivusuunnassa). Ei tarvi hakea tasaista aluetta, mitä yleensä ei ole kuin autotallissa, mikä ei vaikuttais öljysilmän "näyttöön".
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #104
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mä tarkistan öljymäärän niin että vaihde päälle ja pyörä sivutuelle, sitten kierrän toiselle puolelle pyörää, menen kyykkyyn/polvelle öljysilmän kohdalle ja vedän ohjaustangosta hissuksiin pyörän pystyyn. Sitten kun voimaa ei tarvi käyttää on pyörä vaaterissa. Mielestäni kaikista paras ja nopein tapa, kun pyörän saa "vatupassiin" missä tahansa, vaikka asvaltti olisi miten vinossa alla (sivusuunnassa). Ei tarvi hakea tasaista aluetta, mitä yleensä ei ole kuin autotallissa, mikä ei vaikuttais öljysilmän "näyttöön".
    Varmaan toimiva tapa, mutta uskallan väittää, että aika harvalla raskaamman pyörän omistajalla on tuohon rohkeutta. Riski saada kampe niskaan on kuitenkin olemassa. Itse en LT:n kanssa moista yrittäisi missään tilanteessa ilman varmistajaa.
    <p>2002-2014</p>
  15. #105
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    On se tietenkin eri jos ja kun pyörän koko ja massa kasvaa. Kokeillahan ja harjoitella tota voi kuitenkin ihan seisaallaan turvallisestipyörän vierellä seisten.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #106
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    On se tietenkin eri jos ja kun pyörän koko ja massa kasvaa. Kokeillahan ja harjoitella tota voi kuitenkin ihan seisaallaan turvallisestipyörän vierellä seisten.
    Jees vieressä seisten isonkin pyörän kyllä taluttaa nosturille, pakettiautoon ja minne vaan tarttee, mutta eri asia (monelle) on kyllä polvistua siihen pyörän viereen odottamaan, että 400kg tulee niskaan kun tuulenpuuska työntää sen "yli".
    <p>2002-2014</p>
  17. #107
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mä tarkistan öljymäärän niin että vaihde päälle ja pyörä sivutuelle, sitten kierrän toiselle puolelle pyörää, menen kyykkyyn/polvelle öljysilmän kohdalle ja vedän ohjaustangosta hissuksiin pyörän pystyyn. Sitten kun voimaa ei tarvi käyttää on pyörä vaaterissa. Mielestäni kaikista paras ja nopein tapa, kun pyörän saa "vatupassiin" missä tahansa, vaikka asvaltti olisi miten vinossa alla (sivusuunnassa). Ei tarvi hakea tasaista aluetta, mitä yleensä ei ole kuin autotallissa, mikä ei vaikuttais öljysilmän "näyttöön".
    Mullakin toimi tuo kikka suzukissa mutta ei niinkään bokseribemarissa kun öljysilmä on sivutuen puolella. Siittä kun alkaa kallisteleen ja jos vähän lipsahtaa nii ei sitä sitten pitele mikään. Aina löytyy senverran tasainen paikkka jostakin että öljymäärän voi riittävällä tarkkuudella havannoida.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  18. #108
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Takapyörä on joissakin malleissa aika hankala saada pois. Renkaan tyhjentäminen auttaa asiaa joskus. Rengas antaa silloin paremmin periksi.
    Tää on hyvä vinkki jos käy ahtaaksi. Kiitos Pekka

    Tälläviikolla pitäs Misukka tulla postissa...
  19. #109
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Tää on hyvä vinkki jos käy ahtaaksi. Kiitos Pekka
    Kiitos.
    Elämä opettaa
    Pekka
  20. #110
    No niin nyt on uusi misukan kumi alla. Hyvälle vaikuttaa vaikken kerennyt kuin pienen lenkin ajamaan. Tasapainotus ei vianorilla onnistunut, mutt eipä tuo mielestäni täristänyt missään nopeuksissa. Pakoputken/äänenvaimentimet kiinnikkeet löysäsin jotta sai renkaan pois ja uuden paikoilleen.
  21. #111
    Lainaa waronen kirjoitti Katso viesti
    Tein tuon tankin täyttömodauksen ( http://www.powerboxer.de/tank-sitz/2...ltanken-bei-4v) niin metallisen täyttöputken ja tankin välissä ollut o-rengas tiiviste oli niin pitkä ettei pudonnut uraan johon se mielestäni kuuluu. Katkaisin tiivisteen ja lyhensin sitä pari senttiä ja se istui hyvin uraan. Tuossa aikaisemminkin likatussa ohjeessa ei tiivistettä näy muuten kuin mainintana että sellainen siellä on.

    Osaiskos kukaan sanoa, joka olisi tätä avannut, pitäisikö tuolla olla o-rengas vai litteä tiiviste? Pitäisikö renkaan istua uraan vai oliko tuo liian pitkä ihan oikeanlainen ja en vaan osannut sitä asentaa oikein...
    Kyllä se tiiviste oli todennäköisesti oikea, n. 3-4mm paksu o-rengas. Se toimii juuri noin, sama pa pumpun laipan o-renkaan kanssa. Kun laipan avaa tiiviste on liian iso, eikä sitä saa ihan helposti takaisin heti, mutta seuraavana päivänä menee jo helposti. En tiedä mitä kumilaatua on, mutta laajenee bensahöyryissä. Ei kuitenkaan turpoa juurikaan paksuutta lisää, ainoastaan halkaisija kasvaa.

    Tein muuten saman modin pari viikkoa sitten. Eilen tankkauksen jälkeen pysähdyin liki samantien ja hetken päästä alkoi bensa haista. Valui huohotusletkusta lappona ulos. Ennen modia tuota ei ole tapahtunut. Taitaa se huohotusletkun yläpäässä oleva muovimötikkä täyttyä bensalla?
  22. #112
    Löytyykö jostain suoraan USB sovitin tuohon 12mm virranottoon? Vai pitääkö viritellä sovitinta sovittimen perään?
  23. #113
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö jostain suoraan USB sovitin tuohon 12mm virranottoon? Vai pitääkö viritellä sovitinta sovittimen perään?
    Voisihan tuon toteuttaa suoraan vaikka akulta tuollaisella USB johdolla.
    Jää turhat välitöpselitkin pois.
    Linkki

    Pekka
  24. #114
    Ok tätä vois harkita, kuvien mukaan ei ole sulaketta, kannattanee varmaan laittaa sellainen. Ettei käy käry jos tulee jotain.
  25. #115
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Ok tätä vois harkita, kuvien mukaan ei ole sulaketta, kannattanee varmaan laittaa sellainen. Ettei käy käry jos tulee jotain.
    Joo sulake olis hyvä.
    Sen voi tehdä vaikka kahdella abiko liittimellä ja sulake sitten suoraan niihin. Ja vaikka jotain vulkanoituvaa teippiä päälle. Jos ei meinaan satu olemaan jotain sulakepesää kotona.
    Simppeli asentaa siihen akulta lähtevään +johtoon alkupäähän.
    Tuossa olisi vielä toinen malli. Tuo on vähän siistimpi. Ja sytkäriliitäntä on siinä kanssa.
    On oikein waterproof malli.
    Linkki
    Hintakin on kohtuullinen. 8.37 euroa kotiin kannettuna.

    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 15.09.2014 klo 20:51.
    Pekka
  26. #116
    Tää alempi lähti tilaukseen. Tosin toimitusaika piiiiitkäääää. No talvella ennättää asennella.
  27. #117
    Lainaa kaahonen kirjoitti Katso viesti
    Tää alempi lähti tilaukseen. Tosin toimitusaika piiiiitkäääää. No talvella ennättää asennella.
    Tuossa on näköjään se sulakekin omasta takaa siinä punaisen liittimen johdossa.
    Pekka
  28. #118
    Tuolla ebayssa näytti olevan myös jännitemittarilla vastaavia, mut sit pitäs sähkö ottaa jonkun katkaisijan takas. Maxiskootterissa oli sellainen ja ihan hyvä, niitä vehkeitä kun ei mäkistartilla käynnistetä.
  29. #119
    Mulla kun on pyörässä huono akku niin muutaman kerran tehnyt mäkikäynnistyksen että saan ABS jarrut toimimaan. Ekaa kertaa kun tein sen 2:lla niin takapyörä vaan meni lukkoon ja pyörä käänty poikittain hiukan säikäytti... onneks en kaatunu seuraavilla kerroilla käyttä y sitten hiukan isompaa pykälää.
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  30.  
  31. #120
    Sammuko ABS valot? Itellä kans akku vetelee viimesiä, lämpimillä keleillä toimii ok, mut nyt kylmien öiden jälkeen nihkeä startti ja ABS valot vilkkuu. No hetki ajoa ja uusi startti ja homma ok. Ensi keväänä uusi akku.
Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen