Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    nyt tarvittais apua.jos jollakin olisi jäänyt sc24 mallin staattoria pyörii nurkiin. en tahtonut löytää ees ebaysta .ja mahtaako jossain muussa hondan koneessa olla samaa tai voiko noita korjata kaikki apu kelpaa on meinaa kelit kohillaan ja pyörä seisoo
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  2. #2
    Yksi löytyi saksan ebaysta Kliketi-kliks, aika arvokas.

    Ootko noista kotimaisista mp-purkaamoista kysellyt? Ainakin Mp-purkaamo Korvanon sivuilla pikaisella googlaillulla löytyy purettava "myydään myös osina" moottori.
  3. #3
    olipa kallis .joo purkaamoille olen laittanut viestiä niitä odotellaan toivottavasti on paremman hintasia. kiitos linkistä nyt tiedän millä nimellä voin etsiä
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  4. #4
    Itse latausongelmien kanssa painineena ymmärrän tuskan. Onneksi omaan mopoon auttoi jännitteensäätimen ja akun vaihto. Kannattaa kuitenkin miettiä hankkiiko käytetyn staattorin. Hondan staattori kun voi olla valmiiksi heikossa kunnossa. Ainakin nimim. Finn tekee omien sivujensamukasn talvisin staattoreiden käämityksiä (on osaava kaveri). Kannattaisiko kysyä löytyisikö apua sitä kautta, vaikka onkin kesä.
  5. #5
    Tuolla varaosanumerolla 31130-MS2-611 taitaa saada tuolta David Silveriltä tilattua. Hieman halvempikin taitaa olla. Kannattaa ainakin kysäistä.

    https://www.davidsilverspares.co.uk/...t_31130MS2611/
  6. #6
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    sc24:ssa oikein ulkoinen laturi. Saksan ebaystä löytyi jotain. Sc24:n laturi ei kovin häiriöherkkä. Voisko latausongelma johtua jostain muusta?

    Laturi: http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...&_sacat=131090

    Jännitteensäädin: http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksi...at=0&_from=R40

    Hakusanaksi "Lichtmaschine cbr sc24"

    Luulis tuohon pyörään löytyvän purkaamoista käytettynä.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7. #7
    noniin kahdelta purkaamolta sain vastauksia kaikki mennyt .siitä tuli toi laturi mieleen kun jänniteen säädintä kans epäilin mutta vaihdoin uuden akun, latasin täyteen ja lainasin kaverita ehjän säätimen niin lataus näytti ilman valoja 12,5-13.4v valot pääl tippus 12.2-12.7 kieroksia noin 5000 niin nousi 12.5-13.2 ilman valoja melkein sama tulos. sitten laitoin laina säätimen takaisin kaverin pyörään mittasin siinä latas heti jotain 13.3-14.7.siitä meinasin et laturi olis rikki. mutta bilteman akku, tarvii varmaan käydä viellä jossain akku liikkees kattoo ette ole oikkarissa ps.niin aika iso ongelma toi kun ei ymmärrä sähköistä paljon tänään mittaan viel ton laturin virran niistä keltasista johdoista .kiitos avusta kaikille
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  8. #8
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    noniin kahdelta purkaamolta sain vastauksia kaikki mennyt .siitä tuli toi laturi mieleen kun jänniteen säädintä kans epäilin mutta vaihdoin uuden akun, latasin täyteen ja lainasin kaverita ehjän säätimen niin lataus näytti ilman valoja 12,5-13.4v valot pääl tippus 12.2-12.7 kieroksia noin 5000 niin nousi 12.5-13.2 ilman valoja melkein sama tulos. sitten laitoin laina säätimen takaisin kaverin pyörään mittasin siinä latas heti jotain 13.3-14.7.siitä meinasin et laturi olis rikki. mutta bilteman akku, tarvii varmaan käydä viellä jossain akku liikkees kattoo ette ole oikkarissa ps.niin aika iso ongelma toi kun ei ymmärrä sähköistä paljon tänään mittaan viel ton laturin virran niistä keltasista johdoista .kiitos avusta kaikille
    Putsaa samalla liittimet ja maadoitus.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  9. #9
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    noniin kahdelta purkaamolta sain vastauksia kaikki mennyt .siitä tuli toi laturi mieleen kun jänniteen säädintä kans epäilin mutta vaihdoin uuden akun, latasin täyteen ja lainasin kaverita ehjän säätimen niin lataus näytti ilman valoja 12,5-13.4v valot pääl tippus 12.2-12.7 kieroksia noin 5000 niin nousi 12.5-13.2 ilman valoja melkein sama tulos. sitten laitoin laina säätimen takaisin kaverin pyörään mittasin siinä latas heti jotain 13.3-14.7.siitä meinasin et laturi olis rikki. mutta bilteman akku, tarvii varmaan käydä viellä jossain akku liikkees kattoo ette ole oikkarissa ps.niin aika iso ongelma toi kun ei ymmärrä sähköistä paljon tänään mittaan viel ton laturin virran niistä keltasista johdoista .kiitos avusta kaikille
    Eikös tuo ole aivan normaali 3-vaihe staattori? Sellaisen kunto on melko helppo tarkastaa. Mittaa käämit keskenään, jokaisen pitäisi olla yhteydessä toiseen, vastusta korkeintaan muutama ohmi. Ja sitten käämit maata vasten. Maavuotoa ei saa olla lainkaan. Täällä kytkennän periaatekuva http://www.electrosport.com/technica...g-system-works.
  10. #10
    nyt koitin mitata keltasia johtoja mitään tapahtunut muuta kun pyörä kävi köykäsemmin.mitasin maa yhessä keltasessa vuoron perään punassella viereisiä koitin jos ymmärsin rinnakkain mittauksen oikein.toi käämien mitaus on varmasti helppo kun ymmärtää jotain varsinkin mittarin käytöstä no tarvii kattoo jos löytyis joku viisaampi tuttu
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  11. #11
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    @ henkka71, Älä irroita lautura ennenkun olet tarkistanut, miten sen saa takaisin paikoilleen!! Muistaakseni siinä on omat ongelmansa. Mahdollisesti akselilla olevat rattaat ja jne tippuu sisään koneeseen, jolloin koneen avaaminen on seuraava aihe.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  12. #12
    Toi laturi näyttää olevan samanlainen kuin autoissa. Eli lataa vaan sillon kun pyydetään, toisin kuin normi kestomagneetti laturi joka lataa jatkuvasti täysiä. Sen takia et voi mitata sen antamaa jännitettä johdot irrotettuina. Ja aivan oikein, silloin kun käämiä ei magnetoida niin se pyörii ilman vastusta (eikä siis generoi jännitettä). Kestomagneetti laturista voi suoraan koneen käydessä mitata myös että se ihan oikeasti toimii koska lataus on kokoajan vakio.

    Tuossa on kahdet käämit tuon toimintaperiaatteen takia, roottorissa ja staattorissa. Sun pitää mitata ne molemmat. Roottorin käämit generoi magneetti kentän ja staattori sitten siitä virtasta.

    Eli voi olla että esm roottori ei magnetoi kunnolla ja staattorin vaihdosta ei ole mitään hyötyä. Uskoisin että jos staattorin käämit ei ole oikosessa maahan ja ohm määrät on kaikissa ristiin samat niin se on ehkä.

    Roottorin voi luultavasti mitata vaan kun irrottaa ja purkaa ton laturin...

    En tiedä miten tuossa on toteutettu roottorin magnetointi virran anto, voi olla että on jänösäätimen yhteydessä mutta voi olla että ei ole... jos magnetointi virta on heikko, niin on latauskin.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  13. #13
    onneks tulin katoo viel meinaan just ajattelin irrottaa .no nyt lähen tarkastaa akun viel akku liikkeeseen kun pystyy ajaa ilman valoja hyvin kun silloin ei tyhjene mutta valot pääl kylläkin .
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  14. #14
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    En tiedä miten tuossa on toteutettu roottorin magnetointi virran anto, voi olla että on jänösäätimen yhteydessä mutta voi olla että ei ole... jos magnetointi virta on heikko, niin on latauskin.
    Autossa (niinkuin varmaan tässäkin) toi magnetointi on toteutettu hiilillä. Joiden kunto olisi syytä tarkistaa ihan ensimmäisenä,
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  15. #15
    hemmetti kävin korjaamossa kysymässä apu tohon lataukseen .mut sano heti et heitä toi bilteman akku mäkeen ja hae akku niin siten vasta kannataa mittailla ja käsittääkseni staatorissa ei olisi hiiliä mitä vaihtaa et toimeis erilailla kuin tavis laturi mut korjatkaa jos olen vääräs
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  16. #16
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    hemmetti kävin korjaamossa kysymässä apu tohon lataukseen .mut sano heti et heitä toi bilteman akku mäkeen ja hae akku niin siten vasta kannataa mittailla ja käsittääkseni staatorissa ei olisi hiiliä mitä vaihtaa et toimeis erilailla kuin tavis laturi mut korjatkaa jos olen vääräs
    Joo, se on näköjään kun uskoo näitä Veijo Esson tietäjiä

    Eli tuolla mitään hiiliä ole, ihan "normaali" prätkägeneraattori, jossa kestomagneetti pyörii tuon staattorin ympärillä. Ja jos akku/säädin on "varmasti" kunnossa, niin staattorihan tuolta on kaput, pitäisi kyllä onnistua mittaaminen ihan noiden yleisten vianetsintätaulukoiden kautta (vastus, vastus maahan ja käämeistä lävtevä VAIHTOjännite.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #17
    niin meinasinkin .elikkäs nyt käyn palautamassa biltsikan akun ,jännite oli näämä ladatuna 12.3 jos vaikka uusi ja justiinsa hapotettu auttais, sitten on se eliminoitu. huomenna ollaan varmaan taas viisaampia kun saadaan uusi ladattua ja paikalle
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  18. #18
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Joo, se on näköjään kun uskoo näitä Veijo Esson tietäjiä

    Eli tuolla mitään hiiliä ole, ihan "normaali" prätkägeneraattori, jossa kestomagneetti pyörii tuon staattorin ympärillä. Ja jos akku/säädin on "varmasti" kunnossa, niin staattorihan tuolta on kaput, pitäisi kyllä onnistua mittaaminen ihan noiden yleisten vianetsintätaulukoiden kautta (vastus, vastus maahan ja käämeistä lävtevä VAIHTOjännite.
    En tiedä mallista mutta olin katselevinani service manuaalia ja sen mukaan tonnisessa on autolaturi tyyppinen:

    cbrsc24alt.jpg

    tossa ohjeet testaamiseen jne jne: http://dombike.narod.ru/rus/manuals/.../scan/0088.gif

    Mutta Honda ihan outo lintu ja voin olla väärässä ja katselen jonkun ihan muun mallin speksejä.. (HONDA CBR 1000 F SC24)
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  19. #19
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    En tiedä mallista mutta olin katselevinani service manuaalia ja sen mukaan tonnisessa on autolaturi tyyppinen:

    cbrsc24alt.jpg

    tossa ohjeet testaamiseen jne jne: http://dombike.narod.ru/rus/manuals/.../scan/0088.gif

    Mutta Honda ihan outo lintu ja voin olla väärässä ja katselen jonkun ihan muun mallin speksejä.. (HONDA CBR 1000 F SC24)
    No monessako autossa olet nähnyt hiilettömän kenttäkäämilaturin (brushless field coil alternator)?

    Mittausohjeet tuossa hyvät, noilla se vika löytynee. Noissakaan ei vaan kuvata muuta kuin staattorin vaihto, missä/miten tuo kenttäkäämi (roottori?) mitataan ja saa virtansa (kun ei ole niitä hiiliä)?

    Edit: Ja tuon http://www.pearen.ca/dunlite/BrushlessAlternators.pdf mukaan kyse ei ole autolaturi, vaan pikemminkin tuulivoimageneraattori (aikasten vihreetä ).
    Viimeksi muokannut: ts18056; 07.08.2014 klo 15:37.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  20. #20
    Oli siellä ohjeet roottorin mittaamiseen, kaksi piuhaa requlta. Miten sitten toteuteutettu ei oo selvennetty eikä niin paljoa kiinnosta että jaksaa kaivaa.

    Ja on joo brushless mutta silti kenttäkäämillä eikä kestomagneeteilla joten ei ihan normi mp laturi. Tosin onhan noita muissakin esm suitsissa jne ja mieluummin mäkin tollasen ottaisin kun kesto vehkeen.

    Mutta joo, toivottavasti tulee kuntoon.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  21. #21
    no nyt on laitettu stormilta uusi akku eikä vaan toimi .vaikka omien mittauksien mukaan kaikki kunnossa mutta ilmeisesti mittaan väärin .mut joku teistä kun osaa käyttää noita mittareita niin tulisin mielellään tarkastaa vielä noi staattorit ja jännitten säätimen etten turhaan osta .elikkä jos joku osaa ja viittiin pientä korvausta vasten tehdä ton mittauksen ja asuu suhkot lähellä turkua niin ajelisin tarkastetavaksi .
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  22. #22
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    no nyt on laitettu stormilta uusi akku eikä vaan toimi .vaikka omien mittauksien mukaan kaikki kunnossa mutta ilmeisesti mittaan väärin .mut joku teistä kun osaa käyttää noita mittareita niin tulisin mielellään tarkastaa vielä noi staattorit ja jännitten säätimen etten turhaan osta .elikkä jos joku osaa ja viittiin pientä korvausta vasten tehdä ton mittauksen ja asuu suhkot lähellä turkua niin ajelisin tarkastetavaksi .
    Hanki korjausmanuaali, josta on muutenkin hyötyä.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  23. #23
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Oli siellä ohjeet roottorin mittaamiseen, kaksi piuhaa requlta. Miten sitten toteuteutettu ei oo selvennetty eikä niin paljoa kiinnosta että jaksaa kaivaa.

    Ja on joo brushless mutta silti kenttäkäämillä eikä kestomagneeteilla joten ei ihan normi mp laturi. Tosin onhan noita muissakin esm suitsissa jne ja mieluummin mäkin tollasen ottaisin kun kesto vehkeen.

    Mutta joo, toivottavasti tulee kuntoon.
    Joo toivottavasti tulee kuntoon. Rakenteen takia vaan näyttää tyyriiltä. Säädin/staattorivikaa kuitenkin epäilen, noita kenttäkäämejä (tässä roottoria) ei kuitenkaan kauheasti kuormiteta, periaatteessa vakiovirralla, jotta saadaan tuo pyöricä kappale magnetoitua.

    Susnissa (noissa mun ex GSX-F:ssä ja Gixxerissä) oli tosiaan automaailmasta tuttu laturi, hiilineen päivineen (itseasiassa Suzukissa oli jo 70-luvun alussa noissa GT380 - GT750 malleissa tällainen, yhdet hiilet olen vaihtanut juurikin latauksen katoamisen vuoksi).
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  24. #24
    no niin ei kenelläkään muullakaan näytä onnistuvan toi mittaus homma. mutta kiitos paljon neuvoista tarvii etsiä sit vaan turun alueelta jokin korjaamo mikä tietää sähköstä.löytyykö tähän ehdotuksia
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  25.  
  26. #25
    mitä jos vaihtais vaan sen staattorin, kun säädin on
    kerran katottu et toimii. eiköhän se siitä stemppiä
    1340