Mulla
Oon yrittäny kaikkia mahdollisia kikkoja ja viime vuonna annoin periksi ja annoin olla.
Talven aikana kawakeiju on ilmeisesti käynyt tallissa koska se ¤"¤+#prrrrk pärinä
on kadonnut! Mittarissa nyt reilut 50tkm.
Osmo A. Wiioa lainatakseni:"On vain asioita joita tiede ei voi selvittää".![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=19079
Tuossa näyttäisi olevan vastaus ongelmaan. Harmi kun ei tullut luettua aikaisemmin. Pitää purkaa uudestaan.
Ei sillä, eipä tuo näytä suuri homma olevan.
Nokkaketjun kiristin vaihettu. Toivottavasti ei tullut liian tiukalle
Onko mitään mistä voisi ilmetä jos tuo nyt tuli ruuvattua liian tiukkaan (eli mitä hajoo ekana)?![]()
Vasta-alkaja.
1. polkupyörä
2. ZX-10R -05
3. Sähkö-Jopo
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Tämä oli perustekniikkana. Lähinnä kokemattomalle se, että kuinka suurista toleransseista on kyse. Ja kun Kawasakista nyt puhutaan, niin ei ihan satavarma ole, että kuunteleeko tässä nyt oikeaa kolinaa tai räminää
Rallatuksen kyllä erotti helposti kun tarpeeksi löysäsi.
Ja minun "hieman" oli ehkä noin puoli kierrosta.
Vasta-alkaja.
1. polkupyörä
2. ZX-10R -05
3. Sähkö-Jopo
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mistäs kannattaisi alkaa metsästämään Akran koko putkistoa -05 kymppiin? eBayssa hinnat tuntuu lähentelevän 2000€:ssa!
Tuleeko muita varteenotettavia kokoputkistoja mieleen? .. Saati paikkoja mistä kannattaisi etsiä, käytetytkin tuntuu olevan kiven alla.
Viimeksi muokannut: mlou; 03.06.2014 klo 12:02.
" Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "
Nyt ajossa: -
Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
Mullekin kelpais joku tarvikemallin alkukäyrästö, niin sais sen pakoputken läppäsysteemin pois. Luulisi noita kawasakeja menevän sen verran lunastukseen, että käyrästöjä olisi jäänyt joillekkin nurkkiin lojumaan. Siis sellaisia "parempia" käyrästöjä. Eikä mielellään sais maksaa taas mitään.
Ja asiasta moottorisahaan: Loppuihan ne etukatteen pärinät, kun pisti vähän pehmikettä keulakatteen ja mittariston tukiraudan väliin. Mutta mikäs sellainen pieni sirittävä/rallattava ääni pienillä kierroksilla sieltä nyt kuuluukaan...![]()
Saa sen läppäsysteemin väkivalloin poistettua putkesta, itse olen niin tehnyt omaan 10r:ään. Vaijeri sitten vain pois, servo surraa itsekseen muttei ole mitään vikavaloa sytyttänyt.
https://www.mprengas.fi
Tuolta http://store.58cycle.com/product_p/a...-05%20full.htm ei veroineen ja tulleineenkaan varmaan älyttömästi tule maksamaan.
Kawasaki ZX10R 2005
" Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "
Nyt ajossa: -
Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
Pajalla suositteli lamdaeliminaattoreita rikkoontuneen lamdan korjauksen sijaan. Olisi ainakin edullisempaa, mutta miten vaikuttaa moottorin toimintaan nuo eliminaattorit?
Kawasaki ZX-10R 2011
Jos laitat sinne tyhmän eliminaattorin lambdan tilalle, niin vikavalo syttyy ja seokset menee sekaisin lambdan säätöalueella. Tuon pyörän ECUa ei saa huijattua eliminaattorilla ellei se eliminaattori ole sen verran kehittynyt, että se osaa palauttaa järkeviä arvoja ECU:n suuntaan. Tuollaista älyllistä eliminaattoria en ole nähnyt.
Ei ole muutenkaan mitään järkeä poistaa sitä lambdaa sieltä. Lambdan toiminta-alue on pintakaasulla (muistaakseni alle 4000rpm), ns. closed-loop -alue. Pyörä vie vähemmän bensaa tasakaasulla ajettaessa, kun se on optimi AFR-arvossa tuon lambdan avulla.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Harkitsen omasta kympistä luopumista perhetilanteen ja ajanpuutteen vuoksi ja tiedustelenkin nyt jo etukäteen olisiko pyörälle mahdollisia kiinnostuneita ostajakandidaatteja. En ole vielä siis laittanut myyntiin, mutta jos ostaja löytyy niin olen pyörästä valmis luopumaan.
Alla tietoja.
ZX-10R vm -08 (käyttöön otettu 2010)
Ajettu 11 800 km (pikkuhiljaa tulee lisää)
Väri: musta
Varusteita:
-Yoshimuran koko ränni (Lambdoille hitsattu paikat putkeen, joten seokset ovat kohdallaan ja vikakoodia ei ole / alkuperäinen putki on tallessa)
-Puig tuplakupla -pleksi
-Puig kaatumatapit
-Ducktail
-Kahvalämppärit (tosin itse ottanut pois käytöstä ettei lapset ronkkaa katkaisiaa)
Pyörä on erinomaisessa kunnossa, eikä sillä ole kaaduttu tms.
Kuvia saa jos kiinnostaa ja laittaa sähköpostinsa.
Hinnasta keskustellaan kiinnostuneiden kanssa.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Arvotaan vika 05 ZX10R:iin, pyörä jätti mukavasti Turussa puistokadulla sillan alle ja sammahti... Parkkipaikalle kiikutettua, sain kerran käyntiin ja sit käyntihalut katosi jälleen.
Fuel valo vilkahteli alkuun käynnistellessä (ei siis FI, bensapumpussa häikkää..?), startti ei pyöritä kunnolla vaan "raksuttaa" ja tuo butterfly valven servo toimii laiskasti. Äänestä päätellen ruisku tekee "alkujumppansa" kyllä.
![]()
Viimeksi muokannut: mlou; 17.06.2014 klo 22:28.
" Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "
Nyt ajossa: -
Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
^ akku kuoli lennosta oikosulkuun muutaman kennon osalta? Startin ja servon tilanne selittyisi kovin hyvin tuolla. Toki jos siellä tuli vettä niin että paikat oli märkänä kun vika ilmeni, niin sitten voi olla joku maadoitukseen tai virransyöttöön liittyvä hapettumaongelmakin.
" Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "
Nyt ajossa: -
Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
Ja akkuhan siellä oli kuollut..! Toimii uudella akulla taas kuin kello.. Cheers sami1024!
" Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "
Nyt ajossa: -
Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
Oisko kellää tietoo mistä sais hommattua zx-10R:ään vm:04 mittaristoa? uus tai käytetty
Ettei vain eevilbay olis se kätevin vaihtoehto. VAIKKA TÄSTÄ
Kawasaki ZX10R 2005
Tuli uusi slipari speksattua tässä taannoin vanhan Akran tötterön tilalle: http://www.aliexpress.com/item/Refir...849027550.html
Akrapovicin Hexagonal replica, yllättävän hyvälaatuinen hintaansa nähden ja istui täydellisesti pyörään. Alunperin piti ostaa pelkkä slipari 60mm sisäänmenolla, mutta tuntui olevan kiven alla. Oikeastaan Akran alkuperäiset olisi olleet ainoita vaihtoehtoja, tosin hinta tuntui käytetyissäkin olevan aika korkea.
Tuossa vielä kuva omasta:
![]()
" Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "
Nyt ajossa: -
Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
Fi valo vilkkuu satunnaisesti zx10r. Huoltokoodia 83. Mistäpäin ettis anturia. Miten voi testata anturin kiitos..![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*